Проблема със стрелката на температурата остава..

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 18:46

Здравейте, отдавна имах проблем със парното и по-скоро със стрелката на температурата. Става въпрос за Форд Ескорт 92 бензин 1.8 ,105 кс. Днес смених термостата и сега вече парното е много горещо ( до преди това хладно). Стрелката все стоеше в началото на бялата граница,сега вече стои на края на бялата граница и от време на време мръдва по-нагоре но за кратко 10-15 секунди и пак се връща долу. Ходих на жичкаджии.. казаха ми от таблото е.Викам ок сваляй и да го правиме. (И понеже стрелката на бензина не работи) решиха от нея да свалят неква джаджа и да я сложат на стрелката за температурата. Обаче ядец... пак същото положение.Взеха 25 лв. и ми каза да взема от Италианеца друго табло и ще го смени безплатно,но все пак ми се мисли,че не е от таблото на( километража).Може ли да е датчика,защото е яко омаслен...?
Последна промяна от freeqwerty на 07 яну 2013, 19:35, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от ЯЛТА » 07 яну 2013, 19:11

Може и от датчика да е, но омаслен от какво, нали контактува с антифриз.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 19:14

Ами омаслен е от течове на масло.. той целия се е омаслил,та дори е почернял от гняс... дали е от датчика,че вече ми писна с този проблем,а само да обикалям по сервизи и да ми взимат парите.. неискам.Подмяна на датчика или почстване,,? какво?

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от men1977 » 07 яну 2013, 19:23

Колега,та то винаги се почва от датчика и след това се правят разните там "свободни съчинения" и експерименти на майсторите дето са ровили по колата ти без успех,обаче при тези датчици имаше една особенност,че са с различни стойности за различните зетеци,тоест определят се по цвета и трябва да се види точно кой датчик е за твоя модел и го пробваш ако пак няма промяна тогава вече търсиш причината в стрелката на таблото и сменяш с друго като твоя модел и година

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 19:28

Абе явно е така,но ако вземеш да им обясняваш става дълга и широка. Освен да взема утре да развия датчика,да взема контактен спрей да го почистя и напръскам с него.Пак казвам целия е почернял и омаслен,но според това,което ми показва,явно работи.Т.е той им и куплунг,който влиза в датчика.Явно там се е насъбрала мизерията??

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от ЯЛТА » 07 яну 2013, 20:05

Еми точно занимаващият се с бензинови коли майстор живее в Красна поляна, но гаража му е в жк. Г. Делчев, пиши му:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 20:26

Знам го ходих при него.Ще видя какво да направя.
Последна промяна от freeqwerty на 08 яну 2013, 12:12, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от ЯЛТА » 07 яну 2013, 20:48

Твоя работа, аз който съм пратил, все доволен е оставал, един тук ме гони седмица вече да ме черпи, пък аз бягам, защото това са човешки неща.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 20:56

ЯЛТА написа:Твоя работа, аз който съм пратил, все доволен е оставал, един тук ме гони седмица вече да ме черпи, пък аз бягам, защото това са човешки неща.
Успех.
Да не казвам нищо.Може би си разбира от работата,но като първи клиент ... незнам какво става.
Последна промяна от freeqwerty на 08 яну 2013, 12:13, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от ЯЛТА » 07 яну 2013, 21:11

Моята кола си я харесвам. Преди две години я закарах и оставих за една седмица в град Ямбол при човек само виртуално познат. И не сбърках. Как мислиш, ако разсъждавах като теб, още щеше да е на същия хал, и щях да си преливам от пусто в празно. Щях да обиколя 10-15 майстора, на всеки по 20, я по 50 лв., и накрая нищо но сбор от сметки 1000 лв. Ето защо аз разсъждавам по друг начин.
Не те упреквам, просто си споделям.
Съжалявам за спама.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 07 яну 2013, 21:22

ЯЛТА аз не те упреквам за нищо.Вярвам в думите ти.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от deathstorm » 08 яну 2013, 14:50

По темата - колега смени датчика 12-13 лева е и ще ти се реши проблема. Минал съм по тоя път.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 08 яну 2013, 15:49

deathstorm написа:По темата - колега смени датчика 12-13 лева е и ще ти се реши проблема. Минал съм по тоя път.

Почти съм сигурен,че е това,ще звънна да попитам и в магазина и при майстора.

Мда 16 лв. но ще видя сега ли да го правя или напролет.. :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от dreadx » 08 яну 2013, 20:15

Moже при работила кола само да свалиш буксата и да го измериш, какво съпротивление дава. Или да помолиш някой жичкаджия, но не като онези дето са ти разкостили таблото.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 09 яну 2013, 18:37

Ето и днес какво установих,след свалянето на таблото,понеже вчера не съм излизал с колата. Лампичката на аварийни на таблото не работи (на мигач работи,тя е една за двете посоки ляво-дясно.) При контакт лампичката на акомулатора не работи,а и прекъсва зареждането на акомулатора,ту зарежда ту не. Разбрах го по ел стъклата в движение и свалянето на минусовата клема на акомулатора. Като тръгнах от работа днес запалих и свалих клемата,колата угасна,по време на движение се оправи и като се прибрах всичко беше наред. Проблема със зареждането възможно ли е да е от самото табло? Че каквото и да казвам в сервиза (а и там няма да се върна за услуга),може да кажат,че не те са предизвикали проблема.? Всички бушони работят замерих ги. Идеи?

Аман от пишман майстори :) Нищо не оправиха, а 3 развалиха. Сервиза е на http://www.jiconi.com/

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от dreadx » 09 яну 2013, 20:29

Може да не зарежда ако е прекъсната лампичката. Обаче не си прави експерименти да изключваш акумулатор при работещ двигател, понеже има опасност да се вдигне напрежението доста над 14V и подлагаш на стрес цялата електроника. За аварийните не знам - моите са на отделна лампичка, но предвид че са отваряли таблото и са изчепили стрелката за температурата какво остава за една лампичка. И сега понеже не им се набутва с пари са ти казали да си търсиш табло и да ти го сменят безплатно. А това че са се учили на твоята кола и сега има опасност да ти се повреди акумулатора или най-малкото да останеш някъде на пътя, а освен това втори ден седиш и четеш по форумите кой да ти го плати..

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 10 яну 2013, 19:16

dreadx написа:Може да не зарежда ако е прекъсната лампичката. Обаче не си прави експерименти да изключваш акумулатор при работещ двигател, понеже има опасност да се вдигне напрежението доста над 14V и подлагаш на стрес цялата електроника. За аварийните не знам - моите са на отделна лампичка, но предвид че са отваряли таблото и са изчепили стрелката за температурата какво остава за една лампичка. И сега понеже не им се набутва с пари са ти казали да си търсиш табло и да ти го сменят безплатно. А това че са се учили на твоята кола и сега има опасност да ти се повреди акумулатора или най-малкото да останеш някъде на пътя, а освен това втори ден седиш и четеш по форумите кой да ти го плати..

Не, не седя цял ден да чета по форумите,а ходя и на работа. :) Проблема със лампичката на акомулатора аз сам си го оправих,като не ми бяха наредили всички крушки на таблото,аз свалих 2 и ги сложих откъм страната на лампичката на акомулатора и той светна. Наистина имах 3-4 изгоряли крушки,но ако си един жичкажджия и разбираш,няма да оставиш лампичката за акомулатора без маса. Та мерси,че ме светна за лампичката.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от opex » 10 яну 2013, 22:14

Кой датчик на температурата сменяш - отгоре на термостатното тяло или отдолу отпред на него? И да не би да са окъсили някъде свързващите проводници за него? На твоя ескорт май датчиците са 3 - 1 отгоре на термостата за компютъра, 2 пак на него отпред отдолу за талото и един на маркуча за включване на перките.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от madboy » 11 яну 2013, 11:26

Тия майстори провериха ли първо дали уреда на таблото работи, преди да ровят по него?
Буксата на датчика се вади и й се подава маса (трябва да си на контакт). Стрелката трябва да отиде в максимално положение (червения сектор). Ако стрелката работи, значи се сменя датчика.
И за какво да чакаш пролетта- ако е датчика, той няма да се оправи. :D
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Проблема със стрелката на температурата остава..

Мнение от freeqwerty » 11 яну 2013, 17:56

Значи има още една жица,която не е вързана никъде. Нея,кaто я дам на маса,т.е на двг стрелката се вдига на максимум (червеното).Клони ме към мисълта,че може би датчика е сменян някога и преди това е бил с 3 извода. Днес беше по-топло и стрелката излезе от бялото и стоеше на първата от буквите N O R M. Значи според мен всичко отива към нов датчик..?
Тия майстори провериха ли първо дали уреда на таблото работи, преди да ровят по него?
Не!! След 20 минутно изчакване колата да загрее и да включи перката,отсекоха,че е уреда на таблото.Попитах дали не може да е датчик или хлабава маса някъде,казаха,че не и свалиха таблото с мое съгласие де. И след като всичко мина гладко размениха нещо с уреда за бензина,резултат никакъв.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта