Какво е вакуумен и ел.изпарител?
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Какво е вакуумен и ел.изпарител?
Като пълен профан по темата за АГУ питам: какво е това вакуумен и електрически изпарител и по какво се познава? Кой за каква кола се ползва? Имам един Стефанели или нещо подобно, който ми го подариха и не знам какъв е и дали ще стане за моноинжекция.
- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Различават се по това как се спира газта при неработещ двигател. Вакуумния има вакуумен клапан, който се свързва към ваккума на входящия колектор - например на шлауха на сервото за спирачките. Електрическия има електромагнитен клапан, който най-често го връзват успоредно на клапана за течната газ, но може да се свърже и към системата за ППХ.
Всеки изпарител става за всяка кола.
Всеки изпарител става за всяка кола.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако се сетя ще ти снимам кола пълен инжекцион /ситроен ZX/ с вакуумен изпарител.kEFi написа:Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
Преминаването от газ на бензин зависи от ключето монтирано вътре в колата, а не от изпарителя. Спокойно може да сложиш електрически изпарител и на кола с карб /лада 7-ца съм виждал/
А бе и двата вида изпарители стават и за двата вида автомобили


- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Точно това значи. То и вакуумния може да се свърже към ППХ, но му трябва допълнителен магнетвентил, както е ППХ на ладите.това значи ли ,че при това свързване , можеш да имаш ППХ и на газ ? и да не гори нищо?![]()
Електрическите имат предимство че спират газта веднага след затваряне на магнетвентила на изхода. Вакуумните ако са свързани директно към вакуума на входящия колектор спират газта чак след като спре да се върти коляновия вал. През това закъснение може да се получи "задавяне" и трудно палене след това.
- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
По принцип малко са объркани понятията. Това което навсякъде всички му викат "изпарител" всъщност е захранващо устройство за пропан-бутан. На входа му влиза втечнен пропан-бутан, който се изпарява в изпарителя (може би най-малкия елемент от това устройство!). От изпарителя вече газовата фаза навлиза в 1-вата степен, където налягането се редуцира до около 0.7 бар (някои такива устройства имат две такива степени). След това преминава през стоп-клапан (някои нямат стоп клапан). Накрая отива на регулатора на разхода с най-голямата мембрана. Върху тази мембрана действа вакуума създаден от двигателя върху щуцерите или смесителната плочка. Всички "изпарители" работят под действие на този вакуум. Та разликата между електрическите и вакуумните е само в стоп клапана.kEFi написа: Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
Има руски "изпарители" при които изпарителя е отделно от останалата част. Останалата част при тях е универсална и може да се използва за двигател на метан - вместо изпарител се поставя редуцир вентил от бутилките с високо налягане.
Електрическите "изпарители" са по-добри с бързото спиране на газта след изключване на двигателя или при активиране на сигнала за ППХ.
Вакуумните са по-сигурни - спре ли двигателя спира газта. Електрическия си фъщи леко докато изключи релето за управление (ако има такова реле!).
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
- Модел на автомобила: ВАЗ 21011
- Местоположение: София/Слатина
- Контакти:
- Status: Извън линия
- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Значи при тебе клапана на изпарителя е свързан успоредно към отсекателния клапан за втечнена газ на входа. Така е най-лесно и почти всички газаджии го правят. Захранването на клапаните става от реле в превключвателя газ-бензин. Това реле се включва от импулсите на високоволтовия кабел. На превключвателите отзад има потенциометър, с който може да се регулира времето за затваряне на клапана след последния импулс.shark написа:Значи аз съм с електрически изпарител и колата ми е карбураторна. Газта се подава само тогава когато през високоволтовия кабел от делкото към бобината протича ток. Когато дам контакт ако до 4-5 сек. не запаля клапана се затваря.
Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0 при спускане и т.н.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така! С комшията имаме проблем за решаване. Той има Ескорт с някакъв бисквитен не, а ми вафлен стоп 1.3 карбуратор. В момента кара с изпарител Волтран, но са му дали някакъв електрически Ловато като този:

Стария прилича на този:
Сега въпросът е на бобината на ел. изпарител има + и - (това го открихме без чужда помощ). От къде се взима захранване за нея?
Друго- кабелчето от ключето за първоначално впръскване къде го връзваме. Досега беше към бобинката на вакуумния.
Предполагам трябва да запушим всмукателния колектор, откъдето излиза в момента маркуча за вакуума към изпарителя.

Но първо ще трябва да сменим мембраните. Там може ли да очакваме проблем?

Стария прилича на този:

Друго- кабелчето от ключето за първоначално впръскване къде го връзваме. Досега беше към бобинката на вакуумния.
Предполагам трябва да запушим всмукателния колектор, откъдето излиза в момента маркуча за вакуума към изпарителя.
Това не го разбрах! Честно!Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0 при спускане и т.н.

Но първо ще трябва да сменим мембраните. Там може ли да очакваме проблем?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Този изпарител не му е необходим бутон за първоначално вдръскване. Кабелчето, което е отивало към стария ще остане свободно - изолирайте го.madboy написа: Така! С комшията имаме проблем за решаване. Той има Ескорт с някакъв бисквитен не, а ми вафлен стоп 1.3 карбуратор. В момента кара с изпарител Волтран, но са му дали някакъв електрически Ловато като този:
Сега въпросът е на бобината на ел. изпарител има + и - (това го открихме без чужда помощ). От къде се взима захранване за нея?
Друго- кабелчето от ключето за първоначално впръскване къде го връзваме. Досега беше към бобинката на вакуумния.
Предполагам трябва да запушим всмукателния колектор, откъдето излиза в момента маркуча за вакуума към изпарителя.
-Цитат:Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш
-контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0
-при спускане и т.н.
Това не го разбрах! Честно!
Но първо ще трябва да сменим мембраните. Там може ли да очакваме проблем?
Бобината на новия е най-лесно да се свърже успоредно на бобината на газовия клапан.
Може да се свърже през реле, което да се захранва от състемата за ППХ (принудителен празен ход), ако има такава. Тази система ще спира газта при ППХ - колата е на скорост, педала на газта е отпуснат и двигателя се движи с високи обороти - над 1500-2000.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?
Значи само махаме вакуума и връзваме към газовия клапан бобината на изпарителя и нищо друго не се бара?
На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Значи само махаме вакуума и връзваме към газовия клапан бобината на изпарителя и нищо друго не се бара?
На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Само карбураторите имат въпросната ППХ, после става друго и е различно направено.madboy написа:E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?
На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Електрическите изпарители обичайно се монтират с "електронно" ключе.. не на контакта направо.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
какво е това ППХ и къде се намираdiesel1.6 написа:Само карбураторите имат въпросната ППХ, после става друго и е различно направено.madboy написа:E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?
На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Електрическите изпарители обичайно се монтират с "електронно" ключе.. не на контакта направо.


- 2v6
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
- Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
В карбуратора винаги има бензин, който трябва да се изгори преди пускането на газта.doctordre написа:какво е това ППХ и къде се намиращото и мойта е карбуратор и трябва да има. иначе изпарителя ми е електрически, някой беше казал че не можело на карбуратор да се сложи... а преминаването от бензин на газ- при вакуумния не знам как е, но при мен колата минава немалко разстояние на неутрално положение докато изгори бензина от карбуратора и тогава да премина на газ
много е дразнещо
Електрическа схема на колата нямаш ли?
edit kefi: При използване на цитат, моля обръщайте внимание да е активна отметката Включи HTML...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта