Масло за двигателя
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Точно тъй направих и аз като купих Моню,първия път сложих 10W40 FORMULA XR+,а от тогава само с 5W30 от МП. Една от причините да премина към маслото на МП,е че на 10W40,му дават добра ефективност до температури от -20 градуса,а както си забелязал тая година зимата беше под -23-4 градуса/поне при нас де/ Доволен съм много,колата не го гори и не го хвърля,както си мислех че може да стане,все пак ДВГто е на 215 000 км. вече.Клапаните зимата почти не ги чувам сутрин,да не говорим за лятото.paci написа:Сипах FORD FORMULA XR+ 10W40
Някак си не посмях да скоча на 5W30 щото незнаех в какво състояние е мотора. За сега 200 км. от наливането се държи добре.
Мнение нямам за сега. Като имам ще пиша.
Ако се държи добре следващото ще е 5W30. Но нека това да е и един вид промивка на мотора, все пак от Италия и е вкарана фиестата.
Позволи ми да не се съглася с теб колега. Първата цифра е гъстотата на маслото при околна температура 20 градуса Целзий,буквата W оказва че маслото е подходящо за зимни условия,а втората цифра е гъстотата на маслото при загрят двигател 90 градуса.Колкото са по-малки цифрите-толкова е по-рядко маслото при горните условия.Така че посочените от тебе масла имат еднаква гъстота при студен двигател,но първото е по-гъсто при загрял такъв/а това не е хубаво за Зетека/ivo9180 написа:Според мен 5w40 е по-добро от 5w30 По течно е при студено време и по гъсто при горещини.......


http://www.clubford.org/portal/content/view/20/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ivo9180
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
- Местоположение: Пирдоп
- Status: Извън линия
Съгласен съм с колегата demiro за вискозитета на маслото при ниски и високи температури Според мен маслото 5w40 запазва свойствата си при по-широк температурен диапазон При горещо време,задръстване или изкачване на наклони кадето двигателя загрява до 100 градуса горната температурна граница на двигателното масло т.е стабилноста при висока температура е от голямо значение
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Те такова исках да взема BP visco 5000 5W40, обаче 71лв. 30 кинта ги дадох за друго. За сега ще е с това 10W40 XR+. Определено мотора ми е шумен. Но които и да карам да чуе вика "ти си ..." в многоточието слагайте каквото се сетите. Викат, че добре работел. За мен не е добре.ivo9180 написа: Според мен маслото 5w40 запазва свойствата си при по-широк температурен диапазон При горещо време,задръстване или изкачване на наклони кадето двигателя загрява до 100 градуса горната температурна граница на двигателното масло т.е стабилноста при висока температура е от голямо значение
Като дойде време за смяна ще има вече МП в Плевен и ше сипя пълна синтетика от тях да видим.
Само една глупотия ме мъчи.
Имало 15W40 полусинтетика, както и моето 10W40 можело да е минерално.
А сега де ?
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Това е по глупотия номер 1.Paci:
... Само една глупотия ме мъчи.
Имало 15W40 полусинтетика, както и моето 10W40 можело да е минерално.
А сега де ?
AMSOIL SAE 15W-40 Synthetic Blend Gasoline and Diesel Oil
По глупотия номер 2, мога да кажа че повечето 10w40 са минерални. Доказателства нямам, защотото вече не може да се разбере кой какви балвочи смесва и в какви опаковки ги слага.
Ето малко светлина по въпроса за маслата:
Минерално масло: Това масло или още наречено течен петролат е остатъчен продукт от дистилацията на нефта (петрола). Това е химически инертно, почти безцветно и прозрачно масло основно съставено от алкани и циклични парафини. Минералното масло е субстанция със сравнително ниска себестойност и се произвежда в големи количества. Среща се като леки и тежки фракции и за това има много широко приложение.
Синтетично масло: Това е масло, което е съставено от химически съединения, които не са съставка на петрола, а са изкуствено създадени (синтезирани) от други съставки. Синтетичното масло служи за заместване на петрола и най-много за заместител на обикновеното (минералното) масло рафинирано от петрола. Използването на синтетични масла, се налага над минералните, поради това че те имат по-добри свойства. Синт. масла са често произведени от реактанти с произход от петрола, но молекулите имат различна структура от тези на съединенията в петрола.
Синтетичните масла са горивно ефикасни, смазочни материали с удължен живот, прозведени от подбрани основни материали и специални добавки. Основните материали са получени от органични съединения или синтетични хидрокарбони, чрез процес на преподреждане на структурата така че всички молекули са еднакви по размер, форма и тегло - феномен, който не се среща в природата. В контраст на минералните масла, синтетичните са проектирани за да се получи идеалния смазочен материал.
Предимства:
- Подобрен вискозитет при ниски температури. Минералните масла имат восъчни примеси, които се втвърдяват при ниски температури. Типично 10W-30 синтетично масло остава течно при -50 С
- По добри свойства при високи температури. Синт. масла имат малко леки молекулни хидрокарбони, които се изпаряват при високи температури.
- По голяма чистота (липса на примеси)
- Намалена консумация на масло
- Намалено триене и износване на двигателя
- Намалена консумация на гориво поради пониженото триене м/у частите на ДВГ
- Не е нужен чист нефт за производството
- По-дълъг интервал на смяна на маслото
- Намалени вредни емисии в околната среда
Недостатъци:
- По-висока цена
- Синтетичните масла могат да причинят течове в стари съединения и семеринги.
Полусинтетично масло: Това е смес от минерално масло със НЕ ПОВЕЧЕ от 30% синтетично масло. Целта е да се постигнат голяма част от предимствата на синтетичните масла, но на много по-ниска цена. Първото такова е представено от MOTUL през 1966.
Повече информация на Wikipedia
В заключение мога да попитам Paci:
Като се радваш че е полусинтетично маслото, знаеш ли до каква степен е синтетиката и какво е постигнато?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сменях масло, налях на Валволин 10W-40 Dura и още нешо пишеше полу-синтетика /някакво,много добро?/
сутрин хидр.повдигачи се чуват. Старото беше на МП на почти 14000км. и нямах такъв проблем май ще се върна към него тоя експеримент ще ми излезе 50 лв. горница!!!.....
Не вярвах че Валволин е по лошо от онова безименно масло на МП но сега вече съм убеден.
сутрин хидр.повдигачи се чуват. Старото беше на МП на почти 14000км. и нямах такъв проблем май ще се върна към него тоя експеримент ще ми излезе 50 лв. горница!!!.....
Не вярвах че Валволин е по лошо от онова безименно масло на МП но сега вече съм убеден.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейevg2 написа:Сменях масло, налях на Валволин 10W-40 Dura и още нешо пишеше полу-синтетика /някакво,много добро?/
сутрин хидр.повдигачи се чуват. Старото беше на МП на почти 14000км. и нямах такъв проблем май ще се върна към него тоя експеримент ще ми излезе 50 лв. горница!!!.....
Не вярвах че Валволин е по лошо от онова безименно масло на МП но сега вече съм убеден.

Още преди да си купя форда четох бая за маслото и останах шашнат как така за моя мотор дава 5W30 и нищо друго, пък ако ще и на 350К да е?

Просто, ако мога така да се изразя Форд е претенциозна марка автомобил. Доста повече електроника от други народни марки коли, доста повече наложени от производителя стандарти при консумативите, които трябва да сменяш периодично.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това ми е 6-ти по-ред автомобил, мога да кажа че за тая цена и доста прилична техника нямам на идея колко ще изкара но е на 270000км93г.Двг. е в отлично състояние за 14000км. съм долял 500гр.масло на М.П от 5л. опаковка е останало 500гр. за точно 1год.
В Италия смених преди това маслото с Шел нямах никакви проблеми с разход или шум,там е карана около година до август 2005г.,след това в Бг. масло от М.П. и тая година септември Валволин и сутрин шум в повдигачите/за 1-2секунди/.Не се съмнявам в Валволина ни най малко като имидж/но тука в Бг. правим невероятни неща/е може би не е подходящ за тоя мотор за това ще се върна към изпитаното.
В Италия смених преди това маслото с Шел нямах никакви проблеми с разход или шум,там е карана около година до август 2005г.,след това в Бг. масло от М.П. и тая година септември Валволин и сутрин шум в повдигачите/за 1-2секунди/.Не се съмнявам в Валволина ни най малко като имидж/но тука в Бг. правим невероятни неща/е може би не е подходящ за тоя мотор за това ще се върна към изпитаното.
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз минах на 10W40 XR+ от МП така го водят. Дано само да не са ми сипали пак някой боклук, че след като на другата Сиера ми казаха миналата година, че минералното било идеално за "толкова стар" двигател /цели 201 000/... Вече не питам а направо казвам, 3 пъти им повторих че искам полусинтетика.
За разлика от CVH-а, двувалката не трака и немога да направя разлика преди и след смяната, тъй че да се надявам че съм улучил.
Ако някой има впечатление от това масло нека да сподели, че след няколко посещения на МП в различните градове вече много се съмнявам в компетентноста им.
За разлика от CVH-а, двувалката не трака и немога да направя разлика преди и след смяната, тъй че да се надявам че съм улучил.
Ако някой има впечатление от това масло нека да сподели, че след няколко посещения на МП в различните градове вече много се съмнявам в компетентноста им.

-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 04 апр 2006, 13:01
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.6-90HP
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Карам с Мобил Супер 15W40 и забелязах нещо! Когато времето беше по топло като запаля на студен двигател не се чуваха повдигачите а сега като застудя и усещам потракване! Все пак двигателя ми е CVH 1.4 и се чудя какъв тип масло е най-подходящ за моя двигател! По форумите чeта за типове масло за ZETEC но никой не споменава нищо за моя двигател!
- gad
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 11 авг 2006, 00:38
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1mi '92
- Местоположение: Пловдив/Ботевград
- Status: Извън линия
Някой има ли впечатления от маслата на ЛУКОЙЛ? Мислех на мойта фиеста да и слагам на Приста, щото уж вече разполагали с модерни технологии, но видях, че и на Лукойл не са скъпи маслата, обаче ако ги правят в България сигурно са същата работа. Пише направено в Европа и баркода не е българският, но това май не е гаранция, че не ги правят в Бургас.
АКО СПОРИШ С И.Д.И.О.Т , МНОГО ВЕРОЯТНО Е И ТОЙ ДА ПРАВИ СЪЩОТО!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта