"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
До plamen 1975 в крайна сметка какво е сечението на маркуча който свързва големия и малкия кръг за да има хем хубаво парно и да не загрява.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Може да сложиш скоба с червяк и да си регулираш сечението според сезона.cvetan.cenkov написа:Аз лично не знам колко трябва да е сечението ,но съм сложил една лентова скоба на маркуча и я стиснах с клещите.На теб като влезеш в тест режим каква температура ти показва сега
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Сега като пак разгледах чертежа който е даден в бюлетина, виждам че въпросния маркуч е около половината от диаметъра на маркуча който идва от парното.Аз моя го сложих със същия диаметър но в след това намалих диаметъра със скоба.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
До Ачито:
Преди малко слизах долу да проверя какво точно са направили тия калпазани майсторите. Външния диаметър на байпас маркуча е 23 мм. Ако допуснем че маркуча е дебел 4 мм, следва че вътрешния диаметър е 15 мм, или сечението ще е приблизително 7.5*7.5*3.14=176.625 кв. мм или 1.76 кв см
Обаче, маркуча не е фабрично огънат на 90 градуса и е мек и видимо и на опипване, просвета на завоя е по малък отколкото ако маркуча би бил прав.
Това което пише Цветан Ценков и аз го забелязах, че в техническия бюлетин на Форд свързващия маркуч е наполовина дебел колкото тънкия маркуч който участва в байпаса – а на мен са ми сложили 23 мм маркуч при условия че и тънкия маркуч е толкова.
Като гледам как е огънат при мен и колко пропуска нищо чудно да трябва, ако се сложи фабрично огънат маркуч да трябва да е наполовина колкото малкия маркуч който участва в байпаса.
Иначе след байпаса:
- колата загрява пак толкова бързо (илки поне аз не забелязвам разлика)
- парното е екстра
- никакви проблеми С ПОВИШАВАНЕ НА ТЕМПЕРАТУРАТА – стрелката на датчика на температурата е перпендикулярна на земната повърхност
Цветан Ценков може ако е необходимо да даде по точна спецификация на маркуча.
Дано да съм бил полезен.
Поздрави на всички!
Преди малко слизах долу да проверя какво точно са направили тия калпазани майсторите. Външния диаметър на байпас маркуча е 23 мм. Ако допуснем че маркуча е дебел 4 мм, следва че вътрешния диаметър е 15 мм, или сечението ще е приблизително 7.5*7.5*3.14=176.625 кв. мм или 1.76 кв см
Обаче, маркуча не е фабрично огънат на 90 градуса и е мек и видимо и на опипване, просвета на завоя е по малък отколкото ако маркуча би бил прав.
Това което пише Цветан Ценков и аз го забелязах, че в техническия бюлетин на Форд свързващия маркуч е наполовина дебел колкото тънкия маркуч който участва в байпаса – а на мен са ми сложили 23 мм маркуч при условия че и тънкия маркуч е толкова.
Като гледам как е огънат при мен и колко пропуска нищо чудно да трябва, ако се сложи фабрично огънат маркуч да трябва да е наполовина колкото малкия маркуч който участва в байпаса.
Иначе след байпаса:
- колата загрява пак толкова бързо (илки поне аз не забелязвам разлика)
- парното е екстра
- никакви проблеми С ПОВИШАВАНЕ НА ТЕМПЕРАТУРАТА – стрелката на датчика на температурата е перпендикулярна на земната повърхност

Цветан Ценков може ако е необходимо да даде по точна спецификация на маркуча.
Дано да съм бил полезен.
Поздрави на всички!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
благодаря за изчерпателните отговори.От това което прочетох мисля че трябва да пробвам с диаметър на половина от този на маркуча на парното, а ако не стане винаги мога да го променя.
А понеже ме питахте за температурата,още не съм започнал да правя байпаса защото се чудя кой вариянт да избера.А причината за това е че маркучите са ми рязани на няколко места за ГИ и надите са доста близо до местата където се прави байпаса и не знам дали това няма да окаже някакво влияние върху цирколацията на водата.Утре ще пусна снимки за да се види как е в момента.
мод: Използвай бутона "промени"
А понеже ме питахте за температурата,още не съм започнал да правя байпаса защото се чудя кой вариянт да избера.А причината за това е че маркучите са ми рязани на няколко места за ГИ и надите са доста близо до местата където се прави байпаса и не знам дали това няма да окаже някакво влияние върху цирколацията на водата.Утре ще пусна снимки за да се види как е в момента.
мод: Използвай бутона "промени"
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Колега много кофти монтаж ха ГИ.Ще е трудно слагането на байпаса.Achito написа:Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
И на мен ми минават такива мисли и за сега само проучвам.По съм склонен ма метода с байпаса,все пак е от бюлетина на форд но не е зле да помисля и за вариянта с термостат от рено 5.Видях снимки къде се монтира този термостат от форума но те бяха от фият.Някой можели да посочи маркуча на фокуса в който се слага този термостат.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
На дебелия маркуч който излиза от главата и отива към радиатора.Нали си изолирал газовата какво те притеснява тогава да направиш байпас ,два или три см. разлика няма да е от значение.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Какво му е трудното? Байпаса е на 50% направен, остава само изхода на изпарителя или част от течността от него да се включи към Зелената точка и готово.Andrey Mitev написа:Колега много кофти монтаж ха ГИ.Ще е трудно слагането на байпаса.Achito написа:Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Притеснява ме да не се обърка нещо с течението на антифриза заради многото маркучи.Един път има отклонение за изпарителя и после за байпаса.Иначе като изпълнение няма да е много трудно да се направи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Идеята е да сложиш изпарителя на байпаса, а не да правиш ново отклонение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- altot
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 11 дек 2008, 12:25
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Звучи ми като издухала гарнитура и антифриз влиза в цилиндъра. Провери антифриза ако е намаляло нивото затова загрява. А не хубаво да се кара с антифриз в двигателя да не стигне до лагера на коляновия вал.

Ford Focus -> Mazda 6
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Изпарителя трябва да се върже на маркуча който връща водата от парното,преди мястото за връзване на байпаса или след него.Изпарителя да служи като байпас мисля че няма да стане.На един колега от Своге така я бяха вързали и грееше.
Последна промяна от cvetan.cenkov на 10 яну 2013, 17:00, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
A ако го вържа така както си е показано в бюлетина и както съм отбелязал на снимката с червено и зелено дали ще има проблем?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Това със зеленото дебелият маркуч ли е
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Да със зелено е дебелия маркуч.Показва се малко но мога да разместя двата тънки наркуча които са над него и да поставя тройника.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 24 апр 2012, 12:10
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Какви са размерите на двата тройника необходими за байпаса? Има ли някакви особености при байпаса, ако съм с ГИ или е пак както е показано?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Възстанови системата както си е била ,направи си байпас и виж как ще стоят нещата.Ако тогава няма проблем ще вържеш изпарителя както ти казах
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
- Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Благодаря за полезните съвети, след 4-5 дни ще мога да се заема с ремонта и ще пиша какви съм ги свършил и какъв е резултата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта