Теч от умната дюза на Мондео МК2!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ще запали, и още как. Кой е казал друго?
Относно колата от темата - за съжаление опасността от належащ преглед на помпата е налице. Дано да не се наложи, че струва някой лев. Но пък после става дизелов изтребител
Ще изчакаме и ще видим какво ще стане.
Относно колата от темата - за съжаление опасността от належащ преглед на помпата е налице. Дано да не се наложи, че струва някой лев. Но пък после става дизелов изтребител

Ще изчакаме и ще видим какво ще стане.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
ЕГР-а вече е запушен, но колата отново не може да запали! Следващ въпрос: как да разбера дали въпросният авансатор е блокирал, отпада варианта за който говорехме по телефона по звука да позная, защото не знам как трябва да звучи здрав? Има ли някакъв друг вариант? Между другото от ауспуха излиза сиво-черен пушек като въртя на стартер.specialista написа:Аз пък продължавам да твърдя че тази помпа е изцяло механична и монтирането върху нея на допълнително устройство
за корекция на началото на момента на подаване на гориво,по никакъв начин няма да попречи на паленето,стига самия авансатор да не е блокирал във отворено положение,и пак колата ще запали.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Авансаторът ще разбереш лесно. Най-лесен начин за който се сещам е да влезеш под колата и да откачиш от буксата датчикът за положение на КВ. От онези с теления предпазител е, който трябва да се стисне. След откачането двигателят трябва да заработи забележимо по-твърдо, и да трака. Две секунди след закачане обратно спира да трака. Внимателно действай. Ако трака дизелно - значи клапанът затваря.
Отиваш все по-близо до профилактика на помпата, освен ако не си пропуснал да забележиш някой "външен" проблем - филтър, горивопроводи и други детайли в които няма да се впускам сега.
Добавено:
Ние сме ти писали вече за откачане на датчика на КВ
Отиваш все по-близо до профилактика на помпата, освен ако не си пропуснал да забележиш някой "външен" проблем - филтър, горивопроводи и други детайли в които няма да се впускам сега.
Добавено:
Ние сме ти писали вече за откачане на датчика на КВ
diesel1.6 написа:При откачане на датчика за положение на колянов вал, минава в максимален аванс - според проба върху моята кола.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Достатъчно е да се чуе теста при подаване на контакт!
1.Проверявам подгрева(свещи,захранване и т.н.)
2.Проверявам центровката
3.Проверявам компресията
Според теб ако тези три неща са наред каква е причината да не запали?
1.да няма нафта
2.стартера да е скапан(върти бавно) Щом пуши от аспуха значи има някакво впръскване! Закачи я за друга кола и я запали на дърпане.Ако запали и заработи нормално и после пали на топло пак ще я коментираме.
3.акумулатора не става
Успех!
1.Проверявам подгрева(свещи,захранване и т.н.)
2.Проверявам центровката
3.Проверявам компресията
Според теб ако тези три неща са наред каква е причината да не запали?
1.да няма нафта
2.стартера да е скапан(върти бавно) Щом пуши от аспуха значи има някакво впръскване! Закачи я за друга кола и я запали на дърпане.Ако запали и заработи нормално и после пали на топло пак ще я коментираме.
3.акумулатора не става
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ами аз писах по-горе че не знам как звучи теста, така че има ли ли друг начин да се провери да не е заседнал и ако може да ми обясниш къде точно се намира авансатора?! Докато се ровичках забелязах че от едно място на ГНП ми капе нафта. Прилича на нещо като клапан ( дали това не е въпросния авансатор), намира се отпред на помпата и тече точно от там където излизат кабелчетата? Две бели кабела са и влизат в една голяма букса, от която излизат още кабели - това значи ли че да се свали въпросния клапан трябва да се срежат кабелите, за да може да се вкара ключа? На снимката със стрелката съм показал точно от къде тече нафтата.specialista написа:Достатъчно е да се чуе теста при подаване на контакт!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Да точно това е клапан-авансатора. И ако работи, но тече гориво, то може да се отремонтира,- но не от всеки. Буксите от втората снимка може да се отрежат, по принцип се вадят, но е малко заиграване.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Ами щом не пали колата може би моя не работи, ама като не знам как да го проверя не съм сигурен! Четох някъде във форума как един колега си е ремонтирал неговия и той пишеше че като откачил кабелите на авансатора, колата не искала да запали. Значи има вероятност той да е причината да не ми пали колата, или греша? http://new.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34094
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Щом капе значи трябва да се направи.Много често от там се губи налягане,а и на местото на нафтата се намърдва въздуха!
Авансатора е за ремонт или смяна със нов.Втория вариант е минимум 186 лв.
Успех!
Авансатора е за ремонт или смяна със нов.Втория вариант е минимум 186 лв.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Открих причината да не ми пали колата, а тя беше повече от банална - прекъснат кабел. Явно майстора който ми ремонтира помпата през пролетта (имаше теч от горе на ГНП и имобилайзера правеше проблеми) е захранил гасителния клапан от един зелен кабел, който е бил за авансатора ( не знам обаче защо го е оставил прекъснат, дали не е нарочно та пак да се върна при него
). След като коментирахме започнах да се ровя да видя дали не мога да разбера работи ли авансатора или не. Проследих кабелите ( два бели, както писах по-горе) до буксата и с уреда премерих че има 12.02 ома съпротивление, викам си не е прекъснат електрически ами сигурно само е заседнал. Премерих на срещуположните кабели от другата букса за някакво напрежение - няма никой... и чак тогава гледам че въпросния зелен кабел е единия от двата за авансатора, да се чудиш как до сега не съм обърнал внимание!!!
Свързах отново кабела, захраних гасителния клапан директно от акумулатора и напомпах да качи гориво.Проба - давам контакт и чувам едно цъкане дето преди го нямаше (явно това е въпросния тест на авансатора). Въртях доста на стартер, първите два пъти даде признаци че се мъчи да запали каквито преди изобщо нямаше, след всяко въртене помпах да вкара отново нафта, вярно че запали трудно чак от третия път, но запали! От ауспуха изкара страшни пушеци докато се поизчисти системата. Всичко това става в петък вечерта. В събота сутринта направих опит първо да запаля без авансатора - е не можа. Закачих си отново кабела и колата запали от раз, малко прекъсна при самото палене но веднага изчисти и заработи нормално. Запоих си кабела и изолирах. След обяд направих опит без да помпам гориво и запали от първия път, но въртя малко по-дълго на стартер (сигурно дърпа въздух от теча), утре ще пробвам първо да кача гориво да видя дали ще запали по-лесно. Сега ми остава да отстраня теча от клапан-авансатора, ама първо ще чета доста че не съм сигурен дали ще се справя сам и може да търся помощ. Забравих да спомена че с авансатора двигателя работи по-тихо отколкото без него и като че ли вече не пуши черно във високите обороти, ама за това второто не съм сигурен понеже днес беше доста заледено и не съм се изсилвал много, но на първо каране не съм забелязал черните кълбета отзад! Благодаря на всички за насоките
, ще оставя въпроса с теча отворен, така че ще помагате пак надявам се!



- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Е, в крайна сметка вече си в играта!
Не е лошо да си провериш центровката,че нещо ми се струва гнила тая работа. Не може да не иска да запали без авансатор!
Ако помпата е сваляна и слагана от майстора той със сигурност е пипал нещо,защото колата без авансатор работи много твърдо!
Не е лошо да си провериш центровката,че нещо ми се струва гнила тая работа. Не може да не иска да запали без авансатор!
Ако помпата е сваляна и слагана от майстора той със сигурност е пипал нещо,защото колата без авансатор работи много твърдо!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Теч от умната дюза на Мондео МК2!
Да, помпата е сваляна и я проверяваха на стенд, като казаха че била добре, обаче не знам каква центровка е направена при слагането (нали не разбирам), трябва да търся някой друг да провери че на този вече не му се доверявам! Както казах направих опит как работи колата с авансатора и без него, като във втория случай е малко по-шумна но не е толкова много, щом досега не съм обърнал внимание. Днес отново я покарах и ми се струва че върви по-добре от преди и не забелязвам да пуши.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта