Кой е с предимство ?
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Кой е с предимство ?
При така създалата се ситуация,кой е с предимство?
Цитирам ЗДП относно т.н. допълнителна светлина (знак):
(4) Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при наличие на съответен пътен знак или светлинен сигнал, като водачът е длъжен да пропусне пешеходците, да не пречи на движението и да завие, когато се е уверил, че пътят е свободен за преминаване.
И другото както всеки го знае е правилото на десния завой.
При равни условия който прави десен завой,той е с предимство.
Повдигам въпроса защото онзи ден изпаднах в ситуацията на мястото на синия автомобил.Аз навлязох в кръстовището заедно с отсрещния автомобил и онзи ме освири и ми прави жестове от рода "кво стаа",демек че му отнемам предиството затова,че прави ляв завой.
След като прочетох т.4 (цитирана по-горе) започнах да се замислям защото закона е доста противоречив в случая.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Мисля, че действа цитирания член и Червения автомобил е със предимство.
Ако беше нормален светофар а не секция, щеше ти да си с предимство, но тука е секция а при него е основния светофар, който го пропуска на Ляво, затова е с предимство.
Все пак това е моето виждане на казуса. Дискусията е отворена, нека чуем и други мнения. То това е и значението на термина "казус", най-правилно е тълкованието на съдията.
Ако беше нормален светофар а не секция, щеше ти да си с предимство, но тука е секция а при него е основния светофар, който го пропуска на Ляво, затова е с предимство.
Все пак това е моето виждане на казуса. Дискусията е отворена, нека чуем и други мнения. То това е и значението на термина "казус", най-правилно е тълкованието на съдията.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Просто няма кой да ме убеди, че червеният е с предимство.
Един път за винаги тоя закон трябва да го приведат в действие с истинското право, без завоалирани членове и алинеи.
Един път за винаги тоя закон трябва да го приведат в действие с истинското право, без завоалирани членове и алинеи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Червеният е на зелена светлина без специална секция и ако има насрещно движещи се коли или завиващи надясно, трябва да ги пусне разбира се.
Друг е въпроса, който коментира Наско - ако картинката не съответства на питането и червената кола е със секция за завой наляво. Това изглежда да е допустимо като настойка на светофар ако пътят надясно има две отделни ленти. Тогава завиващият надясно си заема най-дясната, както си е задължително, а завиващият наляво е в лявата - пак както е задължен. Ако пътят надясно е само е една лента, тогава се получава спорно положение защото трябва "да не пречи на движението" без да се коментира как това се връзва със завиващите наляво. Не би трябвало да има така настроен светофар.
Друг е въпроса, който коментира Наско - ако картинката не съответства на питането и червената кола е със секция за завой наляво. Това изглежда да е допустимо като настойка на светофар ако пътят надясно има две отделни ленти. Тогава завиващият надясно си заема най-дясната, както си е задължително, а завиващият наляво е в лявата - пак както е задължен. Ако пътят надясно е само е една лента, тогава се получава спорно положение защото трябва "да не пречи на движението" без да се коментира как това се връзва със завиващите наляво. Не би трябвало да има така настроен светофар.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
В този случай секцията трябва да чака всички.Така е и в наредбата за светофарите:
"Допълнителната секция се поставя вдясно от трисекционния пътен светофар на нивото
на светещото поле с формата на кръг, подаващо сигнали със зелена светлина.
(3) Светлинният сигнал, подаден от допълнителната секция, разрешава на водачите на
ППС да продължат движението си само в указаната от стрелката посока, при условие че
пропуснат ППС и пешеходците, преминаващи през регулираното място.
(4) Допълнителната секция може да подава сигнал със зелена светлина само с
едновременно подаден сигнал с червена и/или жълта светлина от трисекционния пътен
светофар, до който е поставена"
"Допълнителната секция се поставя вдясно от трисекционния пътен светофар на нивото
на светещото поле с формата на кръг, подаващо сигнали със зелена светлина.
(3) Светлинният сигнал, подаден от допълнителната секция, разрешава на водачите на
ППС да продължат движението си само в указаната от стрелката посока, при условие че
пропуснат ППС и пешеходците, преминаващи през регулираното място.
(4) Допълнителната секция може да подава сигнал със зелена светлина само с
едновременно подаден сигнал с червена и/или жълта светлина от трисекционния пътен
светофар, до който е поставена"
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
S_C написа:В този случай секцията трябва да чака всички.Така е и в наредбата за светофарите:
"Допълнителната секция се поставя вдясно от трисекционния пътен светофар на нивото
на светещото поле с формата на кръг, подаващо сигнали със зелена светлина.
(3) Светлинният сигнал, подаден от допълнителната секция, разрешава на водачите на
ППС да продължат движението си само в указаната от стрелката посока, при условие че
пропуснат ППС и пешеходците, преминаващи през регулираното място.
(4) Допълнителната секция може да подава сигнал със зелена светлина само с
едновременно подаден сигнал с червена и/или жълта светлина от трисекционния пътен
светофар, до който е поставена"
По принцип е така. Но в случая, какво става. Понеже завиващият на ляво не знае, че светофарът на синия свети червено ще спре на средата на кръстовището и ще почне едно ръкомахане (всеки ще вика ти мини пръв)

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Това пък защо...правещият ляв завой не е насрещно движещ се за правещия десен.И двамата напускат лентите си за движение и се включват едновременно в друг път.Правилата за секцията уреждат именно предимството помежду им.Отделна секция за десен завой няма-не е предвидена.Там нещата се правят само с трисекционен светофар и тогава няма никакво друго движение в тази посока-нито насрещни,нито включващи се в този път.
Объркването в тая тема според мен идва именно от недобро познаване на видовете светофари и начина им на работа.Отделна дясна секция-чакаш всички.Трисекционен светофар със стрелки само в твоята посока означава,че в тази посока си сам-нямаш насрещни,нямаш завиващи.
Объркването в тая тема според мен идва именно от недобро познаване на видовете светофари и начина им на работа.Отделна дясна секция-чакаш всички.Трисекционен светофар със стрелки само в твоята посока означава,че в тази посока си сам-нямаш насрещни,нямаш завиващи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Излиза,че съм изпуснал малко относно регулирането със сфетофари.Това което S_C написа над мен се съгласявам.Но по-интересното в случая е, че на доста хора им убягва това.Казвам това защото на въпросното кръстовище правих наблюдение от терасата и в пътите, които се създаде конфликтна ситуация правещите десен завой бяха пропускани първи без ексцесии и разни други ....даже те просто си карат без суетене и лявозавиващият чака.
Излиза, че болшинството не знае за тази подробност около доп. секция и по този начин не се спазва дадено правило.
Излиза, че болшинството не знае за тази подробност около доп. секция и по този начин не се спазва дадено правило.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Синият е с предимство, за червеният все едно не съществува допълнителната секция на синия и съответно - важи си правилото за завой наляво през кръстовище, да пропусне движещите се направо и надясно по неговият път. Червеният, дори и да вижда допълнителна секция на отсрещният светофар, няма право да гадае за нейното предназначение - може да е за пешеходци, трамваи, камера за снимки и др. Пресича 2 ленти за движение (срещу него и от ляво надясно) и влиза в третата (от дясно наляво), като дава предимство на всички останали, с изключение на случаите, когато има вертикална маркировка, указваща завиващ наляво път с предимство (но тогава и светофарите би трябвало да са съгласувани).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Абе и аз ще направя така.ЯЛТА написа:Просто няма кой да ме убеди, че червеният е с предимство.
Един път за винаги тоя закон трябва да го приведат в действие с истинското право, без завоалирани членове и алинеи.
Това къде е в Русе, на Цар освободител до парка на възрожденците ли? Едно време си минавах на дясно оттам без изобщо да се замисля.

Затова в Хасково от 20г. няма допълнителни секции, 80% от местните водачи са си взели книжките с Агне и разпознават само основните функции на светофара а някои и тях не познават.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
В София тези отделните зелени секцийки съм ги забелязал, че стоят предимно по трасетата на градския транспорт.За щастие не са масово явление.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Добре,че в София на възлови кръстовища сложиха отделни секции за ляв завой,които спи рат насрещното движение че ставаше...
За мен синият е с предимство
За мен синият е с предимство
времето е като парите-никога не стига
- Дмитарчо
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 03 окт 2009, 19:56
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate MK3 Ghia /2003/ 131 Hp
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
OgiDogi написа:Синият е с предимство, за червеният все едно не съществува допълнителната секция на синия и съответно - важи си правилото за завой наляво през кръстовище, да пропусне движещите се направо и надясно по неговият път. Червеният, дори и да вижда допълнителна секция на отсрещният светофар, няма право да гадае за нейното предназначение - може да е за пешеходци, трамваи, камера за снимки и др. Пресича 2 ленти за движение (срещу него и от ляво надясно) и влиза в третата (от дясно наляво), като дава предимство на всички останали, с изключение на случаите, когато има вертикална маркировка, указваща завиващ наляво път с предимство (но тогава и светофарите би трябвало да са съгласувани).
Съгласен

-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Да Наско,точно там е .HACKO написа:Абе и аз ще направя така.ЯЛТА написа:Просто няма кой да ме убеди, че червеният е с предимство.
Един път за винаги тоя закон трябва да го приведат в действие с истинското право, без завоалирани членове и алинеи.
Това къде е в Русе, на Цар освободител до парка на възрожденците ли? Едно време си минавах на дясно оттам без изобщо да се замисля.![]()
Затова в Хасково от 20г. няма допълнителни секции, 80% от местните водачи са си взели книжките с Агне и разпознават само основните функции на светофара а някои и тях не познават.

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Много бих искал да направя един точен и 100 % разбор на ситуацията в картинката, но тя е непълна,- защото е за учащи се шофьори. Ако е подробна както едно кръстовище от този тип, то курсистът би се шашнал.

Вижда се само един светофар,- което е некоректно- но както казах за курсисти е скицата.
Та в случая кръстовището на "Момина чешма" към Аерогарата е същото.
Така написан ЗДП колкото регулира движението, толкова и вкарва шофьори в нарушение,- без да имат вина, защото така е създадена организацията на движение.
В случая червеният автомобил естествено иска да мине пръв, поради което гледа какво прави синият. Дебнейки го, изпуска наблюдението за пресичащи пешеходци в ляво от червения, респективно в дясно от синия, навлизат в кръстовището, и хоп спират виждайки в последният момент пешеходците. Блокират кръстовището, а идващи зад тях автомобили спират, свиркат, но ТРЕТИТЕ зад тях автомобили в 80 % не успяват да спрат и бум,- катастрофата е налице. И се започва кой бил виновен, и как не спазил дистанция, или прословутия термин "скорост несъобразена с пътните условия". Това е огромна манипулация, целяща мачкането на шофьорското съзнание, постоянно осигуряваща някакви средства в бюджета на Държавата ни.
Крайно време е някой да се хване в ръце и да изчисти всички глупости от закона.
Когато светне ЗЕЛЕНО, то наистина трябва да е зелено и без разни условности от рода на,- преминава, НО осигурява предимство на еди кой си, или пешеходци. За това зеленото трябва да е зелено. На практика то си е обаче ЖЪЛТО, но го виждаме ЗЕЛЕНО-,- е подвеждащо е !
Вижда се само един светофар,- което е некоректно- но както казах за курсисти е скицата.
Та в случая кръстовището на "Момина чешма" към Аерогарата е същото.
Така написан ЗДП колкото регулира движението, толкова и вкарва шофьори в нарушение,- без да имат вина, защото така е създадена организацията на движение.
В случая червеният автомобил естествено иска да мине пръв, поради което гледа какво прави синият. Дебнейки го, изпуска наблюдението за пресичащи пешеходци в ляво от червения, респективно в дясно от синия, навлизат в кръстовището, и хоп спират виждайки в последният момент пешеходците. Блокират кръстовището, а идващи зад тях автомобили спират, свиркат, но ТРЕТИТЕ зад тях автомобили в 80 % не успяват да спрат и бум,- катастрофата е налице. И се започва кой бил виновен, и как не спазил дистанция, или прословутия термин "скорост несъобразена с пътните условия". Това е огромна манипулация, целяща мачкането на шофьорското съзнание, постоянно осигуряваща някакви средства в бюджета на Държавата ни.
Крайно време е някой да се хване в ръце и да изчисти всички глупости от закона.
Когато светне ЗЕЛЕНО, то наистина трябва да е зелено и без разни условности от рода на,- преминава, НО осигурява предимство на еди кой си, или пешеходци. За това зеленото трябва да е зелено. На практика то си е обаче ЖЪЛТО, но го виждаме ЗЕЛЕНО-,- е подвеждащо е !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Леко пояснение относно тази скица.На червения му свети нормален сфетофар(без допълнителна секция за завой наляво т.н.)просто съм спестил останилите несветещи светлинни сигнали в случая(червено и жълто)
- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Червения е с предимство. Дали Ви харесва или не - правилата са такива. Обърнете се към законотворчеца.
Няма такива - завиващия надясно е с предимство.
А в Русе това го има и на бул. "Христо Ботев" (Волов), като се завива към спешната помощ се пресича пътя с тези идващи от Варна и завиващи също натам.
Няма такива - завиващия надясно е с предимство.
А в Русе това го има и на бул. "Христо Ботев" (Волов), като се завива към спешната помощ се пресича пътя с тези идващи от Варна и завиващи също натам.
Черната перла
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
За това казвам че е "подвеждащо". Аз като дойда от София в Русе,- обстановката ми е непозната, разположение на светофари- също непозната, какво правя,- гадая ? Естествено толерантността е задължителна, но кой го практикува толерантното управление, почти никой. За това иде реч, че за незапознати с регулацията на движението в даден град, е подвеждащо.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Значи светофарът е грешен - ако има секция надясно, тя не трябва да се засича със завиващи няляво като на картинката.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Кой е с предимство ?
Нещо подобно има и в Бургас на МОЛ Бургас плаза(карфур изгрев), когато излизаш от мола с десен завой по посока метро.Там обаче си има 2 ленти(засега) , ама все пак внимавайте като идвате лятото за да няма изненади.
.Аз все си мисля , че дори двамата да знаят горе цитираните наредби правещия ляв завой няма как да отгатне , че отсреща има секция и накрая ще има някой блъснат отзад
Май ще е най-безопасно никой да не е чел тая наредба и да си минават на изпитаното правило"левия завой чака" 



сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта