Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Здравейте, имам следния проблем: сутрин на студен двигател колата притриса, пуши синкав пушек,оборотите играят и разхода на студен двигател е много висок. След като загрее всичко се оправя! Дюзите и помпата са свалени и тествани на стенд. Всичко е наред. Всички датчици са сменени с нови и отново прави този проблем! Правена е диагностика на студен двигател в няколко сервизи от Мото Пфое през Дизел Център София и още няколко сервиза. Никъде не показва грешки, а проблема си стои! Накрая майсторите единодушно стигнаха до извода за софтуерен проблем! Въпросът ми е имали други възможности, които могат да породят този проблем и ако не, какво може да се направи? Става дума за колата от подписа.
Всяко мнение е много важно за мен. От 3-4 месеца се боря с този проблем и напредък никакъв.
Благодаря предварително!!!!
Всяко мнение е много важно за мен. От 3-4 месеца се боря с този проблем и напредък никакъв.
Благодаря предварително!!!!
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Здравей, колега!
Как стои въпросът с подгревните свещи? Проверявани ли са? Дори и при една заминала е възможно да се появи проблем, подобен на този, който е изразен най-ясно в студени дни и сутрин.
Бих те посъветвал да си свалиш и погледнеш в какво състояние е ЕГР-ът ти. Ако е запецнал в някакво полуотворено положение, същп е възможно да е причина за проблема.
Тампоните на двиагтеля/ ск. кутия здрави ли са?
Как стои въпросът с подгревните свещи? Проверявани ли са? Дори и при една заминала е възможно да се появи проблем, подобен на този, който е изразен най-ясно в студени дни и сутрин.
Бих те посъветвал да си свалиш и погледнеш в какво състояние е ЕГР-ът ти. Ако е запецнал в някакво полуотворено положение, същп е възможно да е причина за проблема.
Тампоните на двиагтеля/ ск. кутия здрави ли са?
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Подгревните свещи са сменени. Тампоните на скоростна кутия у двигателя са здрави. Само един от горе в дясно на двигателя е напукан, но слабо и не вярвам пушенето и играта на оборотите да е от него. Относно ЕГР-ът не съм се сетил за него. При следващото посещение на бокса ще се провери!
Горивния филтър е оригинален от Мото Пфое и е на 5000 км. Въздух не влиза в горивото, или дори да има някое мехурче е мноооого малко! Друго не се сещам за сега.
Горивния филтър е оригинален от Мото Пфое и е на 5000 км. Въздух не влиза в горивото, или дори да има някое мехурче е мноооого малко! Друго не се сещам за сега.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
- Модел на автомобила: Focus DI
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
По конкретно от това здраве му кажи! Даже отиди с такъв списък при тъпъните от мото пфое или дизел сервиз за да им дадеш жокер...Nebhotep написа:Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Преди малко се върнах от мото пфое и софтуера е последния възможен калибриран.Nebhotep написа:Няколко възможности според мен:
- Ниска компресия;
- Запушен ЕГР клапан;
- Вода в горивния филтър;
- MAF
- Нужда от калибрация на компютъра с нов ревизиран софтуер;
- Запушен маслен сепаратор на въздушния маркуч;
- Повторна проверка на подгревните свещи, не се знае какво са ти продали;
- Неточна информация от датчика за температурата на антифриза (ECT) и съответно неправилна работа на подгревните свещи.
Вода в горивния филтър проверено и отпада.
Беше направен тест с нови датчици. Пак го има и това отпада.
Остана да проверя останалите точки и ще пиша когато имам резултат.
- canevplamen
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
- Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
- Местоположение: Gorna Oryahovica
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Колко време след запалване на двигателя пуши и притриса??При мен е така -в студеното при запалване, но не повече от 20-30 сек.,после се изчиства всичко,и аз какво ли не правих и не сменях- писна ми и така я карам.А разхода в студа няма как да е нисък.
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Ами колко време? Много е относително. понякога е точно като при теб 20-30 сек. Друг път е докато стигне към 70 градуса температурата на двигателя. Хм сега нямам финанси но след като проверя нещата от списъка ще пиша за отзиви.
И една бележка или не знам какво точно е: След като гледах по Нешанъл джиографик как се ремонтират дюзи команрейл се убедих че тук в БГ няма кой да ги оправя, независимо какви стендове и техника има!
И една бележка или не знам какво точно е: След като гледах по Нешанъл джиографик как се ремонтират дюзи команрейл се убедих че тук в БГ няма кой да ги оправя, независимо какви стендове и техника има!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Нещо, което ми направи впечатление от днес и може да е важно!
Запалих колата и отидох до аптеката, докато стигна колата си пуши и тресе прилично. Аптеката е на около километър може и да няма. Взех разстоянието за около 5 мин. Купих каквото купих и паля я да се прибера, колата вече не пуши не тресе. Това беше странно!
Запалих колата и отидох до аптеката, докато стигна колата си пуши и тресе прилично. Аптеката е на около километър може и да няма. Взех разстоянието за около 5 мин. Купих каквото купих и паля я да се прибера, колата вече не пуши не тресе. Това беше странно!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Колега с каква горивна система е C-Max-а? Deplhi или Siemens...
По-принцип изглежда на неработещи подгревни свещи, но се получава така когато е доста по-студено от сега.
При тези температури, ако е от свещи ще притриса за няколко секунди и ще се стабилизира.
Къде проверявахте инжекторите и помпата? Тези които проверяваха, запознати ли са с ''мурафетите'' на тази горивна система, защото всяка си има определени симптоми, които говорят за потенциален проблем. Но проявяващ се само в определен момент.
При стендоването, различните показатели могат да помогнат за посоката на проблема въпреки, че са в границите които посочва производителя.
Също така е добре колата, да бъде тествана в движение, за да могат да се видят "живи данни".
Всяко тестване на място може да не доведе до очаквания резултат.
На мен лично ми прилича на неправилно работещ инжектор. Но съществува и възможност компютъра да си губи кода на някой инжектор.
Тогава компютъра управлява инжектора с някакви параметри по подразбиране, тъй като не знае точно този инжектор с какви параметри е..../това е най-образно казано/.
Компютъра се опитва да компенсира работата на този цилиндър с корекции във времената на впръскване, т.е. така наречената адаптация.
Следи работата на мотора, на всеки цилиндър по отделно на базата на детонации и т.н.
В даден момент, ако инжектора е наред т.е. няма големи отклонения в параметрите му, компютъра успява така да го управлява, че двигатела започва да работи доста добре, но не перфектно.
Пиша това на базата на предположения, като възможен вариант.
На мен ми се е случвало при подмяна на софтуеър, да омажат кодовете на инжекторите. Колата палеше и работеше, но голяма мъка беше. Пуши синьо, тресе, не знае къде се намира. След определено време работа на място се стабилизира и почти се оправи. Така успях да мина около 350км от Хасково до Варна.
Извинявам се за отклонението, но споделям само.
Щом е толкова сигурно, че не е горивната система нещо бърка правилната работа на мотора. Намери добър диагностик, да се премерят показанията на жизнено важните за работата на мотора датчици. MAF, MAP, IAT, сензорите на коляновия и разпределитените валове, датчик за температурата на главата т.е. антифриза и т.н.
За София не мога да помогна, нека колегите споделят в кой сервиз не са измамници. Защото, ако започне да се сменя наред, няма да му излезе края.
Желая ти успех и скорошно намиране на проблема.
Колата ти е много запазена и изглежда перфектно, гледам че се грижиш добре за нея
.
Поздрави!
По-принцип изглежда на неработещи подгревни свещи, но се получава така когато е доста по-студено от сега.
При тези температури, ако е от свещи ще притриса за няколко секунди и ще се стабилизира.
Къде проверявахте инжекторите и помпата? Тези които проверяваха, запознати ли са с ''мурафетите'' на тази горивна система, защото всяка си има определени симптоми, които говорят за потенциален проблем. Но проявяващ се само в определен момент.
При стендоването, различните показатели могат да помогнат за посоката на проблема въпреки, че са в границите които посочва производителя.
Също така е добре колата, да бъде тествана в движение, за да могат да се видят "живи данни".
Всяко тестване на място може да не доведе до очаквания резултат.
На мен лично ми прилича на неправилно работещ инжектор. Но съществува и възможност компютъра да си губи кода на някой инжектор.
Тогава компютъра управлява инжектора с някакви параметри по подразбиране, тъй като не знае точно този инжектор с какви параметри е..../това е най-образно казано/.
Компютъра се опитва да компенсира работата на този цилиндър с корекции във времената на впръскване, т.е. така наречената адаптация.
Следи работата на мотора, на всеки цилиндър по отделно на базата на детонации и т.н.
В даден момент, ако инжектора е наред т.е. няма големи отклонения в параметрите му, компютъра успява така да го управлява, че двигатела започва да работи доста добре, но не перфектно.
Пиша това на базата на предположения, като възможен вариант.
На мен ми се е случвало при подмяна на софтуеър, да омажат кодовете на инжекторите. Колата палеше и работеше, но голяма мъка беше. Пуши синьо, тресе, не знае къде се намира. След определено време работа на място се стабилизира и почти се оправи. Така успях да мина около 350км от Хасково до Варна.
Извинявам се за отклонението, но споделям само.
Щом е толкова сигурно, че не е горивната система нещо бърка правилната работа на мотора. Намери добър диагностик, да се премерят показанията на жизнено важните за работата на мотора датчици. MAF, MAP, IAT, сензорите на коляновия и разпределитените валове, датчик за температурата на главата т.е. антифриза и т.н.
За София не мога да помогна, нека колегите споделят в кой сервиз не са измамници. Защото, ако започне да се сменя наред, няма да му излезе края.
Желая ти успех и скорошно намиране на проблема.
Колата ти е много запазена и изглежда перфектно, гледам че се грижиш добре за нея

Поздрави!
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Изключително много благодаря на всички за изчерпателните отговори! Ще започна по етапно да проверявам всичко изброено от вас и когато имам някакъв резултат ще пиша в тази тема!
Благодаря още веднъж!!!!
Благодаря още веднъж!!!!
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 21 фев 2013, 21:38
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi ghia
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
акумулатора в какво състояние е .тези коли са много капризни от към ток.като почне да си отива акумулатора и почват да правят мизерии.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Paranoid написа:Изключително много благодаря на всички за изчерпателните отговори! Ще започна по етапно да проверявам всичко изброено от вас и когато имам някакъв резултат ще пиша в тази тема!
Благодаря още веднъж!!!!
В момента се боря със този проблем на един Фокус.Ако постигна успех ще пиша в темата.Мисля че съм го открил(само мисля за сега)проблема,но докато не върна всичко на място и не запаля е само надежда за успех!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Надявам се да го откриеш! И ще чакам да видим какво се е оказало 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Прави го когато е студен докато загрее? А какво е това, което казва, че е се е затоплил/загрял? И го изключете. Симулирайте му че му е студено. Ако е датчик на охл. теч. бутнете му буксата в датчик потопен в студена вода отстрани. Примерно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Искам да попитам Paranoid сега като се позатопли времето продължава ли да ти прави проблеми.Защото аз имам същия проблем с моята.Цяла зима прекъсваше и предърпваше докато позагрее малко.Сега като се стопли почти всички проблеми изчезнаха.Иначе и аз ше следя темата да разбера какъв е проблема.Успех.
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Ами и при това топло време прави проблема отново. След първо палене отново притриса и пуши, но много по кратко. Притриса по по-различен начин. Някак си по-къси притрисания и пушенето бързо отминава!
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 21 фев 2013, 21:38
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi ghia
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Моторите ви френски ли са или фордовските.ако са френските си проверете потенциометъра на турбината дали е наред
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Софтуерен проблем с TDCI C-MAX?
Да мотора е Френския! Поне моя де.
Дано specialista скоро има развитие при него и драсне някое мнение.
Дано specialista скоро има развитие при него и драсне някое мнение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта