fiesta 98г. не влиза пета скорост

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от kabalo86 » 06 мар 2013, 17:41

Колата е фиеста 98 година 1.8 дизел

Наскоро закупена стария собственик ми каза че могло от нещо под лоста на скоростите да е проблема

С всичко друго съм се занимавал по кола ,но не и с това някой идея какъв е проблема...

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от essex » 06 мар 2013, 20:12

Ако е с щанги ( не с жила) може да иска регулиране :) играл съм си 1 час за да си регулирам :mrgreen:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Меси
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 06 мар 2013, 10:45
Модел на автомобила: 2,0 l Duratorq-TDCi
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от Меси » 08 мар 2013, 10:48

Какво значи не влиза ? Хърка при влизане от 4-та на 5-та.
На 5-та се самоизключва.На другите предавки как включва ???

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от OgiDogi » 08 мар 2013, 20:12

essex написа:Ако е с щанги ( не с жила) може да иска регулиране :) играл съм си 1 час за да си регулирам :mrgreen:
А ако е с жила, вероятно има изпаднало уплътнение към ябълката на селектора и просто ходът на жилото не е достатъчен, за да го премести за 5-а.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от kabalo86 » 08 мар 2013, 20:23

щанги е гледахме я на канал прещтраква дори в скоростната кутия май тя е пътник

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от paci » 08 мар 2013, 20:34

Отвиват фиксатора на 5тата убедени, че това е пробка и по този начин прецакват 5та.
Нека някой кадърен човечец да свали капака и да види какво е положението.

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от kabalo86 » 08 мар 2013, 20:36

тоя фиксатор го гледах ........пробвах се да го натегна или развия никакъв шанс навит си е докрай и си седи така като че ли никога не е пипаан

а той просто докрай ли трябва да е навит или се регулир?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: fiesta 98г. не влиза пета скорост

Мнение от OgiDogi » 08 мар 2013, 21:45

paci написа:Отвиват фиксатора на 5тата убедени, че това е пробка и по този начин прецакват 5та.
Нека някой кадърен човечец да свали капака и да види какво е положението.
На един Seat Cordoba ей така решил човекът да му проверява маслото и вместо една пробка с шестограм, развил един от няколко болта с Torx (фиксатора за задна). Като видял, че дупката е малка за проверка и доливане на масло, го завил обратно и даже го затегнал толкова, че като разцепих кутията - вилката беше изкривена, защото естествено е пропаднала и не е уцелил отвора за фиксатора. Пробвах на място да я намествам, ама можех само с малкият пръст да бръкна през пробката и да подбутвам вилката и се наложи да я дърпаме до сервиза. Може някой такъв "всезнайко" да е проверявал маслото на кутията преди време и ситуацията да е сходна. Гарантирано оправяне в такъв случай - в сервиз и кутията на части върху операционната маса, всичко останало е "дано да стане".

П.П. Фиксаторът е болт с шийка - навива се до край в корпуса, а шийката влиза в отвор на вилката, която мести зъбното колело и синхронизатора. Ако развиеш болта, вилката пропада и излиза от канала на пръчката, която я бута напред-назад. Ако е била включена съответната предавка по време на интервенцията - голям проблем, при включване на първа и пускане на съединителя кутията може да си замине скоропостижно, дали счупен вал или изронени зъбни колела ако не и пукнат корпус. Вероятно, затова на VAG кутиите от малко преди 2000 г. (може би от 1997) имат един пластмасов фиксатор на селектора за скоростите - натиска се лоста като за 1/2 , фиксаторът се бута и завърта, за да не се извади. Тогава вече може да се работи по кутията.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта