Запитване за спортен филтър
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Запитване за спортен филтър
Здравейте, тъй като сте доста по-напред с материала да ви попитам заслужава ли си да се сложи спортен филтър на Форд Ескорт 1.4 бензин? Знам, че разликата между обикновен и спортен, е че спортния пропуска повече въздух и се вдига мощността (не с много, но все пак
) И да попитам тъй като моя е един такъв кръгъл, като буквата "О", даже леко елипсовиден, а не е като стандартните под формата на конус, от къде мога да си закупя някой читав, но да не струва 1/10 от автомобила 


-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Колега имам спортен филтър за твоя двигател,коносовиден на марката YED Италиански е,не е от ментажните по 5-10лв.запазен е даже измит и напръскан със специален спрей за филтри(Кастрол) само махаш оригиналния си хартиен от филтърната кутия затваряш я и нахлузваш на началото на всмукателаната тръба към филтърната кутия и стягаш със скоба!Ако те интересува пиши наличните...
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Благодаря, но на мен не ми трябва конусовиден, а такъв с формата на колело, ако ме разбираш??? 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Колега това е филтъра за мойта кола http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... elId=15290 предполагам че е и за твойта, прекалено висока цена 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Сори, ама това е от серията "Не правете това в къщи".andon anestiev написа: само махаш оригиналния си хартиен от филтърната кутия затваряш я и нахлузваш на началото на всмукателаната тръба към филтърната кутия и стягаш със скоба!
Няма филтърна кутия, коят да е уплатнена по периферията и да може да се сложи филтър на входа и.
Файдата от спортния филтър (ако не е за 5лВ) общо взето е много малка, да не кажа незабележителна, ако по мотора не е праваено нещо. Ако не ми вярвате, хронометъра в ръка и на някоя забутана отсечка правите няколко ускорения в оригинал, после БЕЗ филтър (може направо и кутията му да свалите).
Поздрави
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Аз си слагам "спортни" филтри, само заради това, че да не се занимавам да сменям обикновените филтри. А като се кара на газ, препоръчват по-честа смяна на възд. филтър, което мога да потвърдя при обикновените АГУ. Сега с ГИ не съм се занимавал да тествам има ли влияние върху разхода, замърсения филтър.
Единствения тунинг от спортния филтър е маааалко повече шум.
Единствения тунинг от спортния филтър е маааалко повече шум.


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Тц Тц Тц,големи разбирачи се навъдихте! До някъде сте прави....,филтърът който имам ми вършеше идеална работа(не е от 5-10лв),имаше разлика вървеше една идея повече колата(но след като увеличиш горивото на газ или бензин)от друга гледна точка,защото ми идваше по-ефтино (на една смяна на масло два пъти го миех и подържах със спрей),другото което е че за 30 000км не открих следи от прах или други замърсявания във самата кутия(като искаш има различни уплътнения на пазара,уплътни си кутията по периферията)не знам какво гони колегата,, иригинален вид на колата'',може и по изложения да ходи с нея
с този филтър наподобяващ ,,колело'',поръчай си един от К и Н (по скъп от колата) и ще се оправят нещата ....ЩЕ ЛОВЯТ МАЙМУНИ С ТРИЦИ
Успех с,, мунинга''!!!Поздрави


- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
http://www.vbox7.com/play:75e0059d4a
http://www.vbox7.com/play:3604743d53
http://www.vbox7.com/play:bfcb55bb59
Става по-шумно и звука е гърлен, за мощността разлика няма, общо взето това е
http://www.vbox7.com/play:3604743d53
http://www.vbox7.com/play:bfcb55bb59
Става по-шумно и звука е гърлен, за мощността разлика няма, общо взето това е

https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
С конусните въпросни спортни филтри хората казват, че усещат малко повече разлика заради по-добрия поток във високите обороти... Ама какво се случва с ниските?
Отделно гърления звук, за който споменава колегата и хората си мислят, че върви повече. Както ако си махнете гърнетата. Или се закрепи с щипка изрезка от кофичка за кисело мляко към спиците на велосипед..
Не-случайно особено на някои по-големи мотори за 'нормална' употреба някъде между дебитомера и дросела има 'резонаторна' кутия, като нейната цел е първо да се намали влиянието на пулсациите на въздушния поток върху дебитомера породен от засмукването от буталото и затварянето на клапаните най вече при ниски обороти и второ да се осигури повече въртящ момент при ниски обороти, както и адекватна реакция при внезапно отваряне на дросела.
При по-малките мотори няма нужда от такава допълнителна кутия, защото самата филтърна кутия играе тая рола. И когато на някоя малолитражка (в случая 1.4) и се махне и тя мотора съвсем се скопява в ниските. А аз се съмнявам някак си постоянно да се кара в 5000-5500 оборота.
И тук идва потвърждението за това, за което намекна колегата @fordmaniac за безсмислената полза от такъв филтър без допълнителна работа по мотора и което аз казах в началото: най-вече главата - валове и разпробиване на портове за по-голям дебит и по-добро пълнене на цилиндрите - трябва да е правена за да има ефект от тоя филтър. А бих казал и друг всмукателен колектор т.е. по-добър.
Отделно гърления звук, за който споменава колегата и хората си мислят, че върви повече. Както ако си махнете гърнетата. Или се закрепи с щипка изрезка от кофичка за кисело мляко към спиците на велосипед..
Не-случайно особено на някои по-големи мотори за 'нормална' употреба някъде между дебитомера и дросела има 'резонаторна' кутия, като нейната цел е първо да се намали влиянието на пулсациите на въздушния поток върху дебитомера породен от засмукването от буталото и затварянето на клапаните най вече при ниски обороти и второ да се осигури повече въртящ момент при ниски обороти, както и адекватна реакция при внезапно отваряне на дросела.
При по-малките мотори няма нужда от такава допълнителна кутия, защото самата филтърна кутия играе тая рола. И когато на някоя малолитражка (в случая 1.4) и се махне и тя мотора съвсем се скопява в ниските. А аз се съмнявам някак си постоянно да се кара в 5000-5500 оборота.
И тук идва потвърждението за това, за което намекна колегата @fordmaniac за безсмислената полза от такъв филтър без допълнителна работа по мотора и което аз казах в началото: най-вече главата - валове и разпробиване на портове за по-голям дебит и по-добро пълнене на цилиндрите - трябва да е правена за да има ефект от тоя филтър. А бих казал и друг всмукателен колектор т.е. по-добър.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
И накрая говорим за мотор, който преди 20г е бил 75коня.opex написа:....
И тук идва потвърждението за това, за което намекна колегата @fordmaniac за безсмислената полза от такъв филтър без допълнителна работа по мотора и което аз казах в началото: най-вече главата - валове и разпробиване на портове за по-голям дебит и по-добро пълнене на цилиндрите - трябва да е правена за да има ефект от тоя филтър. А бих казал и друг всмукателен колектор т.е. по-добър.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Е благодаря за подигравките и сега ако може да ви питам още нещо? Ако изолирам филтърната кутия и тръбата от която взима въздух с такова топло изолиращо, което прилича на фолио, за да е студен притока на въздух във филтъра, ще има ли някакъв смисъл от цялата тази процедура или ...?
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Според мен ефекта ще е нулев.
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Амм лошо значи, другу мнения да има ?
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
С такива манипулации, я паднат конете, я не се променят. Ама да очакваш ефект, почти невъзможно е да има. Ако тръсиш вървене, не филтъра е проблем, трябва пипане по мотора.ssteiss написа:Амм лошо значи, другу мнения да има ?
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Амм не искам кой знае каква бегачка да стане, но ако е възможно да се вдигне мощността в ниските обороти малко 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Ще ти предложа нещо безплатно, махни филтъра от кутията и покарай така 10-20км. Така ще е и със така наречения " спортен филтър". Ако искаш да чуеш и звука, махни и кутията, но трябва да запушиш вакума, който влиза отдолу на кутията, инак няма да работи равномерно.ssteiss написа:Амм не искам кой знае каква бегачка да стане, но ако е възможно да се вдигне мощността в ниските обороти малко
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Насе, той търси "други мнения".fordmaniac написа:
Файдата от спортния филтър (ако не е за 5лВ) общо взето е много малка, да не кажа незабележителна, ако по мотора не е праваено нещо. Ако не ми вярвате, хронометъра в ръка и на някоя забутана отсечка правите няколко ускорения в оригинал, после БЕЗ филтър (може направо и кутията му да свалите).
През мен са минали различни божуришки герои със спортни филтри и спортни аспуси ала араб ремус, тъй че съм ги виждал и пробвал.
Самият аз не карам кротко и ценя конете под капака. Но с такива "тунинг аксесоари" няма какво да се постигне. Всеки мотор има възможност за повишаване на мощността, но това не става с 20 лВ. А често една добра центровка пооправя нещата.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Ето това с центровлата даже и през ума не ми е минало, благодаря
А и аз не искам от 71 коня заводско преди 20 г ( сега я ги има, я не) да я правя 100+, просто искам малко да се вдигне мощността в ниските обороти, а тези ремуси са пълна простотия!!! (поне за мен) Освен, че те боли главата след от него като караш 30 мин, ама и вътре в колата не можеш да си чуеш мислите, камоли пък музика да слушаш, трябва доста да си вложил в аудиото, ако искаш поне да чуваш нещо!!!

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Добре де искаш ама не искаш ама незнам си какво. Хайде, имаш 70 коня - казвай колко искаш вече..
Казва ти се едно - подминаваш го
Казва ти се друго - обиждаш се
Казва ти се трето - много ти било
Аз не мога да разбера кой или кое светило на тунинг индустрията трябва да дойде и да вземе да начертае ако ще тука колко безсмислена е цялата работа и колко само ще си мислиш, че от тоя златен филтър колата ще ти върви повече. 4 човека ти го казаха до тука поне, и то не кои да е.
Разиграваш хора тука с иди ми - доди ми и то не стига, че въобще се обръща внимание...
Еми вземи си един двигател 1.6 16v за 200лв пък го ръгни на мястото на тоя и си доволен с 90 коня и същия или и по-нисък разход! Тоя филтър ти струва 100 (ак говорим за истински К&N ама те са и цял комплект с тръба за да има ефект даже ама разбираш ли нали, подробности.... а не за боклуците по 20-30лв дето са по-зле и от стандартен панелен в кутията) и ако получиш 5 коня и едно куцо магаре за него евала. Чертаеш ли графиката вече?
А, и не на последно място - главата си залагам, че ако се свалят всички сензори и датчици и се почистят, направи се една ревизия хубава на двигателя, почисти се всмукател едно-друго - все занимания за свободното време ей така - колата ще живне 5 пъти повече отколкото с 1 филтър.
Избери си стол па седни най-на края...
едит: П.С. Ааа и вземи има едни приставки с перка, дето се слагат отпред на тръбата и се въртят като минава въздуха.... турбо ефект
...........
Казва ти се едно - подминаваш го
Казва ти се друго - обиждаш се
Казва ти се трето - много ти било
Аз не мога да разбера кой или кое светило на тунинг индустрията трябва да дойде и да вземе да начертае ако ще тука колко безсмислена е цялата работа и колко само ще си мислиш, че от тоя златен филтър колата ще ти върви повече. 4 човека ти го казаха до тука поне, и то не кои да е.
Разиграваш хора тука с иди ми - доди ми и то не стига, че въобще се обръща внимание...
Еми вземи си един двигател 1.6 16v за 200лв пък го ръгни на мястото на тоя и си доволен с 90 коня и същия или и по-нисък разход! Тоя филтър ти струва 100 (ак говорим за истински К&N ама те са и цял комплект с тръба за да има ефект даже ама разбираш ли нали, подробности.... а не за боклуците по 20-30лв дето са по-зле и от стандартен панелен в кутията) и ако получиш 5 коня и едно куцо магаре за него евала. Чертаеш ли графиката вече?
А, и не на последно място - главата си залагам, че ако се свалят всички сензори и датчици и се почистят, направи се една ревизия хубава на двигателя, почисти се всмукател едно-друго - все занимания за свободното време ей така - колата ще живне 5 пъти повече отколкото с 1 филтър.
Избери си стол па седни най-на края...
едит: П.С. Ааа и вземи има едни приставки с перка, дето се слагат отпред на тръбата и се въртят като минава въздуха.... турбо ефект


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Запитване за спортен филтър
Лесно палиш
Не че нещо, но преди да направиш нещо трябва да се поразровиш и да прочетеш различни мнения, за да видиш дали си заслужава!!! На принципа 3 пъти мери, един път режи!!! Извинявам се, че разпитвам така подробно, но просто си правя сметката кое ще върши повече работа!!! А на който му е дотегнала тази тема, просто да не я чете!!! Благодаря на хората, които си дадоха мнението
ПС. това с перката като се замислиш, ако го сложиш точно на входа на тръбата, ще вкарва повече въздух във филтърната кутия, но може и да бъркам


ПС. това с перката като се замислиш, ако го сложиш точно на входа на тръбата, ще вкарва повече въздух във филтърната кутия, но може и да бъркам

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта