Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 авг 2006, 09:27
- Модел на автомобила: Форд Ескорт'96 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Привет колеги,
От ок 2 месеца съм притежател на Форд Ескорт 1.8TD. Преди пак карах Ескорт но 84г. .
Като цяло за сега съм много доволен, но все пак си имам и проблеми.
Единият е със съединителя:
Педалът е доста твърд. Мисля си: износен съединител! - ще трябва до го сменя възможно най-скоро (при следваща заплата). Уви преди да осигуря парите - бам!, педала потъна. Оказа се че е счупена тресчотката (по-точно полу-окръжността на която се закача жилото). За съжаление и аз съм с онзи винт за регулиране, който се "чуди" как да я счупи. Както и да е...
Купих си съединител-комплект. Нямаха обаче тази пластмаса (58см). Имаха само по-малките и то от гадното черно ПВЦ. Отидох до Мото-пфое и си купих оригинална. Монтирах я и... О чудо педала е чувсвително по-мек. Направо няма нищо общо с предишния... Отказах се от смяната на съединителя и го върнах, защото нямам никакви други признаци за износване - не приплъзва, не тресе, плавен е, нямам никакви проблеми с скоростите и т.н.
Е да, ама след известно време осетих че пак се втвърдява...
Направило ми беше впечатление странно разкъсаната (не износена) гума на педала от лявата му страна. Мисля си: да не би рязкото отпускане на педала да променя нещата... Натискам припъзвам настрани крака докато "изпусна" педала. Той отскача... и отново педала е по-лек и се натиска лесно. Това на 100% ми потвърди причината за странното скъсване на гумата. Явно това е било стара болежка и е мъчила и предишния собственик.
Някой от вас да има ли идея, дали проблема е в съединителя, жилото, лоста или някъде другаде. Чудя се дали не е подобен на описания в http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2392 проблем.
Моля дайте съвет дали трябва да сменям съединител или нещо е друго?
От ок 2 месеца съм притежател на Форд Ескорт 1.8TD. Преди пак карах Ескорт но 84г. .
Като цяло за сега съм много доволен, но все пак си имам и проблеми.
Единият е със съединителя:
Педалът е доста твърд. Мисля си: износен съединител! - ще трябва до го сменя възможно най-скоро (при следваща заплата). Уви преди да осигуря парите - бам!, педала потъна. Оказа се че е счупена тресчотката (по-точно полу-окръжността на която се закача жилото). За съжаление и аз съм с онзи винт за регулиране, който се "чуди" как да я счупи. Както и да е...
Купих си съединител-комплект. Нямаха обаче тази пластмаса (58см). Имаха само по-малките и то от гадното черно ПВЦ. Отидох до Мото-пфое и си купих оригинална. Монтирах я и... О чудо педала е чувсвително по-мек. Направо няма нищо общо с предишния... Отказах се от смяната на съединителя и го върнах, защото нямам никакви други признаци за износване - не приплъзва, не тресе, плавен е, нямам никакви проблеми с скоростите и т.н.
Е да, ама след известно време осетих че пак се втвърдява...
Направило ми беше впечатление странно разкъсаната (не износена) гума на педала от лявата му страна. Мисля си: да не би рязкото отпускане на педала да променя нещата... Натискам припъзвам настрани крака докато "изпусна" педала. Той отскача... и отново педала е по-лек и се натиска лесно. Това на 100% ми потвърди причината за странното скъсване на гумата. Явно това е било стара болежка и е мъчила и предишния собственик.
Някой от вас да има ли идея, дали проблема е в съединителя, жилото, лоста или някъде другаде. Чудя се дали не е подобен на описания в http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2392 проблем.
Моля дайте съвет дали трябва да сменям съединител или нещо е друго?
- Plamen CONSUL 73
- потребител
- Мнения: 1160
- Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
- Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И при мен гумичката на педала е скъсана в горния ляв край. Засега съединителя не е правил проблеми (дано не викна дявола
)
Мисля си че е нормално това изтъркване - на мен педалът ми се струва прекалено близо до спирачката и винаги се получава така, че го натискам странично. Просто така ми идва, ако от нормалното си положение на седалката натискам само напрред. За да стъпя централно върху педала трябва да си местя крака надясно, обаче пък ако другият крак е на спирачката има реална възможност да го застъпя, особено когато съм с по-широки обувки.

Мисля си че е нормално това изтъркване - на мен педалът ми се струва прекалено близо до спирачката и винаги се получава така, че го натискам странично. Просто така ми идва, ако от нормалното си положение на седалката натискам само напрред. За да стъпя централно върху педала трябва да си местя крака надясно, обаче пък ако другият крак е на спирачката има реална възможност да го застъпя, особено когато съм с по-широки обувки.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 авг 2006, 09:27
- Модел на автомобила: Форд Ескорт'96 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги, благодаря за съветите.
@Dundee: съгласен съм, но тя при мен не е износена (протрита) а скъсана, в смисъл, че няма следи от износване около мястото, където е скъсана.
@gmivanko: и аз се притеснявам от това, но би ли умеквал за известно време петала при "изпускането" му (т.е. много рязко отпускане)?
@форд мк2: както вече писах, нямам никакви други признаци за сериозно износване: не тресе, зацепва плавно (но не приплъзва, когато е отпуснат педала), не ръмжи, хърка или други странни звуци, които съм чувал при Лади например, скоростите влизат без абсолютно никакъв проблем.
Все пак тая работа много ме ядосва, та нещата, които планирам да направя преди да сменя съединителя е:
1) Ново жило (не е чак толково скъпо) -25лв и то в МП;
2) Втулките на вилката (номера 13 и 13А от картинката) - и те са 10 лв. общо...
(картинката е като прикачен файл е, защото нямам къде да ко кача в нета
)
Има ли някакви тънкости и изобщо може ли да се сменят тези втулки без да се разглобява целия съединител?
Чудя се и още нещо: така или иначе съм се навил да сменям съединител (само трябва да намеря пари
), та има ли смисъл да си губя времето с жилото и втулките или направо когато сменям съединителя да ги сменя и тях? С две думи има ли шанс проблема да от тях?
@Dundee: съгласен съм, но тя при мен не е износена (протрита) а скъсана, в смисъл, че няма следи от износване около мястото, където е скъсана.
@gmivanko: и аз се притеснявам от това, но би ли умеквал за известно време петала при "изпускането" му (т.е. много рязко отпускане)?
@форд мк2: както вече писах, нямам никакви други признаци за сериозно износване: не тресе, зацепва плавно (но не приплъзва, когато е отпуснат педала), не ръмжи, хърка или други странни звуци, които съм чувал при Лади например, скоростите влизат без абсолютно никакъв проблем.
Все пак тая работа много ме ядосва, та нещата, които планирам да направя преди да сменя съединителя е:
1) Ново жило (не е чак толково скъпо) -25лв и то в МП;
2) Втулките на вилката (номера 13 и 13А от картинката) - и те са 10 лв. общо...
(картинката е като прикачен файл е, защото нямам къде да ко кача в нета

Има ли някакви тънкости и изобщо може ли да се сменят тези втулки без да се разглобява целия съединител?
Чудя се и още нещо: така или иначе съм се навил да сменям съединител (само трябва да намеря пари

- Прикачени файлове
-
- Clutch.gif
- (11.4 KБ) Свален 896 пъти
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 авг 2006, 09:27
- Модел на автомобила: Форд Ескорт'96 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги,
За да не остава темата отворена...
Проблема се оказа наистина в жилото. За съжаление конструктивно не е измислено много добре - за 20-30 см дължина на бронята има два много остри чупки и жилото има формата на "S". Поради износване на силикона с който е покрито жилото и липсата на смазка жилото и бронята са се вразвали едно вдуго. Това е била и причината за много твърдия педал.
Непрекъснато отлагах смяната му (все не ми достигаше времето
). И най-накрая на него му писна и се скъса!, и пак ме остави на средата на пътя. Все пак вината си е моя.
Та, отидох до Мото-пфое дадох 27 лв, и после за 15-20 мин го монтирах.
Сега падала е много лек и няма нищо общо предишния. Та много съм доволен - на този етап няма никакви нужди да се сменя съединител, а парите могат да се дадат за нещо друго.
Така че: Ако имате Форд като моя и ви е твърд педала, не бързайте да сменяте съединителя, а първо сменете жилото!
Айде безаварийно каране!
За да не остава темата отворена...
Проблема се оказа наистина в жилото. За съжаление конструктивно не е измислено много добре - за 20-30 см дължина на бронята има два много остри чупки и жилото има формата на "S". Поради износване на силикона с който е покрито жилото и липсата на смазка жилото и бронята са се вразвали едно вдуго. Това е била и причината за много твърдия педал.
Непрекъснато отлагах смяната му (все не ми достигаше времето


Та, отидох до Мото-пфое дадох 27 лв, и после за 15-20 мин го монтирах.
Сега падала е много лек и няма нищо общо предишния. Та много съм доволен - на този етап няма никакви нужди да се сменя съединител, а парите могат да се дадат за нещо друго.
Така че: Ако имате Форд като моя и ви е твърд педала, не бързайте да сменяте съединителя, а първо сменете жилото!
Айде безаварийно каране!
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 30 ное 2009, 15:46
- Модел на автомобила: СИЕРА
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
А на мен ми се счупи на педала на съединителя пласмасовия полукръг дето в него лежи жилото. Защо ли?
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Защото е пластмасов, а като старее пластмаса направо се рони. Сложи си нова тресчотка, смажи си жилото, провери го за закъсвания и си карай спокойно!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re:
Аз откога го разправям, ама никой не ще да ме чуе!christgo написа: Така че: Ако имате Форд като моя и ви е твърд педала, не бързайте да сменяте съединителя, а първо сменете жилото!
.......
Няма начин като остарее притискателя пластините на диафрагмата му да се твърдят, напротив омекват. Това твърдение е равносилно на това, някой да твърди че с течение на времето пружините на окачването не омекват и колата "ляга" а се втвърдяват и колата се "изправя".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Днес счупих тресчотка и ми трябва да видя кое е положението на тресчотката, в което жилото се опъва достатъчно, но без да има опасност да се скъса. Някой дали помни колко зъба на тресчотката влизат в насрещника или нещо подобно, по което да се ориентирам. И разбира се, на някой ако му се намира тресчотка (може и с педала) да свирка, щото по магазините май отделно да се продава няма!
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Тресчотката поддържа обтегнатостта на жилото оптимална, това става автоматично, просто слагаш новата и закачаш жилото. Успех със гъзенето. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Продава се отделно, бях купувал от евро07 преди доста време - 5-6 лева, но си изгледаше като за толковаpeterdi_bg написа:Днес счупих тресчотка и ми трябва да видя кое е положението на тресчотката, в което жилото се опъва достатъчно, но без да има опасност да се скъса. Някой дали помни колко зъба на тресчотката влизат в насрещника или нещо подобно, по което да се ориентирам. И разбира се, на някой ако му се намира тресчотка (може и с педала) да свирка, щото по магазините май отделно да се продава няма!

Поздрави


- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Доколко може да има проблем за съединителя, ако наглася тресчотката и я подкарам без пружина? (сутринта така пристигнах между другото и освен мекия педал не усетих нещо нередно)
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Никакъв, но ще трябва периодично на ръка да регулираш обтегнатостта, Ориона го карах така, неудобното е че ако по невнимание бутнеш педала назад до крайно положение механизма се откопчава педала отива много нагоре и трябва да спираш да го нагласяш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Днеска гъзенето се увенча с успех...
В една друга тема sasho85 е описал как точно става. Направих го по същия начин, с тази разлика че при мен си се нагласи само. Голям зор беше докато разбера къде точно да захвана пружината с телта, че да мога да я вкарам в тая дупка (вместо кабели ползвах тел и клещи, след като вдянах че трябва телта да хваща пружината по-нагоре стана за секунди). Сега работи нормално, само че отвреме навреме притраква.
Благодарности на sasho85 за постовете, които ми дадоха идея как точно да се справя с проблема! Утре ще ходя да си взема резервни тресчотки и един педал, за да имам време да измисля как точно да си монтирам нова тресчотка, че да стане по-лесно. Имам няколко идеи, които биха съкратили процеса до броени минути.
Снимки довечера.
В една друга тема sasho85 е описал как точно става. Направих го по същия начин, с тази разлика че при мен си се нагласи само. Голям зор беше докато разбера къде точно да захвана пружината с телта, че да мога да я вкарам в тая дупка (вместо кабели ползвах тел и клещи, след като вдянах че трябва телта да хваща пружината по-нагоре стана за секунди). Сега работи нормално, само че отвреме навреме притраква.
Благодарности на sasho85 за постовете, които ми дадоха идея как точно да се справя с проблема! Утре ще ходя да си взема резервни тресчотки и един педал, за да имам време да измисля как точно да си монтирам нова тресчотка, че да стане по-лесно. Имам няколко идеи, които биха съкратили процеса до броени минути.
Снимки довечера.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Като например вдигане на подемник и изрязване на подаpeterdi_bg написа:......... Имам няколко идеи, които биха съкратили процеса до броени минути.
Снимки довечера.



Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
Оказа се, че освен счупената халка ми е заминал и единия зъб, и вероятно това е причината в момента да ми прескача въпреки пружината и да връща жилото, в резултат на което отнесох доста бибитки.
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20001.jpg
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20002.jpg
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20003.jpg
Но се чудя дали заради този зъб може да прескача толкова много? До такава степен, че съединителя отказваше? Заради това днес направо взех цял друг педал с тресчотка и го сложих него.
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20001.jpg
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20002.jpg
http://peterdi.hit.bg/treschotka%20003.jpg
Но се чудя дали заради този зъб може да прескача толкова много? До такава степен, че съединителя отказваше? Заради това днес направо взех цял друг педал с тресчотка и го сложих него.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Търся съвет за съединител - Къде може да е проблема?
HACKO написа:Като например вдигане на подемник и изрязване на подаpeterdi_bg написа:......... Имам няколко идеи, които биха съкратили процеса до броени минути.
Снимки довечера.![]()
![]()
Не, идеята беше да се монтира пружината предварително, като жилото се прекара на свален педал. Почти стана номера, обаче в последния момент ми изскочи. Общо взето работата е също толкова пипкава, колкото да се закачи пружината след монтирането на педала.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта