Включване на дневни светлини на форд фокус
- jumpman
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
- Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s. - Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини на форд фокус
При мен пък и 3 те бушона ги има - обаче изводи за релето Р12, май няма. Незнам обаче и при мен май няма да стане
.

- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини на форд фокус
При мен ги има всички окабелявания но фаровете не светват. Според фиг. 2 след поставяне на предпазители 14 и 25, на клема 3 се появява постоянен плюс +12 волта. С мост между клеми 3 и 5 (които са за контактите на реле 12) направих проверка и фаровете светват - значи до тук с окабеляването всичко е наред. Клеми 1 и 2 са за бобината на релето. Проблема е че на клема 1 нямам плюс (+12 волта) при подаване на контакт ( и при никакви други комбинации). Клема 2 според замерванията ми с уред и с пробна лампа е постоянна маса която не се влияе от контакт или други включвания/изключвания на светлини и габарити. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, нека сподели къде да търся въпросния плюс . В един друг форум четох за рестартиране на блока с предпазителите, но ставаше въпрос за Фокус МК2 и за бушоните вътре в купето. Някой знае ли на МК1 дали въобще се рестартира блока и как става? Благодаря!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- petkomz
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини на форд фокус
Тъй като никой не успя да ми помогне, споделям как активирах дневните светлини, при това с по-добро управление! Понеже не ми се разбутваше инсталацията да търся плюса от контакт, реших с готов DRL модул (изпълнява функцията на реле 12, но включва фаровете при 13.2 волта и времезакъснение от 10 секунди) просто да използвам готовото фабрично окабеляване. Свързах контактите на релето от DRL модула (с белите проводници) към клеми 3 и 5 от изводите за реле 12, черния проводник към клема 2 която е масата (минуса) на бобината на реле 12, червения - към плюс при подаване на контакт и синия проводник към плюс при ръчно включване на фаровете от ключа за светлините в купето. По този начин когато съм на дневни светлини светят само двете лампи за късите, без табло и габарити. При ръчно включване всичко си свети нормално. Също така на дневни, фаровете светят по-слабо - явно във фабричното окабеляване има резистор или нещо друго което намалява силата на светене.
Модула следи напрежението на акумулатора и при достигане на >13.2 волта и изтекли 10 секунди, затваря веригата между клеми 3 и 5. Така фаровете не светват едновременно с подаването на контакт, а чак след като е стартиран двигателя!
п.с.
Забравих да споделя че замених предпазител №25, който е стандартно трябва да е 15 А, с такъв от 10 А понеже релето на DRL модула е до 12 А. Мерих тока във веригата и ми показа около 6.12 А, така че няма проблем, но не исках предпазителя да е с по-голям ампераж от контактите на релето.
+12 в от контакт и +12 в от ключа за светлини в купето извадих от мястото на релето за пръскалките на фаровете, които при мен ги няма но инсталацията явно е подготвена и за тях. Така че не само Джията може да има фабрична подготовка за дневни светлини!
Модула следи напрежението на акумулатора и при достигане на >13.2 волта и изтекли 10 секунди, затваря веригата между клеми 3 и 5. Така фаровете не светват едновременно с подаването на контакт, а чак след като е стартиран двигателя!
п.с.
Забравих да споделя че замених предпазител №25, който е стандартно трябва да е 15 А, с такъв от 10 А понеже релето на DRL модула е до 12 А. Мерих тока във веригата и ми показа около 6.12 А, така че няма проблем, но не исках предпазителя да е с по-голям ампераж от контактите на релето.
+12 в от контакт и +12 в от ключа за светлини в купето извадих от мястото на релето за пръскалките на фаровете, които при мен ги няма но инсталацията явно е подготвена и за тях. Така че не само Джията може да има фабрична подготовка за дневни светлини!

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта