за PCV клапана
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
за PCV клапана
От тази тема въпроса реших да го отделя тук в този раздел: http://www.clubford.org/forum/posting.p ... 8&p=443209
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?
...
Клапанчето в магазина на Д.Петков струваше ~65лв за 2.0 мотор, за по-малките са просто с по-малък диаметър и едва ли са по-евтини, но ще разпитам.
Въпроса е, на какъв точно принцип и по-точно кога точно трябва да сработва то - кога отваря и кога затваря, при какви обстоятелства.
Някъде четох /в общ превод/: "системата е за проветряване, клапана отваря и през тази тръба маслените вредни пари и съединения влизат във всмукателния за доизгаряне, а през тръбата между капака на клапаните и кутията на въздушния филтър навлиза свеж въздух."
Очевидно е, че "системата" е за "екология". Страничен ефект от запушването и е повишаване на налягането имащо 'спиращо' действие на буталата, а в зимните месеци и избиване на масло през щеката и къде ли не.
Имам идея да вкарам маркуча от клапана в кутията на филтъра на мястото на този от капака на клапаните, а този от капака на клапаните да "диша" през малко филтърче. Точно за това обаче имам нужда да разбера на какъв принцип действа, да не би да има възможност или предпоставки да стане по-зле (макар че в момента така или иначе диша свободно и работи добре, както писах в 1-я пост).
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?
...
Клапанчето в магазина на Д.Петков струваше ~65лв за 2.0 мотор, за по-малките са просто с по-малък диаметър и едва ли са по-евтини, но ще разпитам.
Въпроса е, на какъв точно принцип и по-точно кога точно трябва да сработва то - кога отваря и кога затваря, при какви обстоятелства.
Някъде четох /в общ превод/: "системата е за проветряване, клапана отваря и през тази тръба маслените вредни пари и съединения влизат във всмукателния за доизгаряне, а през тръбата между капака на клапаните и кутията на въздушния филтър навлиза свеж въздух."
Очевидно е, че "системата" е за "екология". Страничен ефект от запушването и е повишаване на налягането имащо 'спиращо' действие на буталата, а в зимните месеци и избиване на масло през щеката и къде ли не.
Имам идея да вкарам маркуча от клапана в кутията на филтъра на мястото на този от капака на клапаните, а този от капака на клапаните да "диша" през малко филтърче. Точно за това обаче имам нужда да разбера на какъв принцип действа, да не би да има възможност или предпоставки да стане по-зле (макар че в момента така или иначе диша свободно и работи добре, както писах в 1-я пост).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Да, странно е решението с този 'клапан'.
Аз имах същият проблем и известно време го реших по български
Значи - при мен се появяваше грепка на компютъра и светваше индикатора за проверка на мотора, Грешката бе - бедна смес 0171 или подобна. В сервиз искаха една чанта пари за смяна на инжектори, понеже това бил проблема (Скандинавски оторизиран сервиз). Обаче те незнаят, че човека е от Перник
и знае руски. В украинският форум колегите са го описали много подробно от какво се вдига тази грешка и най-елементарното е да се проверят маркучите преди да се сменяват инжектори, помпа и други неща. И хоп-скъсани и разложени от маслото. Веднага приложих бандаж с изолирбанд, след което от вакуума маркуча така се сплеска, че тотално се запуши и по трите ръкава. И така - 7-8к км. никакви проблеми от -35 до +20 градуса с 5W40 масло, Зетек мотор 1.6л. Обаче маркуча вече бе станал направо на дъвка и падна. След това набих по една тапа (чеп) във всичките дупки и газ още толкова. Въпросното клапанче, заедно с маркучите комплект и тройника струва 50лева в дилъра на Форд в Швеция, оригинални с номера. Я провери в Мотопфое колко ще искат.
Клапана е една съчма, която подкача или резонира вътре незнам, но няма затворено положение - т.е. въздуха минава свободно и в двете посоки. предполагам има някакъв смисъл, но моето мислене made in Pernik неможе да го осмисли. При ладата няма такова нещо - маркуча е от картера във филтъра.
Някой с инжинерна мисъл да даде обяснение на това устройство.
Мисля че ако оставиш отворен картера/капака на клапаните (да диша както си писал) МАФ сензора ще започне да отчита некоректно постъпващият въздух в горивната система. По спомен този маркуч влизаше след МАФ сензора и мотора ще си дърпа въздух, който няма да се отчита от МАФ сензора и компа ще промени режима на мотора. Нещо такова беше при мен.
Аз имах същият проблем и известно време го реших по български


Клапана е една съчма, която подкача или резонира вътре незнам, но няма затворено положение - т.е. въздуха минава свободно и в двете посоки. предполагам има някакъв смисъл, но моето мислене made in Pernik неможе да го осмисли. При ладата няма такова нещо - маркуча е от картера във филтъра.
Някой с инжинерна мисъл да даде обяснение на това устройство.
Мисля че ако оставиш отворен картера/капака на клапаните (да диша както си писал) МАФ сензора ще започне да отчита некоректно постъпващият въздух в горивната система. По спомен този маркуч влизаше след МАФ сензора и мотора ще си дърпа въздух, който няма да се отчита от МАФ сензора и компа ще промени режима на мотора. Нещо такова беше при мен.
Карам бавно.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Абе колега и аз мисля така като тебе (София-Перник не е толкова далече, един дол дренки
), но нали е толкова просто цялото нещо, че си мисли човек "абе не не може да е толкова просто" и търси под вола теле.
Прочетох 2 линка и просто си ми е ясно вече:
http://auto.howstuffworks.com/positive- ... system.htm
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Част от газовете при възпламеняване на сместа в цилиндъра се пропускат през сегментите на буталата, колкото и да са нови.
Тези газове съдържат освен маслени изпарения и бензин. Това може да доведе до задръстване на пътищата в системата.
За това при работа на място и ниски обороти този клапан пропуска газовете да бъдат "изсмукани" от всмукателния колектор, заради ниското налягане в колектора (заради затворения дросел). При високи обороти на двигателя може да стане дори обратното - газовете да бъдат върнати обратно към картера.
Защо прецакан клапан има влияние върху работата на двигателя и повишава разхода:
1. какъвто и да е газа минаващ през клапана, той е в по-голямата си част въздух. Да не забравяме, че все пак системата се вентилира и през маркуча от капака на клапаните към кутията на въздушния филтър.
2. поради т.1 този въздух е НЕотчетен от дебитомера или МАФ-а, което води до неправилно отношение на гориво-въздушната смес и по-точно я обеднява.
3. това се отчита от ламбда сондата от което компютъра пресмята, че трябва да налива още бензин през инжекторите за да обогати сместа до достигане на оптимално съотношение. Обаче горивните таблици и капацитета на инжекторите не позволяват да се покрие това голямо количество неотчетен въздух.
4. резултата е кофти работа на двигателя, мудно движение и висок разход - най-кофти варианта (поне като харчи много да върви много, нали?)
Запушването на маркуча към всмукателния колектор само ще оптимизира работата на двигателя, като дори ще изключи "трептящото" постъпване на неотчетен въздух и ще работи само с едно налягане константа.
Отвеждане на маркуча от клапана към кутията на въздушния филтър на мястото на този от капака на клапаните - така засмукването (което е минимално, но достатъчно) ще е по-постоянно от него, а през маркуча към капака на клапаните ще си дърпа свеж въздух. Възможен страничен при силно износени двигатели - малко повече омасляване надунапренчето и филтъра, за това те може просто да си оставят маркуча изваден, и без това като износен двигател не са екологично благоприятни >:D<:

Прочетох 2 линка и просто си ми е ясно вече:
http://auto.howstuffworks.com/positive- ... system.htm
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Част от газовете при възпламеняване на сместа в цилиндъра се пропускат през сегментите на буталата, колкото и да са нови.
Тези газове съдържат освен маслени изпарения и бензин. Това може да доведе до задръстване на пътищата в системата.
За това при работа на място и ниски обороти този клапан пропуска газовете да бъдат "изсмукани" от всмукателния колектор, заради ниското налягане в колектора (заради затворения дросел). При високи обороти на двигателя може да стане дори обратното - газовете да бъдат върнати обратно към картера.
Защо прецакан клапан има влияние върху работата на двигателя и повишава разхода:
1. какъвто и да е газа минаващ през клапана, той е в по-голямата си част въздух. Да не забравяме, че все пак системата се вентилира и през маркуча от капака на клапаните към кутията на въздушния филтър.
2. поради т.1 този въздух е НЕотчетен от дебитомера или МАФ-а, което води до неправилно отношение на гориво-въздушната смес и по-точно я обеднява.
3. това се отчита от ламбда сондата от което компютъра пресмята, че трябва да налива още бензин през инжекторите за да обогати сместа до достигане на оптимално съотношение. Обаче горивните таблици и капацитета на инжекторите не позволяват да се покрие това голямо количество неотчетен въздух.
4. резултата е кофти работа на двигателя, мудно движение и висок разход - най-кофти варианта (поне като харчи много да върви много, нали?)
Запушването на маркуча към всмукателния колектор само ще оптимизира работата на двигателя, като дори ще изключи "трептящото" постъпване на неотчетен въздух и ще работи само с едно налягане константа.
Отвеждане на маркуча от клапана към кутията на въздушния филтър на мястото на този от капака на клапаните - така засмукването (което е минимално, но достатъчно) ще е по-постоянно от него, а през маркуча към капака на клапаните ще си дърпа свеж въздух. Възможен страничен при силно износени двигатели - малко повече омасляване надунапренчето и филтъра, за това те може просто да си оставят маркуча изваден, и без това като износен двигател не са екологично благоприятни >:D<:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Не може ли да се приложи класическото решение за усъвършенствана система за вентилация - около 1,20 м маслоустойчив 16 мм маркуч от капака на главата до асфалта? А другото запушено. Ако се вкара след въздушния филтър за отрицателно време ще замърси и запуши датчици, отворчета и всичко навътре.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Може
Въпрос на избор е дали персоната е по -ЕКО настроена и състоянието на двигателя 


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Двигател в полуавариен режим е по-вреден от изпускането на картерните газове директно навън.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Картерната вентилация НЕ е само за екология! Ако се запушат дупките, след време мотора ще протече от където може. Отделно, клапана не е просто съчмичка. Вътре има пружинка която работи двустранно, при празен ход, когато вакуума е най-голям в колектора, пружинката позволява клапана да се отвори достатъчно за да минават газовете към колектора. Ако е омекнала пружинката клапана с се отваря прекалено много и хоп - БЕДНА СМЕС. Когато мотора е в обороти и при ускорение, се създава налягане, тук вече клапанчето сработва в обратна посока, да затвори за да не влиза налягане към картера. Освен че освобождава картера от налягането което се създава вътре, картерната вентилация спомага за изкарването на влагата от мотора. Ако го изкараш без клапан, просто навън този маркуч, ще видиш как по капачката на маслото ти и щеката ще започне да се образува т. нар. "майонеза". Същата тази която се появява при наличието на антифриз в маслото. За всекидневен автомобил клапанчето е ВАЖНО, както и като цяло картерната вентилация! Клапан можеш да си поръчаш от щатите за американските фордове го има същия клапан като размер и параметри на пружинката, става от тамошните зетек мотори. От ebay идва по спомен за около 20$ с ДОСТАВКАТА. 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Определено лек вакуум в картера е полезен за да не тече, но няма съществено значение. Само част от двигателите имат вентилация, основно по колите. Влияе и на кондензацията на газове, но не е от решаващо значение. При условия за конденз той си става и ще е малко повече или по-малко.
Обаче не разбрах нещо друго - какво налягане има в мястото където е свързана вентилацията? Тя не е ли към пълнителния колектор, в който налягане при атмосферен двигател няма?
Обаче не разбрах нещо друго - какво налягане има в мястото където е свързана вентилацията? Тя не е ли към пълнителния колектор, в който налягане при атмосферен двигател няма?
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Вакуума намалява значително при ускорение и обороти защото има дебит. Съвсем прост пример - откачете си тръбичката която се връзва към клапана за вентилация (на зетека е лесен за достигане), вържете мек маркуч към тръбичката която отива към колектора и запушете маркуча с някаква тапа (за да не дърпа много въздух мотора и да се шашне много). Тук е момента защо да е мек маркуча - при празен ход маркуча стои сплескан и то доста (вакуум), при рязко подаване на газ и по-високи обороти, маркуча се издува като балон (налягане). Всичко това е много индивидуално при всеки мотор и зависи от много неща - позиция на дросела, моно, карб, пълна инжекция, брой клапани на цилиндър, бенз, дизел и последно, но не и по важност - геометрията на всмукателния колектор. При зетек колектора това важи с пълна сила. 
П.П.: Ето линк с прост принцип на всеки клапан при атмосферна кола. При турбо колите нещата стоят по-различно заради много високото налягане. http://www.agcoauto.com/content/images/ ... ration.jpg

П.П.: Ето линк с прост принцип на всеки клапан при атмосферна кола. При турбо колите нещата стоят по-различно заради много високото налягане. http://www.agcoauto.com/content/images/ ... ration.jpg
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Е ясно. Има само вакуум, според оборотите на двигателя и затварянето на дроселовата клапа. Гърменето от газовата го пренебрегваме, не ни интересува.
Моята практика е маркуч до земята и периодична проверка - веднъж годишно да се поглежда дали стърчи под колата
Моята практика е маркуч до земята и периодична проверка - веднъж годишно да се поглежда дали стърчи под колата

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Здравейте колеги по край темата реших и аз да видя на какво положение е моя клапан .Извадих го лесно, буталцето вътре се движеше лесно направо си подскачаше вътре.Почистих го за всеки случай и го сложих на смукателния колектор с едното маркуче и запалих .При което вакума в колектора засмука буталцето ,но не успява напълно да го затвори и се чува леко съскане тоест засмукване.При подаване на газ се чува ясно как при разреждането буталцето бива избутано от пружинката и смуче доста въздух.Най вероятно лошия респонс идва от този клапан както и при инсталирано АГУ просто се губи голяма част от вакума в смесителя.Затапих колектора с маркуч и болт при което се усеща значително по добра работа на мотора при подаване на газ както на бензин така и на газ.Маркуча от клапана мисля да вкарам в маркуча след филтъра или в кутията на филтъра.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
При мен пружикна в клапане нема. Имам един нов на колата и един каот нов в багажника. пружики нема, само съчма която хлопа напред-назад, въздуха преминава и в двете посоки във всякакви положения. Няма затворено положение на клапана или еднопосочно пропускане.
Карам бавно.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Няма пружина и при мен, нямаше и в оригиналния неразпечатан, който продавача в магазина на Д. Петков ми показа преди време. Няма и съчма. Има кръгла пластмасова "запушалка", която играе на горе на долу във вътрешността.
Както са писали в линковете по-горе това, което определя кога ще запуши и отпуши зависи от строго изчисления за обема на двигателя диаметър на буталото. Вчера го почистих и сложих обратно, но не съм го свързал за да видя ефекта, все още мисля, че има по-добро решение. Вчера чистих и стъпковото моторче, заради което свалях и дросела - под него долу в колектора имаше локва масло заради тази система и клапан.
Както са писали в линковете по-горе това, което определя кога ще запуши и отпуши зависи от строго изчисления за обема на двигателя диаметър на буталото. Вчера го почистих и сложих обратно, но не съм го свързал за да видя ефекта, все още мисля, че има по-добро решение. Вчера чистих и стъпковото моторче, заради което свалях и дросела - под него долу в колектора имаше локва масло заради тази система и клапан.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Привет колеги. Ще кача къде се намира клапана при феиста. Първо сваляте моторчето за празен ход (долу на снимката съм го свалил). Клапана се сваля се с помоща на клещи тип гарга като се издърпва от гнездото му. Ако не успеете не студен двигател пробвайте на топъл. Качвам снимки за да се види какво точно представлява този клапан при 1.4 16v Zetec-S
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Колеги колата е форд ескорт 1.6 97 година, разбрах защо не работи добре на студен мотор държи 1000 и пропадат оборотите , свалих маркуча от pcv клапана и го затапих, работи си добре на 1200 оборота и се форсира добре на студен мотор. Клапана пропуска в 2-те посоки и както казват колегите има съчма дето хлопа напред назад, няма пружина. Дали пък проблема не е същия - засмукване на допълнителен въздух и да обеднява сместа, но засмукването да е от към пластмасовия колектор дето има гумени уплътнения и при дросела както и при стъпковия мотор. Знам че не от стъпкови значи след при дросела или колектора дето лежи на главата?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Затапих маркуча идващ от всмукателния колектор и сложих едно маркуча на PCV клапана към земята 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Колеги някой има ли представа дали клапана от 1.4 16В е същия като на 1.25 16В? Говоря за колата от профила.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
На някой намира ли му се една снимка или ако може да обясни къде се намира този PVC клапан за фиеста 1.25i?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
Под всмукателните колектори нали имаш едни маркучета?toto написа:На някой намира ли му се една снимка или ако може да обясни къде се намира този PVC клапан за фиеста 1.25i?
Долу в блока има едно пластмасово от което тръгват.
То било PCV

- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: за PCV клапана
А като пари този клапан колко струва ? Само от мото-пфое ли може да се купи ?
Какъв му е номера за да го потърся по каталожен номер ?
Какъв му е номера за да го потърся по каталожен номер ?
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта