Масло за двигателя
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
urgan написа: И както мойта кола е на 11 години и кой знае колко километра (300х+ най вероятно) така и няма проблеми с маслото, но според твоята теория трябва да сипвам 15В40 щото видиш ли минала 150 000 км.
Ти дори не четеш това , което съм написал , а си рецитираш твоето.Може и да не съм прав в това което казвам , но поне от уважение , чета тезата на опонента.bateto_toshko написа:За разлика от тебе , аз никъде не съм казал , че съм фен на едно масло още по - малко 15 w40.
.Има масла пълни синтетики 5w40 , 5w50 ,дори 10 w60 , които пазят ресурса на мотора
Има 2 вида хора .Едните научават 10 неща наизуст и си заравят главата в пясъка .Другите постоянно гледат , четат разсъждават , не вярват буквално на всичко.Те променят света към по-добро .До като има хора като тебе фирмените сервизи ще се издържат от машинации и надписване на сметки , а никога няма да се обърнат към клиента и от това което той има нужда.
Край на спора , стана ми безинтересно.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Колега спри да се излагаш, говориш глупости! И не на последно място фирмените сервизи от мен пари няма да видят защото сам мога да отида да си купя маслото и да си го сменя, но това е друга тема мисля.
За какво говорим тогава, като сам казваш че не си прав в това което говориш, чешем си клавиатурите. 2 страници се опитваш да ме убедиш че не трябва да спазвам препоръките на производитела, а да слушам бай Иван че щом бил двигателя на 400 000 трябва да слагам други различни масла от това което се препоръчва, що се прайш на ударен сега. Спирам да пиша повече, слагай си ако искаш 100В400 твоя си е колата, после да пускаш тема абе нещо ми трака двигателя.Може и да не съм прав в това което казвам
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Абе да ви кажа всичките сте прави, проблема е че спорите за различни неща.
От гледна точка на разхода на масло вискозитета няма значение, ако всичко е изправно не гори. На моята, като и се скапят гумичките гори до 1.2л/1000км, като ги сменя за около 20 000 не гори изобщо и после почва постепенно да вдига разхода.
За налягането на маслото в двигателя обаче има значение пробега и вискозитета. Тъй като лагерите, основни, биелни и на разпределителния вал, са фактор за налягането на системата, с увеличаване на пробега се увеличава хлабината в лагерите и оттам преминава повече масло, което води до спадане на налягането в системата. Затова в старите книги препоръчват на по-възрастни мотори да се слага по-гъсто масло. Старите коли и най-вече камиони и трактори имаха манометър за маслото а не лампа и там това нещо се виждаше най-ясно. До скоро Шел и Валволин предлагаха масло за двигатели с голям пробег.
Колкото за паленето, не сме в Сибир, в България няма много дни с екстремно ниски температури, на 15Wхх минимума е -15 градуса, на 10Wхх е -25 а 5Wхх е -30. Колко дена през Зимата температурите са -20?

От гледна точка на разхода на масло вискозитета няма значение, ако всичко е изправно не гори. На моята, като и се скапят гумичките гори до 1.2л/1000км, като ги сменя за около 20 000 не гори изобщо и после почва постепенно да вдига разхода.
За налягането на маслото в двигателя обаче има значение пробега и вискозитета. Тъй като лагерите, основни, биелни и на разпределителния вал, са фактор за налягането на системата, с увеличаване на пробега се увеличава хлабината в лагерите и оттам преминава повече масло, което води до спадане на налягането в системата. Затова в старите книги препоръчват на по-възрастни мотори да се слага по-гъсто масло. Старите коли и най-вече камиони и трактори имаха манометър за маслото а не лампа и там това нещо се виждаше най-ясно. До скоро Шел и Валволин предлагаха масло за двигатели с голям пробег.
Колкото за паленето, не сме в Сибир, в България няма много дни с екстремно ниски температури, на 15Wхх минимума е -15 градуса, на 10Wхх е -25 а 5Wхх е -30. Колко дена през Зимата температурите са -20?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Наско не се хаби няма смисъл , който има акъл да те разбере отдавна го е сторил , а който си е заровил главата в пясъка няма да те чуе и ще каже наизуст "налягането няма значение , производителя не говори за налягане , а за вискозитет един кой си "
Аз имам само един въпрос към тебе , но не е по темата и няма да го задам
Аз имам само един въпрос към тебе , но не е по темата и няма да го задам

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Дреме миАз имам само един въпрос към тебе , но не е по темата и няма да го задам

Наско знам за температурите и маслата но всеки път когато някой попита "какво масло за зетек" всички дружно му отговарят включително и ти 5В30. А защо се отговаря така, защото двигателя е конструиран да работи с това масло. Ако се зачетете в голф форума има доста оплакали се от прецакани турбини само защото не са спазили да сложат правилното масло за помпа дюза например със съответния сертификат. Така че немога да се съглася с твърдението да слагаме всякви масла в колите, щото на батето тошко не му харесвало.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
За турбината е много важно налягането на маслото, помисли какво се случва ако налягането на маслото не е достатъчно. Лампата индикира само наличието на налягане и не е гаранция, че е достатъчно. Нали не вярваш, че малко по-гъсто масло няма да влезе във лагерите на турбото, все пак и те се износват. Тука има значение другите характеристики на маслото, които не се характеризират от вискозитета, и никъде не е казано, че по-гъсто масло не може да ги покрива.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Да, съгласен съм с тебе че тези други спецификации не са свързани с вискозитета, но маслата които ги съдържат тези други характеристики които са важни за тези специфични двигатели са 5В30,40, факт е. Затова и производитела дава гаранция че с това масло колата ще се чувства добре. Пак ще дам за пример ПД моторите, защото доста прочетох за тях и се оказва че са доста чувствителни на тази тема, масло, факт е.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Не само при форд, но и при други марки с турбини е важен вискозитета 5. Може и 0, но не и 10, още по-малко 15. А вискозитета 30 не. Той е по-скоро заради евростандартите. Лятото не е удачен със сигурност. Далеч по-добре е 40. Това за БГ.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 сеп 2011, 18:44
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Колеги, преди 2 години си взех един австрийски Фокус дизел, 99г. 272хил. км пробег. На първите 10 хил. км моя моньор препоръча смяна с 10w40 на repsol. Шума на двигателя беше малко повечко и при спряло положение на автомобила , повечко трака. При втората смяна реших да взема Ford Formula пак 10w 40- никаква разлика в шума. Искам да подчертая, че и капка не съм сипвал през тези 2 години допълнително-изобщо не гълта масло.
Какво бихте ме посъветвали да взема сега, че тези дни навъртях 292 хил.
Какво бихте ме посъветвали да взема сега, че тези дни навъртях 292 хил.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
5W30ediman написа:......
Какво бихте ме посъветвали да взема сега, че тези дни навъртях 292 хил.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Е ся разбуни духоветеmadboy написа:5W30ediman написа:......
Какво бихте ме посъветвали да взема сега, че тези дни навъртях 292 хил.

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Аз не мога да разбера, ще векувате ли с тези автомобили, та толкова чак пък се загрижвате.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 сеп 2011, 18:44
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
не, просто искам да избера точното масло. Дали ще дам 50 или 75 лв, след като има значение за двигателя, защо да го тормозя.От един стар монтьор чух една приказка за двигателя, че над 250 хил.км. е вече в "извън гаранция". Аз, не съм селска тупалка да въртя гуми в кварталните улички, и искам да се грижа за автомобила.ЯЛТА написа:Аз не мога да разбера, ще векувате ли с тези автомобили, та толкова чак пък се загрижвате.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Ако искаш хубаво масло, то тогава си вземи Yacco VX 600 5W40. По-хубаво от това не ти трябва. А на всичкото отгоре може да бъдеш сигурен, че няма да попаднеш на менте.
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Колеги тия дни трябва да ходя да сменям масло.
До сега търкалях на 5в30 опелско на ГМ и го гори, та доливах и 10в40 пак опелско на ГМ.
Препоръчайте ми някое масло среден ценови клас за zetec-e 1.4 16v. Даже нещо 10в40, той двигателя и без това е тръгнал, няма какво да го жаля (колата е на доизживяване, ръждата я яде).
Гледах по спецификациите на форд почти нищо освен оригинално на форд не откривам. А за него ми искат 70лв за 4литра... Не мисля, че за тази кола си заслужава.
До сега търкалях на 5в30 опелско на ГМ и го гори, та доливах и 10в40 пак опелско на ГМ.
Препоръчайте ми някое масло среден ценови клас за zetec-e 1.4 16v. Даже нещо 10в40, той двигателя и без това е тръгнал, няма какво да го жаля (колата е на доизживяване, ръждата я яде).
Гледах по спецификациите на форд почти нищо освен оригинално на форд не откривам. А за него ми искат 70лв за 4литра... Не мисля, че за тази кола си заслужава.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
vancata написа:Колеги тия дни трябва да ходя да сменям масло.
До сега търкалях на 5в30 опелско на ГМ и го гори, та доливах и 10в40 пак опелско на ГМ.
Препоръчайте ми някое масло среден ценови клас за zetec-e 1.4 16v. Даже нещо 10в40, той двигателя и без това е тръгнал, няма какво да го жаля (колата е на доизживяване, ръждата я яде).
Гледах по спецификациите на форд почти нищо освен оригинално на форд не откривам. А за него ми искат 70лв за 4литра... Не мисля, че за тази кола си заслужава.
Колега, Ford Formula F 10W40 5л. струва 55лв. 1л. е 12,5лв.
Доставката до София ти е 5лв.
Ето -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 91&t=62425
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Дирекнто ще сложа на GM SAE 10W-40, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF. Като гледам по спецификации се различава само с B4 добавката в повече от фордовското, но пък е с 20лв по-евтино.
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Днес налях 3,5 литра Тотал 7000 пък ще видим до къде ще го доклатя.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 19 сеп 2009, 21:44
- Модел на автомобила: COURIER
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Моя куриер гореше от Русе до София и обратно 2.5 л. масло, но вече го пратих в историята
така и не разбрах какъв е проблема, един казва маслообирачи друг луфт във водачите на клапаните, но вече не ми дреме. Пътник е и се продава на части.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта