Доливане на акумулатор...

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
knockouta
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 27 юли 2008, 15:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16v 99
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Доливане на акумулатор...

Мнение от knockouta » 11 юли 2013, 23:52

Здравейте колеги :)
Не бях писах и чел отдавна, но ми падна акумулатора понеже не бях карал колата доста време и реших да намеря отговор тук... та намерих си зарядно и викам я да отворя да видя как е водата и гледам леко празничко, търсих нещо което да бележи макс. за ниво, но не видях и така долях на око колкото да покрие плочите, абе и отгоре... и сега видях къде била тази "човка" и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече. Въпроса е проблем ли е ? и ако да какво да правя :) Искам също да замеря и какви стойности трябва да подава алтернатора и да ми дадете някакви цифри с които да сравнявам. Също така приемем съвети за подръжка на акумулаторът, когато колата не се кара повече от 1-2 месеца.
Благодаря предварително!

П.С търсих подобна тема за да не отварям нова, но всичко беше много старо :)

Потребителски аватар
petkomz
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от petkomz » 12 юли 2013, 01:11

Привет! Не е трябвало да му наливаш вода много над "човката", но не е чак толкова фатално ако го заредиш правилно. Внимавай при зареждането да не надвишаваш 14.4 волта (с толкова трябва да зарежда и алтернатора на автомобила ако всичко е изправно, но при включени много консуматори е нормално да падне до13.8 - 13.9 волта) защото не е добре за акумулатора! Правилното зареждане е с малък ток (което е и по-продължително), като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. Добре е зарядното да има възможност за регулиране на тока, както и волтметър и амперметър за да следиш показанията. Аз използвам старата руска школа с монтиран цифров волтметър и съм много доволен! ;): Успех!
Прикачени файлове
P3270770.JPG
P3270769.JPG
P3270766.JPG
P3270762.JPG
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от madboy » 12 юли 2013, 09:04

petkomz написа:.... като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. ................
Аз на стар акумулатор под 2,5 А, не съм виждал да падне тока, ако ще е и два дни да се зарежда.
На нов е логично да падне към 0А, но не ми се е случвало още да заредя чисто нов акумулатор.
knockouta написа:Здравейте колеги :)
.............. и така долях на око колкото да покрие плочите, абе и отгоре... и сега видях къде била тази "човка" и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече. ............. Също така приемем съвети за подръжка на акумулаторът, когато колата не се кара повече от 1-2 месеца.
..............
П.С търсих подобна тема за да не отварям нова, но всичко беше много старо :)
Нали не си долял чешмяна вода?
Най-добрата поддръжка е да свалиш акумулатора и да го държиш на стайна температура. Иначе зависи от температурите навън- през ден, през два палиш колата и да работи поне десетина минути.
На заминаващ си вече акумулатор, зимата се беше наложило да слезна към 1,00 през нощта, да запаля и да поработи малко колата, защото ми трябваше задължително колата за сутринта. :D

П.П. Старите теми седят, точно за да не се отварят нови теми.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от ЯЛТА » 12 юли 2013, 09:40

knockouta написа:и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече.
Рискуваш евентуално да започне да "кипи" акумулатора. Ако се случи, единственото което може и трябва да направиш е да измиеш там където се е стичало по металните части. Мие се с вода със сода бикарбонат,- това е с цел да не отваряш път на ръждата.
Но може и да не започне да кипи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
petkomz
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 25 юли 2009, 14:10
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI Ambiente 2002 г. комби Facelift
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от petkomz » 12 юли 2013, 11:27

madboy написа:
petkomz написа:.... като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. ................
Аз на стар акумулатор под 2,5 А, не съм виждал да падне тока, ако ще е и два дни да се зарежда.
На нов е логично да падне към 0А, но не ми се е случвало още да заредя чисто нов акумулатор
Тук малко не съм съгласен! Има разлика между стар и изправен акумулатор. На предишната ми кола - Мондео МК2 дизел, акумулатора който беше на повече от 6 години (толкова го карах аз, а колко са били преди това не знам, защото купих колата с него) и редовно зимата като си го дозареждах стрелката падаше почти до 0 ампера.
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от madboy » 12 юли 2013, 11:57

То има разлика също между нов и фабричен.
С тези по-евтините 2-3 години и вече е стар и неизправен.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

knockouta
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 27 юли 2008, 15:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16v 99
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Доливане на акумулатор...

Мнение от knockouta » 12 юли 2013, 12:07

Благодаря за отговорите,
Аз го заредих с по малко от 1/10 от тока. Акумулаторът е 65Ah и го заредих с 2-3А. Зарядното ми е ново, но няма регулатор по ток и напрежение. Заредих акумулаторът до 14.4 - 14.50 волта. Стрелката на амперметърът беше на 0 или малко над нея. На 14.4в акумулаторът започна да се чува как кипи, но не се виждаше през отворите, явно не беше още "бурно" както чета на други места, но след като мина 14.4в реших да го спирам. Сега мисля да му направя този цикъл - тренировъчен или нещо такова беше. Ще му закача една крушка от фар и ще чакам да падне до 11в и после пак пълен заряд. Може да го повторя и още един път.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта