Ford Escort помагайте останах без идеи :)
- sruchnikovv
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 17 окт 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Здравейте колеги, започвам с баналната тема дето се върти из целия форум, Ескорт който не върви
. Аз по принцип сам пасивен член на форума само чета но уви, стигнах до момент дето не мога да разгадая проблема въпреки че сам изчел почти всички теми за ескорт. Та да започвам историята
Като горд собственик на фиеста реших следващата кола пак да ми е форд и така в един прекрасен миг се появи ескорта 1.6 зетек с металния колектор (L1E мисля че се води двигателя ). Естествено ми се видя самолет спрямо фиестата която е 1.1
но след време и свикнах и почнах по реално да осещам нещата. Още от самото начало ескорта си имаше собствено мнение за това дали да върви или само да бучи. И така почнах да преглеждам темите за ескорт, прочетох доста. Доста неща и направих но най-основните са че почистих маф сензора с контактен спрей дето не оставя следи (пробвах на парче стъкло след като се изпари не остана мазно
). Почистих около дросела който в прочем нямаше почти никакъв нагар около него. Но резолтатът същия в даден момент върви доста в следващия само бучи след 4к оборота. Смених и клапана за картерна вентилация (който не беше блокирал а беше доста хлабав ) с тъкъв закупен от мотокрафт и каточели нещата се оправиха. Свали ми и разхода и то доста осезаемо преди това ми даваше около 13 градско (Сандански) след смяната падна на около 9-10. Най-накрая си мисля оправих всичко време да слагам газов инжекцион (знам че кола която не работи на бензин няма да работи и на газ ). Обаче почна да подрънчва повечко от нормалното (гърнетата са оригиналните все още
) и така леко по леко почна направо да си дрънчи стабилно че даже и нещо като свистене се чува от кам гърнетата. Викам си ще ги правя по нататък мисля че не са ми спешни. Обаче преди няколко дни ми се наложи да излизам извън градско колата ме смая обаче неприятно на по висока скорост никаква я няма. Сеедно пак си карам фиестата до 110 и повече нище ! А разходът беше фрапиращ 50 лв за 130 км (до благоев и обратно )!!! Веднага си помислих че ми се е запушила генерацията. Но на празен ход колата си стига до прекъсвач без проблем а от крайното гърне духа яко но като е в движение даже и на първа стига нормално (с въртене на гуми
) до 4000 оборота и забива носа . За другите скорости нищо не казвам че е голяма излагация.. И сега седя и се чудя от какво може да се дължи това държане на колата но нищо не ми идва на ъкъл и затова пиша тук защото вярвам че ще има адекватни идеи и съвети 
Та малко се улях с много писане ще сам благодарен за всякакви съвети от какво може да е този проблем !!!
Предварително благодаря и поздрави от горещия Сандански >:D<:







Та малко се улях с много писане ще сам благодарен за всякакви съвети от какво може да е този проблем !!!
Предварително благодаря и поздрави от горещия Сандански >:D<:
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Колко масло гори на 1000км? Каква е компресията на цилиндрите? Бензиновата помпа, дали има нужния дебит и налягане (вероятния проблем)? Горивния филтър сменян ли е някога?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- sruchnikovv
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 17 окт 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Откакто е в мене колата сам сменял масло само веднъж, когато я взех. Маслото беше на мин. на пръчката. Изминал съм около 4000 км и маслото си е точно на средата на пръчката. Предишния собственик ми каза да и сложа 15в40 масло и така и направих но дали сам направил грешка вие ще ми кажете
.
Предишният собственик е правил ремонт на двигателя, и затова си мисля че ще има компресия. А и допреди да се "забие" така двигателя си имаше предоволно сила. За бензиновия филтър не знам в какво състояние е, пак и не мислех че има връзка до преди, но щом ти го споменаваш значи има значение към цялата картинка
Утре ще го сваля да го разгледам. Но все пак може ли да има връзка че колата спира да набира след 4000 обората
А как да проверя помпата дали създава нужното налягане (т.е. колко налягане е горе доло нормата ) ако излезне че филтъра е чист да меря помпата

Предишният собственик е правил ремонт на двигателя, и затова си мисля че ще има компресия. А и допреди да се "забие" така двигателя си имаше предоволно сила. За бензиновия филтър не знам в какво състояние е, пак и не мислех че има връзка до преди, но щом ти го споменаваш значи има значение към цялата картинка


А как да проверя помпата дали създава нужното налягане (т.е. колко налягане е горе доло нормата ) ако излезне че филтъра е чист да меря помпата

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Ами да, не и стига Бензина, за да вдигне 6000оборота на празен ход и трябва едно (малко) количество Бензин а под товар (в движение друго (по-голямо).sruchnikovv написа:.... Но все пак може ли да има връзка че колата спира да набира след 4000 обората...
Филтъра няма какво да му видиш, капсулован е и направо се сменя. Помпата трябва да вдига 4атм, в момента не си спомням какъв дебит трябва да има.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Извади буксата на дебитомера и покарай така и виж как се набира и забива ли след някакви обороти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
1. Проверка на кабели и свещи;
2. Проверка на бензиновата помпа и регулатора за налягане;
3. Проверка на вакумните магистрали;
4. Проверка на сензора за температурата на антифриза (не този, който дава информация на таблото!!!);
5. Проверка на сензора за температурата на входящия въздух;
6. Смяна на горивен и въздушен филтър
Ето една моя тема за неизправностите при Ескорт, може да намериш там проблема си: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 12#p473212
Успех!
2. Проверка на бензиновата помпа и регулатора за налягане;
3. Проверка на вакумните магистрали;
4. Проверка на сензора за температурата на антифриза (не този, който дава информация на таблото!!!);
5. Проверка на сензора за температурата на входящия въздух;
6. Смяна на горивен и въздушен филтър
Ето една моя тема за неизправностите при Ескорт, може да намериш там проблема си: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 12#p473212
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Колега това масло 15W40 не е за този двиг. но ти си знаеш .Хубаво е да смениш горивен филтър ,както са посочили колегите ,а така също провери и изпускателната система.
- sruchnikovv
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 17 окт 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Значи днес директно купих горивен филтър, този дето свалих най-вероятно е заводския
Резултатът беше само че по малко бучи помпата като подам на контакт и може би свали оборотите на празен ход. Уред с който да измеря точното налягане от помпата нямам, но винтила дето е при дросела като го натисна пръска яко бензин (при изгасен двигател ). Пробвах с накрайник за помпане на гуми и на ръка не мога да одържа да не ме изплиска с бензин. Иначе колата не прекъсва просто не се изфорсира след 3500 - 4000 оборота променя звука малко като гърлен звук се чува, но все пак много шум за нищо. Пробвах я и извън градски условия положението е още по зле, на равен път при 100 км на 5-та подавам газ и почти никаква реакция камо ли да почне да ускорява. Пробвах с откачен дебитомер, колата спря да върви и ниските обороти. По-зле е така, откачих дебитомера при запален двигател и колата угасна. За това си мисля че той работи нормално. Прегледах всички вакумни маркучи и не открих нищо нередно, няма нито съскане нито нищо. Дачика дето е за температура и кара инфо на компа ще го меря след като изтине колата. При студен двигател трябва да има голямо съпротивление на изводите а при загрял трябва да намалява нали така
За ламбда сонда ако не функционира трябва ли колата като е студена да е добре и след като загрее да прави мизерии защото в моя случай няма разлика от горещ или студен двигател.
Нещо зех да се отчайвам


Нещо зех да се отчайвам

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Дюзите имаш ли идея как са? На бензинов двигател дюзите рядко се повреждат, но знае ли се.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Под бобината минава един гумен маркуч от клапана за картерна вентилация към всмукателя виж дали не е скъсан, извади тоя дето отива към всмукателните тръби и го затапи.
Пробвай с откачена лабда сонда.
Казваш, че си чел темите, трябва да си срещал как се проверяват/ замерват датчици.
Замери ламбда сонда, дебитомер, датчик за температура на олаждащата течност, датчик на дроселовата клапа.
Пробвай с откачена лабда сонда.
Казваш, че си чел темите, трябва да си срещал как се проверяват/ замерват датчици.
Замери ламбда сонда, дебитомер, датчик за температура на олаждащата течност, датчик на дроселовата клапа.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Да се изкажа и аз по проблема на колегата.Някъде по спомен пишеше че с откачен дебитомер колата трябва да работи но ако и ТПС не е в час тогава си угасва.Той е един от най лесно меримите датчици,не е лошо да се обърне внимание и на него.А правена ли е диагностика с диода за грешки ,може да си покаже сама.Като си мисля сега то и Фиестата беше така на бензин на газ нямаше проблем ,но така и не открих проблема и след това вече е карана с Мегаскуирт.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Валовете как са и на колата, да не са мръднали, че съм виждал няколко зетека с мръднал вал на изпускателните клапани, съответно във високите има само бучане и това си е.

- sruchnikovv
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 17 окт 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Днес пробвах повечето от съветите дето ми дадохте но положителен резултат няма. Преди да запаля колата днес мерих датчиците с ом метър (който реални стойности не знам дали дава но отклонения отчита). При студен двигател съпротивлението на температурния датчик е едно и след като запалих колата почна да намалява. След 10-тина мин работа на место съпротивлението беше спатнало почти на половина. Ламбда сондата я замерих и нея(вече при позагрял двигател), като на празен ход има една стойност а като подавам газ променя стойността (мисля че работи). С откачена ламбда сонда няма разлика във вървежа. Прегледах всички маркучи за вакуум (бах мамаму доста са) нямат видими поражения по тях.
Не знам какво става яко се ядосвам, колата за пенсионер в градски условия ще е перфектна. Нито прекъсва нито мени обороти нито пука нито нищо просто след 4000 оборота само бучи !!! Свалих предпазната кора да видя ангренажа данеби да е станало нещо там обаче ремъкът изглежда все едно преди 1 седмица е сложен. Нито масло нито странни прежулвания по него нито нищо. Един приятел ми разтега некакви истории за датчик на хол, че той ако бил развален щяло така да бъде. Аз до сега не бях чувал за такъв датчик.
Утре мисля да за закарам на диагностика, което както се очертава ще бъде доста трудно. В събота още исках да я закарам обаче единият майстор само като видя форд и ме отряза директно. При следващият ми каза че няма нужната апаратура за форд, и остана само още един дето знам че има комп и закача коли. Та утре ще ходя до него да видим, ако и той ми откаже явно ще се ходи по други градове.
Не знам какво става яко се ядосвам, колата за пенсионер в градски условия ще е перфектна. Нито прекъсва нито мени обороти нито пука нито нищо просто след 4000 оборота само бучи !!! Свалих предпазната кора да видя ангренажа данеби да е станало нещо там обаче ремъкът изглежда все едно преди 1 седмица е сложен. Нито масло нито странни прежулвания по него нито нищо. Един приятел ми разтега некакви истории за датчик на хол, че той ако бил развален щяло така да бъде. Аз до сега не бях чувал за такъв датчик.
Утре мисля да за закарам на диагностика, което както се очертава ще бъде доста трудно. В събота още исках да я закарам обаче единият майстор само като видя форд и ме отряза директно. При следващият ми каза че няма нужната апаратура за форд, и остана само още един дето знам че има комп и закача коли. Та утре ще ходя до него да видим, ако и той ми откаже явно ще се ходи по други градове.
- sruchnikovv
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 17 окт 2007, 16:00
- Модел на автомобила: FORD FIESTA
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Помежду другото на таблото не ми свети нищо различно от преди ( масло акумолатор ръчна и червена удивителна), та си мислех дали няма изгоряла лампа (или директно липсваща) свалям таблото всички лампички са си там. Странното беше че не видях лампичка за инжекционна (такава като на опел дето все си им светят
). Има такава на която картинката е нарисувана бобина (мисля си че на дизелите им трябва такава).Прегледах всяка една и само тази за въздушната възглавница изгоряла. Подмених я. Давам след това на контакт и ход въздушната възглавница ми свети
. Запалих колата и почна да мига (егати странното четери пъти мига и малко пауза и после пак така и върти цикъла).
В някой от постовете на колеги имаше питане за теста с диодите дали съм правил ( явно не съм изчел всички теми за ескорт)
не зная как се прави този тест. Ако може някои да ми даде линк към темата в която има описание как става това ще бъде супер


В някой от постовете на колеги имаше питане за теста с диодите дали съм правил ( явно не съм изчел всички теми за ескорт)
не зная как се прави този тест. Ако може някои да ми даде линк към темата в която има описание как става това ще бъде супер

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Eто я темата за грешките на Airbag-а:
Ако си от София мога да ти препоръчам диагностик, който се занимава предимно с форд!Четири мигания и интервал - Неизправност в пиротехническия предпазител на шофьорските или пътнически колани. Допълнителните натегатели на коланите.
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Колата ти има ли катализатор? Ако има виж да не е запушен.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
На Golf 4 1.6 101 коня, под ангренажния ремък има един датчик за разпределителния вал, като вземе да дава фира и точно така се държи двигателя - под товар стига някакви обороти и до там, а на празен ход пълни оборотомера. На един приятел му го сменях - повече от 5200 оборота не можеше да направи на никоя скорост, на диагностиката нямаше никакви грешки.sruchnikovv написа:Днес пробвах повечето от съветите дето ми дадохте но положителен резултат няма.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Защо си мисля, че от това изречение като се тръгне... и някой по-горе беше писал нещо за задръстен катализатор?sruchnikovv написа:С откачена ламбда сонда няма разлика във вървежа.
катализатора е една метална решетка от благородни метали .. (чиято функция е да преобразува въглеродните окиси - които са много отровни - във въгглеродни двуокиси) тази функция се нарушава ако сместа е много богата/бедна и може да доведе до трайно повреждане на катализатора (...) Има ламбда сонда .. тя гледа кислородното съдържание преди катализатора и казва на ЕКУ-то - сместа е твърде богата/бедна - коригирай я .. ако ЕКУто не вижда сондата си казва - напоследък тя ми казваше това и това, и така ще си работя .. виж ако я вижда и тя му казва глупости е съвсем друго нещо, тогава може да гори много, да прекъсва и да се дави, зависи какво казва сондата.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
На мен така ми се случи по магистралата да ми се разпадне всичката вата в гърнето - натискам аз до край, а не вдига повече от 70. И някакво гадно свистене се чува отзад - веднага се светнах за какво става въпрос. После бърках с една пръчка, увивах, дърпах - извадих проклетата вата.
Малко по-шумно е наистина, но няма да си сменям гърнето заради това.
Може да попипаш преди и след катализатора - ако има рязка разлика в температурата може да е запушен.
Малко по-шумно е наистина, но няма да си сменям гърнето заради това.
Може да попипаш преди и след катализатора - ако има рязка разлика в температурата може да е запушен.
-
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 04 окт 2012, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Escort 1992
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort помагайте останах без идеи :)
Полезна тема! Браво !
Да видим дали съветите тук ще помогнат и на мен
Само да отметна, че при мен от скоро някак си върви по-..."умряло",мудно и т.н. Като тръгне да набира от 1000 до 2000 оборота се "чуди" да засили ли или да спре" после от 2 до 3000 взима да дърпа яко и след това от 3000 на горе пак "умира" ... И това от 2 до 3000 хиляди и то е на моменти, по желание дърпа като е на кеф, не всеки път! Ако някой евентуално се сеща какъв може да е проблема, може да ми сподели, ще съм му много благодарен
А утре ще търся гореспоменатите сензори да видим ... 
Забравих да кажа с Форд Ескорт 1.4 моно от 92 с газова уредба. И филтъра на уредбата е почистен преди седмица !!!


Само да отметна, че при мен от скоро някак си върви по-..."умряло",мудно и т.н. Като тръгне да набира от 1000 до 2000 оборота се "чуди" да засили ли или да спре" после от 2 до 3000 взима да дърпа яко и след това от 3000 на горе пак "умира" ... И това от 2 до 3000 хиляди и то е на моменти, по желание дърпа като е на кеф, не всеки път! Ако някой евентуално се сеща какъв може да е проблема, може да ми сподели, ще съм му много благодарен


Забравих да кажа с Форд Ескорт 1.4 моно от 92 с газова уредба. И филтъра на уредбата е почистен преди седмица !!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта