Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Здравейте. Предпочитам и оттук да придобия мнение. За нещастие колата не е Форд, но пък проблема е свързан с спирачките. Става въпрос за бус Опел Виваро, който според мен бива претоварен. Пътнически бус, отзад с пространство за багаж. Но товара който носи според мен надвишава полезната маса. Оттам идва и проблема- спирачките започнаха да скърцат, но спират. При едно от последните пътешествия, ми се случи да покарам по планински пътища и естествено скърца прекрасно, НО след като се върнах в градската част, както спрях и слязох от буса, таса буквално се беше разтопил и падна пред очите ми с още гореща пластмаса, а джантата няма нужда да описвам, че беше вряла. Поизчаках го да охлади ужким, но ми се наложи да потегля и има няма след около 500 м спирачките хлътнаха, като успях да спра, но като цяло намалиха ефективността им с да кажем 90%. Слава богу с ниска скорост, но не обичам "забави" със спирачките. Общо взето питах насам натам и все ми казват запекли накладки. Аз се чудя, възможно ли е от товара който пренасям да рефлектира на спирачната уредба? Според талона буса тежи 1 900кг, а допустима максимална маса 2 760 кг- сиреч 860 кг полезна маса нали така? Благодаря Ви и ще съм благодарен за мнения и препоръки
))))

Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Спирачките се ползват внимателно. При кола прощават, но ако няма товар. И двойно да претовариш пак ще пътуваш без проблем, ако следиш прегряването на спирачките.
И махни тъпите капаци на джантите - почти всички причиняват прегряване на спирачките като влошат и без това недостатъчния поток въздух.
И махни тъпите капаци на джантите - почти всички причиняват прегряване на спирачките като влошат и без това недостатъчния поток въздух.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Накладките са се изпекли, а спирачния механизъм е блокирал явно. Възможно е и спирачните маркучи да заминали и да са се запушили.
Външно не се вижда, заради предпазния кожух, но вътре в тях става леш. Става така, че при спиране, маркуча пропуска спирачната течност към буталото, но не пропуска обратно, или пък го прави много бавно. В резултат, след отпускане на спирачката, спирачния механизъм продължава да задържа. От там прегряване, кривене и влошаване на спирането.
Но това е при условие, че се кара нормално, а не примерно да пускаш Витиня на спирачки.
Външно не се вижда, заради предпазния кожух, но вътре в тях става леш. Става така, че при спиране, маркуча пропуска спирачната течност към буталото, но не пропуска обратно, или пък го прави много бавно. В резултат, след отпускане на спирачката, спирачния механизъм продължава да задържа. От там прегряване, кривене и влошаване на спирането.
Но това е при условие, че се кара нормално, а не примерно да пускаш Витиня на спирачки.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Честно казано, тези тасове са от малките, които се поставят декоративно само върху болтовете за завинтване на джантата- тоест охлаждане има предостатъчно. Благодаря за съвета, но не смятам, че тасовете са проблемаdiesel1.6 написа:Спирачките се ползват внимателно. При кола прощават, но ако няма товар. И двойно да претовариш пак ще пътуваш без проблем, ако следиш прегряването на спирачките.
И махни тъпите капаци на джантите - почти всички причиняват прегряване на спирачките като влошат и без това недостатъчния поток въздух.

Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Няма как по планински път натоварен и с остри завои да не ползваш спирачки---> би трябвало да служат винаги, когато са в изправност, независимо дали е Витиня, Карадере или Тракия. На скорост не може да "гаси" и става малко безсмислено. Впрочем, днес отидох да го премеря на кантар и отзад му тежат едни 300 кг, без хора. С хора предполагам, че ще качи до още 300, т.е. 600кг, полезен товар, което си е абсолютно в нормата за пътнически бус. Остава ми съмнението, че така разположен багажа товари повече задната ос, откоето пък се променя усилието на спиране при предната част, някаква елементарна физика. Т.е възможно ли е от именно този неправилно разположен багаж, да затормозява предните апарати и резултата да е прегряване+отказ? Това ми се върти в главата от самото начало, но си мислех, че товара отзад тежи даже повече. Идеи?madboy написа:Накладките са се изпекли, а спирачния механизъм е блокирал явно. Възможно е и спирачните маркучи да заминали и да са се запушили.
Външно не се вижда, заради предпазния кожух, но вътре в тях става леш. Става така, че при спиране, маркуча пропуска спирачната течност към буталото, но не пропуска обратно, или пък го прави много бавно. В резултат, след отпускане на спирачката, спирачния механизъм продължава да задържа. От там прегряване, кривене и влошаване на спирането.
Но това е при условие, че се кара нормално, а не примерно да пускаш Витиня на спирачки.
П.С. Някакви сериозни последци дали биха могли да произтечат?
Благодаря за мнението

Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Ако всичко е в изправност не би трябвало претоварването да е проблем. Щом се е случило някъде има проблем, който трябва да се отстрани.
Нужно е да се направи 100 % ревизия на системата. Смяна на спирачната течност, ревизия на спирачните цилиндри,- да няма спекли, блокирали уплътнители, спирачната помпа- при износени уплътнители нямат пъргавина и бавно връщат спирачната течност в казанчето, сервоапарата също се ревизира. Не знам дали има регулатор за задните спирачки, но ако го има и той трябва да се провери. Със спирачките компромиси не се правят.
При смяна на спирачната течност задължително се сипва предписаната от завода-производител. Накладките естествено знаеш че са изпечени вече, и трябва да се подменят- с оригинални.
Нужно е да се направи 100 % ревизия на системата. Смяна на спирачната течност, ревизия на спирачните цилиндри,- да няма спекли, блокирали уплътнители, спирачната помпа- при износени уплътнители нямат пъргавина и бавно връщат спирачната течност в казанчето, сервоапарата също се ревизира. Не знам дали има регулатор за задните спирачки, но ако го има и той трябва да се провери. Със спирачките компромиси не се правят.
При смяна на спирачната течност задължително се сипва предписаната от завода-производител. Накладките естествено знаеш че са изпечени вече, и трябва да се подменят- с оригинални.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Причината за прегряването най-вероятно е в тебе, спускал си само на спирачки и не си използвал помощта на мотора. Принципа е спускаш на тази скорост на която се изкачваш, ако е с товар една по-ниско.
Този автомобил на колко години е? Ако спирачната течност не е сменяна, поетата с годините влага (течността е хигроскопична) се изпарява и може да направи въздушен мехур. А и феродото сигурно се е изпекло и не създава нужното триене. Заради тези две неща нямаш спирачки след прегряването.
Този автомобил на колко години е? Ако спирачната течност не е сменяна, поетата с годините влага (течността е хигроскопична) се изпарява и може да направи въздушен мехур. А и феродото сигурно се е изпекло и не създава нужното триене. Заради тези две неща нямаш спирачки след прегряването.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
HACKO написа:Причината за прегряването най-вероятно е в тебе, спускал си само на спирачки и не си използвал помощта на мотора. Принципа е спускаш на тази скорост на която се изкачваш, ако е с товар една по-ниско.
Този автомобил на колко години е? Ако спирачната течност не е сменяна, поетата с годините влага (течността е хигроскопична) се изпарява и може да направи въздушен мехур. А и феродото сигурно се е изпекло и не създава нужното триене. Заради тези две неща нямаш спирачки след прегряването.
Отзад-напред: Както вече упоменах, спускането и "гасенето" със скорости не помага- къси са и доста бързо набира- т.е. при остри завои и непознат път, моторна спирачка е в крайни случаи поне за мен- относно принципа: като лази на втора нагоре, да го лашкам надолу на първа скорост?!Отделно, Наско, това със скърцането го прави постоянно и не е винаги на планински път, предполагам, че от планинския път просто повече се е "уморил", но при все, че и при по-висока скорост- 70-80 км/ч се чува скърцане. Не бих се съгласил с това правило за скоростите, може би при тежкотоварните автомобили да важи, но за лек автомобил...ЯЛТА написа:Ако всичко е в изправност не би трябвало претоварването да е проблем. Щом се е случило някъде има проблем, който трябва да се отстрани.
Нужно е да се направи 100 % ревизия на системата. Смяна на спирачната течност, ревизия на спирачните цилиндри,- да няма спекли, блокирали уплътнители, спирачната помпа- при износени уплътнители нямат пъргавина и бавно връщат спирачната течност в казанчето, сервоапарата също се ревизира. Не знам дали има регулатор за задните спирачки, но ако го има и той трябва да се провери. Със спирачките компромиси не се правят.
При смяна на спирачната течност задължително се сипва предписаната от завода-производител. Накладките естествено знаеш че са изпечени вече, и трябва да се подменят- с оригинални.

Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
За скърцането забравих да пиша, извинявай, това си е от некачествено феродо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Забравих да спомена че при сериозно прегряване на спирачките, е възможно да има и поражения по лагерите на главините/полуоските, не знам с предно ли е, или със задно предаване, в смисъл че "хвърлят" грес, и остават на сухо. Та и това трябва да се провери. И е добре да се присъства в сервиза където ще се извърши проверката, че като знам как се процедира със служебни МПС-та......................, също и за изкривени-вече дискове.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Как да не се спира на скорост. Спира се, иначе ти прегряват спирачките. Какво значи къси предавки - това няма значение колко точно им е предавателното число. А то колкото са по-къси, толкова повече спира (къси е сравнително по-голямо предавателно число). Щом трябва, няма да ползваш спирачка и това е. Спираш и чакаш, щом не искаш да си на моторна.
За кой баир става дума, за да спестим догадки и ненужно писане?
Накладките може да са се повредили, дои и оригиални. Може да е в момента, може да е стареене. А може да е завряла спирчната течност - на това прилича с този стопен тас.
За кой баир става дума, за да спестим догадки и ненужно писане?
Накладките може да са се повредили, дои и оригиални. Може да е в момента, може да е стареене. А може да е завряла спирчната течност - на това прилича с този стопен тас.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Да, накладките като се "изпекат" почвата да скърцат и свирят, няма значение колко са качествени. Ако са още не са за смяна, може да се изчисти нагара по тях.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Става дума за планината Осогово над Кюстендил, ако мислиш, че това е от значение, прави ми го и в Сливен към Карандила- смърди на феродо брутално, все едно всеки един момент ще се запали. Общо взето казах къси скорости, защото при спускане набира изключително бързо, и разликата между 2-ра и 3-та скорост е такава, че направо може да удари прекъсвач, толкова "връща" на скорост. То съм му свикнал, това не е проблема със спирането на скорост, недай боже да откажат спирачките, ще го спра на скорост, но не това е зораdiesel1.6 написа:Как да не се спира на скорост. Спира се, иначе ти прегряват спирачките. Какво значи къси предавки - това няма значение колко точно им е предавателното число. А то колкото са по-къси, толкова повече спира (къси е сравнително по-голямо предавателно число). Щом трябва, няма да ползваш спирачка и това е. Спираш и чакаш, щом не искаш да си на моторна.
За кой баир става дума, за да спестим догадки и ненужно писане?
Накладките може да са се повредили, дои и оригиални. Може да е в момента, може да е стареене. А може да е завряла спирчната течност - на това прилича с този стопен тас.


P.S. С предно предаване

Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Чакай сега...всички Виваро, които съм виждал, са били дизели.Този какъв е? Защото дизелов мотор да не може да удържи теглото на малко бусче по нанадолнище...няма такъв филм.Вариант е само ако нещо не е наред и вдига обороти.Нормално да са му къси малките скорости-това е товарна кола. На новите по-дълги са чак пета и шеста,като шеста на бус отговаря горе-долу на пета при съвременна бензинова кола.Виваро съм карал веднъж само, много приятна за каране машинка (че беше и нова), с нисък център на тежест,широка,много добре си влизаше в завои.Чудна машина за парите си. Струва малко повече от баничарка, но е десет пъти по-функционална.
Спирачките трябва да си ги оправиш, вземи си оригинални накладки.Не са скъпи.Брейк асистънс има ли това нещо? Че май не е серийна екстра.
Спирачките трябва да си ги оправиш, вземи си оригинални накладки.Не са скъпи.Брейк асистънс има ли това нещо? Че май не е серийна екстра.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирачки- скърцане+отказ !
Дизелов 1.9 турбо. Ще те поправя, не е товарна кола- пътническа е, има шеста скорост, която е удобна за магистрали и други такива прави участъци. Съгласен съм, че е приятна машина за каране и си признавам, че ме изненада приятно, защото е Опел. Спирачките пак повтарям са оригинали /целия комплект/. Не, няма brake assist, има прост ABS, като екстрите са оскъдни- електрически огледала и прозорци. Ааа, да и термометър. За модел 2006г. вътре е с радиокасетофон, можеш да си представиш колко много са му екстрите.S_C написа:Чакай сега...всички Виваро, които съм виждал, са били дизели.Този какъв е? Защото дизелов мотор да не може да удържи теглото на малко бусче по нанадолнище...няма такъв филм.Вариант е само ако нещо не е наред и вдига обороти.Нормално да са му къси малките скорости-това е товарна кола. На новите по-дълги са чак пета и шеста,като шеста на бус отговаря горе-долу на пета при съвременна бензинова кола.Виваро съм карал веднъж само, много приятна за каране машинка (че беше и нова), с нисък център на тежест,широка,много добре си влизаше в завои.Чудна машина за парите си. Струва малко повече от баничарка, но е десет пъти по-функционална.
Спирачките трябва да си ги оправиш, вземи си оригинални накладки.Не са скъпи.Брейк асистънс има ли това нещо? Че май не е серийна екстра.
Впрочем, някой от вас да знае къде се вадят запекли подгревни свещи за София? Имам такъв проблем и се сетих, че ще трябва да го отработиме. Отделно ми сигнализираха, че маховика е дал индикации за смяна, но не било належащо. Впрочем възможно ли е това да има участие в целия този проблем?
Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта