Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Здравейте,
Тъй като съм в Белгия и тук смяната на маслото е между 50 и 120 Евро обмислям възможностт да си го сменя сам. Имам три основни проблема:
1. Нуждая се от идея как да проникна лесно под колата без канал ? С крик ама дали няма и още някакъв трик?
2. Как се развива и завива масления филтър ? Трябва ли ми специален инструмент ?
3. Къде се намира и лесно ли се сменя датчика за налягане на маслото че ми сълзи от там ? Става въпрос за Ескорт 1.6 Ztec - 96.
Благодаря предварително. Ако пък някой знае читав сервиз в Белгия, Германия или Холандия може да препоръча и да се отбия.
Поздрави.
Тъй като съм в Белгия и тук смяната на маслото е между 50 и 120 Евро обмислям възможностт да си го сменя сам. Имам три основни проблема:
1. Нуждая се от идея как да проникна лесно под колата без канал ? С крик ама дали няма и още някакъв трик?
2. Как се развива и завива масления филтър ? Трябва ли ми специален инструмент ?
3. Къде се намира и лесно ли се сменя датчика за налягане на маслото че ми сълзи от там ? Става въпрос за Ескорт 1.6 Ztec - 96.
Благодаря предварително. Ако пък някой знае читав сервиз в Белгия, Германия или Холандия може да препоръча и да се отбия.
Поздрави.
Поздрави.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Помисли си хубаво какво се случва като те видят да си сменяш маслото сам пред блока (къщата). Бъди сигурен че някой съсед ще се обади да се оплаче.
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Много добре съм го помислил преди да питам. Имам гараж в който мога да правя каквото си поискам.
Иначе това с ремонтите е малко мит според мен. Виждал съм многократно тук леки улични ремонти. Верно преобладаващо араби. Иначе белгийците също действат ама в големите си гаражи.
Та най-важното ми е как се завива масления филтър.
Иначе това с ремонтите е малко мит според мен. Виждал съм многократно тук леки улични ремонти. Верно преобладаващо араби. Иначе белгийците също действат ама в големите си гаражи.
Та най-важното ми е как се завива масления филтър.
Поздрави.
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Колега, филтърът се омазва по уплътнението с малко масло, завива се добре на ръка, след което със специален инструмент се донатягя, мисля още четвърт оборот. На филтъра трябва да си е показано с картинки.Mindjigger написа:Много добре съм го помислил преди да питам. Имам гараж в който мога да правя каквото си поискам.
Иначе това с ремонтите е малко мит според мен. Виждал съм многократно тук леки улични ремонти. Верно преобладаващо араби. Иначе белгийците също действат ама в големите си гаражи.
Та най-важното ми е как се завива масления филтър.
За вдигането на крик --- по-скоро ти трябва канал, за да е нивелирана колата.. Аз го сменям, като използвам надлъжно отрязана бутилка за вода (5-10 литра), която пъхам под колата и оставам да си църцори.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Масленият филтър се развива със скоба, приличаща на верига с ръкохватка. При монтажа се намазва гуменото оплътнение съвсем леко със старото изгоряло масло, след което се завива на ръка докато можеш - не се затяга с инструмента. Датчика ако не се лъжа се намира на задната стена на мотора(откъм купето) малко над картера и към него отива една жица. Как разбра че ти сълзи от там при положение че не го знаеш къде е? Ако ти е казал някой първо огледай добре сам преди да го вадиш, данеби някъде отгоре да се стича.
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Мерси много за изчерпателния отговор. Теча го видяха в един сервиз и ми казаха че е от там. Така или иначе съм взел датчика, ше го сменям. Ше кажа за резултата.
Поздрави.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Ако нямаш въпросния инструмент с верига, то спокойно можеш да развиеш филтъра със стар пистов, агренажен ремък или кожен колан - увиваш го около филтъра и теглиш единия край придържайки другия. Трябва да си наясно обаче, че при смяната ще загубиш част от маслото, така че си приготви ново за доливане.
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Това беше ценно. Имам и пистов и ангренажен ремък. Маслото дет го имам е 4 литра. Колата сабира 3.8. 200 мл се ще стигнат да напълнят и филтъра ако не е включен.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 27 окт 2010, 23:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4/16v/Bi-Fuel/ 2010г.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 125 к.с. - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
В Германия ползвах подемник под наем /плаща се на час/в автосервиз,не е скъпо и е много удобно за работа.В Белгия няма ли нещо подобно?
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
- Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Датчика за маслото при мен 1.6 16V SE резбата е уплатнена с лента като за ВиК връзки, а не като пропката. Не навивай датчика до край.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Датчика е със ситна конусна резба и се уплътнява в блока, не му трябва никаква лента, заради конусната резба не може да се завие до край.malhi4o написа:Датчика за маслото при мен 1.6 16V SE резбата е уплатнена с лента като за ВиК връзки, а не като пропката. Не навивай датчика до край.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Мисията усшешна срещу 30 евро, което е поносимо.
Сега ми остава да се справя с проблем с индикатора за температурата. Имам вече отворена друга тема затова. Но все още не ми е достатъчно ясно къде точно е датчика.
Сега ми остава да се справя с проблем с индикатора за температурата. Имам вече отворена друга тема затова. Но все още не ми е достатъчно ясно къде точно е датчика.
Поздрави.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Здравей, колега!Mindjigger написа:Мисията усшешна срещу 30 евро, което е поносимо.
И тук в немско ми искат или от 30 евро нагоре за смяната на маслото или 50 евро за смяна с техни масла и филтър (предполагам евтина полусинтетика и менте филтър).
Затова и аз съм се решил сам да си го сменям! Разполагам със закътано местенце, връщам старото масло в новата туба на доставчика, чист съм пред обществото и природата...
Все още неясна ми остава врътката с филтъра - как го разви? Не разполагам с никакви инструменти, ремъци и т.н. Само кожения колан ми е под ръка.
Моля те, опиши ми подробно процедурата! Повдига ли я на крик? В каква последователност работи? Смени ли си пробката с нова?
При мен офертата е 13 евро оригинален филтър + 2 евро нова пробка от "тукашното" Мото Пфое и още 30-35 евро за 5 л. пълна синтетика дизелово Valvoline SynPower 5W40 или пак пълна синтетика дизелово Castrol EDGE Diesel 5W40 от интернет. Няма как - идва суровата зима и трябва рядко синтетично масло...
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- preludeman
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 09 ное 2010, 09:29
- Модел на автомобила: orion
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Момчета ,имам един въпрос. Как се казва частта за която се завива масления филтър ?
питам защото тази част ми е дефектирала и капе масло от нея. (Карам Орион-93-та. 1,3-бензин)
благодаря за всяка информация !
питам защото тази част ми е дефектирала и капе масло от нея. (Карам Орион-93-та. 1,3-бензин)
благодаря за всяка информация !

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маслен филтър и датчик за налягането на маслото
Кое точно ти е повредено, резбата на втулката на която се завива филтъра или контактната повърхност на блока, където уплътнява уплътнението на филтъра? Сигурен ли си че проблема не е във филтъра? Да не би да не затегнат достатъчно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта