Масло за двигателя
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Всеки ден?!Форито написа:Ежедневно техническо обслужване ! Гледаш нивото на маслото всеки ден ?


Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 ное 2013, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
В книжките пише така : Ежедневно Т О Първо оглеждаш колата външно. После виждаш гумите , след това вдигаш капака. Проверяваш спирачна течност , антифриз , течност за чистачките , вдигаш пръчката за МАСЛОТО.След това палиш и караш.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Честно кажи правиш ли го това всяка сутрин преди да тръгнеш за работаФорито написа:В книжките пише така : Ежедневно Т О Първо оглеждаш колата външно. После виждаш гумите , след това вдигаш капака. Проверяваш спирачна течност , антифриз , течност за чистачките , вдигаш пръчката за МАСЛОТО.След това палиш и караш.

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Здравейте, колеги
Предстои ми смяна на маслото на моето Мондео 2.0, МК3, 2002 г., TDCI, то е някъде на около 320 000 реални км и имам следния проблем:
Преди около година при профилактика на турбото майстора ми каза, че турбината леко хвърля масло, при което на 10 000 км доливах около 2л., но взе доста повече да харчи към момента стигнах до 4л.
иначе откъм турбината нямам никакви други оплаквания, колата има мощност, никакви шумове, добре набира и при по-яко настъпване, пък и напоследък доста се охарчих по други ремонти, та не ми се иска да правя ремонт на турбината без да има някакви вече крайноналагащи се причини. Може и километрите на двигателя да ѝ са вече повечко, но за сега няма някакви други сериозни шумове откъм двигателя, за тези километри си работи много добре, скоро ѝ рециклирах дюзите и горивната помпа. Предпочитам за сега само да доливам , отколкото да ѝ направя ремонт за 1000лв и то без да има някаки гаранции, че нещата ще се оправят.
Сега съм се зачудил при това състояние, какво масло да ѝ сложа, като до момента съм я карал само с 5W30 Ford formula F.
Мисля си дали да продължа да слагам 5W30 или 5W40, кое е по подходящо да се направи в моя случай ?
Предстои ми смяна на маслото на моето Мондео 2.0, МК3, 2002 г., TDCI, то е някъде на около 320 000 реални км и имам следния проблем:
Преди около година при профилактика на турбото майстора ми каза, че турбината леко хвърля масло, при което на 10 000 км доливах около 2л., но взе доста повече да харчи към момента стигнах до 4л.
иначе откъм турбината нямам никакви други оплаквания, колата има мощност, никакви шумове, добре набира и при по-яко настъпване, пък и напоследък доста се охарчих по други ремонти, та не ми се иска да правя ремонт на турбината без да има някакви вече крайноналагащи се причини. Може и километрите на двигателя да ѝ са вече повечко, но за сега няма някакви други сериозни шумове откъм двигателя, за тези километри си работи много добре, скоро ѝ рециклирах дюзите и горивната помпа. Предпочитам за сега само да доливам , отколкото да ѝ направя ремонт за 1000лв и то без да има някаки гаранции, че нещата ще се оправят.
Сега съм се зачудил при това състояние, какво масло да ѝ сложа, като до момента съм я карал само с 5W30 Ford formula F.
Мисля си дали да продължа да слагам 5W30 или 5W40, кое е по подходящо да се направи в моя случай ?
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Хмммм... В книжката за мондеото трябва да са описани какви масла се препоръчват. Според мен 5w40 ще свърши работа, но няма да ти реши проблема. Ако лагерите на турбото ти хвърлят доста масълце, започват да страдат въздуховоди и кулера. Препоръчвам ти да погледнеш дали няма насъбрано масло в най-ниската точка на въздуховодите. Виждал съм как, точно заради разбити лагери на турбото, кола, която е претърпяла хидравличен удар... и не е красиво.sttodorov написа:Здравейте, колеги
Сега съм се зачудил при това състояние, какво масло да ѝ сложа, като до момента съм я карал само с 5W30 Ford formula F.
Мисля си дали да продължа да слагам 5W30 или 5W40, кое е по подходящо да се направи в моя случай ?
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Извинавай за невежеството, но какво значи хидравличен удар...
Иначе наиситина около кулера и в околност на въздуховодите на турбото има доста масълце...
Благодаря за съвета!
Иначе наиситина около кулера и в околност на въздуховодите на турбото има доста масълце...
Благодаря за съвета!
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 16 май 2013, 14:53
- Модел на автомобила: FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
За маслото най-добре се консултирай с инж.
. Много точен човек , изслушвате и ти дава варианти. Ти сам решаваш кой да избереш, според пари,възможности ...

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Двигателя ти е свикнал да сгъстява газове и ако се пробва върху течност - няма да му харесаsttodorov написа:Извинавай за невежеството, но какво значи хидравличен удар...

Хидравличен удар в случая се нарича явлението, при което двигателя засмуква течност вместо въздух и го вкарва в цилиндрите. Тъй като течностите, практически, не се свиват, можеш да си представиш как буталото се удря все едно в твърдо тяло. Ефектът е избити клапани, криви кобилици, спукани глави...стига се дори и до там, че да си видиш буталото как излита през капака

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя

Последна промяна от ЯЛТА на 15 ное 2013, 21:09, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Не четеш Васко, не четеш!chistacha написа:...Ако лагерите на турбото ти хвърлят доста масълце, започват да страдат въздуховоди и кулера. Препоръчвам ти да погледнеш дали няма насъбрано масло в най-ниската точка на въздуховодите. Виждал съм как, точно заради разбити лагери на турбото, кола, която е претърпяла хидравличен удар... и не е красиво.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя

Последна промяна от ЯЛТА на 15 ное 2013, 21:09, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Като се събере достатъчно масло във кулера, при запалване на д-ля, може да се засмуче достатъчно количество в някой цилиндър за да се получи хидравличен удар. Няма значение дали е Вода или масло, всички течности практически са несвиваеми.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя

Последна промяна от ЯЛТА на 15 ное 2013, 21:08, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Не, не говорим за навлизащо масло или Нафта в работещ мотор, което води до форсиране. Става въпрос за масло, което се е стекло във всмукателната система при престой на колата и може да бъде засмукано наведнъж в цилиндъра. А хидравличен удар може да се получи при въртене на стартер, стига акумулатора да е достатъчно силен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя

Последна промяна от ЯЛТА на 15 ное 2013, 21:08, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Благодаря колеги за изчерпателната информация!
за всеки случай, още утре ще погледна, какво се случва с кулера и въздуховодите около турбото, за да няма неприятни изненади!
за всеки случай, още утре ще погледна, какво се случва с кулера и въздуховодите около турбото, за да няма неприятни изненади!
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
ЯЛТА написа:При въртене на стартер помпата подава гориво за 100 оборота, колко пъти ще се завърти мотора е друг въпрос, колко грама масло ще влезнат в цилиндрите. Това е утопия. Направо се смея вече.
Ако ще и да подава за 18039482034 ХИЛЯДИ оборота, все пак имаш инжектори, които впръскват гориво колкото трябва. А масло, последно като проверявах, все още си е течност и няма кой да контролира колко ще се стече по колекторите към цилиндрите. Не знам колко грама бяха навлезли в онзи двигател, който видях, също както не знам на колегата как му е турбото. Но знам какво видях тогава.
Така че, ако лагерите са ти заминали и хвърлят доста масълце - време е за рециклиране. Не казвам, че на колегата турбото му е за смяна, но поне да провери как е положението по въздуховодите. Нормално е да има някакви малки количества масълце по тях и да се стича, но и факта, че губи по 4 литра масло от смяна до смяна понамирисва, не мислиш ли?
И никъде не сме сравнявали префорсирването с хидравличния удар! Виждам, че си на всяка тема топ-пИсар, ама поне чети какво сме писали и ние

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Е, човекът е шофьор и много разбира.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Аз и диплома по двигатели имам, и опит имам, а фантазиите ги оставям на вас, и се отказвам да поучавам този, или онзи.dimkar написа:Е, човекът е шофьор и много разбира.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Масло за двигателя
Нали това казвам...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта