Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 ное 2013, 01:14
- Модел на автомобила: ford focus 2000
- Status: Извън линия
Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Здравейте!
Отскоро съм собственик на Форд Фокус, zetec 1.8 от 2000г
, това ми е първа кола и още преди покупката й се бях ориентирал като бензин/газ като решение за автомобил на вече немалко годинки.
Карах колата около месец и половина на бензин и преди няколко дни й поставихме ГИ на Романо.
Още не мога да кажа какъв е разходът, понеже не съм го засичал добре, разлика във вървенето според мен има, но е минимална, но неопитен шофьор като мен едва ли има най-меродавното мнение за това.
Проблемът е, че веднага след поставенето на инжекциона, звукът на двигателя при определени условия се промени, стана по-нисък.
Появи се нещо като бучене, плътен, нисък звук, който е там при ускоряване, особено при повечко подадена газ на колата. Не съм забелязал да е обвързано с конкретни обороти, има го и при по-голямо ускорение при тръгване, и при по-стабилно натискане на газта, докато двигателят се товари, за да увеличи скоростта. При поддържането й - не се чува особено.
При по-високи скорости и при по-голямо усилие за ускоряването, пробвах я на магистрала с около 130-150км/ч това бучене е много, много осезаемо в купето, способно дори да заглушава нормален разговор.
Според газаджиите не би трябвало да има нищо такова и уредбата била поставена добре, някой дали има представа каква би могла да е причината за подобни симптоми?
Иначе двигателят на колата, според прегледа на един уж добър сервиз е абсолютно добър, напълно обслужена е преди около 1000км.
не разбирам от тези неща, но бях чел някъде, че при газ, звукът трябва да е дори по-тих, а това бучене ме притеснява доста сериозно.
Отскоро съм собственик на Форд Фокус, zetec 1.8 от 2000г

Карах колата около месец и половина на бензин и преди няколко дни й поставихме ГИ на Романо.
Още не мога да кажа какъв е разходът, понеже не съм го засичал добре, разлика във вървенето според мен има, но е минимална, но неопитен шофьор като мен едва ли има най-меродавното мнение за това.
Проблемът е, че веднага след поставенето на инжекциона, звукът на двигателя при определени условия се промени, стана по-нисък.
Появи се нещо като бучене, плътен, нисък звук, който е там при ускоряване, особено при повечко подадена газ на колата. Не съм забелязал да е обвързано с конкретни обороти, има го и при по-голямо ускорение при тръгване, и при по-стабилно натискане на газта, докато двигателят се товари, за да увеличи скоростта. При поддържането й - не се чува особено.
При по-високи скорости и при по-голямо усилие за ускоряването, пробвах я на магистрала с около 130-150км/ч това бучене е много, много осезаемо в купето, способно дори да заглушава нормален разговор.
Според газаджиите не би трябвало да има нищо такова и уредбата била поставена добре, някой дали има представа каква би могла да е причината за подобни симптоми?
Иначе двигателят на колата, според прегледа на един уж добър сервиз е абсолютно добър, напълно обслужена е преди около 1000км.
не разбирам от тези неща, но бях чел някъде, че при газ, звукът трябва да е дори по-тих, а това бучене ме притеснява доста сериозно.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Heliocentric написа:.......

Вероятно аванс-процесорът на ГИ подава искрите по-рано и имаш детонации при запалването на горивната смес. Въпрос на настройки, според мен.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Е колега няма такова животно. ГИ по-никакъв начин не играе с запалването, освен ако не е слаган отделен аванс процесор, което не практика при ГИ, просто защото не е необходимо. По-скоро са разбутали нещо при монтажа, колегата да си огледа маркучи, вакуми и т.н.OgiDogi написа: ...аванс-процесорът на ГИ подава искрите по-рано ...
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Аз не можах да разбера, когато си на магистралата и "бучи" на газ, пкато превключиш на бензин мигновено ли спира бученето?
При мен има малка разлика в шума, но това е от работата на ижекторите. И наистина според мен на газ работи една идея по-тихо.
При мен има малка разлика в шума, но това е от работата на ижекторите. И наистина според мен на газ работи една идея по-тихо.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Не съм се занимавал с ГИ, но си мисля че дори да няма отделен аванс-процесор, трябва по някакъв начин да се манипулира предварението, заради различните скорости на палене и горене на двата вида гориво. Ако се разчита само на детонационния датчик (при положение, че има такъв), е възможно да е поразхлабен или да са му занижени параметрите и да подава на компютъра грешна информация, точно заради различната скорост на палене при газта. Компютърът си дава предварение, докато му хареса стойността от датчика.deathstorm написа:Е колега няма такова животно. ГИ по-никакъв начин не играе с запалването, освен ако не е слаган отделен аванс процесор, което не практика при ГИ, просто защото не е необходимо. По-скоро са разбутали нещо при монтажа, колегата да си огледа маркучи, вакуми и т.н.OgiDogi написа: ...аванс-процесорът на ГИ подава искрите по-рано ...
А може просто газта да е някаква мизерна, според газстанцията

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Ами разчита се точно на възможностите на бензиновото ECU за вариране с предварението, понеже са достатъчни само няколко градуса. Сега при метана е друга работа. Но разликата е минимална и според мен не би се усетила, така както го описва колегата. Ако има проблем с knock сензора обикновено компютъра би трябвало да си кара по картата, просто няма да може да отчита детонации и да дава още аванс.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 ное 2013, 01:14
- Модел на автомобила: ford focus 2000
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
така.. след малко каране на колата - в град и на една по-дълга разходка с нея - около 550км из България, имам следните наблюдения.
карана на газ от Шел, просто ми беше най-близката опция и към момента на пускане на темата - въпросното бучене, леко занижената мощност - бяха факт.
след това, по препоръка на хора, опитах с тази на един от обектите на Еко - коренна промяна, много добър разход, бученето почти изчезна, динамиката, поне доколкото аз мога да я усетя, беше различна и двигателят ми пак си придоби звука, който помня от карането на бензин.
след това се наложи да дозаредя с газ - в обект на Лукойл във Видин и старата песен отново - веднага след това при точно същите симптоми, както и ми даде много по-висок разход по обратния път - индикаторът на газовата на отиване беше паднал на около половина, на връщане с новата газ от лукойл - аха да влезе в червеното..
възможно ли е да има наистина толкова осезаема разлика в газта на различните станции или е било просто съвпадение това, не зная какво да мисля?
карана на газ от Шел, просто ми беше най-близката опция и към момента на пускане на темата - въпросното бучене, леко занижената мощност - бяха факт.
след това, по препоръка на хора, опитах с тази на един от обектите на Еко - коренна промяна, много добър разход, бученето почти изчезна, динамиката, поне доколкото аз мога да я усетя, беше различна и двигателят ми пак си придоби звука, който помня от карането на бензин.
след това се наложи да дозаредя с газ - в обект на Лукойл във Видин и старата песен отново - веднага след това при точно същите симптоми, както и ми даде много по-висок разход по обратния път - индикаторът на газовата на отиване беше паднал на около половина, на връщане с новата газ от лукойл - аха да влезе в червеното..
възможно ли е да има наистина толкова осезаема разлика в газта на различните станции или е било просто съвпадение това, не зная какво да мисля?

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Променен звук на двигателя веднага след слагане на ГИ
Напълно е възможно ,и в нашия регион е така.Където и да заредиш винаги бъркаш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта