Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 28 авг 2006, 15:59
- Модел на автомобила: F. Mondeo, 1993,Comby,1.6benzin
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.
Здравейте колеги,
Имам Форд Мондео, 1.6, Комби, 1993год.
Още след като го купих преди 4год, ми прави следния номер:
Когато първоначално пускам двигателя и е студен, пали лесно, но си променя много оборотите-падат под 500, направо се тресе, но не гасне.После ги вдига, пак падат - това трае първите 1.5 - 2 мин.
След това оборотите се стабилизират. При следващите "паленета"-няма проблеми. Само когато двигателят е съвсем студен.
От сервиз "Форд" в Бургас ми казаха /след като диагностицираха двигателя/, че трябвало да се смени главния модул, демек компютъра. Досега не съм чувала, някой са е сменял компютъра на Форда си. Смених му Мафсензора, но без видим ефект.
Моля за компетентното Ви мнение.
Имам Форд Мондео, 1.6, Комби, 1993год.
Още след като го купих преди 4год, ми прави следния номер:
Когато първоначално пускам двигателя и е студен, пали лесно, но си променя много оборотите-падат под 500, направо се тресе, но не гасне.После ги вдига, пак падат - това трае първите 1.5 - 2 мин.
След това оборотите се стабилизират. При следващите "паленета"-няма проблеми. Само когато двигателят е съвсем студен.
От сервиз "Форд" в Бургас ми казаха /след като диагностицираха двигателя/, че трябвало да се смени главния модул, демек компютъра. Досега не съм чувала, някой са е сменял компютъра на Форда си. Смених му Мафсензора, но без видим ефект.
Моля за компетентното Ви мнение.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Този проблем се появява при прецакан датчик на температурата - другата възможност е ламбда сонда. Пробвай да откачиш куплунга на ламбда сондата и да го почистиш /намира се близо до радиатора - като легнеш под колата посредата отпред/. Изчисти си и грешките на компа, като свалиш клемата на акумулатора за ~15мин.
ако имаш радио с код, провери дали го знаеш.
Ако не се оправи, провери температурния датчик


Ако не се оправи, провери температурния датчик


-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
- Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
- Местоположение: Видин/ София
- Status: Извън линия
И аз го имам този проблем (макар че съм с друга модел форд), и както ти е показал Brock на смимката - датчика за въздуха, пробвай като откачиш буксата на този датчик дали ще пали и държи обороти когато е студен двигателя, защото при мен стана, но проблема не е този датчик мерил съм го даже купих нов и като включа буксата пак остава, може да е ламб сондата да е забила и да не работи, въпреки че на студен двигател тя не би трябвало да работи.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 28 авг 2006, 15:59
- Модел на автомобила: F. Mondeo, 1993,Comby,1.6benzin
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
благодаря
Благодаря за съвета. Смятам че не е от ламбдата, тъй като тя се включва на горещ двигател, а моя проблем е само при първоначално пускане при студен двигател. Значи остава температурния датчик. Би ли ми посочил къде да го търся. Като оглеждах двигателя ми се стори че е в дясно на блока под МАФ "тръбата" и има един извод който отива в Мафа. Ако е той има ли нещо специално при развиването или просто го развивам с един ключ. Още веднъж благодаря и очаквам отговор.
Емили.
Емили.
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
- Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
- Местоположение: Видин/ София
- Status: Извън линия
При мен е на колекторната тръба, но как е при теб нямам представа, за развиването не нищо особено, мисля че е с ключ 24-ри преди това трябва да свалиш буксата, но преди да го сменяш намери някой да измери съпротивлението или си го измери, защото мой нов беше 40 лв., за да не се окажа че не е от него, за стойностите имаше ги във форумите какви трябва да бъдат, ако не намериш, ще видя в нас че сега пиша от службата.
Но защо не пробваш да запалиш със свалена букса на този датчик, аз като твоя проблем го имах близо 2 години, смянах стъпково моторче и т.н., но като го окачих пали и държи обороти сам, незнам какво е точното предназначение на този датчик и каво ще стане ако не е включен към комп., ако някои знае по-точно да напише, не разбирам - това е от личен опит.
Дано бях полезен.
Но защо не пробваш да запалиш със свалена букса на този датчик, аз като твоя проблем го имах близо 2 години, смянах стъпково моторче и т.н., но като го окачих пали и държи обороти сам, незнам какво е точното предназначение на този датчик и каво ще стане ако не е включен към комп., ако някои знае по-точно да напише, не разбирам - това е от личен опит.
Дано бях полезен.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: благодаря
Този датчик се намира от горната страна до термостата - мери температурата на водата на ДВГ-то - ти говориш за температурния датчик на въздуха, който се намира отдолу на маркуча за входящия въздух.emily написа: Значи остава температурния датчик. Би ли ми посочил къде да го търся. Като оглеждах двигателя ми се стори че е в дясно на блока под МАФ "тръбата" и има един извод който отива в Мафа. Ако е той има ли нещо специално при развиването или просто го развивам с един ключ. Още веднъж благодаря и очаквам отговор.
Емили.

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Много хора подценяват дребните неща при съвременните модели - електрониката /особено при бензиновите/ е много прецизна и дори съвсем леки отклонения в показателите вкарват СРУ - то в сериозен размисъл и дори понякога прави невъзможно асамблирането на горивна смес - компа следи данните гледа си таблицата и си готви храната, да ама двг започва нещо да се мръщи и киха - това на компа разбирасе не му харесва и пак гледа, сравнява, и започва да опитва нови смески /но разбира се той е само комп и няма абстрактна мисъл за да предвиди, че някой от многото и гадни датчици отчита каквото си иска/ в следствие на което разхода отива в небесата /винаги е така убедил съм се - ех защо поне веднъж не стане по икономична, а то хем не иска да върви хем гори като луда/



-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 28 авг 2006, 15:59
- Модел на автомобила: F. Mondeo, 1993,Comby,1.6benzin
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте,
Отново за промяна оборотите на студения двигател - опитах с температурния датчик, махнах му буксата и на другата сутрин опитах на студен двигател. Няма промяна - даже без датчика двигателят изгасва. Включва се и вентилатора на радиатора - явно датчикът е наред.
Ламбда сондата е наред-правих газов анализ на изгорелите газове - а и тя се не трябва да оказва влияние на студен двигател.
Дюзите - слагам добавка в бензина за изчистване на дюзите/в колата е но мисля, че беше Картекс./
Опитвах и с изключване на акумулатора - евентуално да се изчистят натрупани грешки в компютъра. Опровя се за два-три дни и после-отново си прави номерата. Явно нещо има в компютъра и софтуера. Преди 3 год правиха диагностика в сервиза Мото Рфое в Бургас, но не можаха да "Хванат" нещо/даже ми казаха да сменям "копа"/. Може би трябва пак да опитам в сервиз Форд-от 2год имат клон и в Сливен. За две години сигурно са отишли "напред" и ще открият причината.
Отново за промяна оборотите на студения двигател - опитах с температурния датчик, махнах му буксата и на другата сутрин опитах на студен двигател. Няма промяна - даже без датчика двигателят изгасва. Включва се и вентилатора на радиатора - явно датчикът е наред.
Ламбда сондата е наред-правих газов анализ на изгорелите газове - а и тя се не трябва да оказва влияние на студен двигател.
Дюзите - слагам добавка в бензина за изчистване на дюзите/в колата е но мисля, че беше Картекс./
Опитвах и с изключване на акумулатора - евентуално да се изчистят натрупани грешки в компютъра. Опровя се за два-три дни и после-отново си прави номерата. Явно нещо има в компютъра и софтуера. Преди 3 год правиха диагностика в сервиза Мото Рфое в Бургас, но не можаха да "Хванат" нещо/даже ми казаха да сменям "копа"/. Може би трябва пак да опитам в сервиз Форд-от 2год имат клон и в Сливен. За две години сигурно са отишли "напред" и ще открият причината.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ти така и не каза дали я караш на ГАЗ!emily написа:...
Иначе щом работи един два дни без проблеми, значи имаш датчик, който не е в ред и в един момент компа се шашва и почва да ти прави проблемите. Отиди да ти "прочетат" някъде компа и да ти кажата какви грешки е натрупал. После лесно ще разбереш кой е проблемния датчик

-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 01 мар 2006, 09:57
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 16V 1993
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дано не съм пропуснал или недоразбрал нещо, но и аз да кажа.. Имах подобен проблем и се оказа, че е от клапана за свободния ход (не съм сигурен дали така се казва). При загасена кола педала на газта беше мек и се натискаше плавно и равномерно. При запалена имаше някакво като заяждане в началото на хода му.. Като че ли нещо го запираше + неравномерни обороти на празен ход, особено непосредствено след запалване. Та цялата галимация едно самоуко майсторче оправи с малко грес в гореописаната клапа..
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 28 авг 2006, 15:59
- Модел на автомобила: F. Mondeo, 1993,Comby,1.6benzin
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравей nimm,
За този "клапан за празен ход" четох тук,във Форума-тема-"проблеми с обороти на празен ход".Има даже и снимката му. Но става въпрос за Форд Ескорт. А при моето Мондео не мога да го намеря. Ако го има къде е? А иначе педалът за газта ми се движи нормално и няма ралика, когато двигателят работи или не.
За този "клапан за празен ход" четох тук,във Форума-тема-"проблеми с обороти на празен ход".Има даже и снимката му. Но става въпрос за Форд Ескорт. А при моето Мондео не мога да го намеря. Ако го има къде е? А иначе педалът за газта ми се движи нормално и няма ралика, когато двигателят работи или не.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 03 дек 2013, 22:08
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.6 16V 1993G
- Status: Извън линия
Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.
Здрасти колеги туко што се регистрирах вав форума и имам голяма нужда от помощ преди 3 месеца си закупих Форд Мондео 1.6 16в 1993г бензин досега несам карал форд и от деня които го зех ми прави следниа проблем сутрин го паля работи 1/2минути намаля оборотите и гасне после го паля и пак гасне след като го позагрея даржи оборотите нормално и после няма проблем но сега като постодя времето стана траги4но сутрин пали гасне и после при сяко завъртане пали давам гас форсира се ди 3/4хл оборода и глахне и загасва и после не6те да запали това се поло4ава само сутрин. Ве4ер му слагам гориво сутрин ми прави тиа проблеми отивам с туба слагам гориво сипвам и пали а кото има6 предвид 4е ве4ерта сам го зареждал и несам го карал и са6то тсака студена има едно прекасване... Много се извинявам и благодаря предварително дано някои може да ми помогне 6тото сяка сутрин ми саздава ядове.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.
1000 пъти е писано-първото условие, преди да тръгнете да диагностицирате каквото и да е по Форд, е да се убедите на 100%, че нямате проблеми в инсталацията, а специфично за Мондео-че не се "губят" и не са "на късо" датчици и особено дюзи.В такава ситуация грешките ще покажат...едно голямо нищо.А инсталацията отпред при мотора е масов проблем. Оправя се, нищо сложно няма, но трябва някой да отдели един ден свободно време и нерви да човърка кабели.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Промяна оборотите при "запалването" на Ф.Мондео 1.
Ако проблемът го прави само като е студен, евентуално провери за два дефекта:Musiteee написа:Здрасти колеги туко што се регистрирах вав форума и имам голяма нужда от помощ преди 3 месеца си закупих Форд Мондео 1.6 16в 1993г бензин досега несам карал форд и от деня които го зех ми прави следниа проблем сутрин го паля работи 1/2минути намаля оборотите и гасне после го паля и пак гасне след като го позагрея даржи оборотите нормално и после няма проблем но сега като постодя времето стана траги4но сутрин пали гасне и после при сяко завъртане пали давам гас форсира се ди 3/4хл оборода и глахне и загасва и после не6те да запали това се поло4ава само сутрин. Ве4ер му слагам гориво сутрин ми прави тиа проблеми отивам с туба слагам гориво сипвам и пали а кото има6 предвид 4е ве4ерта сам го зареждал и несам го карал и са6то тсака студена има едно прекасване... Много се извинявам и благодаря предварително дано някои може да ми помогне 6тото сяка сутрин ми саздава ядове.
1. Проблемен датчик за температурата - при мен се пада най-горния върху термостата
2. Въздушния клапан за празен ход - от дясната страна на смукателния колектор, под EGR-а
Е ли правото право?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта