Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Здравейте.
Потърсих във форума, но не открих точен отговор. Интересува ме , ако някой го е мерил, да речем на някакви конкретни обороти.
Мотора е 1.8 tdci 100 HP на Фокус 1.
Искам да сложа един манометър да видя при мен как е, но нямам мярка за сравняване
Намерих в разни чужди форуми противоречиви данни, а и говореха предимно за тунинговани двигатели.
Цялата работа е, че имам едно забавяне в ниските обороти, а след 1800- 1900 оборота направо подскача колата.
Нямам загуби на въздух, всички скоби са сменени, както и маркучите към кулера. Геометрията се движи свободно на ръка, нямам възможност да погледна как е актуатора.
Не съм проверявал педала на газта. Колата върви перфектно след 1800-2000 оборота, но преди това е много мудна.
Потърсих във форума, но не открих точен отговор. Интересува ме , ако някой го е мерил, да речем на някакви конкретни обороти.
Мотора е 1.8 tdci 100 HP на Фокус 1.
Искам да сложа един манометър да видя при мен как е, но нямам мярка за сравняване

Намерих в разни чужди форуми противоречиви данни, а и говореха предимно за тунинговани двигатели.
Цялата работа е, че имам едно забавяне в ниските обороти, а след 1800- 1900 оборота направо подскача колата.
Нямам загуби на въздух, всички скоби са сменени, както и маркучите към кулера. Геометрията се движи свободно на ръка, нямам възможност да погледна как е актуатора.
Не съм проверявал педала на газта. Колата върви перфектно след 1800-2000 оборота, но преди това е много мудна.
- ford4o
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
- Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Да споделя
Взех някакъв обикновен манометър до 2,5 бара и го сложих на тръбата след кулера. Веднага след запалване разбрах защо има специални уреди за тази работа
Чудото започна да бръмчи , все едно има гърмяща змия в колата
Стрелката трептеше доста. Но в името на идеята -става
И се метнах на магистралата за Варна да я тествам. Та при много газ и ускоряване стигаше до 0,9- 1 бар и като поддържам скоростта падаше на 0,4- 0,5 бара. На 3000 оборота държеше 0,7 бара . Имаше и пикове до към 1,2 бара на 4000- 4200 оброта, но си мисля ,че са от уреда
Но ми направи впечатление,че най големите колебания в уреда, стрелката направо скачаше от 0,2 до 0,8 бара, се получаваха точно в оборотите в които колата е тромава. Може би си е нормален лаг на турбото. Та си мисля ,че на колата всичко и е наред, а в моята глава е проблема
Понеже сравнявам с друга кола и може би не ми е правилна преценката. Макар ,че и в сервиза в който се грижат за нея ми казаха ,че има леко замисляне, но и те го отдадоха на турболага.
Та така, споделих наблюденията си
Утре ще се пробвам да намаля пулсациите в уреда. Ако има някой специалист по пневматика да помага 
Оправих манометъра. Вече не трепти
Но това което показва ми се струва нереално. Когато настъпя здраво газта, по някой баир, и показва 1,3 бара , а понякога и до 1,5 стига и ги държи докато педала е до ламарината
. Като спра да ускорявам и си спада до 0,5- 0,7 бара. Ще трябва да го разкарам обаче тоя манометър, че само него гледам, ще се пребия някъде 
Трябва да си почистя МАФ сензора да видя дали ще се оправи това забиване.





Но ми направи впечатление,че най големите колебания в уреда, стрелката направо скачаше от 0,2 до 0,8 бара, се получаваха точно в оборотите в които колата е тромава. Може би си е нормален лаг на турбото. Та си мисля ,че на колата всичко и е наред, а в моята глава е проблема

Та така, споделих наблюденията си


Оправих манометъра. Вече не трепти



Трябва да си почистя МАФ сензора да видя дали ще се оправи това забиване.
Последна промяна от ford4o на 19 фев 2014, 16:14, променено общо 1 път.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Трябва ти нещо такова. И мен много ми липсва да ми показва колко надува турбото, в някои го вграждат фабрично това.
http://topspeed.bg/view_product.php?pid=1091
http://topspeed.bg/view_product.php?pid=1091
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Най-вероятно си работи нормално турбото. Нормално е да има замисляне преди да се включи турбината, при почти всички коли е така. По-новите слагат 2 турбини, по-малка и по-голяма, които се включват по различно време, именно за да се елиминира тази т.нар. турбо дупка. При по-старите мотори като твоя е нормално да има турбо дупка в ниските обороти. А колата се изстрелва след 1800 оборота, защото тогава се включва турбината, преди това няма въздух
Аз съм с по-новия мотор 115 к.с. и при мен турбото се включва около 1500-1600, като при по-ниски обороти е тромава колата, което е нормално. Всичко зависи от конкретния мотор при какви обороти надува турбото. Така че според мен колата си е наред, не се вкарвай в някакви филми 


- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Няма такова понятие като включване и изключване на турбината.
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Колко е нормалното налягане на турбото на 1.8 tdci ?
Условно казано, за по-просто обяснение 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта