Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Пускам темата за "съживяване" на едно скорпио.Колата е на мой приятел(Игнат).Човека е много пристрастен към моделите форд, имал е доста фордове и е оценил особено предимствата на модела скорпио - комби ( и в неговия случай идеално решение за семейство с малко дете).
И както той ми каза -"колата е супер, багажника перфектно побира бебешката количка, а купето е много просторно."
И наистина , досега не съм обръщал внимание на комби версията на форд скорпио.Но след като я огледах мога да кажа само едно - ОГРОМНА е.Както бе писал "Ауто билд" преди години, в багажника на този модел могат спокойно да се поберат 2 фризера, всеки с по половин прасе вътре.
Това е кола за практични хора, които искат да комбинират практичността на комбито с комфорта на лимозината .И то говорим за лимозина от горния сегмент на средния клас.
Иначе за колата:
Игнат я купува преди повече от половин година на изгодна цена.Колата е доста стегната за годините си.Двигателя е 2300 кубика 16 клапана 147к.с..Перфектния двигател за този модел, съчетаващ много добри динамични характеристики и икономия като на 2000 16 клапана.И не на последно място на малко километри (към 190 000). Карана е в Германия и първия и собственик я е поръчал с много странно оборудване.По принцип не е Ghia версия, но има доста екстри и даже според мен най-важните - автоматична скоростна кутия (А4LD) във версия с изцяло електронно управление и 3 режима на работа и климатик (механичен). Салона е като нов с рядко срещан десен на тапицерията.И облицовките на орех в купето също са от най-рядко разпространените - в сив отенък.
Оборудването включва Аудио система Еон 5000, трип компютър, темпомат, електрохромно огледало за обратно виждане, предни ел. стъкла, ел. огледала, ел.люк, дистанционно управление, 2 айрбага. ,имобилайзер, шофьорска седалка с ел. регулиране във височина.Хромирани лайсни по праговете.




Поглед отвътре :



И до тук с хубавите неща.Малко след като я купува, колата започва да има проблеми с "празния ход".И особено след като загрее започват колебания на оборотите и в последствие трудно палене.Човека има голям мерак да я управи и я закарва при "майстори" в сервиз..... И всеки знае какво се случва в последствие...??? След намесата на "компетентни" техници, колата спира да пали.Само въртене на стартера до падане на акумулатора.
Така се и запознахме с Игнат, чел във форума моята статия, и решил да ме попита дали аз с баща ми може да му помогнем.Като последна надежда в опитите му да възстанови иначе перфектния скорпион.И разбира се ние се съгласихме да помогнем.Само да спомена за големия мерак да се оправи тази кола : Транспортирането на неработещата колата от Бургас до Пловдив.Това си бе цяла одисея от почти 7 часа път.Скорпиона натоварен и внимателно теглен на платформа от ван Фолксваген .С цел сигурност тегленето по магистралата е ставало с скорост не по висока от 70км/ч.А лошата пътна настилка към Пловдив рудуцирала скоростта до 50 км/ч.
Така към 19,30 часа вчера аз го посрещнах на околовръстното на Пловдив и от там на моя терен.Говорихме с Игнат и разбрах голямото му желание да възстанови колата до оригиналния и вид с всичко работещо по нея.Но на първо време трябва да възстановим нормалното запалване и по-скоро да разберем каква е причината за отказа от паленето.Големия проблем е че преди това е пипал някой който въобще не е знаел какво прави.На снимките по долу се вижда състоянието на инсталацията захранваща, бубините, дюзите и т.н. "пипната" майсторски!!!!

Голяма работа ще падне.И по скоро търсене.Смяна на кабели е задължителна.Този модел на скорпио(Мк 2 1995 -1998) е известен с това че изолацията на ел. кабелите в моторния отсек е направена от некачествени материали и с течение на годините от температурата и маслените изпарения старее и се рони.В следствие на което проводниците се опират един в друг и "дават" грешки на електронните и електрически датчици.

Жилото за отваряне на капака на двигателя.Малко е изкъртено.Но частта вече е намерена и е готова за възстановяване.
Проверка на крайния изключвател ( краш датчика спиращ подаването на бензин при удар ) на бензиновата помпа.Позициониране - зад десния стоп в багажника.
И както той ми каза -"колата е супер, багажника перфектно побира бебешката количка, а купето е много просторно."
И наистина , досега не съм обръщал внимание на комби версията на форд скорпио.Но след като я огледах мога да кажа само едно - ОГРОМНА е.Както бе писал "Ауто билд" преди години, в багажника на този модел могат спокойно да се поберат 2 фризера, всеки с по половин прасе вътре.

Това е кола за практични хора, които искат да комбинират практичността на комбито с комфорта на лимозината .И то говорим за лимозина от горния сегмент на средния клас.
Иначе за колата:
Игнат я купува преди повече от половин година на изгодна цена.Колата е доста стегната за годините си.Двигателя е 2300 кубика 16 клапана 147к.с..Перфектния двигател за този модел, съчетаващ много добри динамични характеристики и икономия като на 2000 16 клапана.И не на последно място на малко километри (към 190 000). Карана е в Германия и първия и собственик я е поръчал с много странно оборудване.По принцип не е Ghia версия, но има доста екстри и даже според мен най-важните - автоматична скоростна кутия (А4LD) във версия с изцяло електронно управление и 3 режима на работа и климатик (механичен). Салона е като нов с рядко срещан десен на тапицерията.И облицовките на орех в купето също са от най-рядко разпространените - в сив отенък.
Оборудването включва Аудио система Еон 5000, трип компютър, темпомат, електрохромно огледало за обратно виждане, предни ел. стъкла, ел. огледала, ел.люк, дистанционно управление, 2 айрбага. ,имобилайзер, шофьорска седалка с ел. регулиране във височина.Хромирани лайсни по праговете.




Поглед отвътре :



И до тук с хубавите неща.Малко след като я купува, колата започва да има проблеми с "празния ход".И особено след като загрее започват колебания на оборотите и в последствие трудно палене.Човека има голям мерак да я управи и я закарва при "майстори" в сервиз..... И всеки знае какво се случва в последствие...??? След намесата на "компетентни" техници, колата спира да пали.Само въртене на стартера до падане на акумулатора.
Така се и запознахме с Игнат, чел във форума моята статия, и решил да ме попита дали аз с баща ми може да му помогнем.Като последна надежда в опитите му да възстанови иначе перфектния скорпион.И разбира се ние се съгласихме да помогнем.Само да спомена за големия мерак да се оправи тази кола : Транспортирането на неработещата колата от Бургас до Пловдив.Това си бе цяла одисея от почти 7 часа път.Скорпиона натоварен и внимателно теглен на платформа от ван Фолксваген .С цел сигурност тегленето по магистралата е ставало с скорост не по висока от 70км/ч.А лошата пътна настилка към Пловдив рудуцирала скоростта до 50 км/ч.
Така към 19,30 часа вчера аз го посрещнах на околовръстното на Пловдив и от там на моя терен.Говорихме с Игнат и разбрах голямото му желание да възстанови колата до оригиналния и вид с всичко работещо по нея.Но на първо време трябва да възстановим нормалното запалване и по-скоро да разберем каква е причината за отказа от паленето.Големия проблем е че преди това е пипал някой който въобще не е знаел какво прави.На снимките по долу се вижда състоянието на инсталацията захранваща, бубините, дюзите и т.н. "пипната" майсторски!!!!


Голяма работа ще падне.И по скоро търсене.Смяна на кабели е задължителна.Този модел на скорпио(Мк 2 1995 -1998) е известен с това че изолацията на ел. кабелите в моторния отсек е направена от некачествени материали и с течение на годините от температурата и маслените изпарения старее и се рони.В следствие на което проводниците се опират един в друг и "дават" грешки на електронните и електрически датчици.

Жилото за отваряне на капака на двигателя.Малко е изкъртено.Но частта вече е намерена и е готова за възстановяване.


Проверка на крайния изключвател ( краш датчика спиращ подаването на бензин при удар ) на бензиновата помпа.Позициониране - зад десния стоп в багажника.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Проблемите с инсталацията от тези години не е проблем само на скорпио, страдат и мондео и ескорт, както и други марки да не изброявам, лично аз един ден си свалих моторната инсталация и я изградих от ново цялата, снимки нямам, че беше преди 4-5 години. Относно скорпа след като оправите инсталацията вижте дали има управляващ инпулс на дюзите, ако е наличен проверете дали има управление на бобината, става най лесно със светодиод със съответния резистор от 470 ома, ако няма управление на бобината се насочете към датчика за обороти, там също от проблеми с инсталацията кабелите му дават на късо и сигнал няма дори и при изправен датчик.

- CEC0087
- Потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Колата е попаднала на правилното място, сигурен съм в това,че ще я направите перфектно. Успех, ще следя темата с интерес.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
И на мен ми е доста интересна, в интерес на истината на един мерцедес 200 е сменях инсталацията на бобините (която беше завряна на ма*ка си в ... ) и на инжекторите, защото нямаше грам изолация и работеше на 2 и 3 цилиндъра.Повече от половин година мина и собственика е доволен. Или му искаха безбожно много пари или просто е така мотаха изолирбанд ...
Сигурен съм че ще я направиш по добре и от завода като гледам колко неща си свършил по скорпионите колега
Сигурен съм че ще я направиш по добре и от завода като гледам колко неща си свършил по скорпионите колега

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Понеже преди няколко месеца сменявах същата част от инсталацията на мондеото-там са идентичи и точно толкова прости нещата, но за съжаление бяха в същия окаян вид. Та да знаеш- вземете кабели от колкото се може по-нова кола. Цветовите означения трудно ще ги спазите, но на тоя етап ще е достатъчно да са ясно различни кабелите.
Букси, клеми и т.н. се разглабят, но ако можете да си ги позволите, поръчайте нови от нета.Поне клемите и упътнителните пръстенчета. За самите букси няма смисъл.В БГ не се продават, но те са си стандартни и се ползват в много други марки коли.
Букси, клеми и т.н. се разглабят, но ако можете да си ги позволите, поръчайте нови от нета.Поне клемите и упътнителните пръстенчета. За самите букси няма смисъл.В БГ не се продават, но те са си стандартни и се ползват в много други марки коли.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Тази сряда най-сетне си разпечатах и последния лист от документацията по ел. схемите на модела 2300 сс 16V автоматик.И едвам дочакахме сутринта на четвъртъка за да си заровим в жиците на "пациента".В студената утрин днес започнахме с проверка на най-елементарните причини който могат да доведат до отказ на запалването - предпазителите.В английския сайт http://www.fordscorpio.co.uk колегите описват доста варианти за проблеми породени от изгоряли предпазители до откази на бензинови помпи и регулатори на налягането на бензина.Но като за начало всички предпазители си бяха О.К.
След това тръгнахме по плетеницата от кабели и се оказа че бобините изобщо не получават "+". Или иначе казано свещите не получават искра.С разнищването на снопа кабели се видя че "българския майстор" където мине трева не никне.Кабелите бяха рязани и снаждани с парченца от по 10-15см и то с различни цветове(оригиналния кабел "+" сигнал към бобина "А" е виолетово-син, но по някое време преминава в зелен и накрая завършва бял и това е само един пример).А представете си те са над 20 кабела.И да не говорим че сечения не се спазват - 1, 0,75 ,0,5 квадрата/кабел - това според "майсторите и без значение".
И след проверка с мултицет и проследяване по схемите се оказа че .................. .............. ИМА ТОТАЛНО ОБЪРКАНИ ВРЪЗКИ МЕЖДУ ОТДЕЛНИТЕ КАБЕЛИ.Едната бобина получава "+" на "-" , а другата обратното.А "+" подаващ захранване на бубините е грешно свързан и подава сигнал на Дюзите.На всекиго е ясно че това означава "ПЪЛНО КЪСО".
Резултата от това е следния:
Повреден DIS модул (вече е поръчан).По принцип той е аналогичен с този на 2,0 16v.И поради този факт използвах моята кола за донор и временно го присадихме на 2,3.
За мен е цял късмет, че не са се повредили бубините или процесора EEC V. А повреди ли се процесор ремонт няма, има замяна.Но късмет беше на наша страна - не бе повреден.
Та намерихме по-горе описаните грешки в кабелите.Отрязахме ги и ги свързахме правилно.
След това махнахме свещите и бобините.
Едната от бобините.

И другата.

Свещите бяха видимо износени (стари) и оцапани.И решихме да ги сменим.И да намалим възможността от по нататъчни проблеми.Смяна с "NGK" платинени.
Ето ги старите свещи "БОШ" черни, зацапани и мазни.

Ето двигателя отляво с махнат капак на клапаните и части под него.Всичко беше почистено отдолу с обезмаслител, кореселин.

Ето го и един от най-важните куплонзи - този на DIS модула управляващ сигналите към бобините.
Този куплонг има към 40 пина, а номер 28 подава управляващия сигнал към бобините.
Ето и оригинална схема на куплонга.Между впрочем ние единствени притежаваме в България почти пълния набор от ел схеми и видове куплонзи за Гамата от модели Форд СКорпио Мк 2.Тази документация е събирана и търсена с години.И я нямат даже приятелите от Мото-Пфое.

Ето и обратния монтаж на новите свещи!

И вече с монтирани свещи и бобини.Бобините са марка "Беру".Незнам дали са сменяни, по принцип моите на 2,0 16V, са оригинални "Бош", но това е без значение при положение че работят.А и марката "Беру" е един от пионерите в Света по разработването на запалвания.

Навързахме всичко и дойде момента на истината!С притаен дъх седнах в колата и посегнах към контактния ключ.И ....................................
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Bl5T24HBKWM
Запали и то от четвърт оборот.Първоначално работеше доста неравномерно и тресеше, даже при подаване на газ глъхнеше.Но след 10мин работа на място се нормализира и балансира. Това като цяло е нормално, поради натрупаните грешки в паметта на компютъра, след време той си ги изчиства и влиза в режим, съпоставяйки данните от различните датчици.Успях даже да у покарам 1 км . колкото да я раздвижа.Но ще трябва да се покара, за да се види как се държи при различни режими на натоварване (ускорение, доускорение, при топъл и студен двигател и т.н.). Но преди това трябва да се смени инсталацията осеяна с кабели с чупеща се изолация.
Идеята ни е като се смени инсталацията да се преснима и опише с новите цветове по аналогия с оригиналните схеми.
След запалването реших да почистя някои от основните датчици по системата.Преди да погледна датчика на въздуха отворих филтъра.Видимо много задръстен и несменян (дата на производство 2009г.)Не бях купил нов и на първо време го изтупах и почистих с прахосмукачка.Изчистихме и кутията му.
Смених и филтриращия елемент(дунапрен) на тръбата за вентилация на картера.

Почистване и на МАF датчикът.

От страната на постъпващия въздух жичките бяха почернели.На снимката не се вижда много хубаво.

Почистване с препарати.

И вече почистен МАF

Почистване и на клапана на празния ход.Марка "Хела - Сименс" излезна доста мръсотия и налепи.
И поставяне на мястото му ,под рейката на дюзите.

Толкова до сега.Следва смяна на кабелите.
След това тръгнахме по плетеницата от кабели и се оказа че бобините изобщо не получават "+". Или иначе казано свещите не получават искра.С разнищването на снопа кабели се видя че "българския майстор" където мине трева не никне.Кабелите бяха рязани и снаждани с парченца от по 10-15см и то с различни цветове(оригиналния кабел "+" сигнал към бобина "А" е виолетово-син, но по някое време преминава в зелен и накрая завършва бял и това е само един пример).А представете си те са над 20 кабела.И да не говорим че сечения не се спазват - 1, 0,75 ,0,5 квадрата/кабел - това според "майсторите и без значение".
И след проверка с мултицет и проследяване по схемите се оказа че .................. .............. ИМА ТОТАЛНО ОБЪРКАНИ ВРЪЗКИ МЕЖДУ ОТДЕЛНИТЕ КАБЕЛИ.Едната бобина получава "+" на "-" , а другата обратното.А "+" подаващ захранване на бубините е грешно свързан и подава сигнал на Дюзите.На всекиго е ясно че това означава "ПЪЛНО КЪСО".
Резултата от това е следния:
Повреден DIS модул (вече е поръчан).По принцип той е аналогичен с този на 2,0 16v.И поради този факт използвах моята кола за донор и временно го присадихме на 2,3.

За мен е цял късмет, че не са се повредили бубините или процесора EEC V. А повреди ли се процесор ремонт няма, има замяна.Но късмет беше на наша страна - не бе повреден.
Та намерихме по-горе описаните грешки в кабелите.Отрязахме ги и ги свързахме правилно.
След това махнахме свещите и бобините.
Едната от бобините.

И другата.

Свещите бяха видимо износени (стари) и оцапани.И решихме да ги сменим.И да намалим възможността от по нататъчни проблеми.Смяна с "NGK" платинени.
Ето ги старите свещи "БОШ" черни, зацапани и мазни.


Ето двигателя отляво с махнат капак на клапаните и части под него.Всичко беше почистено отдолу с обезмаслител, кореселин.


Ето го и един от най-важните куплонзи - този на DIS модула управляващ сигналите към бобините.

Ето и оригинална схема на куплонга.Между впрочем ние единствени притежаваме в България почти пълния набор от ел схеми и видове куплонзи за Гамата от модели Форд СКорпио Мк 2.Тази документация е събирана и търсена с години.И я нямат даже приятелите от Мото-Пфое.

Ето и обратния монтаж на новите свещи!

И вече с монтирани свещи и бобини.Бобините са марка "Беру".Незнам дали са сменяни, по принцип моите на 2,0 16V, са оригинални "Бош", но това е без значение при положение че работят.А и марката "Беру" е един от пионерите в Света по разработването на запалвания.


Навързахме всичко и дойде момента на истината!С притаен дъх седнах в колата и посегнах към контактния ключ.И ....................................





http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Bl5T24HBKWM
Запали и то от четвърт оборот.Първоначално работеше доста неравномерно и тресеше, даже при подаване на газ глъхнеше.Но след 10мин работа на място се нормализира и балансира. Това като цяло е нормално, поради натрупаните грешки в паметта на компютъра, след време той си ги изчиства и влиза в режим, съпоставяйки данните от различните датчици.Успях даже да у покарам 1 км . колкото да я раздвижа.Но ще трябва да се покара, за да се види как се държи при различни режими на натоварване (ускорение, доускорение, при топъл и студен двигател и т.н.). Но преди това трябва да се смени инсталацията осеяна с кабели с чупеща се изолация.
Идеята ни е като се смени инсталацията да се преснима и опише с новите цветове по аналогия с оригиналните схеми.
След запалването реших да почистя някои от основните датчици по системата.Преди да погледна датчика на въздуха отворих филтъра.Видимо много задръстен и несменян (дата на производство 2009г.)Не бях купил нов и на първо време го изтупах и почистих с прахосмукачка.Изчистихме и кутията му.

Смених и филтриращия елемент(дунапрен) на тръбата за вентилация на картера.

Почистване и на МАF датчикът.

От страната на постъпващия въздух жичките бяха почернели.На снимката не се вижда много хубаво.

Почистване с препарати.

И вече почистен МАF

Почистване и на клапана на празния ход.Марка "Хела - Сименс" излезна доста мръсотия и налепи.

И поставяне на мястото му ,под рейката на дюзите.

Толкова до сега.Следва смяна на кабелите.

- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Браво, не съм се и съмнявал, че резултата ще е този - работещ автомобил. Като гледам с какъв мерак човъркаш колите, се чудя какво правиш в Баумакс. 

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"





Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
браво,браво много обичам да чета такива теми които са обилни на снимков материал и подробности и също така се радвам че си успял да я съживиш
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Ето и развитие по темата:
Сменен вече DIS модул (бездистрибуторен запалителен модул).

Местоположение зад предния десен фар.

Сменени и кабелите към куплонга му.
Голямо бе учудването ни като махнахме изолацията на кабелите към инерционния ключ.Оказа се че някой е правил побългаряване е ги е дал накъсо.В следствие на това може да възникнат множество проблеми за "Централния контролен модул"(от объркани напрежения и потенциали).
И вече оправения кабелен сноп - ключа работи без проблем.

Ето и още снимков материал на безумията по българските сервизи:
Това са кабелите от инсталацията хранеща дюзите, свещите, и отделните датчици.
Може да се видат парченцата кабел и снадките между тях.Наложи се да сменя и един от куплонзите на захранващ дюзите.Защото бе счупен, а клемите му бяха незнайно защо деформирани до неузнаваемост.


Покрай дъждовните дни не можеше да се прави нищо по ел. инсталацията и затова реших да заменя и поправя някой нещица по интериора:
1.Ремонт на блокирала задна дясна облегалка.
Облегалката беше блокирала и не можеше да се свали.Видимо бутона беше пропаднал надолу.Явно преди това някой се беше опитвал да я отвори, но това беше довело само до счупване на привода на бутона и изкривяването на елементите от ключалката.
Намерих ключалка и привод, разгледах от другата страна работещата облегалка и успях да я отключа.В последствие заменихме повредената с нова.
Новия привод.

Новата ключалка с пластмасовата втулка към привода.

И монтажа

2.На една от вратите липсваше червения светлоотразител.Намерихме и го възстановихме.



3.Много ме дразнеше захабената емблема и я подмених.

4.Замяна на счупения лост за отваряне на предния капак.

Днес времето бе по-хубаво и недъждовно така че се ориентирахме към подмяна на инсталацията:
5.Прекарване и запояване на изцяло нова инсталация на запалването.
На първо време подмяна на кабелите към рейката на дюзите и свещите.

Всеки един кабел се проследяваше по схема и се заменяше с нов.Задължително се съединяваше чрез спойка с тинол и киселина.

След спойката кабелите допълнително се подсигуряват с шлаух.
А връзките освен с изолационно електричарско тиксо се изолират и с изолационна лента марка "Бишоп 963". Тази лента след навиване се самовулканизира и предпазва 100% от влага.Интересното е че снадки изолирани с такава лента могат да стоят под вода с години!!!

Ето е "Бишоп 963"

Ето и вече подредената рейка на дюзите.С нормални кабели и защитени куплонзи.

След това преминахме към кабелите захранващи основните датчици на инжекционната система EEC V.
Ето схемите ...

Всичко се повтаря по описания по-горен начин.Проследяване,замяна, спойка изолиране и т.н.
Ето това например е куплонга на датчика следящ позицията на дроселовата клапа.

Остава още кабели да се сменят, но основните са подменени.Сега започвам да я карам.
За 30 км проби в градско и извън градско каране(режим натоварване, ускорение,доускорение,спиране постоянна скорост и др) до момента мога да обобщя следното:
Колата вече пали от раз( и при студен и при напълно загрял двигател).Реагира на подаване
на газ.Ускорява добре.Има само колебание на оборотите на празния ход.В следствие на което при ниски обороти на скорост се появяват вибрации, тресене.Сега остава да проверя електрическия клапан на празния ход.По принцип тай беше почистен, но явно това не оказва влияние.
Ето и малко снимки за феновете.


Сменен вече DIS модул (бездистрибуторен запалителен модул).

Местоположение зад предния десен фар.

Сменени и кабелите към куплонга му.
Голямо бе учудването ни като махнахме изолацията на кабелите към инерционния ключ.Оказа се че някой е правил побългаряване е ги е дал накъсо.В следствие на това може да възникнат множество проблеми за "Централния контролен модул"(от объркани напрежения и потенциали).

И вече оправения кабелен сноп - ключа работи без проблем.

Ето и още снимков материал на безумията по българските сервизи:
Това са кабелите от инсталацията хранеща дюзите, свещите, и отделните датчици.
Може да се видат парченцата кабел и снадките между тях.Наложи се да сменя и един от куплонзите на захранващ дюзите.Защото бе счупен, а клемите му бяха незнайно защо деформирани до неузнаваемост.


Покрай дъждовните дни не можеше да се прави нищо по ел. инсталацията и затова реших да заменя и поправя някой нещица по интериора:
1.Ремонт на блокирала задна дясна облегалка.
Облегалката беше блокирала и не можеше да се свали.Видимо бутона беше пропаднал надолу.Явно преди това някой се беше опитвал да я отвори, но това беше довело само до счупване на привода на бутона и изкривяването на елементите от ключалката.
Намерих ключалка и привод, разгледах от другата страна работещата облегалка и успях да я отключа.В последствие заменихме повредената с нова.
Новия привод.

Новата ключалка с пластмасовата втулка към привода.

И монтажа

2.На една от вратите липсваше червения светлоотразител.Намерихме и го възстановихме.



3.Много ме дразнеше захабената емблема и я подмених.

4.Замяна на счупения лост за отваряне на предния капак.

Днес времето бе по-хубаво и недъждовно така че се ориентирахме към подмяна на инсталацията:
5.Прекарване и запояване на изцяло нова инсталация на запалването.
На първо време подмяна на кабелите към рейката на дюзите и свещите.

Всеки един кабел се проследяваше по схема и се заменяше с нов.Задължително се съединяваше чрез спойка с тинол и киселина.

След спойката кабелите допълнително се подсигуряват с шлаух.
А връзките освен с изолационно електричарско тиксо се изолират и с изолационна лента марка "Бишоп 963". Тази лента след навиване се самовулканизира и предпазва 100% от влага.Интересното е че снадки изолирани с такава лента могат да стоят под вода с години!!!

Ето е "Бишоп 963"

Ето и вече подредената рейка на дюзите.С нормални кабели и защитени куплонзи.

След това преминахме към кабелите захранващи основните датчици на инжекционната система EEC V.
Ето схемите ...

Всичко се повтаря по описания по-горен начин.Проследяване,замяна, спойка изолиране и т.н.
Ето това например е куплонга на датчика следящ позицията на дроселовата клапа.

Остава още кабели да се сменят, но основните са подменени.Сега започвам да я карам.
За 30 км проби в градско и извън градско каране(режим натоварване, ускорение,доускорение,спиране постоянна скорост и др) до момента мога да обобщя следното:
Колата вече пали от раз( и при студен и при напълно загрял двигател).Реагира на подаване
на газ.Ускорява добре.Има само колебание на оборотите на празния ход.В следствие на което при ниски обороти на скорост се появяват вибрации, тресене.Сега остава да проверя електрическия клапан на празния ход.По принцип тай беше почистен, но явно това не оказва влияние.
Ето и малко снимки за феновете.




- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Поздравления колега за положения труд по колата и темата. Дано има повече хора като теб.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Красота за окото ми >:D<: , колега защо не започнеш професионално да се занимаваш, като гледам определено е в кръвта ти
Жалко че аз нямах възможност да снимам едно по едно нещата извършени по колата която си взех.

Жалко че аз нямах възможност да снимам едно по едно нещата извършени по колата която си взех.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Още една тема, която ми доставя супер удоволствие като я чета и разглеждам. Господ здраве да ви дава на теб и баща ти. 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Много ме изнервяше проблема с празния ход и пустото придърпване, особено при работа на място с включена позиция "D".Мислихме, мислихме какви ли не варианти:
1.Неработещ коректно датчик на засмукания въздух.
2.Проблем с Егер клапана.
3.Проблеми с някой вакуум.
4.Проблем с датчика за позицията на дроселовата клапа.(По принцип е възможно да се загубят параметрите от процесора ЕЕС V спрямо информацията подавана от датчика подаващ информация за позицията на дроселовата клапа TPS. Това се получава най-често когато в момент на запалване се натиска педала на газта.Така се натрупва грешка която се отразява върху празния ход на колата.Грешката се чисти по много лесен начин - откача се минуса на акумулатора, чака се 1-2 мин. и пак се закача.Запалва се и проблема е отстранен.)
5.Задръстен въздушен филтър.
6.Даже и възможен проблем с муфата на хидротрансформатора на скоростната кутия.
И тъй днес започнахме работа по търсене на причината.Вариантите за проблем с бубините, свещите и дюзите не се разглеждаха защото свещите бяха заменени, а останалите работи проверени.И при все че колата се форсираше нормално и ускоряваше без проблем.
Ровихме, правихме и малко след като оглеждахме маркучите на вакумите за пробив или разкачване, се загледах в резонаторната кутия след въздушния филтър и Маф-а.По принцип от самото начало, когато колата дойде забелязах че куката към която тя се закрепва зад радиатора е счупена.Погледнах я пак и ми хрумна да я опипам отдолу за херметичност.И представете си какво ми бе учудването когато в долния ъгъл напипах нещо грапаво....????
Веднага започнахме да откачаме целия всмукателен тракт. И ето ............

След като е била счупена куката на закрепянето, въпросната кутия е станала подвижна.И от вибрациите се е допирала до ремъка на хидравликата,климатика и алтернатора в следствие на което се е получил отвор с големина 4-5 мм. И от там системата засмуква въздух започва да се бърка и оборотите играят!
Ето и счупената кука или ос показана с отвертката.Явно някой майстор се е облягал доста върху нея и накрая е станало "Оппп извинявай !"И не е сметнал за необходимо да сподели това със собственика...

Наложи се бързо да търся резонаторна кутия и за щастие още днес намерих.Късмета е голям защото резонаторната кутия на 2.3 се различава от тази на 2.0 и трудно се намира.
Ето я "красавицата":

След това прехвърлихме маркучите като преди това изчистихме местата на съединенията и ги намазахме с технически вазелин:

Скобите които държат гумените тръби ги раздвижихме с проникващо масло защото се бяха "спекли":


Всичко бе монтирано..........

И проба на пътя - планинско.Резултатът:
По мое усещане още по-добра работа на двигателя и още по-добро ускорение и при студен и при загрял двигател.Но остана едно колебание на оборотите на празен ход.Отдавам го за сега на "Клапана регулиращ празния ход".Колебанието се появява от време на време и пак на празен ход.Когато изключа фаровете и вентилатора се оправят оборотите.А когато ги включа отново, също и отоплението на задното стъкло и климатика + дългите оборотите се сриват.Ще проверим и останалите датчици и евентуално ще се търси работещ клапан на оборотите.Но като цяло съм много доволен
от свършеното днес.Двигателя работи меко като коприна в режим на ускорение, а това е музика за моите уши.Толкова се кефя че чак изключвам радиото за да се насладя.
А ето и какво ми донесе Игнат(собственика на колата), за да се забавлявам в последствие:
Задна броня за подмяна.

Че старата и се беше случило това

Първоначално е била само пукната, докато едно "майсторче" не се е облегнало върху нея и не и е видяло сметката окончателно.Наложи се да я хвана с видии и да я запълня със стиропор че да не я загубя по пътя.
Новата е почти перфектна, само се нуждае от една лека заварка 3см.
Теглич от донор - Скорпио Мк2 Комби



Електро-хромно огледало за обратно виждане(функция автоматично затъмняване срещу заслепяване) в топ състояние.

1.Неработещ коректно датчик на засмукания въздух.
2.Проблем с Егер клапана.
3.Проблеми с някой вакуум.
4.Проблем с датчика за позицията на дроселовата клапа.(По принцип е възможно да се загубят параметрите от процесора ЕЕС V спрямо информацията подавана от датчика подаващ информация за позицията на дроселовата клапа TPS. Това се получава най-често когато в момент на запалване се натиска педала на газта.Така се натрупва грешка която се отразява върху празния ход на колата.Грешката се чисти по много лесен начин - откача се минуса на акумулатора, чака се 1-2 мин. и пак се закача.Запалва се и проблема е отстранен.)
5.Задръстен въздушен филтър.
6.Даже и възможен проблем с муфата на хидротрансформатора на скоростната кутия.
И тъй днес започнахме работа по търсене на причината.Вариантите за проблем с бубините, свещите и дюзите не се разглеждаха защото свещите бяха заменени, а останалите работи проверени.И при все че колата се форсираше нормално и ускоряваше без проблем.

Ровихме, правихме и малко след като оглеждахме маркучите на вакумите за пробив или разкачване, се загледах в резонаторната кутия след въздушния филтър и Маф-а.По принцип от самото начало, когато колата дойде забелязах че куката към която тя се закрепва зад радиатора е счупена.Погледнах я пак и ми хрумна да я опипам отдолу за херметичност.И представете си какво ми бе учудването когато в долния ъгъл напипах нещо грапаво....????
Веднага започнахме да откачаме целия всмукателен тракт. И ето ............

След като е била счупена куката на закрепянето, въпросната кутия е станала подвижна.И от вибрациите се е допирала до ремъка на хидравликата,климатика и алтернатора в следствие на което се е получил отвор с големина 4-5 мм. И от там системата засмуква въздух започва да се бърка и оборотите играят!
Ето и счупената кука или ос показана с отвертката.Явно някой майстор се е облягал доста върху нея и накрая е станало "Оппп извинявай !"И не е сметнал за необходимо да сподели това със собственика...

Наложи се бързо да търся резонаторна кутия и за щастие още днес намерих.Късмета е голям защото резонаторната кутия на 2.3 се различава от тази на 2.0 и трудно се намира.
Ето я "красавицата":

След това прехвърлихме маркучите като преди това изчистихме местата на съединенията и ги намазахме с технически вазелин:


Скобите които държат гумените тръби ги раздвижихме с проникващо масло защото се бяха "спекли":


Всичко бе монтирано..........

И проба на пътя - планинско.Резултатът:
По мое усещане още по-добра работа на двигателя и още по-добро ускорение и при студен и при загрял двигател.Но остана едно колебание на оборотите на празен ход.Отдавам го за сега на "Клапана регулиращ празния ход".Колебанието се появява от време на време и пак на празен ход.Когато изключа фаровете и вентилатора се оправят оборотите.А когато ги включа отново, също и отоплението на задното стъкло и климатика + дългите оборотите се сриват.Ще проверим и останалите датчици и евентуално ще се търси работещ клапан на оборотите.Но като цяло съм много доволен


А ето и какво ми донесе Игнат(собственика на колата), за да се забавлявам в последствие:
Задна броня за подмяна.

Че старата и се беше случило това

Първоначално е била само пукната, докато едно "майсторче" не се е облегнало върху нея и не и е видяло сметката окончателно.Наложи се да я хвана с видии и да я запълня със стиропор че да не я загубя по пътя.

Новата е почти перфектна, само се нуждае от една лека заварка 3см.
Теглич от донор - Скорпио Мк2 Комби



Електро-хромно огледало за обратно виждане(функция автоматично затъмняване срещу заслепяване) в топ състояние.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Намерих и оригинална схема за монтаж на теглич.Макар и не марка "Вестфалиа" принципно схемата е същата.
http://www.westfalia-automotive.de/file ... 307213.pdf
http://www.westfalia-automotive.de/file ... 307213.pdf

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Дано да имаме честа да я видим на живо на някоя от сбирките! Колата определено е в добри ръце и следим с интерес какво правиш със нея!!!
Страшен си браво!

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Колата наистина е страхотна и ни доставя голямо удоволствие да работим по нея.Започнах да харесвам комбитата и вече оценявам практичните им качества.Иначе ето какво ново по нея от последните дни:
След доста проверки до сега вече не ми идваше нищо наум на какво се дължат леките колебания на празен ход.И решихме да проверим, след 100км проби какво е състоянието на свещите и от там да си направим някакви изводи.


Както се вижда от снимката свещите са в идеално състояние(керемидено кафяв цвят), което говори за перфектно горене, а и както казах по-преди колата реагира чудесно при всякакви обороти след натискане на газта..Ауспуха също се самоипочисти.
След това махнахме термо-екраните около изпускателните колектори за да проверим вакуми и свръзки за пропуски, както и датчиците за изгорелите газове.

Със стрелката е посочено мястото на куплонга на датчика(сондата) които следи изгорелите газове, намира се под кутията на въздушния филтър.Той оказва съществено влияние върху работата на празния ход, но трудно може да се диагностицира.На практика той може да дава грешки или да е излезнал извън строя на 100%. Най-добре е да се направи проба чрез замяна с друг.На този етап ще търсим датчик за проба.
На ум ми дойде да свалим дросела и да погледнем колко е замърсен.От опит знам и по другите мои коли че в следствие на лошия бензин се натрупват много сажди и окиси върху клапата и смукателния колектор.

Разглобяване на дросела.Направили сме си специален инструмент с дълго рамо на който се монтират различни битове в борбата с трудно достъпните места.

Както и очаквах!!!Състоянието му говори само по себе си!Много НАГАР.


Това ползвах за почистването + четка.Препоръчвам ги тези препарати.
А ето и резултата след интервенцията:


Вдигахме колата за да видим отдолу състоянието на катализатор и връзките под двигателя.

И още кабели нужни за подмяна ....

От "Ицо Форда" взех на заем и два PCM модула за проба от Скорпио 2.3

След замяната се оказа че колата върви еднакво добре и се отхвърли варианта за проблем в оригиналния модул.
Малко ни изненада и мартенското време.


Проверихме и датчиците за входящ въздух и температура на водата.Те участват пряко при изработването на алгоритъма на работа на PCM.


На снимката е датчика за измерване температурата на водата.

Измерванията ги правихме при студен двигател и външна температура 7 градуса.

Ето и датчика следящ температурата на засмукания въздух.

След съпоставка на измерванията на двата датчика и сравняванията им с тези на моята кола 2.0 16V се стигна до заключението че функционират добре.
Но имаше и нещо интересно.Забелязах че при запалване веднага се включват и двете перки на вентилатора, без да е имало никакъв товар за двигателя.А и се чуваше странен шум-свистене .Чудихме се и даже по едно време се консултирах с друг собственик на 2.3 автоматик.Човека каза че при него не се включват веднага, а само при товар(загряване на двигателя или пускане на климатика).Започна се търсене и проследяване и накрая се оказа, че след запалване се включва компресора на климатика и от там и перките на радиатора.А това не е нормално.Всичко това води до висок разход на гориво и при минусови температури може да доведе и до повреди в АС инсталацията.
Проверихме релетата на системата и проследихме кабелните трасета и какво да видим ............
До акумулатора, преди един куплонг от АС системата имаше тиксо.Махнахме го и какво да видим - пак нещо е бърникано - дадени на късо кебели и даже запоени.Нямаме обяснение за какво е направено
Но е направено изключително неграмотно.Това е можело да доведе до изключителни поражения.
За разтоварване решихме да направим и нещо по купето.
Беше изгоряла лампата в жабката и трябваше да я сменим.


От цялата инсталация на скорпиото, това е единствената крушка от този тип с фасунга 12V, 2W.
Друга дразнеща неизправност която отстранихме бе проблем с отварянето на багажника.Той се отваряше само електрически чрез бутона на дистанционното, а бутона на самия капак не функционираше.

Задника капак със свалена облицовка.
На снимката е показан крайния изключвател на бутона на багажника.Проблема бе от него.

При моделите Скорпио тези изключватели имат склонност да се чупят.И са проблем както при седаните, така и при комбитата.Добре че имах резервен и вече всичко се отваря с едно натискане на бутона!!!
Колата беше много окаляна и просто не можах да се въздържа да не и "ударя" една мивка

След доста проверки до сега вече не ми идваше нищо наум на какво се дължат леките колебания на празен ход.И решихме да проверим, след 100км проби какво е състоянието на свещите и от там да си направим някакви изводи.


Както се вижда от снимката свещите са в идеално състояние(керемидено кафяв цвят), което говори за перфектно горене, а и както казах по-преди колата реагира чудесно при всякакви обороти след натискане на газта..Ауспуха също се самоипочисти.
След това махнахме термо-екраните около изпускателните колектори за да проверим вакуми и свръзки за пропуски, както и датчиците за изгорелите газове.

Със стрелката е посочено мястото на куплонга на датчика(сондата) които следи изгорелите газове, намира се под кутията на въздушния филтър.Той оказва съществено влияние върху работата на празния ход, но трудно може да се диагностицира.На практика той може да дава грешки или да е излезнал извън строя на 100%. Най-добре е да се направи проба чрез замяна с друг.На този етап ще търсим датчик за проба.

На ум ми дойде да свалим дросела и да погледнем колко е замърсен.От опит знам и по другите мои коли че в следствие на лошия бензин се натрупват много сажди и окиси върху клапата и смукателния колектор.

Разглобяване на дросела.Направили сме си специален инструмент с дълго рамо на който се монтират различни битове в борбата с трудно достъпните места.

Както и очаквах!!!Състоянието му говори само по себе си!Много НАГАР.


Това ползвах за почистването + четка.Препоръчвам ги тези препарати.
А ето и резултата след интервенцията:


Вдигахме колата за да видим отдолу състоянието на катализатор и връзките под двигателя.

И още кабели нужни за подмяна ....

От "Ицо Форда" взех на заем и два PCM модула за проба от Скорпио 2.3

След замяната се оказа че колата върви еднакво добре и се отхвърли варианта за проблем в оригиналния модул.
Малко ни изненада и мартенското време.


Проверихме и датчиците за входящ въздух и температура на водата.Те участват пряко при изработването на алгоритъма на работа на PCM.


На снимката е датчика за измерване температурата на водата.

Измерванията ги правихме при студен двигател и външна температура 7 градуса.

Ето и датчика следящ температурата на засмукания въздух.

След съпоставка на измерванията на двата датчика и сравняванията им с тези на моята кола 2.0 16V се стигна до заключението че функционират добре.
Но имаше и нещо интересно.Забелязах че при запалване веднага се включват и двете перки на вентилатора, без да е имало никакъв товар за двигателя.А и се чуваше странен шум-свистене .Чудихме се и даже по едно време се консултирах с друг собственик на 2.3 автоматик.Човека каза че при него не се включват веднага, а само при товар(загряване на двигателя или пускане на климатика).Започна се търсене и проследяване и накрая се оказа, че след запалване се включва компресора на климатика и от там и перките на радиатора.А това не е нормално.Всичко това води до висок разход на гориво и при минусови температури може да доведе и до повреди в АС инсталацията.
Проверихме релетата на системата и проследихме кабелните трасета и какво да видим ............

До акумулатора, преди един куплонг от АС системата имаше тиксо.Махнахме го и какво да видим - пак нещо е бърникано - дадени на късо кебели и даже запоени.Нямаме обяснение за какво е направено

За разтоварване решихме да направим и нещо по купето.

Беше изгоряла лампата в жабката и трябваше да я сменим.


От цялата инсталация на скорпиото, това е единствената крушка от този тип с фасунга 12V, 2W.
Друга дразнеща неизправност която отстранихме бе проблем с отварянето на багажника.Той се отваряше само електрически чрез бутона на дистанционното, а бутона на самия капак не функционираше.

Задника капак със свалена облицовка.
На снимката е показан крайния изключвател на бутона на багажника.Проблема бе от него.

При моделите Скорпио тези изключватели имат склонност да се чупят.И са проблем както при седаните, така и при комбитата.Добре че имах резервен и вече всичко се отваря с едно натискане на бутона!!!
Колата беше много окаляна и просто не можах да се въздържа да не и "ударя" една мивка



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Времето стана прекрасно и продължаваме с възраждането на колата:
Пълната диагностика на системата ЕЕС V. И в частност датчиците от които пряко зависи празния ход.
На ред беше така наречения ламбда-сензор или датчик следящ изгорелите газове.Той е от голямо значение при работата на двигателя на празен ход.С две думи какво представлява ламбда-сензора(сонда):
Това е устройство което подава сигнал към управляващия блок на колата.И спрямо стойностите които подава, компютъра може да коригира момента на впръскване на дюзите.От там много точно може да се направлява горивния процес.На върха на датчика има електрод който мери изгорелите газове.Освен това в самата ламбда-сонда има и нагревател, чрез който се достига по-бързо оптимална температура за отчитане.
Много често точно този нагревател дефектира, а от там и целия датчик се компрометира. Също ламбда-сондата е чувствителна на удари.
куплунга на ламбда-сондата с 4 пина.

Ето и местоположението на "ламбдата" отляво в долната част на изпускателните колектори, преди катализатора.
Проверихме и електронния усилвател на налягането.Той подава сигнал на процесора, а самия процесор EEC V отваря Егер клапана(за отработените газове).


Оказа се и че моделите скорпио Мк2 до 1996 г. освен ламбда-сондата са имали и още един кислороден датчик, който е давал информация на компютъра на колата.След Април 1996 този датчик вече е премахнат, както се вижда на снимката по-долу при нашия модел е затапен.Дата на производство Юни 1996

Следваха многократни измервания на сигнали и напрежения от и към процесора на колата и ламбда-сондата.И сравнения с данни по таблици.

С дигитален мултицет

С аналогов прибор
В следствие на измерванията се появиха съмнения за изрядността на ламбда-сондата и реших че трябва да я заменим с друга за проба.Намерих две ламбди за проби от по-нови фордове.По принцип ламбдите не се различават при различните фордове.

Едната на "Бош" другата японска на NTK .
Единствената разлика при различните модели са куплунзите.От форд обожават да заменят куплунзите всяка година при всичките си модели.
Но това не може да ни спре.Свързване на новия куплунг към главния сноп кабели за да може да включим лабдите за проба.

Проверката установи че няма изменение на работата на двигателя с различните видове сонди и оригиналната сонда също функционира нормално.

След пробите си върнахме отново скорпионовската сонда.
Проверена беше и цялата вакуумна система следяща разреждането.Това е цяла система от тръби подаващи или засмукващи участващи при работата на отделни възли на колата: вакуум на спирачките, Егер системата, системата за вакуум на резервоара, вентилацията на картера и др.
Със стрелките са дадени различните вакуум тръбопроводи.

Вакуума на климатичната инсталация и клапана за рециркулация на въздуха в купето.


Проверка и на EVAP системата за рециркулация на бензиновите пари от резервоара.
Следи количеството на бензиновите пари и при необходимост ги връща към двигателя за изгаряне.Наложи се при проверката да се вдигне задната част на колата.

Измерванията продължават, но за малко разнообразие и работа по екстериора и интериора:
Теглича подготвен за монтаж.Изчистен механично да метал, третиран с преобразовател на ръжда и намазан с 3 слоя "антикор" на битумна основа на фирма "Нигрин"


Новата броня се нуждаеше от лека заварка на единия ръб и вече е готова за монтаж.


Демонтирахме и облицовките на задния капак за да може да свалим електромотора с редуктора на задната чистачка.Самата та не работеше изобщо и в последствие се оказа че има изронени зъби в едното зъбно колело.
Дакоративната пластмаса около задното стъкло.Всички щипки бяха заменени с нови.


Ето и новия мотор с редуктора заедно с вградения към него щуцер на системата за измиване на стъклото.Тя пък получава налягане от помпата разположена в централния съд в двигателното пространство.

Вече монтирани с новия мотор и заедно с това всички кабелни снопове бяха укрепени със "свински опашки" и шумоизолирани с вата с цел намаляване тракането от вибрациите.


Шумоизолационна вата.

Преди монтажа на рамото на чистачката намазах шлиците му с графитна грес.


Преминаваме и към демонтаж на старата броня.Особено дясната и част се държеше на магия.Беше се наложило да я укрепявам допълнително с планки и видии за да не я загубя по пътя!


След махането на дясната част може да се види че бронята е понасяла много "страдания"..
...след предишен удар е пълнена с монтажна пяна.
Свалена и готова за кофата за боклук.

След свалянето се видя че има ръжда в долния край на задната "престилка". Но като цяло колата е била обработвана отдолу срещу корозия и като изключим веждите и долния ръб на праговете е здрава, без пробиви по дъното .

Естествено почистих мястото и го обработих с преобразовател на ръжда, след това го запечатах с антикор.

Преди това обаче големи ядове ни създадоха "Т" образните планки държащи бронята към гредите.Планките се захващат към гредите с болтове, които изложени на атмосферните условия, влагата и калта изхвърлени от задните гуми корозират и стават много трудни за развиване.

Пробвахме с обилно накисване с проникващо масло.Но нямаше никакъв ефект.Единствено счупихме един ключ Т40.
Оказа се че трябва да се действа с "тежката артилерия..."



Свалих планките от новата броня, които поради наличието на теглич ще бъдат други.

Обработих старите плафони за осветление на регистрационния номер.Имам си изработена собствена система за обновяване на стари и захабени пластмаси.Тя включва абразивно почистване и полиране с няколко вида пасти и запечатване накрая с тонираща черна паста.Ефекта е страхотен особено върху матирани прозрачни пластмаси.

Плафоните след обработката изглеждат почти като нови.Един такъв плафон струва в МП 40лв.
Така че спестихме 80лв.
Монтаж и на новото електрохромно огледало за обратно виждане.


И една снимка от пътен тест.Само да спомена че това е движение на 4 предавка (автоматична скоростна кутия) по прав участък с голям наклон.

Днес купихме и крепежите за монтажа на теглича:

Високо якости болтове 10,9 , гайки осигурени срещу саморазвивне 10,9 и шайби с широка периферия.

Пълната диагностика на системата ЕЕС V. И в частност датчиците от които пряко зависи празния ход.
На ред беше така наречения ламбда-сензор или датчик следящ изгорелите газове.Той е от голямо значение при работата на двигателя на празен ход.С две думи какво представлява ламбда-сензора(сонда):
Това е устройство което подава сигнал към управляващия блок на колата.И спрямо стойностите които подава, компютъра може да коригира момента на впръскване на дюзите.От там много точно може да се направлява горивния процес.На върха на датчика има електрод който мери изгорелите газове.Освен това в самата ламбда-сонда има и нагревател, чрез който се достига по-бързо оптимална температура за отчитане.
Много често точно този нагревател дефектира, а от там и целия датчик се компрометира. Също ламбда-сондата е чувствителна на удари.

куплунга на ламбда-сондата с 4 пина.

Ето и местоположението на "ламбдата" отляво в долната част на изпускателните колектори, преди катализатора.
Проверихме и електронния усилвател на налягането.Той подава сигнал на процесора, а самия процесор EEC V отваря Егер клапана(за отработените газове).


Оказа се и че моделите скорпио Мк2 до 1996 г. освен ламбда-сондата са имали и още един кислороден датчик, който е давал информация на компютъра на колата.След Април 1996 този датчик вече е премахнат, както се вижда на снимката по-долу при нашия модел е затапен.Дата на производство Юни 1996

Следваха многократни измервания на сигнали и напрежения от и към процесора на колата и ламбда-сондата.И сравнения с данни по таблици.


С дигитален мултицет

С аналогов прибор
В следствие на измерванията се появиха съмнения за изрядността на ламбда-сондата и реших че трябва да я заменим с друга за проба.Намерих две ламбди за проби от по-нови фордове.По принцип ламбдите не се различават при различните фордове.


Едната на "Бош" другата японска на NTK .
Единствената разлика при различните модели са куплунзите.От форд обожават да заменят куплунзите всяка година при всичките си модели.


Проверката установи че няма изменение на работата на двигателя с различните видове сонди и оригиналната сонда също функционира нормално.

След пробите си върнахме отново скорпионовската сонда.
Проверена беше и цялата вакуумна система следяща разреждането.Това е цяла система от тръби подаващи или засмукващи участващи при работата на отделни възли на колата: вакуум на спирачките, Егер системата, системата за вакуум на резервоара, вентилацията на картера и др.

Със стрелките са дадени различните вакуум тръбопроводи.

Вакуума на климатичната инсталация и клапана за рециркулация на въздуха в купето.


Проверка и на EVAP системата за рециркулация на бензиновите пари от резервоара.
Следи количеството на бензиновите пари и при необходимост ги връща към двигателя за изгаряне.Наложи се при проверката да се вдигне задната част на колата.

Измерванията продължават, но за малко разнообразие и работа по екстериора и интериора:
Теглича подготвен за монтаж.Изчистен механично да метал, третиран с преобразовател на ръжда и намазан с 3 слоя "антикор" на битумна основа на фирма "Нигрин"


Новата броня се нуждаеше от лека заварка на единия ръб и вече е готова за монтаж.


Демонтирахме и облицовките на задния капак за да може да свалим електромотора с редуктора на задната чистачка.Самата та не работеше изобщо и в последствие се оказа че има изронени зъби в едното зъбно колело.

Дакоративната пластмаса около задното стъкло.Всички щипки бяха заменени с нови.


Ето и новия мотор с редуктора заедно с вградения към него щуцер на системата за измиване на стъклото.Тя пък получава налягане от помпата разположена в централния съд в двигателното пространство.


Вече монтирани с новия мотор и заедно с това всички кабелни снопове бяха укрепени със "свински опашки" и шумоизолирани с вата с цел намаляване тракането от вибрациите.


Шумоизолационна вата.

Преди монтажа на рамото на чистачката намазах шлиците му с графитна грес.


Преминаваме и към демонтаж на старата броня.Особено дясната и част се държеше на магия.Беше се наложило да я укрепявам допълнително с планки и видии за да не я загубя по пътя!



След махането на дясната част може да се види че бронята е понасяла много "страдания"..
...след предишен удар е пълнена с монтажна пяна.

Свалена и готова за кофата за боклук.

След свалянето се видя че има ръжда в долния край на задната "престилка". Но като цяло колата е била обработвана отдолу срещу корозия и като изключим веждите и долния ръб на праговете е здрава, без пробиви по дъното .

Естествено почистих мястото и го обработих с преобразовател на ръжда, след това го запечатах с антикор.

Преди това обаче големи ядове ни създадоха "Т" образните планки държащи бронята към гредите.Планките се захващат към гредите с болтове, които изложени на атмосферните условия, влагата и калта изхвърлени от задните гуми корозират и стават много трудни за развиване.

Пробвахме с обилно накисване с проникващо масло.Но нямаше никакъв ефект.Единствено счупихме един ключ Т40.

Оказа се че трябва да се действа с "тежката артилерия..."



Свалих планките от новата броня, които поради наличието на теглич ще бъдат други.

Обработих старите плафони за осветление на регистрационния номер.Имам си изработена собствена система за обновяване на стари и захабени пластмаси.Тя включва абразивно почистване и полиране с няколко вида пасти и запечатване накрая с тонираща черна паста.Ефекта е страхотен особено върху матирани прозрачни пластмаси.


Плафоните след обработката изглеждат почти като нови.Един такъв плафон струва в МП 40лв.

Монтаж и на новото електрохромно огледало за обратно виждане.


И една снимка от пътен тест.Само да спомена че това е движение на 4 предавка (автоматична скоростна кутия) по прав участък с голям наклон.


Днес купихме и крепежите за монтажа на теглича:

Високо якости болтове 10,9 , гайки осигурени срещу саморазвивне 10,9 и шайби с широка периферия.

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.3 16V "Опит за съживяване"
Браво,всичко е описано като в книга на Хайнес. Не съм запознат с тези мотори ,но възможно ли е картерната вентилация да прави проблеми като при зетека.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта