Картерна вентилация Мондео TD'93

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 05 апр 2014, 19:23

Колеги,днес пробвaх с мaхнaт мaркуч и зaтaпенa дупкa нa кaпaкa. Не хвърля мaсло от мaркучa и нa прaзен ход и при подaвaне нa гaз-до около 3300 об. и дaвaх и не хвърля. Не знaм дaли трябвaше повече гaз дa и дaм,но не е проблем утре дa я пробвaм с повече обороти. Явно мaслото е било кaкто кaзa Оги остaнaло от кaпaкa в мaркучa и кaто съм го извaдил пръските мaсло сa били от тaм. Сегa обaче дaли тоя PCV клaпaн рaботи нормaлно нямaм идея кaк дa го проверя.
Поздрaви

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от HACKO » 05 апр 2014, 22:32

Сега пребърши хубаво около семеринга и карай така, с изваден маркуч, няколко дни и ако не се омасли тогава мисли за обслужване на клапана.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 05 апр 2014, 22:46

Сaмо дa измисля читaвa тaпa зa тръбaтa от кaпaкa нa клaпaните и ще я пробвaм. Притеснявa ме единствено,че ще омaже aнгренaжните ремъци и ще имa ядове. Чувaл съм,че мaслото ги рaзяждa и се късaт или че прескaчaт зъби и пaк дърво.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 07 апр 2014, 19:25

Пробвах днес с изваден маркуч и работа на място на празни обороти. Поработи малко и като че ли започна да потраква откъм клапаните. От първи до трети цилиндър над клапаните има още един капак а над четвърти няма. Виждат се гърбиците на разпределителния вал за клапаните и гърбицата за вакуум помпата. Не знам ако я карам така (с изваден маркуч откъм дюзите) дали няма да стане фал с гърбиците да останат не достатъчно омаслени.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от HACKO » 07 апр 2014, 19:38

Разпределителния вал се маже под налягане а не разчита на картерната вентилация да го маже, по принцип в във газовете на вентилацията почти не трябва да има масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 07 апр 2014, 21:36

Знам,че така се смазва вала ама де да знам....може и да съм се объркал за притракването. Лошото е,че така са го направили,че няма махане тая капачка от горе кръглата. Заради гадния дъждец днес не успях да сваля гумата и да махна долния капак на ангренажа да мога да видя омаслила ли е пак. Тия дни я карах около 2 км. само да сипя нафта до бензиностанцията и е работила на място по малко и това и е. Мисля да пробвам също така и с друг капак. Утре няма да мога,но в други ден слагам тапата и ще се развозя пък да видим.
Поздрави

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Картерна вентилация Мондео TD'93

Мнение от mi6o » 10 апр 2014, 20:32

Днес махнах маркуча,затапих тръбата на капака и покарах. От Овча Купел 1 карах до Руски паметник леко-1800-2000 об. най-много. Спрях да видя какво става и от маркуча беше пръскало масло. На място като давам газ не пръска (до около 3200-3300 об.). Върнах обратно маркуча да не вземе да остане без масло мотора и покарах още малко. Утре ще погледна семеринга и ще сложа друг капак на клапаните да пробвам с него какво ще стане и така.
Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта