ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Мда и аз съм със същите големи накладки, а датчика най вандално го отрязах.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
След доста търсене най-сетне намерих търсената добавка на "Кастрол".Незнайно защо тази добавка за бензинови двигатели се намира много трудно и почти не се среща в търговската мрежа.Но все пак благодарение на мой приятел се сдобих с нея.Няма описание на български език и предполагам е внесена по "втория начин"!Доста е практична защото се разтваря в съотношение 1:1000.Което ще рече че тубичката от 250мл е достатъчна за гориво 250л.Потвърждавам че добавката си струва.Наистина чисти горивната система и я предпазва.
Преди време ми дойде идеята да си направя надписи за колата от едно специално фолио.И сега реших да ги реализирам.Фолиото е специално, устойчиво на атмосферни влияния и е двупластово.Пригодено е специално за лазерно рязане.И тъй като имам познати занимаващи се с такава дейност им поръчах да направят табелки с надписи за колите ми.И тъй като съм кръстил проекта на колите"Individual" решех да го направя като запазена марка със собствено лого и ето.
Махнах нестандартно залепената емблема "Ghia" над мигача и там позиционирах табелката, респективно и отзад на багажника:

Върнах емблемата "Ghia" на стандартното и място, характерно за този модел.

С настъпване на пролетта дойде време и на реализиране на проекта преден "парктроник" (оригинален "Бош" за първоначално вграждане в Скорпио Мк2).При положение че вече имах монтиран заден "парктроник" се наложи обмисляне на свързването на новия и начина му на функциониране и сработване.Целта беше да се направи така че два управляващи блока да изпращат сигнал на един и същи дисплей, по различно време.Което ще рече че с бутон да може да се включва и изключва(по желание) предния "парктроник" и автоматично при включване на задна да сработва задния(който пък да деактивира предния ,ако е останал включен).За целта бе предвидено едно стандартно "форд" реле с пет края(зелено) и малко кабели.....
Ето това са необходимите кабели....

В багажника се направи връзката със съществуващия единен дисплей на "парктроника".Отклонение от куплунг с 6 края.



Ето това е кабелния сноп който ще захранва дисплея.Или казано по-точно ще подава информация от управляващия блок на "парктроника" към дисплея.
Самия управляващ блок решихме да го вградим в една от малкото свободни ниши в двигателния отсек - до левия фар(където е мотор-управлението на "темпомата") зад пластмасовия протектор.На по-долната снимка се вижда това.
На снимката върху бронята могат да се видят и двата сензора(ултразвукови) на системата.Тях ги бяхме сложили при пробата.А самото им вграждане ще бъде в предната броня, на нивото на халогените за мъгла(на мястото на фейслифтовите отвори за охлаждане на предните спирачки при моделите Мк2 след 1998г).
След тестване на схемата се оказа че двете системи си пречат една на друга, и не могат да ползват един и същ дисплей.Налага се преработване на начина на свързване и за целта решихме да се направи нова схема в която ще има включени 6 релета.
Иначе нищо не пречеше да се прекара инсталацията през купето.За най удачен начин избрахме тя да върви по вече изградено "трасе", а именно това в праговете.Най късия път бе отляво на купето.Като кабелите ги прекарахме през гумения маншон(предвиден за минаване на кабелни пътища) малко над педала за газта.И от там по горе описаното трасе.
Предна седалка

Задна седалка и от там под пластмасата на бутона за задните ел. облегалки. и към багажника.За сега толкова.остава де се "изчисти" схемата на свързване и да се инсталират сензорите и сме готови.Следва продължение

Преди време ми дойде идеята да си направя надписи за колата от едно специално фолио.И сега реших да ги реализирам.Фолиото е специално, устойчиво на атмосферни влияния и е двупластово.Пригодено е специално за лазерно рязане.И тъй като имам познати занимаващи се с такава дейност им поръчах да направят табелки с надписи за колите ми.И тъй като съм кръстил проекта на колите"Individual" решех да го направя като запазена марка със собствено лого и ето.

Махнах нестандартно залепената емблема "Ghia" над мигача и там позиционирах табелката, респективно и отзад на багажника:

Върнах емблемата "Ghia" на стандартното и място, характерно за този модел.

С настъпване на пролетта дойде време и на реализиране на проекта преден "парктроник" (оригинален "Бош" за първоначално вграждане в Скорпио Мк2).При положение че вече имах монтиран заден "парктроник" се наложи обмисляне на свързването на новия и начина му на функциониране и сработване.Целта беше да се направи така че два управляващи блока да изпращат сигнал на един и същи дисплей, по различно време.Което ще рече че с бутон да може да се включва и изключва(по желание) предния "парктроник" и автоматично при включване на задна да сработва задния(който пък да деактивира предния ,ако е останал включен).За целта бе предвидено едно стандартно "форд" реле с пет края(зелено) и малко кабели.....
Ето това са необходимите кабели....

В багажника се направи връзката със съществуващия единен дисплей на "парктроника".Отклонение от куплунг с 6 края.



Ето това е кабелния сноп който ще захранва дисплея.Или казано по-точно ще подава информация от управляващия блок на "парктроника" към дисплея.
Самия управляващ блок решихме да го вградим в една от малкото свободни ниши в двигателния отсек - до левия фар(където е мотор-управлението на "темпомата") зад пластмасовия протектор.На по-долната снимка се вижда това.

На снимката върху бронята могат да се видят и двата сензора(ултразвукови) на системата.Тях ги бяхме сложили при пробата.А самото им вграждане ще бъде в предната броня, на нивото на халогените за мъгла(на мястото на фейслифтовите отвори за охлаждане на предните спирачки при моделите Мк2 след 1998г).
След тестване на схемата се оказа че двете системи си пречат една на друга, и не могат да ползват един и същ дисплей.Налага се преработване на начина на свързване и за целта решихме да се направи нова схема в която ще има включени 6 релета.
Иначе нищо не пречеше да се прекара инсталацията през купето.За най удачен начин избрахме тя да върви по вече изградено "трасе", а именно това в праговете.Най късия път бе отляво на купето.Като кабелите ги прекарахме през гумения маншон(предвиден за минаване на кабелни пътища) малко над педала за газта.И от там по горе описаното трасе.

Предна седалка

Задна седалка и от там под пластмасата на бутона за задните ел. облегалки. и към багажника.За сега толкова.остава де се "изчисти" схемата на свързване и да се инсталират сензорите и сме готови.Следва продължение


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Вече системата е "изчистена" и функционира безупречно.Двата блока на парктрониците си споделят един и същи дисплей без да си пречат.На по-долната схема са показани нагледно връзките.

Ето и "главните действащи лица" - релетата, които отделят сигналите между отделните блокове.


Буксата на задния блок(задния парктроник) и мястото на свързването на релетата.Свръзката е посредством АПМ клеми.

И тук е мястото на поставянето на релетата.Събират се точно под вече съществуващия блок.Поне има място в излишък!
Остава само монтаж на управляващия бутон за включване на предния парктроник и сензори в бронята!

Ето и "главните действащи лица" - релетата, които отделят сигналите между отделните блокове.


Буксата на задния блок(задния парктроник) и мястото на свързването на релетата.Свръзката е посредством АПМ клеми.

И тук е мястото на поставянето на релетата.Събират се точно под вече съществуващия блок.Поне има място в излишък!


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Малко бяхме занемарили проекта "Пълна промяна" но сега вече пак набираме скорост.
Преди време бях писал че инсталацията на предния парктроник е прекарана и остава само монтажа на управляващия блок и предните сензори.За място на управляващия блок и предвидено пространството до десния фар, зад декоративната пластмаса.
А ето и кутията на блока - влагозащитена IP44.(още не боядисана)


Направена е и планка върху която ще лежи бутона за вкл. и изкл. на предния парктроник + светлинна сигнализация.А същи и бутоните за паметна на шофьорската седалка.Всичко това е тапицирано в кожа с цвета на салона.


Замислил съм и проект за направата на седалката на пътника до шофьора също с памет.Ако трябва да бъда честен той даже е наполовина готов.Специана благодарност на Дончо от Пловдивската група който ми даде необходимите материали за проекта (цялото шаси на седалката заедно с моторите, които са комбинирани с потенциометри и електронните блокове във вратите, както и ССМ.
Ето и снимки на донорството:


Намерете 10-те разлики!!!
Седалката донор и моята седалка готови за размяна на шейните с моторите.

Поглед на шейната отдолу.

Поглед отгоре.


Близък план на ел. моторите с потенциометрите.
Това ще е единственото скорпио с памет и на двете предни седалки.Аналогични модели имащи такива екстри са Ауди А8, МБ S серия, БМВ 7.
Дойде време и на подмяна на гумите от зимни на летни.

Освежих и джантите че имаха забележки.

Преди време бях писал че инсталацията на предния парктроник е прекарана и остава само монтажа на управляващия блок и предните сензори.За място на управляващия блок и предвидено пространството до десния фар, зад декоративната пластмаса.
А ето и кутията на блока - влагозащитена IP44.(още не боядисана)


Направена е и планка върху която ще лежи бутона за вкл. и изкл. на предния парктроник + светлинна сигнализация.А същи и бутоните за паметна на шофьорската седалка.Всичко това е тапицирано в кожа с цвета на салона.


Замислил съм и проект за направата на седалката на пътника до шофьора също с памет.Ако трябва да бъда честен той даже е наполовина готов.Специана благодарност на Дончо от Пловдивската група който ми даде необходимите материали за проекта (цялото шаси на седалката заедно с моторите, които са комбинирани с потенциометри и електронните блокове във вратите, както и ССМ.

Ето и снимки на донорството:



Намерете 10-те разлики!!!
Седалката донор и моята седалка готови за размяна на шейните с моторите.

Поглед на шейната отдолу.


Поглед отгоре.


Близък план на ел. моторите с потенциометрите.
Това ще е единственото скорпио с памет и на двете предни седалки.Аналогични модели имащи такива екстри са Ауди А8, МБ S серия, БМВ 7.

Дойде време и на подмяна на гумите от зимни на летни.

Освежих и джантите че имаха забележки.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Продължавам с проекта преден парктроник. Ето и една по-хубава снимка на управляващия превключвател на предния парктроник интегриран в общ блок с 3 позиционния бутон за памет на шофьорската седалка.

С цел доближаване до оригиналната визия за бутон на парктроника избрах да използвам бутона за разрешаване на ползването на задните ел. стъкла от скорпио Мк2.
В комбинация с това е инсталирана и допълнителна контролна лампа сигнализираща за вклучен преден парктроник.
Пристъпихме към монтирането.....
Ето така изглеждаше до сега:


Премахване на бутоните за ел.стъкла и огледала


С цел по добър достъп за прекарване на кабелите от бутона до управляващия блок се наложи да махнем друг един блок, а именно мултифункционалния блок на шофьорската врата(управлява ел.стъклата, огледалата, централното заключване, глобалното затваряне, алармата, електрическите седалки и др.)


Ето и малко снимки от пипкавата работа по прекарването на захранването към бутона на парктроника....


Всички възможни пинове на куплонга между вратата и купето са запълнени и се наложи да прекарваме кабелите през външно трасе-шлаух.Естествено след това всичко се изолира.
Преди монтажа, планката върху която е монтиран бутона на парктроника и ел.седалката е обработена с шприц кит.

Ето и готовия резултат - направо фабрична работа!


И с активиран сигнал...

Сега оставаше само да се поставят предните датчици в бронята.Една не лека задача при положение че трябваше да се разкача предната броня, която пък от своя страна трудно се регулира и за капак на всичко има и интегрирани умиватели на предните фарове.

Предвидихме че ще е по-лесно да се разпробият местата на датчиците предварително и след това да разкачваме бронята.Пресметнахме разстоянието център/център на датчиците отзад и го прехвърлихме отпред, оразмерихме и започнахме пробиването...


За целта трябва да се използват хубави фрези иначе може да стане "мазало"!
И вече пробити

И декоративните втулки са поставени.

И една приятна изненада оказа се, че след като се махнат комплекта халоген/мигач има възможност да се бръкне и да се постави тялото на датчика.Ето това беше добра новина.Друг е въпроса че ръката ти се надира и подува в последствие

А тук на снимката се вижда инсталацията на управляващия блок на предния парктроник и включването в него на куплонзите на датчиците.

И ето ни напълно готови.

Накратко малко информация за системата парктроник на Форд Скорпио:
Системата е разработка на фирма "Бош" и е предвидена за първоначално вграждане по желание на клиента, срещу доплащане.Състои се от два ултразвукови датчика(сензори) интегрирани в задната броня , управляващ електронен блок и светлинно-звуков дисплей.Системата работи изключително точно като единствения и минус е големите габарити на сензорите.Никога не се е предвиждало, при Скорпио Мк2 предлагане на преден парктроник.
При мен използвахме 2 системи парктроник с 4 датчика(два отпред и два отзад), всяка система си работи независимо една от друга използвайки собствен електронен блок.Характерното тук е че двете системи си делят един светлинно-звуков дисплей.Всичко това е направено посредством сложна автоматика с участието на доста релета.Предния парктроник може да бъде вкл. и изкл. посредством бутон, а задния чрез активиране на задна скорост.Независимо от това че предния парктроник е включен преминавайки в позиция R той се изключва и започва да действа задния.
А ето това съм го предвидил в последствие за вграждане.

Часовник,дата,хронометър,термометър от Мк1 Ghia
След парктроника решихме да довършим и инсталацията на паметта в седалката до шофьора.
Разглобяване на вратата.

Тук трудното беше че трябва да прекарат 6 кабела от купето във вратата.А както бях споменал по-горе свободни пинове в буксите нямаше.Независимо от това с използването на шлаух нещата пак се получиха.

Влизайки в купето шесте кабела се вливат по съществуващато кабелно тресе в левия праг и влизайки под тапицерията излизат в зоната под седалката до шофьора.

За удобство се наложи да разкачим и седалката.

Последваха редица спойки(над 50 запоявания) и прекарвания на кабели, бандажи и др. Доста работа чиито подробности няма да описвам, а само ще кажа че траеше 2 дена.
На снимката се вижда единият от блоковете(ССМ) без който паметта не може да работи.

А тук се виждат двата готови навързани блока(ССМ и Мултифункционален модул Шофьорска врата) преди инсталирането им под седалката.Там ни се стори най-удачното място.Като предварително се убедихме че ел. механиката на седалката няма да им пречи.

Ето и готовия вид.



С цел доближаване до оригиналната визия за бутон на парктроника избрах да използвам бутона за разрешаване на ползването на задните ел. стъкла от скорпио Мк2.
В комбинация с това е инсталирана и допълнителна контролна лампа сигнализираща за вклучен преден парктроник.
Пристъпихме към монтирането.....
Ето така изглеждаше до сега:


Премахване на бутоните за ел.стъкла и огледала


С цел по добър достъп за прекарване на кабелите от бутона до управляващия блок се наложи да махнем друг един блок, а именно мултифункционалния блок на шофьорската врата(управлява ел.стъклата, огледалата, централното заключване, глобалното затваряне, алармата, електрическите седалки и др.)


Ето и малко снимки от пипкавата работа по прекарването на захранването към бутона на парктроника....


Всички възможни пинове на куплонга между вратата и купето са запълнени и се наложи да прекарваме кабелите през външно трасе-шлаух.Естествено след това всичко се изолира.

Преди монтажа, планката върху която е монтиран бутона на парктроника и ел.седалката е обработена с шприц кит.


Ето и готовия резултат - направо фабрична работа!



И с активиран сигнал...

Сега оставаше само да се поставят предните датчици в бронята.Една не лека задача при положение че трябваше да се разкача предната броня, която пък от своя страна трудно се регулира и за капак на всичко има и интегрирани умиватели на предните фарове.

Предвидихме че ще е по-лесно да се разпробият местата на датчиците предварително и след това да разкачваме бронята.Пресметнахме разстоянието център/център на датчиците отзад и го прехвърлихме отпред, оразмерихме и започнахме пробиването...


За целта трябва да се използват хубави фрези иначе може да стане "мазало"!
И вече пробити

И декоративните втулки са поставени.

И една приятна изненада оказа се, че след като се махнат комплекта халоген/мигач има възможност да се бръкне и да се постави тялото на датчика.Ето това беше добра новина.Друг е въпроса че ръката ти се надира и подува в последствие


А тук на снимката се вижда инсталацията на управляващия блок на предния парктроник и включването в него на куплонзите на датчиците.

И ето ни напълно готови.

Накратко малко информация за системата парктроник на Форд Скорпио:
Системата е разработка на фирма "Бош" и е предвидена за първоначално вграждане по желание на клиента, срещу доплащане.Състои се от два ултразвукови датчика(сензори) интегрирани в задната броня , управляващ електронен блок и светлинно-звуков дисплей.Системата работи изключително точно като единствения и минус е големите габарити на сензорите.Никога не се е предвиждало, при Скорпио Мк2 предлагане на преден парктроник.
При мен използвахме 2 системи парктроник с 4 датчика(два отпред и два отзад), всяка система си работи независимо една от друга използвайки собствен електронен блок.Характерното тук е че двете системи си делят един светлинно-звуков дисплей.Всичко това е направено посредством сложна автоматика с участието на доста релета.Предния парктроник може да бъде вкл. и изкл. посредством бутон, а задния чрез активиране на задна скорост.Независимо от това че предния парктроник е включен преминавайки в позиция R той се изключва и започва да действа задния.
А ето това съм го предвидил в последствие за вграждане.

Часовник,дата,хронометър,термометър от Мк1 Ghia
След парктроника решихме да довършим и инсталацията на паметта в седалката до шофьора.
Разглобяване на вратата.

Тук трудното беше че трябва да прекарат 6 кабела от купето във вратата.А както бях споменал по-горе свободни пинове в буксите нямаше.Независимо от това с използването на шлаух нещата пак се получиха.

Влизайки в купето шесте кабела се вливат по съществуващато кабелно тресе в левия праг и влизайки под тапицерията излизат в зоната под седалката до шофьора.

За удобство се наложи да разкачим и седалката.

Последваха редица спойки(над 50 запоявания) и прекарвания на кабели, бандажи и др. Доста работа чиито подробности няма да описвам, а само ще кажа че траеше 2 дена.
На снимката се вижда единият от блоковете(ССМ) без който паметта не може да работи.

А тук се виждат двата готови навързани блока(ССМ и Мултифункционален модул Шофьорска врата) преди инсталирането им под седалката.Там ни се стори най-удачното място.Като предварително се убедихме че ел. механиката на седалката няма да им пречи.

Ето и готовия вид.



- CEC0087
- Потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
А така, страхотна работа сте свършили



- SvetlioGeorgiev
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
- Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Няма такова скорпио просто... ти го превърна в S-класа от всякъде евалата за труда, това ми е една от любимите теми за четене! Много се надявам да го видим в Стара Загора на изложението! поздрави от мен. 


POWERED BY SVT...
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Много, много труд сте отхвърлили с баща ти, който накрая със сигурност ти е доставил супер удоволствие от свършената работа, а частично и на нас четящите темата и разглеждащи снимките.
Колата е придобила статута на единствена и изисква много пазене - каране само за кеф в свободното време.
Колата е придобила статута на единствена и изисква много пазене - каране само за кеф в свободното време.

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Младене, днес при разчистването на мазето намерих няколко датчика за ABS-а от моето Скорпио, което замина за Украйна. Ако мислиш, че ще ти свършат работа, драсни няколко реда, за да им организирам транспорта. Ако ли не заминават за боклука.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Специална благодарност към Дончо от Пловдивската група който ми помогна за намирането на определени облицовки и кори в бежов цвят за интериора в купето.Имах известни липси които сега са възстановени.И специално му обещах да запиша фабричните фордовски номера под всяка снимка (заради определен вид негова статистика)!

Облицовки задни дръжки:
Дясна R 95GB A266A20 BB
Лява L 95GB A266A21 BB
Облицовки предни дръжки
Дясна R 92GBA22620 AB
Лява L 92GB A22621 AB

Пепелници задни врати
87BB A24726 AAW

Облицовки зона крака
Дясна R 85GB A02344 ACW
Лява L 85GB A02345 ACW

Облицовка задна седалка
Дясна R 85GB A13208 FCW
Лява L 85GB A13209 FCW

Облицовка заден праг
Лява L 95GB F13209 CAW
Дясна R 85GB F13208 CAW

Облицовка преден праг
Дясна R 95GB F13208 AAW
Лява L 95GB F13209 AAW

Облицовка средна част
Дясна R 85GB A24478 ABW

Текстилни облицовки предни седалки
Дясна R 93GB A618 K88
Лява L 93GB A618 K89

Задна текстилна кора - тонколони
№ не се чете!
Ето и снимки след монтажа:








Облицовки задни дръжки:
Дясна R 95GB A266A20 BB
Лява L 95GB A266A21 BB

Облицовки предни дръжки
Дясна R 92GBA22620 AB
Лява L 92GB A22621 AB

Пепелници задни врати
87BB A24726 AAW

Облицовки зона крака
Дясна R 85GB A02344 ACW
Лява L 85GB A02345 ACW

Облицовка задна седалка
Дясна R 85GB A13208 FCW
Лява L 85GB A13209 FCW

Облицовка заден праг
Лява L 95GB F13209 CAW
Дясна R 85GB F13208 CAW

Облицовка преден праг
Дясна R 95GB F13208 AAW
Лява L 95GB F13209 AAW

Облицовка средна част
Дясна R 85GB A24478 ABW

Текстилни облицовки предни седалки
Дясна R 93GB A618 K88
Лява L 93GB A618 K89

Задна текстилна кора - тонколони
№ не се чете!
Ето и снимки след монтажа:








- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Дойде редът да се сменят дисковете и спирачните апарати с такива от модела Скорпио Косуърд 24V. Последно спирачните накладки и дискове бяха сменяни в Англия марка "Делфи".Трябва да отворя една скоба и да обясня, че по принцип нямах намерение да се занимавам с подобно нещо, но преди време Иво(със скорпиотата от София) ми се обади и ми предложи да ми продаде спирачни апарати предни и задни от неговия Косуърд 24V.Идеята ме заинтригува и реших да ги купя.Като уговорката беше че всичко е взаимозаменимо, в добро състояние и апаратите стават директно на главините.Не искам да влизам в уточнения че общо взето си купих една камара желязо което за нищо не става( предни износени дискове, престъргвани със шлайф за да им се заличи ръба, блокирали апарати и т.н.).Не искам да плюя, не съм от тези хора.Не съм разбрал, минали са ме.
Та след като вложих няколко стотин лв за ревизиране на спирачните апарати,нови дискове и накладки се насочихме към монтаж.Притесняваше ни факта че главите на болтовете са корозирали от английския климат и трудно ще се развият.
Затова и потърсихме услугите на наш познат.И за пореден път се убедихме че хубавия инструмент(ключове,камъни) е предпоставка за бърза и лесна работа.Като под хубав разбирам и нов и марков( "Гедоре", "Ротенбергер" и др.)
Сваляне преден диск 260 мм

Качване нов диск Косуърд 278 мм и спирачен апарат


И като обезвъздушихме системата и качихме предните колела, решихме да се пробваме сами на задните.

Стандартен заден диск плътен 253мм.
И естествено по "закона на Мърфи" единия болт се разви от раз, а другия превъртя в ключа.
И се наложи да го режем.

И след като всичко беше готово и дойде реда на монтажа на новия диск 273мм (вентилируем) се оказа че отворите на спирачния апарат от Косуърд не пасват на отворите на главините......ПЪЛНА ГРЕДА!Отворих "Микроката" и се оказа че главините на Скорпио 2,9 24V са различни.И естествено - Форд верни на себе си правят всичко така че да не може да става на различните модификации. И след доста ровене стигнах до следните изводи:
Задните дискове при скорпио Мк2 са 2 вида:
1. Заден плътен 253мм дебелина 20мм монтира се на седан версиите.
2.Заден вентилиран 253мм дебелина 20мм. монтира се на комби версиите.
3.Заден вентилиран 273мм. дебелина 20мм монтира се на седан и комби 24 клапана Косуърд.
4.Спирачен апарат заден поддържащ 253 мм дискове
5. Спирачен апарат заден поддържащ 273 мм дискове Косуърд
6.Задна главина за вички версии без 24 клапана Косуърд
7.Задна главина за 24 клапана Косуърд

Така че това е за сега.Върнах си старите задни дискове и апарати.Ако знаех че ще се стекат нещата така изобщо нямаше да се хващам с това.Иначе вариантите за сега са търсена на главини от Косуърд, но това изобщо не ме "кефи" и хич не ми се занимава с това.Писнало ми е от тарикати и пазарлъци.Имам и един вариант с монтаж на предни дискове отзад, но още сме в процес на проучване....
Реших да си успокоя нервната система с нещо което ме разтоварва истински, а именно почистване, в частност на купето и кожения салон.


Затова и потърсихме услугите на наш познат.И за пореден път се убедихме че хубавия инструмент(ключове,камъни) е предпоставка за бърза и лесна работа.Като под хубав разбирам и нов и марков( "Гедоре", "Ротенбергер" и др.)

Сваляне преден диск 260 мм

Качване нов диск Косуърд 278 мм и спирачен апарат


И като обезвъздушихме системата и качихме предните колела, решихме да се пробваме сами на задните.


Стандартен заден диск плътен 253мм.
И естествено по "закона на Мърфи" единия болт се разви от раз, а другия превъртя в ключа.


И след като всичко беше готово и дойде реда на монтажа на новия диск 273мм (вентилируем) се оказа че отворите на спирачния апарат от Косуърд не пасват на отворите на главините......ПЪЛНА ГРЕДА!Отворих "Микроката" и се оказа че главините на Скорпио 2,9 24V са различни.И естествено - Форд верни на себе си правят всичко така че да не може да става на различните модификации. И след доста ровене стигнах до следните изводи:
Задните дискове при скорпио Мк2 са 2 вида:
1. Заден плътен 253мм дебелина 20мм монтира се на седан версиите.
2.Заден вентилиран 253мм дебелина 20мм. монтира се на комби версиите.
3.Заден вентилиран 273мм. дебелина 20мм монтира се на седан и комби 24 клапана Косуърд.
4.Спирачен апарат заден поддържащ 253 мм дискове
5. Спирачен апарат заден поддържащ 273 мм дискове Косуърд
6.Задна главина за вички версии без 24 клапана Косуърд
7.Задна главина за 24 клапана Косуърд

Така че това е за сега.Върнах си старите задни дискове и апарати.Ако знаех че ще се стекат нещата така изобщо нямаше да се хващам с това.Иначе вариантите за сега са търсена на главини от Косуърд, но това изобщо не ме "кефи" и хич не ми се занимава с това.Писнало ми е от тарикати и пазарлъци.Имам и един вариант с монтаж на предни дискове отзад, но още сме в процес на проучване....
Реших да си успокоя нервната система с нещо което ме разтоварва истински, а именно почистване, в частност на купето и кожения салон.



- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Много кофти работа, че така са те набутали с непотребното желязо.

- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Винаги има риск от некоректни търговци, на почти всеки му се е случвало, но колегата надали ще прочете критиката към него, тъй като вече не кара Форд и надали влиза тук.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Възхищавам ти се на труда, на мерака и на колата. Винаги чета постовете ти за Скорпиото с интерес и много ти се радвам. Обаче като прочетох последния ти пост, истински се разочаровах. За наше съжаление има и такива хора. И аз минах по подобни перипетии, но може би не чак такива. Давай смело напред с проектите. Вярвам, че скоро ще се сдобиеш с хубави и желани от теб задни спирачки.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Преди време забелязах че на стъклото на предния ми ляв фар се е появила микро пукнатина.Без видима следа от удар от камъче или друго нещо.Единственото което си обяснявам е, че е някакво вътрешно напрежение. И тъй като фара е от стъкло в течение на една седмица тази пукнатина се увеличи от край до край.Влага и вода не влизаше, но ме дразнеше и най-накрая ми остана време да го сменя!

Демонтаж на старото стъкло


Лепене с Ft 101
Преди няколко години си поръчах "ултра","мега" модерни бели мигачи от Англия, като таях надежди, че ще се окажат свестни.Но уви след време белите мигачи грозно се матираха и пожълтяха.И сега бях решил да ги съживявам, но послушах съвета на бащата и ги пратих К.К.
(Към коша)

Реших да си върна оригиналните оранжеви мигачи, които между впрочем изглеждат все още като нови.


Демонтаж на старото стъкло


Лепене с Ft 101
Преди няколко години си поръчах "ултра","мега" модерни бели мигачи от Англия, като таях надежди, че ще се окажат свестни.Но уви след време белите мигачи грозно се матираха и пожълтяха.И сега бях решил да ги съживявам, но послушах съвета на бащата и ги пратих К.К.
(Към коша)


Реших да си върна оригиналните оранжеви мигачи, които между впрочем изглеждат все още като нови.


- ivoford
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 21 май 2007, 13:44
- Модел на автомобила: SCORPIO
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Здравей Младене днес след дълго време влязох във форума и останах изненадан от твоите критики към мен.Ти си първият човек който не е доволен от мен.Дисковете и апаратите не са от моя Косуърт , а от този който купих за части следователно не се е движил,но силно се съмнявам да са били блокирали апаратите защото лесно се прибраха.За дисковете те предупредих че цяла година са стояли на открито и са ръждясали затова ще ги мина с телена четка на ръка./уверявам те намеса с флекс никога не е имало/.А за разликата в задните апарати дори аз не знаех докато не прочетох в твоята тема ,ако ми се беше обадил преди 15 март щях да ти подаря целия заден мост пълен комплект ,но на тази дата разчистих целия гараж и върнах доста неща за скраб.Накрая ще добавя , пропускаш да кажеш ,че цената на която ти ги продадох включително и всичко друго закупено от мен беше почти като за вторични суровини след твоите пазарлъци,а кой е тарикат не зная,но ако нещо ти потрябва за Скорпио и аз го имам ще ти го подаря. Извинявам се че тук пиша.Поздрави на всички.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Младене, скоро и аз взех такива същите мигачи за Мондеото ми. Взех ги от Англия с надеждата че като са "английски" (всъщност китайски от Англия), ще са хубави .... е, все още са здрави и изглеждат като нови /а са на цял месец
/ ... но истината е че изглеждат много афиф (изкуственяци) и едва ли ще се запазят както твоите - т.е. цели години .... но визуалната разлика между белите и оранжевите е в пъти по-добра в полза на белите.......

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
С риск да направя спам ще добавя следния отговор:ivoford написа:Здравей Младене днес след дълго време влязох във форума и останах изненадан от твоите критики към мен.Ти си първият човек който не е доволен от мен.Дисковете и апаратите не са от моя Косуърт , а от този който купих за части следователно не се е движил,но силно се съмнявам да са били блокирали апаратите защото лесно се прибраха.За дисковете те предупредих че цяла година са стояли на открито и са ръждясали затова ще ги мина с телена четка на ръка./уверявам те намеса с флекс никога не е имало/.А за разликата в задните апарати дори аз не знаех докато не прочетох в твоята тема ,ако ми се беше обадил преди 15 март щях да ти подаря целия заден мост пълен комплект ,но на тази дата разчистих целия гараж и върнах доста неща за скраб.Накрая ще добавя , пропускаш да кажеш ,че цената на която ти ги продадох включително и всичко друго закупено от мен беше почти като за вторични суровини след твоите пазарлъци,а кой е тарикат не зная,но ако нещо ти потрябва за Скорпио и аз го имам ще ти го подаря. Извинявам се че тук пиша.Поздрави на всички.
Здравей Иво.Нещата които съм взимал от тебе са били винаги със завишени цени, но това си е моя грешка или вина.Първия комплект парктроник който взех беше без вътрешните втулки и капачето на дисплея и целия с кал. Цената беше трицифрена.
За втория комплект парктроник (в добро състояние) цената беше също трицифрена.
За дисковете няма какво да повтарям.Все пак мога да направя разлика между ръжда търкана с четка и ръб свалян с шлайф.Все пак хората са измислили измервателни инструменти и те говорят сами по себе си.
За ревизия на спирачните апарати с клеясали механизми на ръчната пак няма да коментирам.
Апропо пазя предните спирачните дискове само с цел да ги показвам какво се продава и в какъв вид може да е една стока.
За разговора ми по телефона дето "прекъсваше" и него не искам да коментирам.Не съм очаквал такова отношение....
За цената може да кажеш спокойно на какви цени ми ги продаде, не е тайна.И като тегля чертата, при съотношение на цената за изкупуване на черен метал 40-50ст. на кг. Явно жестоко съм се минал!
А след като не стават спирачните апарати какво да правя от тук на татък?Какво ще ме посъветваш? Да си купя чисто нови задни главини от МОТО-ПФОЕ за 240 лв бройката?
И не на последно място ТИ ВИНАГИ МЕ ТЪРСЕШЕ ЗА ДА ПРЕДЛАГАШ ЧАСТИТЕ СИ!
Така смятам да приключа с всичко казано до тук.Иначе остани си със здраве.Нямам намерение нито да пазарувам повече от тебе, нито желая подаръци.Телефона ми го знаеш ако има нещо за казване съм на линия ,успех с всички бъдещи начинания!

п.п. Извинявам се за Спама.
Последна промяна от mladen1984 на 28 май 2014, 20:33, променено общо 1 път.

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Ами не се знае.Дано да се запазят.Аз даже имам навика като пастирам( полирам) колата да минавам с вакса и стоповете.Това ги запазва допълнително.Но в случая с мигачите и това не помогна.Явно пластмасата не е качествена и пригаря.martin1977 написа:Младене, скоро и аз взех такива същите мигачи за Мондеото ми. Взех ги от Англия с надеждата че като са "английски" (всъщност китайски от Англия), ще са хубави .... е, все още са здрави и изглеждат като нови /а са на цял месец/ ... но истината е че изглеждат много афиф (изкуственяци) и едва ли ще се запазят както твоите - т.е. цели години .... но визуалната разлика между белите и оранжевите е в пъти по-добра в полза на белите.......


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта