мистерия при запалването
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
мистерия при запалването
Карам Ескорт от '92-а. Вече прочетох, че и при други се случва, когато карат по-дълго, колата им да не запали. При мен е същото. Никой не може да разбере на какво се дължи, защото когато е студена си пали от раз. Интересното е, че когато карам дълго и загася двигателя, после въртя и нищо - лампите светват, стартера не върти. Но ако изчакам докато вентилатора се включи, после се изключи и завъртя, пали без никакъв проблем. На какво може да се дължи това?
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: мистерия при запалването
здрасти, като гледам не те посрещнаха много добре, но какво да се прави, не се сърди, а сега на проблема ти - честно казано нямам никакъв опит с ескорт, но мога да ти кажа при същите проблеми какъв беше проблема при 2003та година НИСАН ПАТРОЛ 3.0 ТД двигател, та пак така палеше студен от раз караш си.. като го оставиш на слънце малко няма палене... проблема беше в един от температурните сензори на колата, които беше преебан и даваше погрешна информация на екуто, че колата е прегряла... та не знам при ескорта как е, но вероятно има аналогична блокировка, успехЗахари написа:Карам Ескорт от '92-а. Вече прочетох, че и при други се случва, когато карат по-дълго, колата им да не запали. При мен е същото. Никой не може да разбере на какво се дължи, защото когато е студена си пали от раз. Интересното е, че когато карам дълго и загася двигателя, после въртя и нищо - лампите светват, стартера не върти. Но ако изчакам докато вентилатора се включи, после се изключи и завъртя, пали без никакъв проблем. На какво може да се дължи това?

Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
По-темата:
Не разбирам от бензинови двг, но:
Когато дадеш на контакт и стартера получи захранване, се "изхвърля" бендикса" който освен че се "зацепва" механично ... включва и захранването за стартера (тока е много голям ... затова и кабела от акум. е дебел и отива директно на стартера без релета, предпазители...).
Така че според мен проблема ти е контактен:
- когато дадеш на контакт дали бендикса се изхвърля (трябва да се чуе) ?
- ако се изхвърля но не върти - явно стартера не получава захранване: проблема може да е в бендикса (нагорели контакти...) или лош контакт (лоша маса) ...
Що пали след някакви заклинания?
- ако проблема е контактен (лоша маса, клеясали клеми...) при нагрят и студен двигател поради свиване/разширение на метала е възможно да се получат такива аномалии .
Моя съвет е да почистиш клемите на стартера и батерията (с контктен спрей).. Ще е добре и ако разглобиш стартера и го почистиш (ще можеш и сам).
Провери и масата (-) дали стига то стартера (при загрят може и да се губи ако има лош контакт !?)
ПАК-НЕ ПО ТЕМАТА:
До paci:
Ако имаш в предвид мен ("колегата по-долу") - не съм ти се сърдил (всъщност преди 2-3 месеца имаше нещо изтрито ... но го разбрах след около 1 месец след като ти прочетох ЛС-то
)
Отностно "политиката" - ми се струва странно че за: "бели киломентражи", "сини ламБи", 250км/ч, голфове/опели и др. простотии... може да се пускат теми ... А за реални проблеми може ама с ограничения !?
Още повече, когато една тема е с повече от 2 страници - вече нищо не е по-темата... Друг е въпроса и какви "заглавия" имат темите... поне модераторите могат да ги преименуват с по-смислени и ясни заглавия ... Или след време някои теми да се обединяват !?
То никой от "старите" юзери не ползва търсачката - а какво остава за новите ?
Не разбирам от бензинови двг, но:
Когато дадеш на контакт и стартера получи захранване, се "изхвърля" бендикса" който освен че се "зацепва" механично ... включва и захранването за стартера (тока е много голям ... затова и кабела от акум. е дебел и отива директно на стартера без релета, предпазители...).
Така че според мен проблема ти е контактен:
- когато дадеш на контакт дали бендикса се изхвърля (трябва да се чуе) ?
- ако се изхвърля но не върти - явно стартера не получава захранване: проблема може да е в бендикса (нагорели контакти...) или лош контакт (лоша маса) ...
Що пали след някакви заклинания?
- ако проблема е контактен (лоша маса, клеясали клеми...) при нагрят и студен двигател поради свиване/разширение на метала е възможно да се получат такива аномалии .
Моя съвет е да почистиш клемите на стартера и батерията (с контктен спрей).. Ще е добре и ако разглобиш стартера и го почистиш (ще можеш и сам).
Провери и масата (-) дали стига то стартера (при загрят може и да се губи ако има лош контакт !?)
ПАК-НЕ ПО ТЕМАТА:
До paci:
Ако имаш в предвид мен ("колегата по-долу") - не съм ти се сърдил (всъщност преди 2-3 месеца имаше нещо изтрито ... но го разбрах след около 1 месец след като ти прочетох ЛС-то

Отностно "политиката" - ми се струва странно че за: "бели киломентражи", "сини ламБи", 250км/ч, голфове/опели и др. простотии... може да се пускат теми ... А за реални проблеми може ама с ограничения !?
Още повече, когато една тема е с повече от 2 страници - вече нищо не е по-темата... Друг е въпроса и какви "заглавия" имат темите... поне модераторите могат да ги преименуват с по-смислени и ясни заглавия ... Или след време някои теми да се обединяват !?
То никой от "старите" юзери не ползва търсачката - а какво остава за новите ?
- ultrawolf
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Захари, твоя проблем се наблюдава и при мен.
И аз процедирам по същия начин като включвам на контакт, изчаквам да спре перката на вентилатора и паля тогава. За нещастие нямам 100% отговор и решение на проблема , единственото логично обеснение е, че има някъде нещо като сензор или датчик които блокира ел. веригата към стартера (само подава тока на горивната помпа).
СЪВЕТ: Не се опитвай да махнеш или спреш този датчик/сензор ..рискуваш да ти "кипне чайника" някъде по пътя което никак не е приятно. Масата и стартера нямат нищо общо с този проблем просто перката на двигателя спира да върти след като спреш мотора за разлика от другите марки , но нали в това се крие чара на Ford
П.С. Пожелавам ти безаварийно каране по пътя и ...спокойно на зима няма да имаш този проблем
И аз процедирам по същия начин като включвам на контакт, изчаквам да спре перката на вентилатора и паля тогава. За нещастие нямам 100% отговор и решение на проблема , единственото логично обеснение е, че има някъде нещо като сензор или датчик които блокира ел. веригата към стартера (само подава тока на горивната помпа).
СЪВЕТ: Не се опитвай да махнеш или спреш този датчик/сензор ..рискуваш да ти "кипне чайника" някъде по пътя което никак не е приятно. Масата и стартера нямат нищо общо с този проблем просто перката на двигателя спира да върти след като спреш мотора за разлика от другите марки , но нали в това се крие чара на Ford

П.С. Пожелавам ти безаварийно каране по пътя и ...спокойно на зима няма да имаш този проблем

- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хм, тези ескорти явно са с много проблемни стартери! На моя един ден преди да тръгна за морето се пре*** стартера. 2 дни след като се върнах пак същата работа, въртя ключа ма стартера не върти. До колкото знам от предишния собственик и той го е сменял веднъж или два пъти. Хаха сега обаче имам друг проблем. На топъл двигател след като го загася и след малко се опитам да запаля, стартера върти обаче колата не пали. Е, след 5 мин. почивка запалва де, но все пак е неприятно. Забелязах, че се получава когато загася двигателя, но не съм загасил фаровете преди това. Незнам, може и да си въобразявам, но може и да има нещо общо 

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Спред мен това е верният отговор! Стартера се загрява прекалено и частите му се разширяват. Като пример мога да дам Fiesta RS Turbo. За нея специално са произведени термощитове за стартера (ламарина която се явява като кожух), понеже турбокомпресора се пада много близо до стартера (а от турбото се излъчва доста топлина, вярвайте миorlinm написа:Значи е възможно при загряла кола, от температурно разширение някакво бендикса за задира евентуално. Не съм сигурен ама не е като да няма мъничко логика..

когато се включи вентилатора на радиатор, стартера се обдухва със сравнително хладен въздух и се охлажда (явно достатъчно, за да може да се завърти и двигателя да запали).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта