антифриз

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 23 окт 2006, 22:06

аз със със син от ОМВ - макар че цитата на Паци показва че е забранен в Германия австрийците го произвеждат доволен съм от него
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 окт 2006, 01:16

Намерих половинка литър от дъртия ескорт останала за доливане. Стигна перфектно да компенсирам каквото липсваше след монтирането на моторчето за парното.
Купих си уредче за измерване на гъстотата на антифриза и акумулатора. Обаче антифриза се мерел студен. Утре ще го мерим. Приготвил съм си и 1Л концентрат на Приста евентуално да източа 1Л от системата и да добавя концентрата.
Набутал съм син антифриз в този които ми се виждаше зелен в системата.
Ако забележите, че MasterBo и Svetlix не пишат вече да знаете, че съм брал ядове с това омешване на цветовете. :twisted:

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 26 окт 2006, 09:56

kEFi написа:...от както имам колата търся зелен ... няма никъде или поне не съм намерил, а колата си дойде от Ит с такъв.
Навсякъде само син - е смесих го и вече съм син.
Червения е хубав, но не бива да се смесва с никой друг. Ако се минава на него е добре да се продуха системата!
Зелен антифриз има на бензиностанциите Лукойл-Петрол - концентрат 4л. Мисля, че беше руски

Потребителски аватар
Adobe
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Adobe » 01 ное 2006, 12:55

Някой може ли да каже дали този зеленият е по добър от синият, аз също съм със зелен и немога да открия никаде но сега ще провера на Лукойл-Петрол.

И може ли някой да ми каже колко литра събира моята система че хич не съм запознат.
Orion 1.3 Ghia '90


Благодаря предварително!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 06 ное 2006, 09:12

Проблем ли е да се долее само концентрат на -70 градуса да кажем ?
Имам предвид ак осистемата събира 5 литра, доливаш 5 литра концентрат и караш..

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 ное 2006, 10:50

Нцъ, не може. Минималното е 1:1 :idea:
Изображение

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 06 ное 2006, 10:56

cossy написа:Нцъ, не може. Минималното е 1:1 :idea:
Е, добре не може, ако може и да кажеш защо ? :)

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 07 ное 2006, 14:14

TIN написа:
cossy написа:Нцъ, не може. Минималното е 1:1 :idea:
Е, добре не може, ако може и да кажеш защо ? :)
Антифриз - охладителна течност на водна основа. Получава се като воден разтвор на етанол, метанол, етилен гликол, пропилен гликол, като целта на тези добавки във водата е да се понижи температурата на замръзване и да се повиши температурата на кипене на водата. От части намаляват корозионния ефект на водата, но не го премахват напълно.
Сами по себе си тези вещества имат много слаби топлообменни характеристики спрямо тези на водата.
Ако караш с чист концентрат, вероятността да прегрееш двигателя е много голяма. Ето за това cossy ти казва, че трябва поне 1:1 разтвор.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 07 ное 2006, 15:00

MasterBo написа:
TIN написа:
cossy написа:Нцъ, не може. Минималното е 1:1 :idea:
Е, добре не може, ако може и да кажеш защо ? :)
Антифриз - охладителна течност на водна основа. Получава се като воден разтвор на етанол, метанол, етилен гликол, пропилен гликол, като целта на тези добавки във водата е да се понижи температурата на замръзване и да се повиши температурата на кипене на водата. От части намаляват корозионния ефект на водата, но не го премахват напълно.
Сами по себе си тези вещества имат много слаби топлообменни характеристики спрямо тези на водата.
Ако караш с чист концентрат, вероятността да прегрееш двигателя е много голяма. Ето за това cossy ти казва, че трябва поне 1:1 разтвор.

Разбрах , Благодаря ти!
Но, до колкото аз знам метанол и етилен гликол са мнго отровни течности, като дори парите на етилен гликола са силно отровни и не би трявбало да се поставя в "отворена система" каквато е в автомобилите, използва се в косм. кораби....
Остават етанол и пропилен гликол...които е възможно да се употребяват...хм

C2H5OH - етилов алкохол...40%
CH2-OH-----
CH -OH--- Глицирин 10%
CH2- OH----
H2O - Вода 50%

Това са нещата от които се прави антифриз....но понеже първите два са по скъпи....се слагат....всякакви боклуци..

Някак не мога да се съглася че имат по лоши топлообменни характеристики....дори заместителите им....по скоро визкозитета им е различен...и от тук съображенията за 1:1...да не се товари помпата например ?
Дали мисля правилно!!
За това поисках още мнения....

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 ное 2006, 21:50

Значи... ако сложиш само концентрат, няма кой знае колко да увеличиш температурата на замръзване. Освен това съвсем правилно MasterBo каза, че охлаждащите свойства на течността намаляват значително. Не съм химик, но казвам на практика какво се получава... :roll: По дебелите книги дават пропроции 40% концентрат и 60% вода за -25 градуса, а 1:1 за - 40 (това ако си си с оригинален антифриз). Затова и най-оправдано е последното съотношение :idea:
Изображение

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 07 ное 2006, 23:54

И аз съм чувал че червения не може да се смесва с другите. Защо е това? Не че нещо де, ама днеска и антифриза смених и естествено взех от МП. Той уж се води червен, но цвета му беше доста блед и с лилав отенък. Източиха квото можаха, и след това сипахме 3 литра от концентрата. Минах и границата на МАХ-а. Утре сутрин ще го долея с дистилираната вода, да го изчакам малко да спадне. Стария тъй или иначе остава някаква часто от него и предполагам че е бил или син или зелен, беше толкова воден че при измерването не можа и до -1 да го докара, което говори за много водичка. Системата ми е 7 литра, което означава че поне 2-3 литра от старата течност са си останали, ще го разбера утре като си се разнесе навсякъде и долея водата. Та според вас ще има ли проблем като съм ги смесил новия и стария имайки в предвид че стария беше доста воден както вече споменах.

П.С. Миналата година точно като го смених пак с този същия антифриз на старата Сиера ми протече водната помпа, взех нова и после доляха съвсем друг антифриз, със сигурност не червен. Нямах проблеми почти година си карах с него преди да я продам и не беше мръднал. Това ме обнадеждава че все пак смесването на малко количество от стария с новия не е фатално?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 08 ное 2006, 10:43

Да, по принцип казват, че не може да се смесват двата антифриза, нито ако си с по-стария (синьо-зелен) да сложиш от по-новия и по-хубав (оранжево-червеникав). Явно са с различни свойства или втория е по-агресивен към старите части... нямам идея. Колко бяха цените в МП на антифриза?
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 08 ное 2006, 16:29

При 100% чист концентрат - повечето наши не съвсем нови коли ще започнат да сълзят от свръзките. Аз карам 1:1 целогодишно и до сега не съм имал проблеми!

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 08 ное 2006, 18:02

7.63 e литъра в МП... Еми ще видим какво ще стане, за сега няма течове, ама имайки в предвид младоста на колата няма да е чудно ако ми се наложи да затегна някоя скоба :lol:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 09 ное 2006, 15:55

Фордовския червен го дават при1:1 за - 37 гродуса. Ще видим

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 09 ное 2006, 16:00

red написа:Фордовския червен го дават при1:1 за - 37 гродуса. Ще видим
В МП твърдят, че червен не се произвежда :shock: :roll:
FORD - Feel the difference.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 09 ное 2006, 18:02

Polly написа:В МП твърдят, че червен не се произвежда :shock: :roll:
Не е чарвен, нали ви казвам че го смених онзи ден и цвета му беше с лилав отенък, повече на бензин приличаше :lol:
Току що го измерих и закова точно на -30, предполагам че съм го улучил точно. 8)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 11 ное 2006, 00:08

В началото на месеца видях в МП да доливат "червен" антифриз на един нов-едногодишен Форд Канект.
Снимката е от също такъв Форд, май вече един път съм я качвал или само така си мисля.
Прикачени файлове
488737853737.jpg
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 11 ное 2006, 00:22

Карам само с такъв от "Лук ойл" - и не е менте!

pako
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 15 ное 2006, 19:45
Модел на автомобила: tourneo
Status: Извън линия

Мнение от pako » 17 ное 2006, 21:03

мдам, в турнео кънект, а и в транзита антифризът е червен, доколкото е забранен в германия синият антифриз ми изглежда малко пресилено, вярно е, че всичките нови коли са с червен - може би имаше предвид, че на новите коли производителят е задължен да сипва само червен, но син се произвежда, както каза по-горе колегата и от ОМВ а и от всички реномирани немски производители - например ИГАТ - около 8-9-10лв е в БГ /зависи от продавача/ концентрат -72гр., не се препоръчва да се сипва само концентрат и поради факта, че концентратът е по-плътен, съответно и натоварването на водната помпа е по-голямо и вместо да я предпазим с по-добри смазочни свойства, само правим по-лошо, а колкото до червеният антифриз най-добро като качество и цена за БГ си е на приста-лукойл, което е едно и също но се продава под две различни марки на нашият пазар, а ако искате зелен, всеки производител на масла - кастрол - валволин - репсол и т.н. продава мотоциклетен антифриз - той е зелен но и цената му е доста солена ...

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта