антифриз
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Намерих половинка литър от дъртия ескорт останала за доливане. Стигна перфектно да компенсирам каквото липсваше след монтирането на моторчето за парното.
Купих си уредче за измерване на гъстотата на антифриза и акумулатора. Обаче антифриза се мерел студен. Утре ще го мерим. Приготвил съм си и 1Л концентрат на Приста евентуално да източа 1Л от системата и да добавя концентрата.
Набутал съм син антифриз в този които ми се виждаше зелен в системата.
Ако забележите, че MasterBo и Svetlix не пишат вече да знаете, че съм брал ядове с това омешване на цветовете.
Купих си уредче за измерване на гъстотата на антифриза и акумулатора. Обаче антифриза се мерел студен. Утре ще го мерим. Приготвил съм си и 1Л концентрат на Приста евентуално да източа 1Л от системата и да добавя концентрата.
Набутал съм син антифриз в този които ми се виждаше зелен в системата.
Ако забележите, че MasterBo и Svetlix не пишат вече да знаете, че съм брал ядове с това омешване на цветовете.

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Зелен антифриз има на бензиностанциите Лукойл-Петрол - концентрат 4л. Мисля, че беше рускиkEFi написа:...от както имам колата търся зелен ... няма никъде или поне не съм намерил, а колата си дойде от Ит с такъв.
Навсякъде само син - е смесих го и вече съм син.
Червения е хубав, но не бива да се смесва с никой друг. Ако се минава на него е добре да се продуха системата!
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Антифриз - охладителна течност на водна основа. Получава се като воден разтвор на етанол, метанол, етилен гликол, пропилен гликол, като целта на тези добавки във водата е да се понижи температурата на замръзване и да се повиши температурата на кипене на водата. От части намаляват корозионния ефект на водата, но не го премахват напълно.TIN написа:Е, добре не може, ако може и да кажеш защо ?cossy написа:Нцъ, не може. Минималното е 1:1
Сами по себе си тези вещества имат много слаби топлообменни характеристики спрямо тези на водата.
Ако караш с чист концентрат, вероятността да прегрееш двигателя е много голяма. Ето за това cossy ти казва, че трябва поне 1:1 разтвор.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
MasterBo написа:Антифриз - охладителна течност на водна основа. Получава се като воден разтвор на етанол, метанол, етилен гликол, пропилен гликол, като целта на тези добавки във водата е да се понижи температурата на замръзване и да се повиши температурата на кипене на водата. От части намаляват корозионния ефект на водата, но не го премахват напълно.TIN написа:Е, добре не може, ако може и да кажеш защо ?cossy написа:Нцъ, не може. Минималното е 1:1
Сами по себе си тези вещества имат много слаби топлообменни характеристики спрямо тези на водата.
Ако караш с чист концентрат, вероятността да прегрееш двигателя е много голяма. Ето за това cossy ти казва, че трябва поне 1:1 разтвор.
Разбрах , Благодаря ти!
Но, до колкото аз знам метанол и етилен гликол са мнго отровни течности, като дори парите на етилен гликола са силно отровни и не би трявбало да се поставя в "отворена система" каквато е в автомобилите, използва се в косм. кораби....
Остават етанол и пропилен гликол...които е възможно да се употребяват...хм
C2H5OH - етилов алкохол...40%
CH2-OH-----
CH -OH--- Глицирин 10%
CH2- OH----
H2O - Вода 50%
Това са нещата от които се прави антифриз....но понеже първите два са по скъпи....се слагат....всякакви боклуци..
Някак не мога да се съглася че имат по лоши топлообменни характеристики....дори заместителите им....по скоро визкозитета им е различен...и от тук съображенията за 1:1...да не се товари помпата например ?
Дали мисля правилно!!
За това поисках още мнения....
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Значи... ако сложиш само концентрат, няма кой знае колко да увеличиш температурата на замръзване. Освен това съвсем правилно MasterBo каза, че охлаждащите свойства на течността намаляват значително. Не съм химик, но казвам на практика какво се получава...
По дебелите книги дават пропроции 40% концентрат и 60% вода за -25 градуса, а 1:1 за - 40 (това ако си си с оригинален антифриз). Затова и най-оправдано е последното съотношение 



- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз съм чувал че червения не може да се смесва с другите. Защо е това? Не че нещо де, ама днеска и антифриза смених и естествено взех от МП. Той уж се води червен, но цвета му беше доста блед и с лилав отенък. Източиха квото можаха, и след това сипахме 3 литра от концентрата. Минах и границата на МАХ-а. Утре сутрин ще го долея с дистилираната вода, да го изчакам малко да спадне. Стария тъй или иначе остава някаква часто от него и предполагам че е бил или син или зелен, беше толкова воден че при измерването не можа и до -1 да го докара, което говори за много водичка. Системата ми е 7 литра, което означава че поне 2-3 литра от старата течност са си останали, ще го разбера утре като си се разнесе навсякъде и долея водата. Та според вас ще има ли проблем като съм ги смесил новия и стария имайки в предвид че стария беше доста воден както вече споменах.
П.С. Миналата година точно като го смених пак с този същия антифриз на старата Сиера ми протече водната помпа, взех нова и после доляха съвсем друг антифриз, със сигурност не червен. Нямах проблеми почти година си карах с него преди да я продам и не беше мръднал. Това ме обнадеждава че все пак смесването на малко количество от стария с новия не е фатално?
П.С. Миналата година точно като го смених пак с този същия антифриз на старата Сиера ми протече водната помпа, взех нова и после доляха съвсем друг антифриз, със сигурност не червен. Нямах проблеми почти година си карах с него преди да я продам и не беше мръднал. Това ме обнадеждава че все пак смесването на малко количество от стария с новия не е фатално?
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 15 ное 2006, 19:45
- Модел на автомобила: tourneo
- Status: Извън линия
мдам, в турнео кънект, а и в транзита антифризът е червен, доколкото е забранен в германия синият антифриз ми изглежда малко пресилено, вярно е, че всичките нови коли са с червен - може би имаше предвид, че на новите коли производителят е задължен да сипва само червен, но син се произвежда, както каза по-горе колегата и от ОМВ а и от всички реномирани немски производители - например ИГАТ - около 8-9-10лв е в БГ /зависи от продавача/ концентрат -72гр., не се препоръчва да се сипва само концентрат и поради факта, че концентратът е по-плътен, съответно и натоварването на водната помпа е по-голямо и вместо да я предпазим с по-добри смазочни свойства, само правим по-лошо, а колкото до червеният антифриз най-добро като качество и цена за БГ си е на приста-лукойл, което е едно и също но се продава под две различни марки на нашият пазар, а ако искате зелен, всеки производител на масла - кастрол - валволин - репсол и т.н. продава мотоциклетен антифриз - той е зелен но и цената му е доста солена ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта