проблем с климатроника на мондео мк3
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 яну 2013, 16:28
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Местоположение: Hamburg
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
не съм обръщал внимание дали се включва перката на вентилатора , но утре имам време и ще погледна . да до компресора ходят два кабела жълтозелен и черен . черния е маса а др. е захранване , защото само той се връща в таблото с бушоните . нямам изгорял бушон защото съм ги проверил всичките. Но нямам идея как е с релетата защото тях не знам как да ги проверя . до компресора не стига ток . това вече го проверих със самоделна пробна лампа . виждал съм го термодатчика дето е при радиатора в купето ,но него как да го проверя ? В десния подкалник има един цилиндър който е част от инсталацията на климатроника и на него също има букса с кабели но нямам идея какво е това и каква функция изпълнява
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 22 сеп 2010, 15:21
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
това е пресостата за ниско налягане.няма проблем да се манипулират датчиците като затвориш веригата и без тях.но това не решава проблема.може и беля да стане.цилиндъра е дехидратора.както и да е. провери перката и пиши.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 яну 2013, 16:28
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Местоположение: Hamburg
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
пробвах това което ми каза за перката на радиатора, не тази на вентилатора за парното. перката на радиатора не се включи . миналата седмица пробвах да подам захранване към компресора директно от акумулатора но и така не разбрах какво се случи понеже навън беше 15 градуса
- Lighter
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 13 яну 2012, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDdi 115hp Ghia 2001г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
Ще си изкажа мнението тъй като и аз съм се занимавал малко с проблемите по моето мондео, които винаги са големи, а се решават елементарно. Дори перката на радиатора да не работи, компресора ще работи но ще духа топло когато колата е на място защото няма да има охлаждане. Дори някое от моторчетата на клапите да не работи, компресора пак ще работи. Ако се откачи управлението на климатроника (модула в централната конзола отзад с една бяла и една черна букса ), компресора ще работи и климатроника в постоянно включено положение. Компресора работи и при всички функции - климатик, климатроник, парно, дори само перка. Ако не работи компресора не търси вината в перките, моторчетата или други дребни части по климатроника. Релетата много трудно могат да си отидат, почти е невъзможно (въпреки че на мондео мк3 може да се очаква всичко, но в повечето случай е нещо елементарно) проверяват се с уред или след като установиш кои крачета са плюс и минус ги пробваш на акумулатора дали цъкат. До тук разбрах че проблема е в компресора, но май не е в него, ами е някъде в тока. Бушоните ги провери пак, има някои малки разлики в зависимост дали мондеото е бензин или дизел и с какво ниво на оборудване е, но при двигателя трябва да са големи с голям ампераж 40А и по-големи, а в купето са малки може би 7.5А. Ако и релетата и бушоните със сигурност са здрави, може някъде да има прегорял кабел, трябва да провериш и тях.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 22 сеп 2010, 15:21
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
последователността е преди да търсиш електрически проблем първо провери налягането на фреон в системата.ти казваш,че не ти работи компресора и перката на радиатора като при това бушоните са здрави.ако причината е в компресора то няма причина перките да не работят.затова иди да ти проверят налягането в системата или ти можеш да го направиш сам като отвиеш капачката на винтила за високо налягане който се намира зад радиатора на нивото на двигателя. развиваш и натискаш иглата с нещо тънко например отверка,като внимаваш да не изкривиш иглата.ако почне да излиза фреон под налягане пиши.ако не пълниш и караш.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
Като чета темата изглежда като проблем по захранването. Докато търсиш дали не ти се губи някъде + на захранването проверявай и масите на буксите.
Вчера сутринта на едно Мондео МК 3 не му включваше вентилатора на радиатора. Нита на климатик, нито по температура. Напрежение има. Кабелите и буксите здрави, уж всичко наред, но не включва. Тъкмо си викам на това му е заминал мотора на вентилатора и за всеки случай пуснахме маса директно от акумулаторал Ей така за да сме сигурни. И чудото се случи - перката тръгна.
Та проверявай масите, а не само захранването.
Вчера сутринта на едно Мондео МК 3 не му включваше вентилатора на радиатора. Нита на климатик, нито по температура. Напрежение има. Кабелите и буксите здрави, уж всичко наред, но не включва. Тъкмо си викам на това му е заминал мотора на вентилатора и за всеки случай пуснахме маса директно от акумулаторал Ей така за да сме сигурни. И чудото се случи - перката тръгна.
Та проверявай масите, а не само захранването.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 22 сеп 2010, 15:21
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
как вървят нещата
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 яну 2013, 16:28
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Местоположение: Hamburg
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
Претърпях една операция на крака и респективно не съм се занимавал с колата . От вчера обаче съм в Бг и ако несе наложи да се връщам екстремно ще реша тоя проблем и ще пиша какъв е бил филма 

-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 яну 2013, 16:28
- Модел на автомобила: mondeo mk4
- Местоположение: Hamburg
- Status: Извън линия
Re: проблем с климатроника на мондео мк3
Здравейте най сетне остана време пари и нерви за този климатроник. оказа се колата е имала подгрев на пръскалките за чистачките който незнайно защо е на един бушон с някаква верига за управление на климатроника . бушона е номер 82 и е отбелязан с книжка с удивителна . след като е изгорял бушона е почнала да вдига голямо налягане в системата и е поизпуснала фрион . доляха и около 400гр изолирахме подгрева и сега всичко е наред . остава да намеря нов подгрев . надявам се тази имформация да ви е полезна
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта