СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
- Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Здравейте колеги,
Притежавам Форд Ескорт 1,8 TДИ. От една година ме мъчи страшно чукане, чуващо се от мотора. Чукането беше на метал.Чуваше се чукане, като аванса на бензинова кола. Колата беше обслужена на 100 % и това отхвърли всички запушени филтри и др. подобни. Чукането беше много страшно, но се появяваше при набиране на обороти, когато мотора е натоварен.
Обиколих 100 майстора и всеки вдига рамене. За тях просто не им се връзваха нещата, като им кажа, че колата пали на -20 С, върви с 200км/ч, държи прекрасни ниски, гори малко, работи много приятно за ухото и не бута масло.
Развиха се следните варианти:
- Продавай колата заминали са ти буталата
- Чукат сегменти
- Чука биела
- Чука бутален болт
- Чукат повдигачи
- Чукат хидравлични клапани
- Помпата губи центровката
- Заминал датчик на коляновия вал
- Гръмнал клапан авансатор
- Гръмнал коректор за турбината
И още куп глупости ... !!!
Регистрирах се във форума, за да реша проблема. Никой не ми писа и бях отчаян. Пуснах колата да се продава на части, защото всичко друго и беше ок. Реших да пиша ЛС на Наско, за да ми даде насоки. Наско вднага ми отговори и ме препрати към Специалиста от Ямбол (също от форума). Специалиста се зае сериозно с моя проблем, въпреки че описамия от мен проблем също го притесни и замисли... Специалиста ми даде насоки за решаване на проблема, като започна да изкючвам възможните причине една по една.Първото нещо, което трябваше да направя беше да затапя механично ЕГР клапана. И започнах да действам...
Откачих кулера и видях къде се намира ЕГР клапана. Намазах болтовете му със смазка за развиване и чаках 3 часа. Започнах развиването, с цел затапване на клапана. Ударих на камък с развиването - замазаха се болтовете. Отказах се от развиване. Пробвах клапана и разбрах, че работи. Тогава реших да пробвам да му махна вакуума.
ДРЪПНАХ МАРКУЧА НА ЕГР-А И ЧУКАНЕТО ИЗЧЕЗНА !!!
Оказа се, че съм открил проблема. Разбрах, че клапана работи, но изглежда че информацията, подадена към него, не се подава в подходящия момент. Та последователността е следната : 1. датчик на коляновия вал подава инфо към компа 2.компа подава инфо към регулатора за празен ход(намира се до левия фар) 3.регулатора за прасен ход създава вакуум и вакуума дърпа ЕГР клапана 4. ЕГР-а отваря и разделя част от изгорелите газове, като част от тях ги набива във входящия колектор 5. изгорелите газове зе обработват за 2-ри път
Аз си мисля, че проблема ми е че не се синхронизираха нещата при мен, поради някаква причина, това води до набиване на изгорели газове в цилиндъра в неподходящ момент.
Затапих маркуча на ЕГР-а с болтче. Вързах пластасов бензинов филтър за устройството за празен ход, за да не засмуква боклуци.
Та РАЗХОДА МИ Е ЕДИН ЛЕВ ЗА ПЛАСТМАСОВ БЕНЗИНОВ ФИЛТЪР!!!
Искам да благодаря, пред всички, на СПЕЦИАЛИСТА, ЗАЩОТО МИ ПОМОГНА МНОГО !!!
Ако има колега, който има подобен проблем, може да ме потърси за по-подробно обяснение!!!
Притежавам Форд Ескорт 1,8 TДИ. От една година ме мъчи страшно чукане, чуващо се от мотора. Чукането беше на метал.Чуваше се чукане, като аванса на бензинова кола. Колата беше обслужена на 100 % и това отхвърли всички запушени филтри и др. подобни. Чукането беше много страшно, но се появяваше при набиране на обороти, когато мотора е натоварен.
Обиколих 100 майстора и всеки вдига рамене. За тях просто не им се връзваха нещата, като им кажа, че колата пали на -20 С, върви с 200км/ч, държи прекрасни ниски, гори малко, работи много приятно за ухото и не бута масло.
Развиха се следните варианти:
- Продавай колата заминали са ти буталата
- Чукат сегменти
- Чука биела
- Чука бутален болт
- Чукат повдигачи
- Чукат хидравлични клапани
- Помпата губи центровката
- Заминал датчик на коляновия вал
- Гръмнал клапан авансатор
- Гръмнал коректор за турбината
И още куп глупости ... !!!
Регистрирах се във форума, за да реша проблема. Никой не ми писа и бях отчаян. Пуснах колата да се продава на части, защото всичко друго и беше ок. Реших да пиша ЛС на Наско, за да ми даде насоки. Наско вднага ми отговори и ме препрати към Специалиста от Ямбол (също от форума). Специалиста се зае сериозно с моя проблем, въпреки че описамия от мен проблем също го притесни и замисли... Специалиста ми даде насоки за решаване на проблема, като започна да изкючвам възможните причине една по една.Първото нещо, което трябваше да направя беше да затапя механично ЕГР клапана. И започнах да действам...
Откачих кулера и видях къде се намира ЕГР клапана. Намазах болтовете му със смазка за развиване и чаках 3 часа. Започнах развиването, с цел затапване на клапана. Ударих на камък с развиването - замазаха се болтовете. Отказах се от развиване. Пробвах клапана и разбрах, че работи. Тогава реших да пробвам да му махна вакуума.
ДРЪПНАХ МАРКУЧА НА ЕГР-А И ЧУКАНЕТО ИЗЧЕЗНА !!!
Оказа се, че съм открил проблема. Разбрах, че клапана работи, но изглежда че информацията, подадена към него, не се подава в подходящия момент. Та последователността е следната : 1. датчик на коляновия вал подава инфо към компа 2.компа подава инфо към регулатора за празен ход(намира се до левия фар) 3.регулатора за прасен ход създава вакуум и вакуума дърпа ЕГР клапана 4. ЕГР-а отваря и разделя част от изгорелите газове, като част от тях ги набива във входящия колектор 5. изгорелите газове зе обработват за 2-ри път
Аз си мисля, че проблема ми е че не се синхронизираха нещата при мен, поради някаква причина, това води до набиване на изгорели газове в цилиндъра в неподходящ момент.
Затапих маркуча на ЕГР-а с болтче. Вързах пластасов бензинов филтър за устройството за празен ход, за да не засмуква боклуци.
Та РАЗХОДА МИ Е ЕДИН ЛЕВ ЗА ПЛАСТМАСОВ БЕНЗИНОВ ФИЛТЪР!!!
Искам да благодаря, пред всички, на СПЕЦИАЛИСТА, ЗАЩОТО МИ ПОМОГНА МНОГО !!!
Ако има колега, който има подобен проблем, може да ме потърси за по-подробно обяснение!!!
Последна промяна от svetgen на 27 май 2011, 12:30, променено общо 1 път.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Жоро е голяма работа!
Човека чете много и мисли!
Човека чете много и мисли!
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
- Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Жоро прие проблема, като свой, и въпреки че не ме познава ми съдейства страхотно !
Най-големия проблем на всички "майстори" е че не желаят да мислят, не им пука за някоя си кошница.Могат да ти разбият колата за няма нищо. Гарантирам, че Жоро мисли
))))))
Отново благодарности за Жоро !!!
Най-големия проблем на всички "майстори" е че не желаят да мислят, не им пука за някоя си кошница.Могат да ти разбият колата за няма нищо. Гарантирам, че Жоро мисли

Отново благодарности за Жоро !!!
Последна промяна от svetgen на 27 май 2011, 13:16, променено общо 2 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Браво, поредното доказателство, че проблемите се дължат не на марката а на незнанието на монтьорите (да ги ева монтьорите).
Но, махни филтъра и запуши маркуча, не знам как ще действа на Дизела, но при Бензина евентуално влизане на въздух оттам разстройва цялата работа на мотора. Към ЕГРа може и да не е затапено.
Но, махни филтъра и запуши маркуча, не знам как ще действа на Дизела, но при Бензина евентуално влизане на въздух оттам разстройва цялата работа на мотора. Към ЕГРа може и да не е затапено.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
- Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Наско, много се радвам, че в този форум има хора, като теб и Жоро. Знаеш ли, препоръчвам на приятели само марката Форд, защото има як форум и пичове, които могат да помогнат при евентуален проблем 
хахах
Поздрави !

хахах
Поздрави !
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Specialista Е страхотен.Мен също без да ме познава по телефона ми даде много точни насоки за зацепването на ДВГ.Ако имаше майстори като него в нашия регион,спокойно щях да си оставям колата при тях,а не да пипам там, където не ми е работа.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Още един доволен от винаги точните напътствия на specialista - Жоро. Използвам темата да му благодаря още веднъж 

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 17 май 2012, 22:48
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Здравейте, Колеги ! Ако някой ми каже от какво е моя проблем много ще съм му благодарен. Карам Фокус ТДИ 1.8 .
При мен почна да се чува едно тупкане завършващо накрая със присъскване. После се появи пукане . Гледаха го няколко човека и ми казаха ,че е ЕГР -а . Почистихме колекторите със спрей на ВАЛЕО .... колата почна да гори по-малко , двигатела попринцип си работи тихичко .. вече не се чува , обаче пукането остана. Правиго единично ,когато е топъл двигателя и е форсирана на място. Всичко работи перфектно ... но този шум ме побърква. Скъпи са тея ЕГР глупости и мисля да взема втора ръка. Нз как може да се затапи при мен ,при положение ,че е едно цяло с колекторните тръби. Ако някой има идея от какво е това да каже. Всички майстори казват... "КАРАЙ" ... защото май не са сигурни от какво е . Поздрави !!!!
При мен почна да се чува едно тупкане завършващо накрая със присъскване. После се появи пукане . Гледаха го няколко човека и ми казаха ,че е ЕГР -а . Почистихме колекторите със спрей на ВАЛЕО .... колата почна да гори по-малко , двигатела попринцип си работи тихичко .. вече не се чува , обаче пукането остана. Правиго единично ,когато е топъл двигателя и е форсирана на място. Всичко работи перфектно ... но този шум ме побърква. Скъпи са тея ЕГР глупости и мисля да взема втора ръка. Нз как може да се затапи при мен ,при положение ,че е едно цяло с колекторните тръби. Ако някой има идея от какво е това да каже. Всички майстори казват... "КАРАЙ" ... защото май не са сигурни от какво е . Поздрави !!!!

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
- Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Само да кажа, че 30 000 км след това няма никакъв проблем !!!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Защо не напишеш как сте оправили проблема, предполагам и на другите ще им е интересно.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Аз не видях зададен въпрос, а решение.urgan написа:Защо не напишеш как сте оправили проблема, предполагам и на другите ще им е интересно.
Прочети пак!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Ужас, извинявам се не съм дочел, помислих че е редактирал темата с въпроса си 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта