Мондео- тракане след палене.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео- тракане след палене.
Здравейте, Колеги!
От три дни имам следния проблем с мондеото от профила: Когато запаля колата след като е престояла 6-7ч., започва да притраква мотора като трактора за около 10 сек. и после се оправя. Колата пали нормално, а тракането се получава да кажем след около 1 мин. Мисля си, че дърпа въздух от горивния филтър или подкачващата помпа, но не съм убеден. Смятам първо да сменя горивния филтър пък да видим. Иначе, преди 3 или 4 г. съм сменял мембраната и уплътненията на подкачващата помпа. Очаквам мнения и предварително благодаря.
От три дни имам следния проблем с мондеото от профила: Когато запаля колата след като е престояла 6-7ч., започва да притраква мотора като трактора за около 10 сек. и после се оправя. Колата пали нормално, а тракането се получава да кажем след около 1 мин. Мисля си, че дърпа въздух от горивния филтър или подкачващата помпа, но не съм убеден. Смятам първо да сменя горивния филтър пък да видим. Иначе, преди 3 или 4 г. съм сменял мембраната и уплътненията на подкачващата помпа. Очаквам мнения и предварително благодаря.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Не е от дърпане на въздух, ако дърпа въздух оборотите се вдигат, самофорсира се.
Повече @Specialista ще ти каже.
Повече @Specialista ще ти каже.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Идеята ми беше само да вижда дали минават балончета. За тракането имах подобен проблем на Ескорт-а преди време,но пък палеше и работеше нормално 4-5 сек. и после почваше да трака яко,като тракането не спираше след 10 сек. както пише колегата а си тракаше постоянно до като не изгасиш мотора. Оказа се,че зъбното колело на ГНП-то е превъртяло спрямо главинката в трите болта в овалните отвори,след като се направих на ''майстор'' да дам газ и да пусна съединителя рязко за да се направя на и аз не знам на какъв 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Мисля че тук става дума за загуба на управлението на ГНП-то.
Най-вероятно авансатора спира да работи,а причини за това може да четири неща:Самия авансатор,умна дюза,датчик колянов вал или компютъра на колата.
Може да не ви се вярва ,но съм имал случай на които докато не сменя компютъра със друг,колата не заработва както трябва.
Това разбира се са само предположения изхождайки от думите в поста.Този модел има и не лоша компютърна диагностика със живи данни и си мисля че ще си признае какво и е осбенно ако проблема се появява често(имам предвид след всеки старт).
Поздрави!
Най-вероятно авансатора спира да работи,а причини за това може да четири неща:Самия авансатор,умна дюза,датчик колянов вал или компютъра на колата.
Може да не ви се вярва ,но съм имал случай на които докато не сменя компютъра със друг,колата не заработва както трябва.
Това разбира се са само предположения изхождайки от думите в поста.Този модел има и не лоша компютърна диагностика със живи данни и си мисля че ще си признае какво и е осбенно ако проблема се появява често(имам предвид след всеки старт).
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Честно казано първата ми мисъл се завъртя точно около авансатора,но не бях сигурен. Малко е егоистично но се радвам,че съм бил горе долу в правилната посока. Сега ме гложди друго-умната дюза и датчика на коляновия вал нали с електрически сигнали дават на компа нужната информация за работата на мотора за всякакви режими. Ако са повредени няма ли да спрат да работят въобще и мотора да трака постоянно,а не както е написал колегата че след 10 сек. се оправя. Или дават грешни сигнали и компа се мъчи за тия 10 сек. да регулира нещата така,че да са в норма с корекция с авансатора. Ако пък самия авансатор не работи,не трябва ли мотора пак да трака постоянно тъй като сигнала за корекция от компа не може да бъде изпълнен. Ако пък самия компютър се е сбъгясал няма ли пак да трака постоянно или влиза все едно в авариен режим и спира тракането по някакъв начин
. Мисълта ми е,че не е механична повреда-примерно шарнир,биалетка,накрайник,каре,тампони на носачи или стаб. щанга,лагер на главина или ролка някоя или нещо което да вие,да тропа,да издава шум но да работи докато се счупи тотално а е ел. проблем и като изгори да кажем или даде на късо направо спира да работи и те така те. Може би бъркам за всичко изписано по-горе и нищо не е правилно,но пък ще понеса поправка или корекция с най-голям интерес
Поздрави


Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Ей, добре си бяхме преди няколко години, когато тази кола се твърдеше че нямала електронно управление на двигателя...
1.Честно казано първата ми мисъл се завъртя точно около авансатора,но не бях сигурен. Малко е егоистично но се радвам,че съм бил горе долу в правилната посока.
Moже да трака дюза, трябва да се чуе и прецени. Тракането от една дюза е много по-бавно - 1/2 от честотата на въртене на двигателя, или ще е около 12 Hz. Oт предварението - авансатор, електроника, датчици - ще трака всеки цилиндър с двойно по-висока честота.
2.Сега ме гложди друго-умната дюза и датчика на коляновия вал нали с електрически сигнали дават на компа нужната информация за работата на мотора за всякакви режими.
Те непрекъснато дават сигнал, а регулирането е в почти цялото време. Поне на моята кола е винаги.
3.Ако са повредени няма ли да спрат да работят въобще и мотора да трака постоянно,а не както е написал колегата че след 10 сек. се оправя.
Зависи как са повредени. Може някойе електрическо съединение да дава контакт или дапрекъсва само за малко. Електрическата част на дюзата можеш да премериш сам с омметър - трябва да има съпротивление около 100 Ом. Дали не беше 92 до 100..? Не е важно, повреди ли се се променя с много.
Между другото, не знам дали има един модел на управлението, приемам че е така.
4. Или дават грешни сигнали и компа се мъчи за тия 10 сек. да регулира нещата така,че да са в норма с корекция с авансатора. Ако
Алгоритъмът на това управление не е толкова сложен. При грешен сигнал си регулира грешно според сигнала без ограничение във времето. До този извод съм стигнал с опити и наблюдение.
5.пък самия авансатор не работи,не трябва ли мотора пак да трака постоянно тъй като сигнала за корекция от компа не може да бъде изпълнен.
Зависи по какъв начин не работи. Може да не отваря въобще, може да е леко запушен, може понякога да сработва, понякога да заяжда. Авансаторът има подвижна механична част, и един отвор с подбран размер. А може електрически да се откача или закача когато си иска.
6. Ако пък самия компютър се е сбъгясал няма ли пак да трака постоянно или влиза все едно в авариен режим и спира тракането по някакъв начин
Не съм проучил датчиците, упрвлението и захранването напълно. Но общите положения са че може да работи и наполовина. Някоя лоша връзка може да промени сигнал от датчик или захранването. Тракане се получава при откачане на датчика на коляновия вал или откачане на авансатора. От дюзата или МАФ не става така. За температурата не знам. Не знам как и дали се отчита в алгоритъма.
Има една тема за управлението на 1,8 тд, в която съм писал основно аз. Закачена е като важна. Ако я четеш - чети - но да знаеш, че 99% от писаното е грешно или ненужно оплетено. Написа се, защото не се намери никой да напише нещо по-добро. Даже трябва да се изтрие и пренапише, но вероятно така ще си остане.
По-горе се спомена въздух в горивото - за да си сигурен дали имаш проблем с въздуха, сложи прозрачен маркуч СЛЕД ГНП. Ако видиш, че има мехурчета, дори малки, вече продължаваш с другите места по пътя на горивото.


1.Честно казано първата ми мисъл се завъртя точно около авансатора,но не бях сигурен. Малко е егоистично но се радвам,че съм бил горе долу в правилната посока.
Moже да трака дюза, трябва да се чуе и прецени. Тракането от една дюза е много по-бавно - 1/2 от честотата на въртене на двигателя, или ще е около 12 Hz. Oт предварението - авансатор, електроника, датчици - ще трака всеки цилиндър с двойно по-висока честота.
2.Сега ме гложди друго-умната дюза и датчика на коляновия вал нали с електрически сигнали дават на компа нужната информация за работата на мотора за всякакви режими.
Те непрекъснато дават сигнал, а регулирането е в почти цялото време. Поне на моята кола е винаги.
3.Ако са повредени няма ли да спрат да работят въобще и мотора да трака постоянно,а не както е написал колегата че след 10 сек. се оправя.
Зависи как са повредени. Може някойе електрическо съединение да дава контакт или дапрекъсва само за малко. Електрическата част на дюзата можеш да премериш сам с омметър - трябва да има съпротивление около 100 Ом. Дали не беше 92 до 100..? Не е важно, повреди ли се се променя с много.
Между другото, не знам дали има един модел на управлението, приемам че е така.
4. Или дават грешни сигнали и компа се мъчи за тия 10 сек. да регулира нещата така,че да са в норма с корекция с авансатора. Ако
Алгоритъмът на това управление не е толкова сложен. При грешен сигнал си регулира грешно според сигнала без ограничение във времето. До този извод съм стигнал с опити и наблюдение.
5.пък самия авансатор не работи,не трябва ли мотора пак да трака постоянно тъй като сигнала за корекция от компа не може да бъде изпълнен.
Зависи по какъв начин не работи. Може да не отваря въобще, може да е леко запушен, може понякога да сработва, понякога да заяжда. Авансаторът има подвижна механична част, и един отвор с подбран размер. А може електрически да се откача или закача когато си иска.
6. Ако пък самия компютър се е сбъгясал няма ли пак да трака постоянно или влиза все едно в авариен режим и спира тракането по някакъв начин
Не съм проучил датчиците, упрвлението и захранването напълно. Но общите положения са че може да работи и наполовина. Някоя лоша връзка може да промени сигнал от датчик или захранването. Тракане се получава при откачане на датчика на коляновия вал или откачане на авансатора. От дюзата или МАФ не става така. За температурата не знам. Не знам как и дали се отчита в алгоритъма.
Има една тема за управлението на 1,8 тд, в която съм писал основно аз. Закачена е като важна. Ако я четеш - чети - но да знаеш, че 99% от писаното е грешно или ненужно оплетено. Написа се, защото не се намери никой да напише нещо по-добро. Даже трябва да се изтрие и пренапише, но вероятно така ще си остане.
По-горе се спомена въздух в горивото - за да си сигурен дали имаш проблем с въздуха, сложи прозрачен маркуч СЛЕД ГНП. Ако видиш, че има мехурчета, дори малки, вече продължаваш с другите места по пътя на горивото.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Благодаря за инфото човече. Темата съм я чел няколко пъти и вярно,че е малко оплетена но пък дава известна яснота. Прозрачен маркуч след ГНП-то може да се сложи само на обратната нафта според мен,тъй като другите са вече тръбичките за високото налягане. Може и да бъркам,но до колкото съм гледал около помпата няма други маркучи освен за обратната нафта. Относно електронното управление на ГНП-то в аутодата излиза това :
Статична центровка-зацепването на ГНП-то с ангренажния ремък и даване на предварение или закъснение с въртене на главинката спрямо зъбното колело на ГНП-то в овалните отвори на 3-те болта :

Динамична центровка-пише,че е електронно управляема и че може да се провери и настройва само с диагностична апаратура :

Мислех да пусна отделна тема за това,за да може по-запознатите колеги да кажат мнение и да разнищим дали има ел. управление това ГНП или не. Както каза и Жоро най-добре ще е колегата да направи диагностика а пък и щом живи данни може да се видят ще е още по-добре (между другото не знаех,че може да се видят живи данни на тоя модел).
Поздрави
Статична центровка-зацепването на ГНП-то с ангренажния ремък и даване на предварение или закъснение с въртене на главинката спрямо зъбното колело на ГНП-то в овалните отвори на 3-те болта :

Динамична центровка-пише,че е електронно управляема и че може да се провери и настройва само с диагностична апаратура :

Мислех да пусна отделна тема за това,за да може по-запознатите колеги да кажат мнение и да разнищим дали има ел. управление това ГНП или не. Както каза и Жоро най-добре ще е колегата да направи диагностика а пък и щом живи данни може да се видят ще е още по-добре (между другото не знаех,че може да се видят живи данни на тоя модел).
Поздрави
Последна промяна от mi6o на 30 авг 2014, 12:06, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Колеги,
само да внеса малко уточнение. Написал съм, че тракането е около 10 сек., но съм преувеличил. По скоро е около 3-4 сек. Лошото е, че вчера я запалих и оставих да работи, за да видя и чуя пак, но не се прояви. Днес също нямаше проблем, но докога ... Възможно ли е да е от кофти нафта? Днес сипах 30л. от друга бензиностанция. Не знам защо ми е влязло в главата да сменя филтъра и да видя какъв е на цвят. Иначе, стигне ли се до такива сериозни работи като следене на живи данни и т.н., мене ме нема
. Авансаторът е сменен преди около също 3-4 г., когато правих (сиреч майстор го прави)един солиден и добре познат ремонт на помпата. При мен е старият авансатор, от който капеше нафта от кабела. Него съм го правил доста отдавна като смених, ако не се лъжа 4 О-пръстена, но так и не съм го слагал. Може този път да не капе, а направо да тече. Има ли развитие по темата ще пиша.
Поздрави!
само да внеса малко уточнение. Написал съм, че тракането е около 10 сек., но съм преувеличил. По скоро е около 3-4 сек. Лошото е, че вчера я запалих и оставих да работи, за да видя и чуя пак, но не се прояви. Днес също нямаше проблем, но докога ... Възможно ли е да е от кофти нафта? Днес сипах 30л. от друга бензиностанция. Не знам защо ми е влязло в главата да сменя филтъра и да видя какъв е на цвят. Иначе, стигне ли се до такива сериозни работи като следене на живи данни и т.н., мене ме нема

Поздрави!
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Драсни на истина два реда какво е станало,че ми е интересно.
Поздрави
Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
По кюстендилски мaлко.....колегa шо стAнa с колaтa ? 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео- тракане след палене.
Здравей, Колеги!
Доста време мина от този случай, но дойде време да споделя. Оказа се окислен кабел - снопът кабели, който излиза от ГНПто. Беше окислен един от пиновете в куплунга. Почистих го със спрей и с телче бръкнах хубаво в дупките на куплунга. Вече три месеца карам без грижи. Общо взето тая простотия ме изтормози стабилно та чак ме е срам но ... Та извода е: Първо проверявайте кабелите.
Лека и безаварийна!
Доста време мина от този случай, но дойде време да споделя. Оказа се окислен кабел - снопът кабели, който излиза от ГНПто. Беше окислен един от пиновете в куплунга. Почистих го със спрей и с телче бръкнах хубаво в дупките на куплунга. Вече три месеца карам без грижи. Общо взето тая простотия ме изтормози стабилно та чак ме е срам но ... Та извода е: Първо проверявайте кабелите.
Лека и безаварийна!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта