Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Здравейте, проблема ми е следният. От 2-3 месеца насам колата започна да гори прекалено много бензин. От 10/100 градско(Софийско) (Бензин) скочи до 14-15/100. Съмнявам се в свещите,защото може би не са сменяни повече от 6-7 години. ( а може и повече). Аз я карам 4 и не съм ги сменял. Също понякога започва да придърпва, все едно нещо я дърпа назад или може би 3 цилиндъра,но това не винаги се случва. Ламбда сондата е сменяна скоро преди няма и 2 години или 20к. км. Въздушния филтър го смених скоро,но проблема си остана. Кабелите за свещите, не мисля че ще дадат такъв разход на гориво, за това остават свещите според мен. Има ли от какво друго да е? Маслото се сменя според километрите.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Тая кола, има ли Газ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Чистиш мафа и сменяш кабели те и свещите и тогава пак пиши.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Как да изчистя маф-а, не знам какво е това
, а иначе колата няма газ.

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Смени бензиностанцията 

По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Коя,аз сипвам на ОМВ и Шел,коя друга? Доволен съм и от ЕКО и РомПетрол.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Ми по принцип тоците играят много важна роля,но като сменяш свещите смени и кабелите.
А маф е онова черно нещо след кутията на въздушния филтър.
А маф е онова черно нещо след кутията на въздушния филтър.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Дайте да не превръщаме всяка тема с проблем в средностатистическия автосервиз, където "смени това, това, това, това, това, това и онова...пък да видим" е мантрата на всекигайко-завивач.
Скок на такъв разход трудно ще е от свещи. Или бензин(останция)...месеци наред. Обикновено такъв скок става от ламбда сонда, дебитомер или някой датчик за температура. Сондата като чета е нова, остава да се почисти дебитомера и на края да се гледат температурните датчици. Дебитомера е плочката на въздуховода веднага след кутията на въздушния филтър и се чисти с контактен спрей неоставящ следи (има и такива, които оставят) например G-22 от магазин Conrad. И с карбураторен се чисти, но имам резерви, не съм сигурен дали не оставя някакви следи. Датчика за температура на въздуха също може да го повиши, но трябва мерене или диагностика, но ако е той няма да има придърпвания.
Скок на такъв разход трудно ще е от свещи. Или бензин(останция)...месеци наред. Обикновено такъв скок става от ламбда сонда, дебитомер или някой датчик за температура. Сондата като чета е нова, остава да се почисти дебитомера и на края да се гледат температурните датчици. Дебитомера е плочката на въздуховода веднага след кутията на въздушния филтър и се чисти с контактен спрей неоставящ следи (има и такива, които оставят) например G-22 от магазин Conrad. И с карбураторен се чисти, но имам резерви, не съм сигурен дали не оставя някакви следи. Датчика за температура на въздуха също може да го повиши, но трябва мерене или диагностика, но ако е той няма да има придърпвания.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Между другото, датчика на температурата не ми работи. Карал съм я в сервиз,разглабяха ми километража и нищо. В последствие смених с напълно работещ километраж,но проблема с датчика за температурата остана,т.е много рядко влиза в нормал. Обикновенно стрелката стои в бялото. Относно за дебитомера,какво има да му се чисти.. Т.е Само трябва да се напръскат клемите ли?
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Сваля се от трабата и се пръска вътре(дебитомера де),а това от както ти абе...
.
Я влези в сервизи там има една тема
"Офиса на fordmanqc" има и телефон и каде се намира сервиза човеко ще ти я опрай.Не е набеден майстор а си разбира от фордове.
Поздрави
.
Я влези в сервизи там има една тема
"Офиса на fordmanqc" има и телефон и каде се намира сервиза човеко ще ти я опрай.Не е набеден майстор а си разбира от фордове.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
При fordmaniac съм ходил отдавна. Наистина добър човек ми се стори, но за смяната на ламбда-сонда ми поиска 50 лв. В същото време имам и други причтелчета със сервизи,взеха ми 20 лв. за няма и 10 минутки. Че трябваше да се пресвърже,т,е не беше с букса, а с 3 или 4 жички. Така че,някога се бях изказал негативно спрямо него в един пост,съжалих след това. Аз ще му дам и повече, стига услугата да струва толкова,но реално ако не е..? Та за това.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Да не се окаже, че приятелчетата са оплескали нещата и сега компютърът не вижда сондата или получава неверни данни и по-евтиното ти е излязло вече през ауспуха неколкократно...freeqwerty написа:При fordmaniac съм ходил отдавна. Наистина добър човек ми се стори, но за смяната на ламбда-сонда ми поиска 50 лв. В същото време имам и други причтелчета със сервизи,взеха ми 20 лв. за няма и 10 минутки. Че трябваше да се пресвърже,т,е не беше с букса, а с 3 или 4 жички. Така че,някога се бях изказал негативно спрямо него в един пост,съжалих след това. Аз ще му дам и повече, стига услугата да струва толкова,но реално ако не е..? Та за това.
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Сондата е сменена преди 2 години и може би повече,а проблема е от преди 2-3 месеца.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Няма значение кога е сменена, а как е свързана. Ако е по метода на усукването/запояването и бандажиране с PVC лента - много е изкарала.freeqwerty написа:Сондата е сменена преди 2 години и може би повече,а проблема е от преди 2-3 месеца.
Сега, да те светна малко в тайните на ламбда сондите и техните връзки.
Това е измерителен елемент, който от едната страна взема за опорна стойност съдържанието на кислород в атмосферата, а от другата измерва съдържанието му в изгорелите газове и според получената стойност генерира електрически сигнал към компютъра. За по-достоверна и стабилна опорна стойност, подаването на кислород от атмосферата се извършва от отдалечено и защитено място (при първите е било директно от дупка в корпуса на сондата, но новите не са така) - чак от компютъра. Ще попиташ "Как така?" и отговорът е - под изолацията на проводниците, през влагозащитени букси. Усукването и бинтоването на новата сонда прекъсва защитата (освен ако не е по предписанията и с материалите в комплекта на новата универсална сонда) и е предпоставка за замърсяване и задръстване на каналите за опорната стойност на кислорода. От тук нататък се сещай, колко достоверно е вече измерването на изгорелите газове.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Слушай може и да си попаднал и на ментесонда,айде сега да не обельоасваме твоя приятел майстор.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Оги, тези измислици на Bosch, че референтният кислород минавал през кабелите ми се видяха пълни глупости и специално рових в нет-а, за да видя дали и другите мислят като мен. Попаднах на дискусии от типа, че всъщност въздухът влиза през свободното място, където са закрепени капачките, а това дето тече по кабелите - първо като оголиш жицата виждаш, че е както всеки друг многожилен проводник с изолация - изолацията е плътно излята към снопа от жички - няма свободно пространство, през която да тече въздух. Общото мнение беше, че са го измислили в търговския отдел, дето продават универсалните им ламбда-сонди с кекавите им преходни връзки, които никога не бих използвал (връзките), обаче:
1. Връзките без запояване вършат идеална работа за някой, който не може да запои жиците или няма под ръка с какво да ги запои.
(до колко може да се разчита на този контакт..не знам, но сигурно върши някаква работа, щом го дават към сондите.)
2. Така или иначе много от хората не правят качествени спойки и е по-добре да не се разчита на това - по-добре наистина да ги излъжат, че изобщо не трябва да се правят спойки, отколкото да направят "някакви".
3. Белият кабел за масата на Bosch-сондите е от някаква неръждавейка и не се запоява.
Всъщност на една ламбда-сонда не й трябва много въздух, а при нагряването и изстиването Bosch-а така или иначе "диша" през нехерметично запечатания корпус. На Denso-то като са оставили дупки по 1 мм - там пък се пълнят с кал.
Сондите на Bosch най-ми допадат по конструкция и изпълнение. И на Мицубишито сложих точно такава от Фиеста-моно. Разбира се жиците ги запоих, но тогава се сблъсках с незапояващата се маса. На стария кабел от Denso-то масата се запояваше като всички останали проводници, затова навих една пружинка от дебел меден тел, запоих я за масата от куплунга на Denso-то, пъхнах в нея и кербовах кабела от Bosch-а. Мисля че се получи добра връзка и до сега не съм имал проблеми с нея.
1. Връзките без запояване вършат идеална работа за някой, който не може да запои жиците или няма под ръка с какво да ги запои.
(до колко може да се разчита на този контакт..не знам, но сигурно върши някаква работа, щом го дават към сондите.)
2. Така или иначе много от хората не правят качествени спойки и е по-добре да не се разчита на това - по-добре наистина да ги излъжат, че изобщо не трябва да се правят спойки, отколкото да направят "някакви".
3. Белият кабел за масата на Bosch-сондите е от някаква неръждавейка и не се запоява.
Всъщност на една ламбда-сонда не й трябва много въздух, а при нагряването и изстиването Bosch-а така или иначе "диша" през нехерметично запечатания корпус. На Denso-то като са оставили дупки по 1 мм - там пък се пълнят с кал.
Сондите на Bosch най-ми допадат по конструкция и изпълнение. И на Мицубишито сложих точно такава от Фиеста-моно. Разбира се жиците ги запоих, но тогава се сблъсках с незапояващата се маса. На стария кабел от Denso-то масата се запояваше като всички останали проводници, затова навих една пружинка от дебел меден тел, запоих я за масата от куплунга на Denso-то, пъхнах в нея и кербовах кабела от Bosch-а. Мисля че се получи добра връзка и до сега не съм имал проблеми с нея.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
От да не казвам колко години карам с оригинална сонда на форд свалена от Фокус 2006та купена за 60лв. Май беше от 1.6 ама по принцип няма зникакво начение.
Понеже чета един производител ги правел така, друг иначе, трети по съвсем различен начин и всички имали някакви "недомислия" според разбиращите хора... защо не си задават въпроса 'от къде мога да си намеря читав пълен оригинал заводско изпълнение на марката за никакви пари" вместо да се разтягат локуми и да се набиват пари за "най-доброто"
Понеже чета един производител ги правел така, друг иначе, трети по съвсем различен начин и всички имали някакви "недомислия" според разбиращите хора... защо не си задават въпроса 'от къде мога да си намеря читав пълен оригинал заводско изпълнение на марката за никакви пари" вместо да се разтягат локуми и да се набиват пари за "най-доброто"
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1992/16V/105HP започна да гори много.
Ами например Denso-то не ги запояват със сребърен припой и в много случаи им прекъсва нагревателят.. ама това си е мое мнение, затова казвам че на мен по-ми допадат еди-кои си сонди. Ама това човек, дето не е правил проучвания, няма за какво чак толкова да се вживява - по-добре да си сложи оригиналната част.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта