Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Здравейте, ситуацията е следната. От известно време, започна да ми светва една червена лампа на таблото и изписва "Engine system fault". Пуснах таблото в тест режим, но никаква грешка не показва. Сега вече започна лампата да свети постоянно. Ходих на диагностика и ми казаха, че филтъра за твърди частици се запушва и трябва да карам на около 4000 оборота за 15 минути. Това обаче ме усъмни, защото лампата светва преди да съм запалил двигателя. Прочетох тук там и реших, че е привършила течността за почистване на филтъра. Долях един литър, но лампата продължава да свети. Въпросът е, без да се изчисти компютъра от грешки, не би ли трябвало да спре да свети лампата? Преди това течността сякаш намаляваше и понякога я имаше тази грешка, друг път не. Възможно ли е да е от нещо друго това? Колата си върви нормално.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
В крайна сметка ти не си направил диагностика и нямаш представа за какво свети лампата.Стреляш в тъмното!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Ходих, но ми казаха че филтъра за твърди частици се запушва и трябва да карам на около 4000 оборота за 15 минути. Лампата обаче светва преди да съм запалил автомобила, а сигнала за филтъра идва само при работещ двигател.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Направи го! Излез на Тракия, карай до тунела на 3-4 предавка и най-вероятно лампата ще угасне.todor_dj написа:Ходих, но ми казаха че филтъра за твърди частици се запушва и трябва да карам на около 4000 оборота за 15 минути. ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
А след като запалиш изгасва ли тая лампа?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Лампата светеше постоянно, дори и след като запалиш двигателя.
В крайна сметка проблема е решен след обикаляне на много сервизи и всякакви съвети от супер майстори.
След като се долее течност, следва системата за регенерация на филтъра да бъде занулена. Това се налага, защото компютъра не знае при последното зареждане на резервоара, колко добавка е успял да впръсне. Ако се долее добавка, преди да се стигне до окончателно привършване на течността в резервоарчето, лампата ще загасне сама и затова се стига до противоречиви мнения, дали трябва да се занулява компютъра.
Първоначално прочетох, че във Мото-Пфое искат за тази операция, заедно с доливането на течност, 900 лева. Най-вероятно това не е вярно, но даже ме беше страх да попитам за рестартиране на системата. След всякакви опити с различен софтуер и много обяснения защо не трябва да карам с 4000 оборота за да загасне лампата, драснах писмо на представителите на марката. Накратко - моментален отговор от тяхна страна, цена на рестарта 16 лева! Времетраене 20 минути, без да се налагам да обяснявам нищо. Това в Младост, при приемчик Иван Стоев. Предишния път, когато ми се наложи да посетя официалния сервиз (преди поне 10 години с Орион 1.8D), се сблъсках със надменност и неуважение на клиента. Дадоха ми час за след 20 дни и ми казаха, че нищо не могат да направят, защото системата е Лукас. Този случай ми върна доверието в тази фирма.
В крайна сметка проблема е решен след обикаляне на много сервизи и всякакви съвети от супер майстори.
След като се долее течност, следва системата за регенерация на филтъра да бъде занулена. Това се налага, защото компютъра не знае при последното зареждане на резервоара, колко добавка е успял да впръсне. Ако се долее добавка, преди да се стигне до окончателно привършване на течността в резервоарчето, лампата ще загасне сама и затова се стига до противоречиви мнения, дали трябва да се занулява компютъра.
Първоначално прочетох, че във Мото-Пфое искат за тази операция, заедно с доливането на течност, 900 лева. Най-вероятно това не е вярно, но даже ме беше страх да попитам за рестартиране на системата. След всякакви опити с различен софтуер и много обяснения защо не трябва да карам с 4000 оборота за да загасне лампата, драснах писмо на представителите на марката. Накратко - моментален отговор от тяхна страна, цена на рестарта 16 лева! Времетраене 20 минути, без да се налагам да обяснявам нищо. Това в Младост, при приемчик Иван Стоев. Предишния път, когато ми се наложи да посетя официалния сервиз (преди поне 10 години с Орион 1.8D), се сблъсках със надменност и неуважение на клиента. Дадоха ми час за след 20 дни и ми казаха, че нищо не могат да направят, защото системата е Лукас. Този случай ми върна доверието в тази фирма.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
И утре да идеш с Ориона, пак ще те посрещнат като преди 10г.todor_dj написа:.... Предишния път, когато ми се наложи да посетя официалния сервиз (преди поне 10 години с Орион 1.8D), се сблъсках със надменност и неуважение на клиента. Дадоха ми час за след 20 дни и ми казаха, че нищо не могат да направят, защото системата е Лукас. Този случай ми върна доверието в тази фирма.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Не мисля. Тогава Ориона беше много по престижна и скъпа кола от Фокуса сега.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Дано.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Аз също се чудя защо е направено така: да се казва на компютъра че си долял течност!Нали същия този датчик е регистрирал че нивото е ниско! Тук нещата са по-скоро финансови за фирма производител.Те казват създали сме продукт който ще работи правилно ако си плащате редовно.Мерси! Аман от печелбари! За същите пари който струва зареждането и "казването" ще се лиши от тази превилегия да е много чиста.Ако беше моя досега да съм я лишил от всички ракови образувания.
Поздрави!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Тука, май ще похваля VW. Когато на единия от бусовете ни светна лампата за филтъра (на няма и 20хил Км), заради каране в града на къси разстояние, просто я подкарахме на 3-4 от Хасково до Свиленград и лампата угасна, без доливане на течности (то и няма къде) и ресетване. >:D<:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Написал съм защо.specialista написа:Аз също се чудя защо е направено така: да се казва на компютъра че си долял течност!Нали същия този датчик е регистрирал че нивото е ниско! Тук нещата са по-скоро финансови за фирма производител.Те казват създали сме продукт който ще работи правилно ако си плащате редовно.Мерси! Аман от печелбари! За същите пари който струва зареждането и "казването" ще се лиши от тази превилегия да е много чиста.Ако беше моя досега да съм я лишил от всички ракови образувания.
Поздрави!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Не е убедително, по скоро си е чисто комерсиално. По същия начин, на служебния бус в книжката са описани около 10% от функциите на наличните предпазители а за останалите пише "посетете сервиз". Ходене в сервиз за смяна на предпазител си е направо брутално.todor_dj написа:..... Това се налага, защото компютъра не знае при последното зареждане на резервоара, колко добавка е успял да впръсне. ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 09 ное 2014, 21:16
- Модел на автомобила: Focus 2 1.6tdci
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Ами не знам какво да кажа?
Ще напиша какво се получава само за хора с подобен проблем и същия автомобил. Идеята е да бъде полезно някому в бъдеще.
Когато течността започне да намалява, грешката се появява от време на време. Т.е. в зависимост от положението на автомобила, системата за сигнализация се задейства, друг път - не. Веднъж светне ли лампата, свети докато не загасиш колата. При новото запалване се прави тест и ако наклона на автомобила е друг и пиезокерамичния обемен датчик е покрит, сигнализация не се появява. Това е момента в който трябва да се долее течността. При мен този период продължи около 500 километра. Ако се сканира колата в този момент, най-вероятно ще върне грешка различна от грешката, която се появява по-късно. Аз обаче минах още около 1500 километра. През този период лампата светваше 2-3 секунди след като сложа на контакт.
Вече и да се добави течност, лампата няма да угасне. При сканиране на колата, грешката е P2585. През този период капачката на резервоара е отваряна многократно за доливане на гориво и компютъра не е могъл да изчисли колко гориво е долято и колко добавка да се впръсне.
Когато се консултираш с фирми, които се занимават с премахване на филтъра за твърди частици, обикновено ти казват, че датчика за нивото не работи или датчика за капачката на резервоара не работи, което ще ти струва страшно много пари. Те могат да го оправят, но не си заслужава. По-евтино излизало при тях да си махнеш филтъра, което струва най-евтино около 250 лева за промяна на оригиналния софтуер и още около 100 за физическо премахване на филтъра. Като ги питаш дали са сигурни, че новия софтуер няма да вкарва колата постоянно в режим на регенерация, никой не се наема да гарантира това. Същото е и за управлението на турбото, което вече започва да работи в по-натоварен режим, заради повишената скорост на изгорелите газове. Тяхната скорост е повишена, защото е намалено съпротивлението по пътя им.
На мен упражнението ми струваше 85 лева за течност + 16 за нулиране.
Ще напиша какво се получава само за хора с подобен проблем и същия автомобил. Идеята е да бъде полезно някому в бъдеще.
Когато течността започне да намалява, грешката се появява от време на време. Т.е. в зависимост от положението на автомобила, системата за сигнализация се задейства, друг път - не. Веднъж светне ли лампата, свети докато не загасиш колата. При новото запалване се прави тест и ако наклона на автомобила е друг и пиезокерамичния обемен датчик е покрит, сигнализация не се появява. Това е момента в който трябва да се долее течността. При мен този период продължи около 500 километра. Ако се сканира колата в този момент, най-вероятно ще върне грешка различна от грешката, която се появява по-късно. Аз обаче минах още около 1500 километра. През този период лампата светваше 2-3 секунди след като сложа на контакт.
Вече и да се добави течност, лампата няма да угасне. При сканиране на колата, грешката е P2585. През този период капачката на резервоара е отваряна многократно за доливане на гориво и компютъра не е могъл да изчисли колко гориво е долято и колко добавка да се впръсне.
Когато се консултираш с фирми, които се занимават с премахване на филтъра за твърди частици, обикновено ти казват, че датчика за нивото не работи или датчика за капачката на резервоара не работи, което ще ти струва страшно много пари. Те могат да го оправят, но не си заслужава. По-евтино излизало при тях да си махнеш филтъра, което струва най-евтино около 250 лева за промяна на оригиналния софтуер и още около 100 за физическо премахване на филтъра. Като ги питаш дали са сигурни, че новия софтуер няма да вкарва колата постоянно в режим на регенерация, никой не се наема да гарантира това. Същото е и за управлението на турбото, което вече започва да работи в по-натоварен режим, заради повишената скорост на изгорелите газове. Тяхната скорост е повишена, защото е намалено съпротивлението по пътя им.
На мен упражнението ми струваше 85 лева за течност + 16 за нулиране.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Я сега вземи обясни от къде си купи течноста и колко е като обем за тази цена?
Всико до тук звучи добре,а какво ще стане когато ДПФ вече не може да се регенерира?
Всико до тук звучи добре,а какво ще стане когато ДПФ вече не може да се регенерира?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 22 сеп 2017, 18:22
- Местоположение: Севлиево
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус MK2 1.6 TDCI течност за DPF
Стара тема, но попаднах в същата ситуация с 2.0 TDCI.
Лампата ми светна изведнъж и от тогава вече 2500 км.
Ходих в МП Габрово на тест-35 лв.Според тях въпросната течност в казанчето 1.Я няма или 2.Казанчето се е спукало и е изтекла или 3.Датчик-поплавък ли, какво ли се е повредил.
Събирало 2 литра, като всеки литър бил по 100 лева+ 30 или 40 лева за труд.Можело да си взема течността и от Пежо сервиз.
БАСИ!!!
Като знам, че предния собствек е изтърбушил DPF без да ми каже, се чудя какво да му чистя?!?!
Къде се намира това казанче?
Лампата ми светна изведнъж и от тогава вече 2500 км.
Ходих в МП Габрово на тест-35 лв.Според тях въпросната течност в казанчето 1.Я няма или 2.Казанчето се е спукало и е изтекла или 3.Датчик-поплавък ли, какво ли се е повредил.
Събирало 2 литра, като всеки литър бил по 100 лева+ 30 или 40 лева за труд.Можело да си взема течността и от Пежо сервиз.
БАСИ!!!
Като знам, че предния собствек е изтърбушил DPF без да ми каже, се чудя какво да му чистя?!?!
Къде се намира това казанче?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта