Обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Обороти

Мнение от WarKiller » 02 ное 2006, 00:34

Нормално ли е при 100 км/ч на пета скорост да поддържам 3000 оборота с моя двигател?

Отделно от това ... днес един ми разправяше, че А95 не се отразява много добре за подобен клас двигател, защото идвал твърде силен. :shock:
По-добре да съм сипвал 92 ... Някакви мнения по въпроса?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 ное 2006, 01:10

Кажи на този първо да научи какво означава цифрата след биквата "А" на бензина и тогава да дава мнения. Освен това ми прилича на изказване на неподготвин ученик.

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 02 ное 2006, 01:14

Въпросът е, че това ми го разправяше човек, който работи на бензиностанция на Лукойл ... :o

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 02 ное 2006, 04:34

А95 е стандарта на повечето съвременни двигатели. А92 не е нито "силен" нито "слаб", а просто лош. Сипвай това което ти пише в книжката и не му мисли. В чужбина от години не съществува такъв бензин, тука го има просто защото има още хора които карат издухани соц коли на които последния проблем им е бензина.
По принцип за инжекциони, особено ако има и газ, даже е хубав да слагаш и бензин с добавки за да ти почистват системата. V-power върши перфектна работа, той си е пак 95, но с по-добри характеристики. Потвърдили са ми го и хора които се занимават с компютърна диагностика на двигатели и знаят.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 ное 2006, 05:51

За оборотите е нормално защото и на мойта съм около3000 при100км/ч.
А за бензина кажи на човека който тие казал че95 е силен за твойта да сипва каквото иска на неговата кола,ако иска и нафта вместо бензин.
:idea: Колежка има същата като мойта фиеста и тя беше сипала А92,двигателя и не работеше като хората беше решила че се е повредила.казах и че е за А95.Няма от тогава проблеми,двигателя си работи перфектно.
:D По каталожни данни нашите коли са за бензин А-95(Автомобилен).Ето ти един линк.Прочети.
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/ford/fiesta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако се сетя за други линкове с таблици за бензин и масла ще допълня. :D А между временно и ти можеш да намериш.
Ето още един линк http://www.clubford.org/forum/viewforum ... 8158ea102c" onclick="window.open(this.href);return false;
*00133*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 ное 2006, 09:10

WarKiller написа:Въпросът е, че това ми го разправяше човек, който работи на бензиностанция на Лукойл ... :o
Това, че работи на Лукойл бензиностанция неозначава, че е технолог в рафинерията и най-добре да си сипва бензина без да дава съвети.
То ако беше толкова просто и кучето можеше да стане касапин от стоене пред месарницата.

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 02 ное 2006, 10:40

Е! Добре....моя тогава защо на 110 е на 4-4100 оборота и по дяволите така я карам 4 години :lol: . А уж ми е чат-пат наред карбуратора и не прави отдавна мизерии! Нека някой се изкаже, че ме хвърли тая синя фиеста в тъч!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 ное 2006, 11:14

А моя при 120км/ч оборотите са 2200 *unknw*
Но за малките мотори 1.1 предполагам че е нормално да се форсират повече за да задържат тази скорост.
Относно бензина и аз съм забелязъл че колата харесва повече V-power-a,дори и паленето сутрин е по лесно.
В щатите например няма 92,95 ала бала.2 колонки:бензин 100 октана и дизел.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 ное 2006, 11:47

Само ще вмъкна, че в щатите основното гориво е 91!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 02 ное 2006, 11:58

kEFi написа:Само ще вмъкна, че в щатите основното гориво е 91!
:wink: И аз да вмъкна: в щатите 91 отговаря на 91! Тук не се знае даже и OMV Super 100 на какво отговаря.....

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 02 ное 2006, 12:27

krava_i_pile написа:Е! Добре....моя тогава защо на 110 е на 4-4100 оборота и по дяволите така я карам 4 години :lol: . А уж ми е чат-пат наред карбуратора и не прави отдавна мизерии! Нека някой се изкаже, че ме хвърли тая синя фиеста в тъч!
:lol:
Е сега ... Нали знаеш, че дори в една песен се пее "идваме да изригнем с фиеста фиеста, синя фиеста" ... :D
Иначе наистина ми е много интересно това за оборотите... Въпросът е най-вече към колеги с Фиести такава кубатура.
Какви са нормалните стойности за такъв двигател?

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 02 ное 2006, 13:18

Е пее се ама каква е тази огромна разлика :lol: Мен ако на 100 ми е на 3хил. оборота ще е перфектно! Дали нещо е повредено по колата?
син колега ако искаш промени заглавието малко, за да влизат фиестаджии :lol:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 ное 2006, 16:55

В темата колко дига колата съм написал:
При3500оборота на5 скорост съм над 130км /час....................


Та krava_i_pile и WarKiller различните години.....................
*00133*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 ное 2006, 19:36

Що се чудите? Имате няколко неща между двигателя и пътя.
1. Скоростна кутия
2. Диференциал
3. Джанти
и
4. Гуми
За гумите - по-малки гуми повече обороти (165х60х13), по-големи гуми по-малко обороти (195х60х15)

Останалото е математика и физика.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 ное 2006, 19:47

По скоро има скоростни кутии, предавателни числа....

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 ное 2006, 20:27

съвсем нормално е по-малките коли да имат по "къси" скорости - това са МПС предвидени предимно да се движат из града, където монтирането на такава осигурява редица предимства: 1.по-малък двг може да се справи с тежестта на купето; 2. колата е по-пъргава на светофарите; 3. позволява да се кара на по-висока предавка на ниска скорост; 4.поддържа двг. в обороти, което осигурява така жизнено важното мазане при натовареното градско движение. Разбира се това води автоматично до някой недостатъци в извън градско - 1. държи двг. във високи обороти, което води до неприятно ръмжене при скорости над 120-140; често някой градски автомобили имат изравнен или дори по-висок разход извън града отколкото в града; 2.имат по-ниска мах скорост /просто не може вс да е ок/.

Та затова повечето коли от този клас са горе долу на 3000обр. при 100 км/ч. /поло, корса, и т.н./

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 03 ное 2006, 08:27

Мисля си, не е ли възможно датчиците за обороти да дават 5-10% грешка и оттам да идват част от различията...

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 03 ное 2006, 11:23

Мисля си, не е ли възможно датчиците за обороти да дават 5-10% грешка и оттам да идват част от различията...
Не е невъзможно,но е малко вероятно,такива обороти са напълно нормални за коли с такива кубатури(изброените от chains причини),аз карах чисто нова кола 1.1 и положението беше същото!Макс.скорост-185км/ч.при 5700об./мин. ма за сметка на това в града беше фурия! :lol:

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 03 ное 2006, 13:21

Моята фиеста на 3000 оборота заковава точно на 100км/ч... а за късите скорости - на 5-та си карам с 60 без проблем :lol:

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 03 ное 2006, 15:58

valboy написа:
kEFi написа:Само ще вмъкна, че в щатите основното гориво е 91!
:wink: И аз да вмъкна: в щатите 91 отговаря на 91! Тук не се знае даже и OMV Super 100 на какво отговаря.....
Има известни разлики в начина по който се определя октановото число в Америка и в Европа. Доколкото знам на европейския бензин 95 октана отговаря американски 89 октана. Освен това Щатите не са съвсем добър пример за чистота на горивото, там дори няма нормална нафта без сяра, с който да се движат съвременните дизели. Виж е Европа - Германия, Австрия и т.н. горивото е наистина на ниво.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта