Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
М-да, ама ST-то на Фокус мк2: турбо-петак, 225Hp сток 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Като разреждах мотора преди няколко месеца, маистора е зацепил ангренажа без необходимия чоп за коляновия вал(на око), аз си изработих чоп и зацепих наново ангренажа...колата тръгна повече от преди.
Преди два дни направихме две яки гонки с БМВ Е60 530D, и в двете коли само шофиорите...бавареца леко ми бягаше - от 20-тина км до 200 някъде ми направи 5-6 дължини. Като спряхме след гонките и поговорихме, другия беше доста изненадан че съм с 1.6 мотор. Не разбрах дали е сток(220-230Hp) или е чипнато bmw-то...
Днес направих един рън с уреда, и съм много доволен от резултатите. Освен че презацепих както трябва ангренажа, преди няколко дни смених и пробития blow-off клапан с по-корав, оригинален, засега ще е с този...по-нататъка ще е c афтърмаркет, че ми писна от пробитите пластмасови боклуци bosch!
Сега пиква за секунда на 0.9 бар и задържа до 6,5к на 0,7 барa, преди задържаше на 0,5...тея 0,2 бара съм ги губел от пробития клапан! Смесите са перфектни: средни 11-ки.
Старта ми беше доста кофти, но свалих 3 десети (на 402m) от предишно наи-добро време, а терминалната ми вече е 149км...с 5 км повече от предишния ми наи-добър резултат! 0-100 = 7,6 сек
Но наи-голямото ми подобрение е във високите, преди за 30 сек вдигах 180, сега за 30 сек вдигам 200!!!
Уреда ми отчете average мощност: 142 коня на гуми, което прави 163 на вала.
Моята А3-ка като я купих, я замервах със същия уред и със същите настроики даваше същото време: 15,3 и терминална:148км, беше без чип, но с премахнат катализатор, спортна генерация на 63 мм и без blow-off клапан.
Следващата стъпка е генерация на 60-63мм, че сегашната е на 54мм и е не особено добре огъната - посплескана е по извивките и смятам че с нова генерация ще тръгне още колата...
PS: Със Focus ST-170, вече няма интрига...на него му дават 0-200 за 48 сек, аз ги правя за 30! 0-160 тои ги прави за 21-23 сек, аз ги правя за 17,5 сек. А3 1.8Т 150Hp (сток) прави 0-200 за 42 сек.
Преди два дни направихме две яки гонки с БМВ Е60 530D, и в двете коли само шофиорите...бавареца леко ми бягаше - от 20-тина км до 200 някъде ми направи 5-6 дължини. Като спряхме след гонките и поговорихме, другия беше доста изненадан че съм с 1.6 мотор. Не разбрах дали е сток(220-230Hp) или е чипнато bmw-то...
Днес направих един рън с уреда, и съм много доволен от резултатите. Освен че презацепих както трябва ангренажа, преди няколко дни смених и пробития blow-off клапан с по-корав, оригинален, засега ще е с този...по-нататъка ще е c афтърмаркет, че ми писна от пробитите пластмасови боклуци bosch!
Сега пиква за секунда на 0.9 бар и задържа до 6,5к на 0,7 барa, преди задържаше на 0,5...тея 0,2 бара съм ги губел от пробития клапан! Смесите са перфектни: средни 11-ки.
Старта ми беше доста кофти, но свалих 3 десети (на 402m) от предишно наи-добро време, а терминалната ми вече е 149км...с 5 км повече от предишния ми наи-добър резултат! 0-100 = 7,6 сек
Но наи-голямото ми подобрение е във високите, преди за 30 сек вдигах 180, сега за 30 сек вдигам 200!!!
Уреда ми отчете average мощност: 142 коня на гуми, което прави 163 на вала.
Моята А3-ка като я купих, я замервах със същия уред и със същите настроики даваше същото време: 15,3 и терминална:148км, беше без чип, но с премахнат катализатор, спортна генерация на 63 мм и без blow-off клапан.
Следващата стъпка е генерация на 60-63мм, че сегашната е на 54мм и е не особено добре огъната - посплескана е по извивките и смятам че с нова генерация ще тръгне още колата...

PS: Със Focus ST-170, вече няма интрига...на него му дават 0-200 за 48 сек, аз ги правя за 30! 0-160 тои ги прави за 21-23 сек, аз ги правя за 17,5 сек. А3 1.8Т 150Hp (сток) прави 0-200 за 42 сек.

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Мислех да правя генерация, но ми изпадна на много добра цена от автоморга оригинална генерация от дизелов фокус 2003г цялата до отзад само с едно средно гърне и я взех за експеримента...уреда показа че с новата генерация давам същите времена като с досегашната ми само с резонаторни гърнета. А дори с едно гърне , дизеловата генерация е тиха като оригиналната ми с ТРИ гърнета+катализатор, но все пак и турбото заглушава.
От вчера вече и на газ вървим като на бензин,
...вече мога да давам пълна газ и на газ, все едно съм на бензин...това стана благодарение на втори щуцер които монтирах на изпарителя и от него захраних реиката от другия краи...това ми е изпитана рецепта от аудито...и тук както при аудито, даде положителен резултат! 
От вчера вече и на газ вървим като на бензин,


- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
След като нa 17.03 вдигнах 200 за 30-31 сек, нещо взе да ме чoвърка...някакво дежавю за тея 30 сек...и в последствие се сетих...на аудито нямам замервания с уред на друго освен 1/4 миля, обаче имам клипове на които след чипването му прави 200 за...30 сек по километраж, това е със чип от Brezel, спортна генерация на 63 мм, без катализатор, със същата турбина която е в момента на форда....та може да се каже че успях да постигна целта си: да постигна времената на Аудито ми след чипването, на 400м форда дава времето и терминалната на аудито ми без чип, но до 200 успява да навакса с времето! и двете ми коли са по 1220 кг като ходя по замервания и гонки, но форда има по-добра аеродинамика от аудито.
Клипа от гореспоменатото замерване на фокуса на 17.03:
http://vbox7.com/play:eed58536ca
Клипа от гореспоменатото замерване на фокуса на 17.03:
http://vbox7.com/play:eed58536ca
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Здравей колега, следя редовно темата ти, много радва това, което си постигнал дотук.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
КОлега...чудесно се е получило! Поздравявам те за постигнатите резултати. Евала как си открил че стандартния комп може да настройва адекватно смесите...това е едно от най-важните неща...а тези 10-11 дето ти ги дава са идеални. Браво за проекта!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Благодаря. Според мен, имам късмет че колата ми е с дебитомер, а не с MAP...с мап едва ли щяха да ми се получат нещата.
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Защо не и лепнеш един смукателен колектор от Пума 1.7!По широк е от на 1.6 ,ще диша по добре!Моята няма турбинка ,но се развърта по добре във високите с него.
Аз съм с MAP и го монтирах на стругована капачка на мястото на металната тапа на колектора.Всичко от колекторите е съвместимо освен закрепването на горивната рейка и дросела на пумата (стърчи повечко и TPS-а е с тънко петле,но е метален и може да се приспособи)Ще ти трябва и един дистанционен фланец м-у колектора и главата (аз моя го направих от 0.5см алуминий и две гарнитури от клингерит) PS:Железото си е железо >:D<:
Аз съм с MAP и го монтирах на стругована капачка на мястото на металната тапа на колектора.Всичко от колекторите е съвместимо освен закрепването на горивната рейка и дросела на пумата (стърчи повечко и TPS-а е с тънко петле,но е метален и може да се приспособи)Ще ти трябва и един дистанционен фланец м-у колектора и главата (аз моя го направих от 0.5см алуминий и две гарнитури от клингерит) PS:Железото си е железо >:D<:
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Не бях видял че някой е писал в темата ми. Колега, мислил съм по този въпрос...и се отказах. Англичаните от pumaspeed мисля, които предлагат/или са предлагали турбо-кит за зетек-с 1.6 с макс мощност 198 коня мисля, ползват оригиналния пластмасов колектор, явно е достатъчно добър за целта. При мен, при мен колектора засега държи. Ако го счупя обаче, мога да помисля за вариант с метален колектор от пума, но това би наложило и преправяне на турбо-пътя от кулера до дроселовата клапа, както и дроселова клапа от пума, честно казано изобщо не ми се занимава с това. Ако обаче попадна на колектор от пума спорт, който е доста по-смислен ъпгрейд според мен от ръждивите колектори на обикновената пума 1,7, ще го сложа. Да кажем че си търся такъв, и затова все още съм с пластмасовия.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Всичко е добре като свършва добре,евала за проекта и евала за това че си постигнал желания резултат.
Само да питам а съеденителя държи ли?
Поздрави
Само да питам а съеденителя държи ли?
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Благодаря.
Съединителя го смених доста преди да турбинирам...мисля че 2009 г. Сложих цял к-т на Luk, държи все още.
Съединителя го смених доста преди да турбинирам...мисля че 2009 г. Сложих цял к-т на Luk, държи все още.
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Интересно ск. кутия как държи още, че IB5 не ги слагат на коли над 115кс. 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Е, това да не е кутия на ваг 1.6
Никакви проблеми нямам с кутията...и маслото не съм го сменял, само съм доливал.

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Точно ib5 кутиите ги дават по-здрави от да кажем BC, с които карам аз. Винаги ми е било чудно до колко НМ държат тия кутии, а най-странното е че предишната с която карах издържа цели 4 години на над 300нм и не е като да не съм правил стартове и накрая единственото което й стана беше, че 5-тата предавка избута полушайбата..направо я сплеска и тръгна да се изважда от вала...и само това 

-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
В сравнение с MTX75 имам предвид 

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 06 фев 2016, 18:00
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Интересно се получава. Продължавай в същия дух 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

http://prikachi.com/images/635/8190635y.jpg
http://prikachi.com/images/597/8190597l.jpg
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
За какъв модел са дисковете, и какъв е минималния размер джанти които влизат след конверсията? Някой беше питал наскоро за подобна конверсия на Фиеста, която е пак с 4x108.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Дискове и апарати от Мондео мк3, дисковете се дупчат на 4x108. Шенкелите са от модел на форд с 4x108, след 2002г...предполагам от фиеста. Кормилни накрайници от фиеста мк3(96-99). Ориг. спирачни маркучи се ползват, но се изваждат от скобата в която стоят оригинално...скобата се премахва, иначе идват къси! По супортите има работа на фреза, за да се докара офсета на мондеовия диск спрямо спир. апарат/ шенкела....отнема се от петите 3,5 мм някъде. Друг вариант е да се ползват дискове от фокус СТ170(300 мм, 4x108), но те са с друг офсет. тогава обаче, за да дойде офсета, се слага шайба между шенкела и супорта....не съм го пробвал това, реших да ползвам мондеовски апарати и дискове. По чуждите форуми срещнах мнения, че с 300 мм предни дискове, колата спира повече когато се ползват мондеови апарати(56мм бутало), вместо апарати от СТ(53мм) което е логично. Педала на спирачката, първоначално докато не се сработиха накладките, потъваше повече. След сработването, спирачките ми почват да хващат при по- малък ход на педала. Най- брутално се усеща разликата при спиране при 120-160 км спрямо стандартните спирачки, в града почти не се усеща. За да компенсирам доколкото е възможно, по-силното спиране на предния мост с големите дискове, спрямо задния - баланса на спирачките (намирането на задни супорти от СТ е мисия невъзможна в Бг) смених и задните дискове, като използвах vag задни накладки, които са с по- широко с няколко мм феродо от оригиналните...и там има пилене - по накладките. Сега използвам цялата площ на задните дискове! При екстремно спиране, колата не забива муцуната и да вирва задницата...получи се добър баланс, което и ми беше целта...не обичам коли които спират само отпред...като аудито ми. Сравнявах спирането в града на моята кола с друг фокус с апарати и дискове( предни и задни) комплект от СТ...моята при по- леко натискане на педала, спира повече! Накладки и дискове, марка АВS - холандски...уж. Аз успях да ги вкарам под 15-те от снимката в подписа ми( от Мондео мк2, ЕТ 40, ако не греша) но за целта се пили и по апаратите и супортите от външната страна....голяма играчка е да влязат на 15-ки, но пък не се наложи да слагам фланци! Разстоянието между джантата и апарата в най- близката им точка е 3 мм! Въпреки че с моите джанти се получиха нещата, не мисля че при мен могат да влязат всички 15- ки. С 16-ки няма нужда от пилене.
По- късно ще кача снимки.
По- късно ще кача снимки.
Последна промяна от JoroM на 24 фев 2016, 19:05, променено общо 4 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта