Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Кампания за преглед по повод свирене на турбината на дизелови двигатели 2.0L !
Попаднах на много интересна статия в интернет по повод оплаквания на клиенти на Форд от Германия.
Тайна (rofl) кампания за преглед на Форд по повод свирене на турбината на всички дизелови двигатели!
(Проявява се особенно в хладно време при минусови температури)
Отнася се за Ford Kuga, C-max, Focus, Mondeo, S-max/Galaxy с двигатели 2.0L Duratorq-TDCi (DW)
Model:
Kuga 2008.5 (02/2008–07/2012) Build Date: 05/2010-05.03.2012
Build Code: AJ-CA
Assembly Plant: Saarlouis
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
Focus 2011.25 (12/2010–) Build Date: 12/2010-05.03.2012
Build Code: AG-CA
Assembly Plant: Saarlouis
Assembly Plant: Valencia
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
C-MAX 2010.75 (07/2010–) Build Date: 08/2010-30.03.2012
Build Code: AP-CA
Assembly Plant: Valencia
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
Mondeo 2007.5 (02/2007–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012
Build Code: AS-CA
Assembly Plant: Genk
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
S-MAX/Galaxy 2006.5 (03/2006–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012
Build Code: AS-CA
Assembly Plant: Genk
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
За детайлна информация можем да прегледаме TSB #17-2012, от 15 Март 2012г.
Установява се следната повреда на лопатките на турбината в следствие на замръзване на кондензирала влага.
Откъс от описание на клиент:
- 15.12.2012 - Забелязах значително свирене на турбото (ясно откроимо при отрицателни температури), гаранцията беше свършила преди 14 дни. Това свистене се забелязваше и по- време на гаранцията но не така явно, звукът беше трудно доловим. Дилърът винаги казваше, че това е нормално. След няколко разговори с майстори и търсене из различни форуми, установих, че проблемът се среща при повечето дизелови двигатели и то когато са налице отрицателни температури.
След детайлен преглед и диагностика в сервиз се установи следното: Обледеняването на лопатките на турбината е в резултата на попадащия вътре конденз и като следствие тяхната повреда. Следствие: свистене на турбината, пращене и скърцане по време на движение, което може да доведе до пълното и повреждане
Ремонтът струва 1 700 eur, тъй като лопатките на турбината са неразглобяеми и не могат да се сменят отделно, а трябва да се закупи цяло нова турбина. След консултация със специалист се изясниха следните интересни подробности, че Форд е започнал от м. март 2012 г. да предлага решение на този проблем под названието "ледозадържащи маншети" или "ледоуловител" (Eisruckhalter), поставянето на които Форд извършва в случай че турбината е повредена и се налага замяна. ??? ??? Поставянето на маншетите се извършва само със смяна на турбината! Така е написано в техническия сервизен бюлетин цитиран по- горе.
Компанията Форд е знаела за проблема от месец март, но нищо не е предприела!
- Наех си адвокат и заведох дело, като представих доказателство и заключения на специалисти. Не бяха изминали и няколко дни, точно в края на 2012 г., Форд официално направи изявление, което постановява, че на всички турбини на нови автомобили с дизелови двигатели, трябва да бъдат поставени гумени защитни маншети, които предотвратяват повреждане на турбината.
След две седмици получих обаждане от моя дилър с покана за безплатна замяна на турбината, пълна компенсация за съдебните ми разноски и 300 eur компенсация за пътуванията ми и последващи разходи за ремонт и т.н.
Адвокатът ми е доказал, че автомобилът е имал конструктивен недостатък още преди покупката му, който по никакъв начин не е можел да бъде диагностициран през топлите месеци. По този начин се разширява отговорността на производителя и официалните дилъри по време на следгаранционния период.
След всичко произтекло в сервизите на Форд приемат този проблем, а той се среща при много автомобили закупени от салоните и се проявява само зимата. Но Форд не е разрешавал да се предприемат каквито и да е действия докато клиентът не се обърне с писмена жалба. А след удовлетворяване на молбата му, клиентът е бил принуждаван да казва че всичко е нормално.
До 12 Декември 2012 г. Форд не е направил нищо за разрешаването на този проблем!
От 12.12.2012 г. Форд започва да поставя този маншет на тези, при които е потвърден дадения проблем със свистенето от официален сервиз.
Внимание- Клиентите няма да бъдат официално информирани за тези проблеми!
Още веднъж- Поставянето на маншетите или замяната на турбината ще се извършва само на тези, които се обърнат към официалния сервиз!
Чудно дали от Мото Пфое са изобщо запознати с този бюлетин и дали ще извършват такава замяна! (rofl)
FINIS номерът на ледоуловителя е: 1 773 688 на цена около 20-24 лв.
Ето това е маншетът:

Ето го и самият бюлетин: https://www.dropbox.com/s/yk49j5sbfyfrv ... 3.2012.doc
Попаднах на много интересна статия в интернет по повод оплаквания на клиенти на Форд от Германия.
Тайна (rofl) кампания за преглед на Форд по повод свирене на турбината на всички дизелови двигатели!
(Проявява се особенно в хладно време при минусови температури)
Отнася се за Ford Kuga, C-max, Focus, Mondeo, S-max/Galaxy с двигатели 2.0L Duratorq-TDCi (DW)
Model:
Kuga 2008.5 (02/2008–07/2012) Build Date: 05/2010-05.03.2012
Build Code: AJ-CA
Assembly Plant: Saarlouis
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
Focus 2011.25 (12/2010–) Build Date: 12/2010-05.03.2012
Build Code: AG-CA
Assembly Plant: Saarlouis
Assembly Plant: Valencia
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
C-MAX 2010.75 (07/2010–) Build Date: 08/2010-30.03.2012
Build Code: AP-CA
Assembly Plant: Valencia
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
Mondeo 2007.5 (02/2007–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012
Build Code: AS-CA
Assembly Plant: Genk
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
S-MAX/Galaxy 2006.5 (03/2006–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012
Build Code: AS-CA
Assembly Plant: Genk
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel
За детайлна информация можем да прегледаме TSB #17-2012, от 15 Март 2012г.
Установява се следната повреда на лопатките на турбината в следствие на замръзване на кондензирала влага.
Откъс от описание на клиент:
- 15.12.2012 - Забелязах значително свирене на турбото (ясно откроимо при отрицателни температури), гаранцията беше свършила преди 14 дни. Това свистене се забелязваше и по- време на гаранцията но не така явно, звукът беше трудно доловим. Дилърът винаги казваше, че това е нормално. След няколко разговори с майстори и търсене из различни форуми, установих, че проблемът се среща при повечето дизелови двигатели и то когато са налице отрицателни температури.
След детайлен преглед и диагностика в сервиз се установи следното: Обледеняването на лопатките на турбината е в резултата на попадащия вътре конденз и като следствие тяхната повреда. Следствие: свистене на турбината, пращене и скърцане по време на движение, което може да доведе до пълното и повреждане
Ремонтът струва 1 700 eur, тъй като лопатките на турбината са неразглобяеми и не могат да се сменят отделно, а трябва да се закупи цяло нова турбина. След консултация със специалист се изясниха следните интересни подробности, че Форд е започнал от м. март 2012 г. да предлага решение на този проблем под названието "ледозадържащи маншети" или "ледоуловител" (Eisruckhalter), поставянето на които Форд извършва в случай че турбината е повредена и се налага замяна. ??? ??? Поставянето на маншетите се извършва само със смяна на турбината! Така е написано в техническия сервизен бюлетин цитиран по- горе.
Компанията Форд е знаела за проблема от месец март, но нищо не е предприела!
- Наех си адвокат и заведох дело, като представих доказателство и заключения на специалисти. Не бяха изминали и няколко дни, точно в края на 2012 г., Форд официално направи изявление, което постановява, че на всички турбини на нови автомобили с дизелови двигатели, трябва да бъдат поставени гумени защитни маншети, които предотвратяват повреждане на турбината.
След две седмици получих обаждане от моя дилър с покана за безплатна замяна на турбината, пълна компенсация за съдебните ми разноски и 300 eur компенсация за пътуванията ми и последващи разходи за ремонт и т.н.
Адвокатът ми е доказал, че автомобилът е имал конструктивен недостатък още преди покупката му, който по никакъв начин не е можел да бъде диагностициран през топлите месеци. По този начин се разширява отговорността на производителя и официалните дилъри по време на следгаранционния период.
След всичко произтекло в сервизите на Форд приемат този проблем, а той се среща при много автомобили закупени от салоните и се проявява само зимата. Но Форд не е разрешавал да се предприемат каквито и да е действия докато клиентът не се обърне с писмена жалба. А след удовлетворяване на молбата му, клиентът е бил принуждаван да казва че всичко е нормално.
До 12 Декември 2012 г. Форд не е направил нищо за разрешаването на този проблем!
От 12.12.2012 г. Форд започва да поставя този маншет на тези, при които е потвърден дадения проблем със свистенето от официален сервиз.
Внимание- Клиентите няма да бъдат официално информирани за тези проблеми!
Още веднъж- Поставянето на маншетите или замяната на турбината ще се извършва само на тези, които се обърнат към официалния сервиз!
Чудно дали от Мото Пфое са изобщо запознати с този бюлетин и дали ще извършват такава замяна! (rofl)
FINIS номерът на ледоуловителя е: 1 773 688 на цена около 20-24 лв.
Ето това е маншетът:

Ето го и самият бюлетин: https://www.dropbox.com/s/yk49j5sbfyfrv ... 3.2012.doc
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Здравейте,
"Mondeo 2007.5 (02/2007–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012"
това как да се тълкува? Колите произведение между 2007.5 и 15.03.2010 нямат такъв проблем ли?
Поздрави.
"Mondeo 2007.5 (02/2007–) Build Date: 15.03.2010-30.03.2012"
това как да се тълкува? Колите произведение между 2007.5 и 15.03.2010 нямат такъв проблем ли?
Поздрави.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Да правилно, автомобилите произведени до 14.03.2010 нямат този проблем!
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Странна работа!Nebhotep написа:Да правилно, автомобилите произведени до 14.03.2010 нямат този проблем!
А кога точно се чува това свирене?
Защото при мен, когато е студено (не винаги) като запаля, и лекичко изфорсирам (1000-1100) се чува едно леко виене, но може и да е от ролката на обтегача на пистовия ремък.
пп.
В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Здравей, колата е Build Date: 24.05.2007Nebhotep написа:То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?Nebhotep написа:То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?Nebhotep написа:То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?Nebhotep написа:То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?Nebhotep написа:То в Европа се крие, та за България ли? Не се надявай на нищо подобно!В тази връзка, ако колата не е в гаранция и има някакви сервизни кампании трябва ли да ми я сервизират безплатно?
При 1 100 оборота изобщо няма да се чува турбината, работата й се чува над 1500. Най- вероятно става въпрос за обтегача!
Ако толкова те притеснява това, си купи ледозадържащия маншет и го сложи, не е скъп около 30 лв. Успех!
пп. Иначе коя година е колата?
Интересно, но FINIS номера на този маншет на сайта на МП дава грешка.
пп. Благодаря ти за уточнението за турбината. Това е първия ми дизел и първата ми кола с турбо

-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Здравейте отново,
от няколко седмици започна да се чува едно свирене, което този път май е от турбото. Интересното е, че го прави само когато е студено навън и колата също и студена. След 3-4 мин. свиренето изчезва.
Иначе няма грешки, колата има тяга и всичко изглежда ОК. Още не съм сложил този ледоуловител и май е време да го слагам. Дано да не е късно!
Мога ли да го поръчам при положение, че на сайта на Мотофое FINIS номера дава грешка.
Поздрави!
от няколко седмици започна да се чува едно свирене, което този път май е от турбото. Интересното е, че го прави само когато е студено навън и колата също и студена. След 3-4 мин. свиренето изчезва.
Иначе няма грешки, колата има тяга и всичко изглежда ОК. Още не съм сложил този ледоуловител и май е време да го слагам. Дано да не е късно!

Мога ли да го поръчам при положение, че на сайта на Мотофое FINIS номера дава грешка.
Поздрави!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Колата ти е произведена преди 14.03.2010 г. и няма смисъл да даваш тези 36 лева! Провери си клапана управляващ геометрията на турбината. Ето я темата: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=69364
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66 - Status: Извън линия
Re: Кампания за преглед по повод свирене на турбината!
Тази тема съм я гледал, но това "мучене" го няма при мен.Nebhotep написа:Колата ти е произведена преди 14.03.2010 г. и няма смисъл да даваш тези 36 лева! Провери си клапана управляващ геометрията на турбината. Ето я темата: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=69364
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта