Cylinder misfie - придърпване и давене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от tikva » 25 фев 2015, 16:00

на "смотаните "галаксита ,на дроселовата клапа пише да не се пипа отвътре повърхността, демек да не се чисти.Ма то верно, ако вс е ок с горенето на двигателя малко трудно ще се замърси 6 годишна кола .Двигателя ти е дуратек , тия май страдат от едни т.нар пеперудки дето са сложени на всмукателния колектор. Доста народ реве от тях ,не само собственици на разл модели форд, има немски и японски автомобили със същия проблем.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от essex » 27 фев 2015, 00:01

В тази тема http://fordbg.com/forum/ford-mondeo/for ... -kolektor/ има точни снимки на колектора :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 27 фев 2015, 07:03

Клапите в колектора нямат връзка с проблема в запалването и дросела. Когато се износят, просто издават гаден тракащ шум и не водят до проблеми в работата на двигателя. Може да има проблем с управлението им (което става чрез два вакуумни електрически клапана), но тогава симптомите са съвсем други и освен това излизат други грешки.
Изображение

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от tikva » 27 фев 2015, 08:24

:D: :roll: него казваш сериозно нали..............особено след такива снимки в посочения линк :roll: :roll:

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 27 фев 2015, 08:41

Напротив, много сериозно го казвам. Познавам тези двигатели доста добре и мисля, че е твърде рано за проблем с клапите в колектора. Освен това, както казах и по-горе, симптомите са различни. Не искам колегата да се лута във всички възможни и невъзможни повреди и затова го насочих към най-вероятната причина, която така или иначе е част от обслужването.
Изображение

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от tikva » 27 фев 2015, 09:27

в същият този линк ,притежател на с- макс от 2009 година с вече разбити клапи.Аз да притежавам кола дуратек ,от автоморгата/автокъщата/ ,директно в сервиз за проверка на въпросните пеперудки.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от HACKO » 27 фев 2015, 10:36

Добре де, ама в конкретния случай това не е проблема на колегата. Иначе информацията, която си пуснал е полезна, но ще се загуби след като колегата си реши проблема и темата отиде в забвение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 27 фев 2015, 12:18

Благодаря ви на всички за помоща и насоките!
Искренно се радвам, че всички взехте присърце моите проблеми.
Така или иначе засега съм в изчакване - след понеделник колата отива отново при майстора, ще чистим дросел, ще регулира клапани и ще четем живи данни. Поръчал съм две бобини - http://www.avtochastionline24.bg/febi-bilstein/1887237
Възползвах се от допълнителни 5% отстъпка освен тези 26%, та цената мисля че е много добра. Предполагам, че до две седмици ще дойдат и ще пробвам.

От мото пфое ми казаха че има грешки misfire на 2 и 4ти цилиндър, както и random/multiple cylinder misifre (демек повече от 1 цилиндър едновременно не може да запали - предполагам 2 и 4). Разменили са бобините с другите два цилиндъра за да се установи дали проблема е в бобините или в цилиндрите. Няма да ходя пак при тях, понеже не ми е по джоба. Моя майстор е достатъчно добър, щом може да чете и живи данни.
Последно когато четох грешки преди 2-3 дена ми излезе cylinder misfire на 1ви цилиндър. Това така или иначе ме навежда на мисълта, че имам поне една бобина за смяна.
Преждевременно докато дойдат бобините (1-2 седмици), ще накарам майстора да огледа хубаво и кабелите за окис и цялостно ел. системата. Може и евентуално да се мокри нещо отнякъде.
Така и така има време докато дойдат бобините, ще го накарам да огледа и колектора за тези пеперудки. Не виждам нещо лошо да ги видим в какво състояние са.

Не мисля, че проблема е нещо сериозно. Дори си мисля, че само бобини ще решат проблема, ама много са скъпи тука в БГ. NGK са евтини, но ме притесни факта, че не дават конкретен модел точно за 2.0 GPL мотора. Затова поръчах на Febi.

Иначе съм си много доволен от автомобила. На пътя направо си лети. Пътя изобщо не се усеща, ускорението е мигновенно, седалките са комфортни, автоматичните светлини и чистачки са супер голямо удобство, както и адаптивните светлини.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от koinov_bg » 27 фев 2015, 21:22

Абе да питам случайно някой сети ли се да спомене просволутите сврщи....
То ясно за бобините ама едно време едни майстори ми казаха,че смърт без причина нЕма.
То хубууу дросели мросели да се чистат ама ... Виш си все пак автомобила на колко горе долу реални км е(щом е внос) пък и тъй тъй ще сменяш бобини смеби и сврщите ику ако си ги смрнил с НЖК пробвай с някоя друга марка щото пък едни дилари на части ми споменаха че са вкарали некви контрабандни ментета на НЖК и заливат пазара с некачествени матряли.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 28 фев 2015, 00:38

Свещите са сменени в мото пфое с оригинални моторкрафт. Това беше първото нещо правено по колата.

Споменато е в първия пост на темата.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от koinov_bg » 28 фев 2015, 09:37

nixel написа:Свещите са сменени в мото пфое с оригинални моторкрафт. Това беше първото нещо правено по колата.

Споменато е в първия пост на темата.
Явно съм го пропуснал сори :-)
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

JONATA
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 01 фев 2015, 19:28
Модел на автомобила: Форд Фокус II 2.0
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от JONATA » 01 мар 2015, 18:13

nixel написа:Благодаря ви на всички за помоща и насоките!
Искренно се радвам, че всички взехте присърце моите проблеми.
Така или иначе засега съм в изчакване - след понеделник колата отива отново при майстора, ще чистим дросел, ще регулира клапани и ще четем живи данни. Поръчал съм две бобини - http://www.avtochastionline24.bg/febi-bilstein/1887237
Възползвах се от допълнителни 5% отстъпка освен тези 26%, та цената мисля че е много добра. Предполагам, че до две седмици ще дойдат и ще пробвам.

От мото пфое ми казаха че има грешки misfire на 2 и 4ти цилиндър, както и random/multiple cylinder misifre (демек повече от 1 цилиндър едновременно не може да запали - предполагам 2 и 4). Разменили са бобините с другите два цилиндъра за да се установи дали проблема е в бобините или в цилиндрите. Няма да ходя пак при тях, понеже не ми е по джоба. Моя майстор е достатъчно добър, щом може да чете и живи данни.
Последно когато четох грешки преди 2-3 дена ми излезе cylinder misfire на 1ви цилиндър. Това така или иначе ме навежда на мисълта, че имам поне една бобина за смяна.
Преждевременно докато дойдат бобините (1-2 седмици), ще накарам майстора да огледа хубаво и кабелите за окис и цялостно ел. системата. Може и евентуално да се мокри нещо отнякъде.
Така и така има време докато дойдат бобините, ще го накарам да огледа и колектора за тези пеперудки. Не виждам нещо лошо да ги видим в какво състояние са.

Не мисля, че проблема е нещо сериозно. Дори си мисля, че само бобини ще решат проблема, ама много са скъпи тука в БГ. NGK са евтини, но ме притесни факта, че не дават конкретен модел точно за 2.0 GPL мотора. Затова поръчах на Febi.

Иначе съм си много доволен от автомобила. На пътя направо си лети. Пътя изобщо не се усеща, ускорението е мигновенно, седалките са комфортни, автоматичните светлини и чистачки са супер голямо удобство, както и адаптивните светлини.
Колега много те моля като отстраниш проблема да споделиш причините, че аз карам същия мотор и имам подобен проблем.
Дава грешка Р0304 и на студено работи малко неспокойно. Като загрее е добре, но на празен ход има съвсем леко доловими вибрации.
Странното е, че на бензин се усеща повече.
Дотук съм сменил свещи и дросела е изчистен. Размених бобините на 3 и 4 цилиндър, но грешката си остава на 4-ти, което поне за мен изключва бобина.

Предварително благодаря!

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 01 мар 2015, 18:37

Със сигурност ще спомена какво е станало колега. Аз в момента съм в Трявна - 300км от Добрич и не усетих никакви проблеми с колата. Проблема при мен е, че не се проявява винаги.
Sent from Ativ S

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 10 мар 2015, 00:40

Така, да обясня какво стана с колицата ми.

Бобинките ми дойдоха, но не съм ги давал на майстора, понеже първото нещо което исках да намери и отстрани е изхвърленото масло зад двигателя. След 2-3 дена работа, мисля че се справи със задачата. Капака на двигателя е бил отварян, уплътнен е бил със силикон вместо гарнитура, горната ролка е била сложена на по тънък водач и е вървяла на криво, семеринга на вала е бил сложен на криво и един болт за капака, зад ролката е липсвал. Ебаси Италианците, ебаси чудото! Всичко това вече е оправено срещу 150 лева труд и 120 лева части. Сменени са и двете ремъчета.

Дросела не е чистен, понеже нищо му нямало.

Бяхме приказвали за регулировка на клапаните, но там нищо не е правено.



Взех колата в петък вечерта, засега маслото е добре. Колата все още имаше проблем с придърпвания. Тазу сутрин сложих едната бобина на 2ри цилиндър - може и да се зажлуждавам, но сякаш нещата станаха с една идея по зле. На обед сложих старата бобина на 2ри цилиндър, а новата сложих на 1ви - горе долу същия ефект. Дори ми светна лампата за двигателя - Malfunction Indicator Lamp.



Малко по късно следобед изчистих грешката P0070 и сложих втората бобина на 3ти цилиндър.

Колата заспа - около 10 км по околовръстното покарах - ниски обороти, високи, ниски предавки и високи, тест ускорение - евала, като нова си върви.

Смених бушона за запалката, че не работеше - проработи.



Много съм доволен от ефекта, доста равномерна и спокойна работа на двигателя, ускорението в ниските обороти се подобри.

Но лампичката пак светна - P0070 - сензора за външната температура е отказал. Борд компютъра не показва вече температурата. Имате ли някаква идея къде се намира, за да го проверя? Този месец няма да имам повече пари за майстори.



Утре съм запланувал да сложа старата бобина на 1ви цилиндър, за да видя дали проблема не е само в тази от 3ти.

Забравих да спомена че тествах само на газ. Ще направя и бензинови тестове тези дни.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 10 мар 2015, 07:35

nixel написа: горната ролка е била сложена на по тънък водач и е вървяла на криво...
Предполагам, че става въпрос за ролката на пистовия ремък?
Дросела не е чистен, понеже нищо му нямало.
Да, обикновено като го погледнеш от външната страна изглежда добре, но отзад и по ръба на клапата със сигурност е зацапан.
Бяхме приказвали за регулировка на клапаните, но там нищо не е правено.
А това беше най-важното. Самата проверка е много проста и можеш да си я направиш дори сам. Преполагам, че майстора не знае как да го направи и затова не се е заел. След като е махал шайбата на коляновия вал (за да смени семеринга) и страничния капак, значи е можело да направи и регулировката. Надявам се поне да е сложил нов болт на коляновия вал.
Хубаво е, че сте оправили течовете на масло, но за мен основния ти проблем все още съществува.
Изображение

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 10 мар 2015, 19:29

Какво искаш да кажеш с това че не ми е оправен проблема?

Автомобила в момента се държи съвсем прилично. Ще ходи още при майстора, просто свършиха парите.

Дросела го е отварял и каза че е чист. Болт е сложен, ролката на пистовия ремък е с нов водач. В момента не мисля че имам проблем с двигателя.

Проблемите избиха по ел. системата. Сензора за външната температура не работи, задната чистачка също отказа. Реотаните на задния джам също установих че не работят. Адаптивните светлини не се адаптират наляво :)
Нямаше ток в запалката, но това вече е оправено само със смяна на бушон.
Имам и един друг малко странен проблем - при задържане на бутона за заключване за 3 секунди всички джамове се затварят освен задния ляв. Ръчно от бутоните си работи, както от неговите, така и от централните на шофьорската врата.
Но това са вече бели кахъри.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от synthez 3D » 10 мар 2015, 20:19

nixel написа:Какво искаш да кажеш с това че не ми е оправен проблема?
Искам да кажа, че няма как хлабините на клапаните да са в ред след продължително (неизвестно колко) каране на газ. След като каза колко "качествено" е бил ремонтиран двигателя преди теб, не мисля че някой си е направил труда да ги регулира. А това е важно, защото ако не ги провериш ще пострадаш с изгорял клапан, чиито ремонт не е никак евтин. Просто ги провери и ще видиш, че съм прав.
Стъклото, което не се вдига от дистанционното има нужда от програмиране на крайните положения. По принцип при сваляне на акумулатора се получава така. За да го програмираш трябва да го свалиш до долу и после да го вдигнеш, след което да задържиш бутона за вдигане за 1-2 секунди.

П.С. пропуснах да кажа за сензора за температурата, че се намира зад предната броня. Потърси го там и ще го видиш.
Изображение

JONATA
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 01 фев 2015, 19:28
Модел на автомобила: Форд Фокус II 2.0
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от JONATA » 10 мар 2015, 20:58

Така, и аз до докладвам.
Току що взех колата от майстора, където я бях оставил за реглаж на клапани. При замерването обаче се оказва, че всичко е ОК.
Сменена е гарнитурата на капака на главата, защото и при мен е слагано силикон.

Сега, понеже при мен тресенето на мотора е на бензин и то на студено започвам да се замислям за дюзи, т.е. от отдавна си го мисля,
но исках да проверя всички други неща.
Ако има някакви други идеи съм готов да ги проверя.

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 10 мар 2015, 21:29

Пробвай да размениш дюзите.
Аз се чудя откъде да изкарам някой лев, че доста неща се насъбраха вече. Още аларма не съм сложил, каско нямам, гуми ще се вземат...
Sent from Ativ S

nixel
потребител
потребител
Мнения: 100
Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
Status: Извън линия

Re: Cylinder misfie - придърпване и давене

Мнение от nixel » 11 мар 2015, 10:36

Не е по темата, но понеже се заиграх с бушоните - да споделя малко информация.
На трудно достъпно място са под жабката, номерата на бушончетата трудно се четат. Та намерих една много добра схема с номерата на бушоните и обяснението им - http://www.fordmanuals.org/page-2581.html

Ако някой админ сметне за добре, нека публикува това инфо на по видно място - предварително се извинявам ако вече има такава информация тук. Целта е да видим номера на бушона от картинката, а не да се кьорим прегърбени с глава завряна под жабката.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта