изолиране на egr клапан

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kamen77
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 яну 2015, 11:47
Модел на автомобила: FORD FOCUS C-MAX 1.8 TDCI 115.p.s. 2006
Status: Извън линия

изолиране на egr клапан

Мнение от kamen77 » 07 мар 2015, 12:06

Здравейте колеги!!!
Имам проблем с EGR клапана( започна да ми дава грешки), и търся някой в района ( В.Търново,Габрово), който да ми го запуши и софтуерно да го изолира.Ходих два пъти в сервиз на форд, но ми препоръчват да го запуша, но казват че работят с оригинален софтуер и не могат да го премахнат софтуерно.
Можеш да избираш,но не можеш да избягаш от последствията на твоя избор !!!

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от robber » 07 мар 2015, 13:07

И да не правя нова тема, както и да разширя въпроса... Защо се получават тия грешки на клапана? Уж всичко е здраво, изправно и работи, пък показва грешка при работа. Дори сменен клапан пак дава грешка. На какво може да се дължи това, защото ако може да се отстрани е по- добрия вариант?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от OgiDogi » 07 мар 2015, 15:24

robber написа:И да не правя нова тема, както и да разширя въпроса... Защо се получават тия грешки на клапана? Уж всичко е здраво, изправно и работи, пък показва грешка при работа. Дори сменен клапан пак дава грешка. На какво може да се дължи това, защото ако може да се отстрани е по- добрия вариант?
Тъкмо днес се борих с един Citroen Xsara Picaso - набива грешки за дебитомер и EGR. Обаче проблемът беше очевиден - тотално задръстване по изпускателната система, вероятно катализатор или DPF (ако има такъв). Отзад изкарваше само бял пушек (неизгоряла нафта) без налягане и повече от 1500 оборота не може да развърти. С диагностиката, при подаване на газ, вместо да вдига дебита на въздуха, отчита намаление - изгорелите газове вместо да излизат назад, през EGR се връщат обратно и удушават мотора поради липса на кислород.
Така и при теб - ако имаш частично запушване по изпускателната система, по-високото налягане ще помпи през EGR (който не може да уплътни на 100%), като предизвиква намаляване на въздуха през дебитомера и компютъра решава - заседнал EGR клапан.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от Didibao » 07 мар 2015, 15:42

Точно с HDI съм имал подобен проблем няма мощност не се форсира, записва мап сензор, реално се оказа блокирал дросел и се получава подобно на описаното от колегата.
Изображение

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от robber » 07 мар 2015, 19:29

Да разбирам ли, че като се премахне задръстения катализатор грешки на EGR клапана няма да се генерират?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от OgiDogi » 08 мар 2015, 08:26

Didibao написа:Точно с HDI съм имал подобен проблем няма мощност не се форсира, записва мап сензор, реално се оказа блокирал дросел и се получава подобно на описаното от колегата.
Възможно е и от клапата за меко гасене да се получава същият ефект отзад, но при нормално работещ EGR дебитомерът все пак ще отчита някакво повишение на постъпващото количество въздух. А на Xsara-та всичко е така навряно откъм купето, че е немислимо да се рови по клапи и EGR, след като е работил двигателят.
robber написа:Да разбирам ли, че като се премахне задръстения катализатор грешки на EGR клапана няма да се генерират?
Можеш първо да пробваш с някаква химия в горивото или спрей през въздуховодите за повишаване температурата на изгорелите газове, дали няма да поизгорят саждите и поне да спре да изкарва грешки. Ако се пооправи - тапата на тръбата от EGR и още няколко пъти през месец повтаряш процедурата.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от robber » 09 мар 2015, 15:18

При мен EGR клапана зава отворена верига и пише "замръзнал". Отделно мирише лютиво около колата. Няма проблем с вървежа никакъв. Вече няколко човека казват че е катализатор запушен, но не мога да съм сигурен... Не харчи течности (масло, антифриз). Просто си мирише. Утре ще видим последно и ще взема да го махна тоя запушен катализатор. То се оказа, че и това не е лесно в нашия град. Мързеливи и некомпетентни момчета.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от addition » 29 май 2015, 14:17

Имам един въпрос: при изключен двигател EGR затворен ли трябва да бъде?
Ако е така, ще откача буксата на моя докато е затворен, за да видя наистина ли има ефект :)

Gredarov
потребител
потребител
Мнения: 347
Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0
Местоположение: Банкя-София
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от Gredarov » 07 яну 2016, 19:02

Къде мога да отида в София за софтоерно премахване на Егр на c-max?
Изображение

Gredarov
потребител
потребител
Мнения: 347
Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0
Местоположение: Банкя-София
Status: Извън линия

Re: изолиране на egr клапан

Мнение от Gredarov » 07 юни 2016, 19:40

Никой ли не знае?
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта