Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател
- Major_Koenig
- Администратор
- Мнения: 964
- Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
- Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател
Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател. Един от всеки четири автомобила в Европа e оборудван с икономичната технология
Ford произведe 5-милионния автомобил в света, оборудван с икономичната бензинова EcoBoost технология
В Европа 1 от всеки 4 автомобила, продадени през 2014 г, e задвижван от EcoBoost двигател
1.0-литровият EcoBoost двигател е най-популярната версия в Европа и миналата година бе провъзгласен за Световен двигател на годината за трети пореден път
Юбилейният автомобил – Ford Focus с 1.0 EcoBoost – слиза от поточната линия в Мичиган, САЩ
КЬОЛН, Германия, 26 март 2015 – Ford Motor Company отбелязва производствен юбилей на икономичната си гама бензинови EcoBoost двигатели: 5 милиона са произведени глобално от представянето на технологията през 2009 г. досега.
Представени за първи път в Европа през 2010 г., автомобилите с EcoBoost двигатели са 1 от всеки 4, продадени миналата година в Европа. Най-популярен е 1.0-литровият, който през 2014 г. бе обявен за Световен двигател на годината за трети пореден път.
Над 230 000 автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1.0-литровия двигател, който сега се влага в 10 различни модела – от Fiesta до новото Mondeo – и се произвежда в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния.
„Ford EcoBoost осигурява страхотна динамика при ниски разходи за гориво – формула, която се наложи като изключително успешна сред клиентите в Европа и по света“, заяви Джо Бакай, Вицепрезидент Продуктово развитие във Ford-Европа. „Двигателите EcoBoost се доказаха като променяща играта технология, която привлича нови клиенти към марката Ford всеки ден.“
EcoBoost двигателите съчетават изненадваща мощност и отлична икономичност чрез директното впръскване на горивото, турбокомпресора и променливите фази на газоразпределение. Наличен от миналата година в Европа във Fiesta Red и Black Edition, 1.0-литровият EcoBoost на Ford със 140 к.с. е най-мощният 1.0-литров серийно произвеждан двигател досега. EcoBoost технология задвижва също и новия Ford Mustang – с новия 2.3-литров EcoBoost двигател, 314 к.с., избран в половината от автомобилите, конфигурирани онлайн през първия месец с възможност за поръчка на Mustang в Европа.
5-милионният автомобил е Ford Focus с 1.0-литров EcoBoost двигател, който слезе от поточната линия в завода в Мичиган, САЩ. Всеки месец в света се произвеждат над 200 000 EcoBoost двигателя, включително 1.5-, 1.6-, 2.0- и 2.3-литровите 4-цилиндрови агрегати, както и 2.7- и 3.5-литровите V6 двигатели.
Този производствен юбилей е още една крачка напред в единния One Ford план за внедряване на иновациите в глобалното продуктово портфолио на компанията и продължаващата ангажираност на Ford към екологичност.


- Felis Concolor
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
- Местоположение: София 1151, с. Лозен
- Status: Извън линия
Re: Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател
Честно казано, в началото бях доста скептичен към концепцията за турбиниран двигател с блок колкото лист хартия А4 (в еднолитровия вариант) или пък че ремъкът бил в маслена баня за по-сигурно и т.н. ... Няколко години по-късно тези двигатели са по-скоро незабележими в техносводките и публикациите, което всъщност би следвало да означава, че си вършат работата "без много шум"
Друг въпрос е, че двигател с турбо иска определена култура на шофиране (лично мнение без претенции за изчерпателност - по-висок стандарт на консумативите, охлаждане на празен ход след по-длъжък пробег при пълно натоварване, за да не се коксува маслото в "охлюва"), а дали по нашите земи има достатъчно такава култура, тепърва ще разбираме!

"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател
Това с охлаждането на турбото при еднолитровия екобуст е решено по брилянтен начин. Първо турбото е ниско инерционно т.е турбината е малка и лека и тръгва и спира бързо. И второ, корпуса на турбото си има водно охлаждане с допълнителна електрическа помпа, която се управлява от компютъра и работи, когато има нужда да се поддържа температурния режим. Иначе старт стоп системата би довела до споменатите проблеми, ако не бяха взети подобни мерки. Целта е била да не се налага двигателя да се кара различно от атмосферен бензинов мотор и да няма нужда от промяна на културата на шофиране.
- Felis Concolor
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
- Местоположение: София 1151, с. Лозен
- Status: Извън линия
Re: Ford произведe 5-милионния EcoBoost двигател
Навременно и полезно уточнение, за което благодаря. Другото, което ми харесва на Бууст-а, е, че върви на бензин-95.synthez 3D написа:...да не се налага двигателя да се кара различно от атмосферен бензинов мотор и да няма нужда от промяна на културата на шофиране.
"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта