"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Днеска смених моят термостат щото не загряваше оригиналният беше Motorcraft и отваряше на 82 градуса. Взех от МП термостат пак на 82 градуса струваше ми 24 лева+12 лева за гуменото уплътнение направих едно пробно каране и нямаше никаква проблеми всичко беше нормално!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 28 окт 2008, 22:15
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
МОЕТО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА.
Ако имате същия проблем, който имах и аз, а именно колата да тръгва да прегрява при извънградско каране пробвайте това решение.
Сложете термостат, който отваря при 74 гр. Аз сложих Vernet за 25 лв и след това вече не прегрява. В Мото Пфое е малко над 50 лв, а другия дето отваря на 82 гр
е пак около 20-30 лв. До преди седмица извънградско температурата стигаше 116 на малкия дисплей като включа тест режима, стрелката тръгваше към червено,
а преди това ми бяха сложили термостат на Vernet, който отваряше на 82гр.
И двете перки се включваха да въртят, радиатора студен, термостата не ми отваряше извънграда или отваряше неправилно. Иначе на място си отваряше на около 90 градуса.
Първо смених термостата, после едната перка ми беше изгоряла и я смених , след това в един сервиз ми казаха температурния датчик. И него смених, после проверих гарнитурата - тестването е 10 лв.
Всичко беше ок и благодарение на постовете в този и други форуми стигнах до заключението, че проблема е в термостата. Слагайте такива, които оварят на 74 градуса и всичко ще е ок. В Мото Пфое има 2 вида за Форд фокус 74 гр и 82 гр. Явно за тази кола термостата трябва да отваря на по-ниска температура.
УСПЕХ!!!
Ако имате същия проблем, който имах и аз, а именно колата да тръгва да прегрява при извънградско каране пробвайте това решение.
Сложете термостат, който отваря при 74 гр. Аз сложих Vernet за 25 лв и след това вече не прегрява. В Мото Пфое е малко над 50 лв, а другия дето отваря на 82 гр
е пак около 20-30 лв. До преди седмица извънградско температурата стигаше 116 на малкия дисплей като включа тест режима, стрелката тръгваше към червено,
а преди това ми бяха сложили термостат на Vernet, който отваряше на 82гр.
И двете перки се включваха да въртят, радиатора студен, термостата не ми отваряше извънграда или отваряше неправилно. Иначе на място си отваряше на около 90 градуса.
Първо смених термостата, после едната перка ми беше изгоряла и я смених , след това в един сервиз ми казаха температурния датчик. И него смених, после проверих гарнитурата - тестването е 10 лв.
Всичко беше ок и благодарение на постовете в този и други форуми стигнах до заключението, че проблема е в термостата. Слагайте такива, които оварят на 74 градуса и всичко ще е ок. В Мото Пфое има 2 вида за Форд фокус 74 гр и 82 гр. Явно за тази кола термостата трябва да отваря на по-ниска температура.
УСПЕХ!!!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 25 юни 2014, 07:27
- Модел на автомобила: Focus 2002 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте колеги.
Нов съм във форума и изобщо във Форд общността. Фокуса ми го имам от 5 месеца и общо взето не успях да му се радвам както бих искал, а ми създава предимно главоболия. Доста изчетох за охлаждането на фокус (моя е 2002 1,6 зетек, без дебитомер) и като цяло от 3 месеца се разправям с това охлаждане. Общо взето се получава така, че както си карам изведнъж спира. Подавам газ и нищо. Изключвам от контакт, включвам и се оправя. След малко пак така. Като вдигна капака двигателя е видимо по-топъл от нормалното. Маркучите са еднакво топли. Има ли варян да не е обезвъздушена както трябва и в следствие на това да се образува въздушния джоб, за който говореше колегата Цветан по-напред в темата? И това признаци ли са, че му е дошло време за байпас? Благодаря предварително. Колата вози супер и ми се ще да не я мисля докато се наслаждавам.
Нов съм във форума и изобщо във Форд общността. Фокуса ми го имам от 5 месеца и общо взето не успях да му се радвам както бих искал, а ми създава предимно главоболия. Доста изчетох за охлаждането на фокус (моя е 2002 1,6 зетек, без дебитомер) и като цяло от 3 месеца се разправям с това охлаждане. Общо взето се получава така, че както си карам изведнъж спира. Подавам газ и нищо. Изключвам от контакт, включвам и се оправя. След малко пак така. Като вдигна капака двигателя е видимо по-топъл от нормалното. Маркучите са еднакво топли. Има ли варян да не е обезвъздушена както трябва и в следствие на това да се образува въздушния джоб, за който говореше колегата Цветан по-напред в темата? И това признаци ли са, че му е дошло време за байпас? Благодаря предварително. Колата вози супер и ми се ще да не я мисля докато се наслаждавам.

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Проблема не ти е с прегряване.Как спира ,кога спира каква температура поддържа ?Дай повече информация.Двигателят видимо по топъл как прецени?
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 25 юни 2014, 07:27
- Модел на автомобила: Focus 2002 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Съжалявам за забавянето, но нямах възможност да пиша. Доста пъти(както всички) съм я водил на доктор. Предисторията е следната: Както си карах ведннъж и стрелката на температурата започна да клони бързо надясно. Веднага спрях, отворих капака и забелязах, че няма вода, защото казанчето се е спукало покрай връщащите маркучи. Смених казанчето и пак в началото всичко беше добре, но на другия както си киснех в задръстване пак стрелката надясно. Спрях, и виждам че е спукал маркуча(дебелия десен, преди термостата). Смених го и него и от тогава не ми бие стрелката в червената зона, но колата видимо прегрява. Тормози се, когато загрее(в началото като я запаля е чудесна) и както си карам изведнъж губи обороти и спира (натискам газта и нищо. Първа втора...Нищо. Гася от контакт, паля отново и тръгва. След малко пак така). Вдигам капака, водата в казанчето не ври, маркучите са еднакво топли. отворени са и двата кръга...Както казах, всичко и смених, а което не е сменено е сваляно и проверено. На диагностика всичко показва че работи. Направо се шашнах и след изчетеното помислих, че може да му е време за байпас. Форда е бил на газ, но е свалена газовата уредба. Доста пари дадох и нищо не стана
Благодаря предварително.

- cekata123
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 30 май 2012, 12:51
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
благодаря ти цанков!това за което ми каза излезна истина.радвам се че беше достатачно тарпелив по телефона.махнахме от маркуча клапата с пружината която незнам защо е слойена!колата на тест режим стигна до 104 градуса и до там .нито градус повече.преди това стигаше до 120!ще я подкарам на по дълаг път за да се уверя и успокоя повече.а и това за тест рейжма ни помогна много,както на мен така и на маисторите 
благодаря още веднъж при идване в софия ще се обадя да обменим информация и да почерпя естествено.имам номера ти ще се чуем.

благодаря още веднъж при идване в софия ще се обадя да обменим информация и да почерпя естествено.имам номера ти ще се чуем.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Затова сме във форума да си помагаме кой с каквото може.Весели празници
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 сеп 2006, 19:37
- Модел на автомобила: focus 1.6 tdci
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте!
И аз ,като много колеги не вярвах на байпаса.Как може да има проблем в охладителната система?!И се започна...смяна на термостати,махане на клапи,пружини,обезвъздушавания...(много на брой)...настройки на газовото...и т.н...добре,че не стигнах до смяна на помпата(за малко:)).И така около 10 месеца.Накрая се реших и си направих байпас.И какво се случи-всички проблеми изчезнаха,край на загряването,край на включването на перката,температурата не мърда от границата 94-99 градуса.Колата отново е перфектна:).Вие си правете изводи,но според мен спрете да ходите по мъките...начина е ясен. Благодаря на колегите,с която помощ това стана възможно.Всичко добро желая!
И аз ,като много колеги не вярвах на байпаса.Как може да има проблем в охладителната система?!И се започна...смяна на термостати,махане на клапи,пружини,обезвъздушавания...(много на брой)...настройки на газовото...и т.н...добре,че не стигнах до смяна на помпата(за малко:)).И така около 10 месеца.Накрая се реших и си направих байпас.И какво се случи-всички проблеми изчезнаха,край на загряването,край на включването на перката,температурата не мърда от границата 94-99 градуса.Колата отново е перфектна:).Вие си правете изводи,но според мен спрете да ходите по мъките...начина е ясен. Благодаря на колегите,с която помощ това стана възможно.Всичко добро желая!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Аз мислех че съм решил проблема с прегряването, поставяйки термостат на 74 градуса+ премахване на блендата в малкия кръг...но проблема се появи отново, когато карам извънградско с около 120, външната температура е около 10 градуса и парното е пуснато. Реших да не режа маркучи и да смесвам двата кръга, и да си играя с пропускливостта на байпаса, а избрах другия вариант - да сложа термостат от Рено на 75 градуса в горния маркуч на радиатора. Набутах новия термостат в маркуча. Премахнах оригиналния термостат, но се сблъсках със проблем: пластмасовия фланец в който влизата дебелия и тънкия маркуч, който седи върху термостата има канал за О-пръстен на малкия щуцер. Обаче О-пръстена се е разширил с времето и е счупил стената на канала, която го фиксира на мястото му. Този пръстен е толкова уголемен, че е неизползваем. Вариантите според мен са два:
1. Напълвам със маслоустойчив силикон канала на О-пръстена и стягам. Имам съмнения че няма да е много надежден този вариант, понеже около 15 мм от стената на канала отвътре липсва - отчупена е, и лепилото ще има пряк контакт с антифриза.
2. Купувам нов корпус на термостата+ нов О-пръстен. Тука вече питанката ми е в кои от големите магазини (Еврото, Косер, Елит кар) има читав такъв корпус. Под читав имам предвид стената на канала на О-пръстена да е по-дебела, съответно и по-здрава, утре като новия пръстен се разшири, да не счупи отново стената и пръстена да изскочи.
Втора употреба не ми се взима, все пак пластмасата старее и тя, така че това са вариантите според мен.
Ако някой се е сблъсквал с този проблем, моля да сподели каква марка корпус и от кои магазин да търся.
Topran читави ли са, сменял съм подобен пластмасов чарк на аудито и не съм имал проблеми.
1. Напълвам със маслоустойчив силикон канала на О-пръстена и стягам. Имам съмнения че няма да е много надежден този вариант, понеже около 15 мм от стената на канала отвътре липсва - отчупена е, и лепилото ще има пряк контакт с антифриза.
2. Купувам нов корпус на термостата+ нов О-пръстен. Тука вече питанката ми е в кои от големите магазини (Еврото, Косер, Елит кар) има читав такъв корпус. Под читав имам предвид стената на канала на О-пръстена да е по-дебела, съответно и по-здрава, утре като новия пръстен се разшири, да не счупи отново стената и пръстена да изскочи.
Втора употреба не ми се взима, все пак пластмасата старее и тя, така че това са вариантите според мен.
Ако някой се е сблъсквал с този проблем, моля да сподели каква марка корпус и от кои магазин да търся.
Topran читави ли са, сменял съм подобен пластмасов чарк на аудито и не съм имал проблеми.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Чак сега я виждам тая тема. 2 пъти ми се е случвало подобно нещо, но единия път да кажем че е нормално, тъй като карах с 200 и мотора се е озорил, но втория път беше точно на излизане от магистралата посока Благоевград, на спускане, с на повече от 130 км/ч и само мернах километража и ми направи впечатление как стрелката за температурата от дясно си отиде в центъра. Само тези 2 пъти ми го е правил, и се чудех от какво може да е.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Жоро, О пръстена не се е уголемил (с течение на времето се свиват), просто някой е натъпкал неподходящ О пръстен със съответните последствия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Според мен си е баш оригинален, тои не е точно О-пръстен, а е с някаква кръгла форма с прави участъци, силиконов. Предполагам се е уголемил от високата температура. На аудито имах същия случай с уголемен пръстен на тройника, стоящ на блока. Но там е обикновен О-пръстен, а на фокуса е доста по специален като форма и профил, има си и опашка, която влиза в прорез на фланеца, сигурен съм че си е оригинален.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Трябва ми бърз отговор каква марка корпус на термостата да взема - металкаучо или топран???
Взех Топран, понеже само това имаше в наличност по магазините. Металкаучото и Топрана са петнайсетина лева, оригинално от мп - 86 лв...да си ги продават!
Взех Топран, понеже само това имаше в наличност по магазините. Металкаучото и Топрана са петнайсетина лева, оригинално от мп - 86 лв...да си ги продават!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Да напиша какъв е резултата от премахването на термостата от оригиналното му място, и замяната му с термостат от рено 5 1.4/1.6, поставен в горния маркуч на радиатора... И двата термостата са Вернет от Евро 07, оригиналния като конструкция е на 74 гр, този за рено е на 75 гр. Оригиналния започва да отваря по-рано...от реното обаче, веднъж като се отвори, остава отворен до по-ниска температура. Термостатите ги варих няколко пъти, нямам забележки към работата им.
Резултатът от промяната е десет градуса по-ниска температура на главата (датчика в главата мери температурата на самата глава, а не на антифриза) при еднакъв режим на работа на мотора, положение на парното и т.н. По-конкретно - извънградско със 120, средно положение на парното и вентилатора, външна температура 9-10 гр. С термостата на оригиналното му място, температурата беше 106 гр. След промяната, температурата беше 96 гр. Изпарителя ми е ПОСЛЕДОВАТЕЛНО свързан, c премахната бленда от малкия кръг. Колата е и турбинирана, което при всички случаи натоварва топлинно повече мотора спрямо стоков такъв. Направих отвор 1мм в корпуса на новия термостат, за да не прави тапа за въздуха. След промяната, обезвъздушаването е пъти по-лесно отпреди! Термостата е отворен в някакво положение на практика през цялото време след загряването на мотора. Във всяко отношение нещата са по-добре от преди, единственото по-трудно нещо е набутването на термостата в маркуча, трябва да се набута колкото е възможно по-навътре. С течен сапун и камък от най-големите гедорета 30 мм за дорник, не е толкова трудно.
Големи благодарности на колегата kingralf който е написал за този начин за справяне с прегряването, Ето и линк към темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 26#p415626
За мен това е по-добър вариант от байпаса...тук го няма експериментирането колко да пропуска байпаса, а и предпочитам термостата да определя колко да участва в охлаждането големия кръг.
Снимки:
http://prikachi.com/images/823/7950823m.jpg
http://prikachi.com/images/828/7950828o.jpg
http://prikachi.com/images/829/7950829d.jpg
http://prikachi.com/images/830/7950830v.jpg
http://prikachi.com/images/832/7950832n.jpg
Резултатът от промяната е десет градуса по-ниска температура на главата (датчика в главата мери температурата на самата глава, а не на антифриза) при еднакъв режим на работа на мотора, положение на парното и т.н. По-конкретно - извънградско със 120, средно положение на парното и вентилатора, външна температура 9-10 гр. С термостата на оригиналното му място, температурата беше 106 гр. След промяната, температурата беше 96 гр. Изпарителя ми е ПОСЛЕДОВАТЕЛНО свързан, c премахната бленда от малкия кръг. Колата е и турбинирана, което при всички случаи натоварва топлинно повече мотора спрямо стоков такъв. Направих отвор 1мм в корпуса на новия термостат, за да не прави тапа за въздуха. След промяната, обезвъздушаването е пъти по-лесно отпреди! Термостата е отворен в някакво положение на практика през цялото време след загряването на мотора. Във всяко отношение нещата са по-добре от преди, единственото по-трудно нещо е набутването на термостата в маркуча, трябва да се набута колкото е възможно по-навътре. С течен сапун и камък от най-големите гедорета 30 мм за дорник, не е толкова трудно.
Големи благодарности на колегата kingralf който е написал за този начин за справяне с прегряването, Ето и линк към темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 26#p415626
За мен това е по-добър вариант от байпаса...тук го няма експериментирането колко да пропуска байпаса, а и предпочитам термостата да определя колко да участва в охлаждането големия кръг.
Снимки:
http://prikachi.com/images/823/7950823m.jpg
http://prikachi.com/images/828/7950828o.jpg
http://prikachi.com/images/829/7950829d.jpg
http://prikachi.com/images/830/7950830v.jpg
http://prikachi.com/images/832/7950832n.jpg
- lld
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini - Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Да споделя и моето наблюдение: Почистих радиаторчето на парното в друга тема на форума съм описал как, може и да има значение. Сложих изолация за полипропиленови тръби на маркуча който идва от парното, само в частта която е изложена на струята на вентилаторите пред мотора . Минах 800 километра за два дни и при напълно затворен байпас (знам защото е с кранче отворено-затворено), извън градско и градско температурата на надвиши 106 градуса независимо от натоварването и при работещо парно, но по-често беше в рамките 96-104 градуса. Пиша това за да дам идеи и насоки на някой който иска да експериментира.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте ,
можели да ми обясните как да си пусна този тест режим за да си видя температурата по време на движение ???
Благодаря ?
можели да ми обясните как да си пусна този тест режим за да си видя температурата по време на движение ???
Благодаря ?
- Ford_Lord
- потребител
- Мнения: 202
- Регистриран: 13 яну 2010, 18:12
- Модел на автомобила: Ford Orion 91',Mondeo 02'
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте,искам попитам тъй като тук става въпрос за 1.6 ,а моя е 2.0 и имам същия проблем.Ккогато карам и вдигна над 140-150 и стрелката на температурата започва да отива към червената зона.Какво бихте ме по съветвали,сменял съм температурен датчик.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
За това и темата е с такова заглавие, защото се говори вътре за 1.6, а не за 2.0Ford_Lord написа:Здравейте,искам попитам тъй като тук става въпрос за 1.6 ,а моя е 2.0

Пусни си нова тема да се знае за какво става дума
- ivan_don4ev
- потребител
- Мнения: 439
- Регистриран: 05 апр 2009, 17:19
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v и Mondeo 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Аз да попитам в дебелите книги на Форд каква трябва да е температурата показваща се в тест режим? И при мен стой на 106 градуса когато е извън градско, в градското е по малко 99-102,
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
първа степен на перката се включва на 102-103 гр.а втора на 106.При нормални условия трябва да е около 100 гр
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 12 госта