Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
ето ти едно екселче как ще се отрази на мощността на лампата като сложим резисторMondeo18TDI96 написа:как досега никой не се замисли колко силно ще светят фаровете когато се вкл. последователно !?
http://store3.data.bg/xwarior/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Be happy
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
xls-чето съдържа малка но МНОГО същественна грешка - съпротивлението на лампата не е константно (както си го тупнал 2.4ом) а зависи от тока през лампата (нагряването на жичката, то и светлината зависи от това!) ... а при посл. свързване на две 12V крушки ще светят колкото габаритите (нещо като фас на цигара посред бял ден) !форд мк2 написа:ето ти едно екселче как ще се отрази на мощността на лампата като сложим резисторMondeo18TDI96 написа:как досега никой не се замисли колко силно ще светят фаровете когато се вкл. последователно !?
http://store3.data.bg/xwarior/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не се променя. Не мисля, че с резистори е добра идея освен ако не си пробвал( Форд МК2). Сега ровя да намеря схема в която има фабрично такава екстра.
Последна промяна от ivocsim на 15 ное 2006, 15:52, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Ако някой има желание да направи така, че да не си забравя светлините на мондеото (МК1) - най-добре е да вкл. последователно едно реле (норм. отворено) на кабела показан с червено на картинката
това е съединителя на ключа (сваля се кората под волана - 3 винта) натиска се чопчето (от горната му страна (поне при мен)) и се издръпва (без да се сваля ключа)
ако кабела е прекъснат не светят габаритите (но светят фаровете според положението на ключа)
така че можете да монтирате схемата на брок (ако искате закъснение!) да прекъсва/вкл. този кабел, а ключа да го оставяте на къси светлини !
ако тоя кабел е прекъснат след изкл. на контакния ключ - ще гасне всичко а зумера (за забр. светл.) няма да свири !
това е съединителя на ключа (сваля се кората под волана - 3 винта) натиска се чопчето (от горната му страна (поне при мен)) и се издръпва (без да се сваля ключа)
ако кабела е прекъснат не светят габаритите (но светят фаровете според положението на ключа)
така че можете да монтирате схемата на брок (ако искате закъснение!) да прекъсва/вкл. този кабел, а ключа да го оставяте на къси светлини !
ако тоя кабел е прекъснат след изкл. на контакния ключ - ще гасне всичко а зумера (за забр. светл.) няма да свири !
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Току-що получих този е-майл и отивам да проверя за какво става дума и ще докладвам за резултата.Явно не само нас вълнува този въпрос......имам едно момче което слага платка за фаровете 20лв струва.... работи на принципа като запалиш колата си и напрежението се повишава и се вклюват фаровете,ако падне напрежението значи колата е угасена и фаровете се самоизключват....

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Това съм го написал и в темата в ел. инсталация и оборудване..........
вече има частична яснота по вапроса с дневните фарове..... Намерих си едното от двете фабрични релета - синьото. То си е обикновено реле от малките, но е с нормално затворен контакт. Релето иначе си е обикновено. Вътре има само реле и един резистор вързан в паралел на намотката на релето.( кафявите релета на таблото са същите но с нормално отворен контакт)
А сега за ефекта при поставянето му...............
Ами всичко е супер ...
Светят само фаровете ( без габаритите ) и при отваряне на врата не се включва сигнала за забравени фарове. При включване на габарити или фарове от копчето дневните фарове гаснат и свети само това което сме пуснали. При изключване на фарове или габарити се включват отново само дневните. ДОТУК ВСИЧКО Е СУПЕР И ТО САМО С ЕДНОТО МАЛКО СИНЬО РЕЛЕ НОМЕР 20.
Сега идва проблема Фаровете светват веднага с подаването на контакт................. явно другото зелено реле номер 18 е за това но след всички измервания които направих замоменте не се сещам какво точно трябва да има в него и на кои крака да се върже "нещото вътре"????????????
явно трябва да има реле за време за да изчака паленето - около 30 секунди например след подаване на контакт, но засега немога да се сетя как да го вържа за да постигна оригиналната конструкторска идея............
но всеки може да пробва с едно реле с нормално затворен контакт на своята кола на място номер 20 и ще тръгне.........
в краен случай ще прекъсна с таймер контакта на номер 20 и ще стане, но няма да е както са го мислили конструкторите????
Дайте фабрична схема на свързване за да се види за какво ползват второто реле и каква е връзката между двете релета...
вече има частична яснота по вапроса с дневните фарове..... Намерих си едното от двете фабрични релета - синьото. То си е обикновено реле от малките, но е с нормално затворен контакт. Релето иначе си е обикновено. Вътре има само реле и един резистор вързан в паралел на намотката на релето.( кафявите релета на таблото са същите но с нормално отворен контакт)
А сега за ефекта при поставянето му...............
Ами всичко е супер ...
Светят само фаровете ( без габаритите ) и при отваряне на врата не се включва сигнала за забравени фарове. При включване на габарити или фарове от копчето дневните фарове гаснат и свети само това което сме пуснали. При изключване на фарове или габарити се включват отново само дневните. ДОТУК ВСИЧКО Е СУПЕР И ТО САМО С ЕДНОТО МАЛКО СИНЬО РЕЛЕ НОМЕР 20.
Сега идва проблема Фаровете светват веднага с подаването на контакт................. явно другото зелено реле номер 18 е за това но след всички измервания които направих замоменте не се сещам какво точно трябва да има в него и на кои крака да се върже "нещото вътре"????????????
явно трябва да има реле за време за да изчака паленето - около 30 секунди например след подаване на контакт, но засега немога да се сетя как да го вържа за да постигна оригиналната конструкторска идея............
но всеки може да пробва с едно реле с нормално затворен контакт на своята кола на място номер 20 и ще тръгне.........
в краен случай ще прекъсна с таймер контакта на номер 20 и ще стане, но няма да е както са го мислили конструкторите????
Дайте фабрична схема на свързване за да се види за какво ползват второто реле и каква е връзката между двете релета...
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Схемата на фаровете
Това е цялата схема,която имам от руския превод на Haienes.Като сравних моите цветове на кабелите,се оказа,че не са съвсем същите,но като цяло е вярна.Надявам се,че ще свърши работа също и на "ivocsim".
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
ами аз вече си ги ползвам със здраве........
намерих какво е и второто от двете релета....
значи има две релета за дневни светлини, които се поставят на куплунгите на таблото. Първото е от по-малкия тип с нормално затворен контакт - то светка фаровете( води се синьо 20 ). Второто е от тези който приличат на куб с 5 извода ( зеленото 18 ). На него има нормално затворен контакт в средате ( 87а) и нормално отворен ( 87). 30 е подвижния контакт, а 85 и 86 са захранване на релето. С една дума обикновено реле от мототехниките - ма моето пише Русия..... Като се монтират на таблото ефекта е следния - при подаване на контакт фаровете и габаритите светват. При включване на габарити от лостчето фаровете гаснат и остават семо габарити...... каквото с подаде от лостчето... При изключване на светлините от лостчето светват отново дневните........ това е фабричната схема. Проверих и в МП. няма времезабавяне.
При мен заради подгряването при дизела си монтирах още 2 релета за да прекъсна с реле за време нормално отворените контакти и на двете основни релета за 30 секунди - време достатъчно да подгрея и запаля преди да светнат дневните.
Няма никакво намаляване на волтажи и тем подобни........ Пак повтарям ТОВА Е ФАБРИЧНАТА СХЕМА НА КОЛАТА........ПРОВЕРЕНО.
Ако някой се интересува от още нещо по поста ми.......... на разположение съм....
намерих какво е и второто от двете релета....
значи има две релета за дневни светлини, които се поставят на куплунгите на таблото. Първото е от по-малкия тип с нормално затворен контакт - то светка фаровете( води се синьо 20 ). Второто е от тези който приличат на куб с 5 извода ( зеленото 18 ). На него има нормално затворен контакт в средате ( 87а) и нормално отворен ( 87). 30 е подвижния контакт, а 85 и 86 са захранване на релето. С една дума обикновено реле от мототехниките - ма моето пише Русия..... Като се монтират на таблото ефекта е следния - при подаване на контакт фаровете и габаритите светват. При включване на габарити от лостчето фаровете гаснат и остават семо габарити...... каквото с подаде от лостчето... При изключване на светлините от лостчето светват отново дневните........ това е фабричната схема. Проверих и в МП. няма времезабавяне.
При мен заради подгряването при дизела си монтирах още 2 релета за да прекъсна с реле за време нормално отворените контакти и на двете основни релета за 30 секунди - време достатъчно да подгрея и запаля преди да светнат дневните.
Няма никакво намаляване на волтажи и тем подобни........ Пак повтарям ТОВА Е ФАБРИЧНАТА СХЕМА НА КОЛАТА........ПРОВЕРЕНО.
Ако някой се интересува от още нещо по поста ми.......... на разположение съм....
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
- Модел на автомобила: escort 91
- Status: Извън линия
Реализирах схема на Brock като смених двата кондензатора съответно с 470 мф С1 и 330 мф С2 и вкючих късите светлини. Схемата сработи, но при натискане на сипрачки или вкючване на мигачи ДРЛ светлините се изключват и след зададеното време от резистора светват отново. И така до следващото натискане на спирачките. Дайте инфо какво да се смени за да се избегнат проблемите! Предварително Ви благодаря
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Сложи стабилизатор 7808 след ключовия транзистор така че да захранва само чипа.Сложи два кондензатора преди и след него . При натискане на спирачките или включване на други консуматори се появяват пикове във захранването към които таймера (555) е чувствителен и се превключва.
Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
- Модел на автомобила: escort 91
- Status: Извън линия
Напрежението съм го взел от бушона за подгряване на задното стъкло. Няма нищо общо със сприачките или мигачи. Използвах и стабилизатор 7809, но го включих на входа на схемата защото след транзистора не искаше изобщо при натоварване на релето да сработи, резултата е че при подаване на мигачи или спирачки релето пак се изключва!
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Venll, пробвай да сложиш стабилизатора на место пътечката(срежи я)която съединява + на с2 и катода на диода .По лесно щеше да мога да го начертая но нямам скенер да го кача .Таймера работи в широк диапазон на захранването (5-15V).7809 е за 9 волта така че ако го вържеш правилно трябва да работи без проблем.Не забравяй да сложиш по един кондензатор 50м/16в на изхода на стабилизатора и 100м/25в на входа му . Успех!
Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
- Модел на автомобила: escort 91
- Status: Извън линия
borko 30 свалям ти шапка и благодаря!!! Първия път бях поставил 7809 след кондензатора и може би затова не работеше. Сега при първите тестове на акумулатор, който не е на колата, работи като включвам 2+1 халогенни крушки по 55 вата без проблеми. Тези дни ще пробвам да го монтирам на колата и дано да няма проблеми. Все пак крушките на стоповете и мигачите са 2х21 вата. Още веднъж ти благодаря!!! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост