Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Здравейте, колеги!
Случи ми се нещо много гадно точно на първия ден от четирите почивни дни. А съм се натоварил да пътувам за Монтана - багаж, домочадие... побеля ми косата. Давам контакт - ОК, паля и почва да писка: System Failure, Acceleration Reduced и накрая ESP Off. Вадя си ELM-то и прочитам следните грешки:
P2135 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A"/"B" Voltage Correlation
P0223 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit High
По-натам се появи и трета:
P0122 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit Low
Педалът чак като го натисна докрай почва да реагира, обороти 2800 макс, турбото не се включва изобщо - ужасно за каране.
Разбира се, като изчел половината форум, веднага се сещам, че става дума за педала на газта. Звъннах на двама майстори - разбира се, почиват. Накрая стоварих пътниците обратно и повиках неволята. Залегнах, успях да развия трите гайки на педала с 300 зора, махнах педала, пръснах буксата на педала със стърчащите пинчета с един контактен спрей и чудо - всичко заработи! Няколко теста с палене и гасене, товаря пътниците и газ.
Да ама не - на Враца изписка в движение и пак същото. Спирам, същата процедура - пръскам букси, ама този път не става. Карах така до Монтана. Там спрях за 5 минути изгасил колата. После паля - работи. На другия ден пак така - работи когато си поиска. И понеже почнах да се усъмнявам в спрея ми - пише контактен, но против корозия, влага, не знам какво си... може и да не е електропроводим, свалях педала, разглобих го - то вътре няма никакви триещи се части да смажа, почистя и т.н.(някъде по форума прочетох за индуктивен педал) - всичко свети като ново. Чистих буксите със спирт - пак работи когато си иска. Днес се прибрах в София, през целия път не иска за заработи, карал съм все едно карам кола с 50 коня. Спрях пред входа, разтоварих багажа и като запалих да паркирам всичко вече работеше.
Искам да попитам за успелите да прочетат цялата тази одисея - възможно ли е електрониката вътре в педала да работи когато си иска или да търся "истински" спрей за буксата и да поръчкам вътре пластинките й?
Благодаря!
Случи ми се нещо много гадно точно на първия ден от четирите почивни дни. А съм се натоварил да пътувам за Монтана - багаж, домочадие... побеля ми косата. Давам контакт - ОК, паля и почва да писка: System Failure, Acceleration Reduced и накрая ESP Off. Вадя си ELM-то и прочитам следните грешки:
P2135 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A"/"B" Voltage Correlation
P0223 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit High
По-натам се появи и трета:
P0122 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit Low
Педалът чак като го натисна докрай почва да реагира, обороти 2800 макс, турбото не се включва изобщо - ужасно за каране.
Разбира се, като изчел половината форум, веднага се сещам, че става дума за педала на газта. Звъннах на двама майстори - разбира се, почиват. Накрая стоварих пътниците обратно и повиках неволята. Залегнах, успях да развия трите гайки на педала с 300 зора, махнах педала, пръснах буксата на педала със стърчащите пинчета с един контактен спрей и чудо - всичко заработи! Няколко теста с палене и гасене, товаря пътниците и газ.
Да ама не - на Враца изписка в движение и пак същото. Спирам, същата процедура - пръскам букси, ама този път не става. Карах така до Монтана. Там спрях за 5 минути изгасил колата. После паля - работи. На другия ден пак така - работи когато си поиска. И понеже почнах да се усъмнявам в спрея ми - пише контактен, но против корозия, влага, не знам какво си... може и да не е електропроводим, свалях педала, разглобих го - то вътре няма никакви триещи се части да смажа, почистя и т.н.(някъде по форума прочетох за индуктивен педал) - всичко свети като ново. Чистих буксите със спирт - пак работи когато си иска. Днес се прибрах в София, през целия път не иска за заработи, карал съм все едно карам кола с 50 коня. Спрях пред входа, разтоварих багажа и като запалих да паркирам всичко вече работеше.
Искам да попитам за успелите да прочетат цялата тази одисея - възможно ли е електрониката вътре в педала да работи когато си иска или да търся "истински" спрей за буксата и да поръчкам вътре пластинките й?
Благодаря!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Сега прочетох пак подробно всички теми за смяната на поленовия филтър и оттам за педала на газта. Моят е с обикновени гайки - кой знае колко пъти е откачана буксата на педала за смяна на този филтър. Това специално покритие за буксата откъм педала със стърчащите пинове ли се отнася или за буксата с кабелите? И дали ще помогне ако напръскам пиновете с графитен спрей, имало такъв за дистанционни?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Доколкото знам, никъде не е уточнено кое точно покритие се износва при сваляне на педала, но така или иначе този проблем съществува. В самия педал наистина няма нищо, което да се износва. Аз, като човек с дълъг опит с ремонти на електроника, бих почистил добре контактите (например със спирт), отколкото да ги пръскам с разни спрейове. Някои от тези спрейове могат да имат и киселиннно действие и от там дори да влошат контакта. Освен това провери в какво състояние са контактите на буксата в която се включва педала и по възможност огледай за следи от окисляване. Всичко трябва да е чисто и да блести, за да има добър контакт.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Пластинките на буксата с кабелите изглеждат блестящи, пинчетата откъм педала бяха малко окислени (зеленикави) преди първото появяване на проблема и пръскане (поне така ми се стори). След последното каране и "оправяне" точно преди да паркирам, напръсках хубаво и двете букси със спрей, после хубаво ги почистих със спирт и сглобих. Преди малко прочетох за някакъв електропроводим лак от Конрад, който продавачката нарекла сребърен. Ако пак се появи проблема мисля да намажа пиновете с такъв.
Другия край на тоя кабел къде влиза - мога ли да стигна до него и да видя там евентуално в какво състояние е буксата? Но като цяло, след като първия път пръснах веднъж пинчетата и проблема се оправи за 100-тина км, си мисля, че проблемът е само в буксата на педала.
Другия край на тоя кабел къде влиза - мога ли да стигна до него и да видя там евентуално в какво състояние е буксата? Но като цяло, след като първия път пръснах веднъж пинчетата и проблема се оправи за 100-тина км, си мисля, че проблемът е само в буксата на педала.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Моя съвет е да я прочетеш с качествена диагностика(може да каже подробности)
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Проблемът е оправен в Мото Пфое - ремонт на таблото, откъдето са внасяни смущения в сигнала от педала на газта (3 кабела от педала влизат в таблото и 1 в ЕКУ-то).
P.S. Така се оказах с ненужен чисто нов педал, на който му трябва ще му го дам.
P.S. Така се оказах с ненужен чисто нов педал, на който му трябва ще му го дам.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 02 май 2015, 09:12
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
можеш ли да го снимаш с данните и да ми пратиш снимките
и мя не работи
и мя не работи
-
- потребител
- Мнения: 347
- Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0 - Местоположение: Банкя-София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Колко парички те одраха в мото пфое и в кое.

- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Ето снимки: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=86&t=71813v.vasilev70.03 написа:можеш ли да го снимаш с данните и да ми пратиш снимките
и мя не работи
В Мото Пфое Младост ме "одраха" с 84лв - половината за ремонт на таблото, половината за диагностика.Gredarov написа:Колко парички те одраха в мото пфое и в кое.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Последен ъпдейт - в МП са ми оправили студена спойка на таблото.
-
- потребител
- Мнения: 347
- Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0 - Местоположение: Банкя-София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Да те питам,че имам подобен проблем.Педала те ли те накараха да си го купиш или избира си беше твои?

- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
С педала ме набута най-известният и препоръчван майстор тук във форума, няма да му правя антиреклама. Бях си записал час за МП и се подлъгах от негативните мнения на почти всички във форума за МП и реших, да не се мина, да пробвам при него. Чакахме 2 седмици за доставка. След като се видя, че проблемът не е в педала, той закара колата на негови приятели жичкаджии (които не откриха проблема), те мерили моя стария педал с дилърска апаратура и давал някакви пикове от 12 волта
Не ям доматите с колците, всичко ми стана ясно, няма как друг освен клиентът да бъде набутан. Взех си колата и отидох в МП - оправиха я за 1 час.
Както и да е, този майстор занапред изгуби доста повече пари от мен за бъдещи ремонти и обслужвания, в моя квартал е и щях да ходя при него, сега вече не. А за мен остана урокът, че винаги, когато човек се опита да спести от нещо, винаги накрая губи повече

Както и да е, този майстор занапред изгуби доста повече пари от мен за бъдещи ремонти и обслужвания, в моя квартал е и щях да ходя при него, сега вече не. А за мен остана урокът, че винаги, когато човек се опита да спести от нещо, винаги накрая губи повече

-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 13 юни 2016, 21:59
- Модел на автомобила: Focus MK2 1.8 TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Мисля че имам твоя проблем...
Благодаря за споделената информация!
Благодаря за споделената информация!
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Силно се надявам да е моя проблем 
При нужда мога да споделя ноу хау как се сваля таблото (два болта отдолу и едно "ръбче" горе по средата...)

При нужда мога да споделя ноу хау как се сваля таблото (два болта отдолу и едно "ръбче" горе по средата...)
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 18 май 2009, 21:38
- Модел на автомобила: FORD Focus C Max 1.6 16v TI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Във кое МФ го направиха таблото? Имам същия проблем. Взех друго табло от друга кола при мисълта, при мисълта, че проблема е в него, така казаха от МФ Бургас. Вчера карах и на бензиностанцията на Пазарджик докато чаках да заредя педала отказа тотално. Сега се чудя какво да правя вече.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Демонтирай го, и внимателно с буксата, че има специално покритие на клемите, разглоби го и виж дали има прекъсната писти, ако няма го почисти с контактен спрей. Ако има прекъсната писта, то ще трябва друг, или нов педал.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Този педал не е с графитни писти като предишните. Индуктивен е и няма как да се износи, така както беше по-рано при предишната технология. Има някакъв друг проблем, а не износване на пътечките. Относно таблото, ако има проблем със студени спойки, обикновено се напукват на куплунга, който при теб мисля, че е само един. Сваляш таблото и молиш който и да е с поялник да го презапои. Това е често срещан проблем при този тип табла.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Сори, че чак сега видях
В МП Младост ми оправиха таблото. Късмет, че съм случил на техници
Да, индуктивен е, отварях моя - няма нито какво да се износи, нито какво да се прекъсне.

В МП Младост ми оправиха таблото. Късмет, че съм случил на техници

Да, индуктивен е, отварях моя - няма нито какво да се износи, нито какво да се прекъсне.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта