Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ivesp
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 юли 2012, 22:05
Модел на автомобила: 2004 Tourneo Connect 1.8 16v Zetec
Status: Извън линия

Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от ivesp » 12 май 2015, 21:42

Здравейте колеги,
Надявам се с ваша помощ да направим основен ремонт на зетек 1.8 115 кс /zetec 1.8 16v 115hp/ Форд торнео кънект/ford tourneo connect/ защото от предишния ремонт колата е пак с проблеми. В началото пушеше малко бял пушелк, който в последствие започна да да става по повече и повече до постоянно. При натискане на спирачка оборотите се повишават до 2000.
Самия ремонт протече с шлайфане на главата, смяна на гумичките, смяна на сигменти на първи цилиндър. Сменен мотор за празен ход. После по обратния ред затваряне, зацепване и.... проблем след проблем.
Днес с един познат разглобихме колата отново ,само че при мен , и какво се оказа... счупено бутало на първи цилиндър... Второто нещо беше че белега на обтягащата ролка не беше на място. Бях там когато го зацепваше и си спомням куде трябваше да бъде. Първо може ли някой колега да постне всички луфтове по буталата, сигменти и допустими разлики в размерите. А аз утре ще сваля и буталата които ни останаха само те. И ще постна размерите при мен. Ще съм много благодарен ако темата се развие до степен на учебник, а от мен каквото зависи ще се случи.
Прикачени файлове
IMG_20150430_212102.jpg

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от opex » 13 май 2015, 03:54

Има ли поражение по клапаните, следи от удари? Интересно какви са пораженията по стените на цилиндъра от останките от парчето, което се е откъртило. Ако има надиране (каквото ми се струва че виждам на снимката от горната страна на счупването) в зависимост от дълбочината може да се мине само с хонинг, престъргване и хонинг или хвърляне на блока. В следствие на втория случай може да се наложи операцията да е на всички цилиндри с 4 нови бутала и тн.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ivesp
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 юли 2012, 22:05
Модел на автомобила: 2004 Tourneo Connect 1.8 16v Zetec
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от ivesp » 13 май 2015, 21:11

Колега мерси за отговора, днес не можах да сваля буталата но утре ще го направя. Успях да пипна с ръка деругата и на пипане ми се стори много малка но се усеща. Може ли някой да каже как да се прецени дали деругите, които са направени от парчето са дебели или са ок т.е. как се мерят. Мерси предварително на отзовалите се колеги.
Има ли някой колега да обясни за хонинга дали може да се направи домашни условия с професионални инструменти и какви са те.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от JoroM » 13 май 2015, 21:41

Това не ми изглежда на отчупено, а на стопено. И това дето го мислите за деруга, би трябвало да е стопен алуминий, наслоен по цилиндъра. Ако съм прав, би трябвало да може да се изстърже с шабър или нож.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от HACKO » 14 май 2015, 09:40

Хонинг в домашни условия е невъзможен, ако някой ти предлага да го направи, бягай. Смяната само на едно бутало не е добра идея, комплекта бутала е подбран по маса. От тук нататък или слагаш комплект ремонтни бутала, или търсиш друг мотор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от KOss » 14 май 2015, 11:56

Кода на мотора трябва да ти е един от тези EYPA, EYPC, EYPD. За съжаление за този мотор нови бутала не се произвеждат. Или търси втора ръка бутала или направо комплектен мотор, лошото е че на комплектнния мотор не знаеш какво му е състоянието. Така че или ребилд на този мотор, или ако вземеш друг, отваряте го и го обслужвате напълно.

ivesp
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 юли 2012, 22:05
Модел на автомобила: 2004 Tourneo Connect 1.8 16v Zetec
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от ivesp » 24 май 2015, 16:44

JoroM написа:Това не ми изглежда на отчупено, а на стопено. И това дето го мислите за деруга, би трябвало да е стопен алуминий, наслоен по цилиндъра. Ако съм прав, би трябвало да може да се изстърже с шабър или нож.
Ръчно да ли ще стане с шабър? Аз съм на това мнение също, че не е деруга, а е наслоен алуминий. Забавих с свалянето на буталата защото два болта които държат планка на кардана превъртяха и сега ще трябва малко време да ги оправим и продължаваме със свалянето.
HACKO написа:Хонинг в домашни условия е невъзможен, ако някой ти предлага да го направи, бягай. Смяната само на едно бутало не е добра идея, комплекта бутала е подбран по маса. От тук нататък или слагаш комплект ремонтни бутала, или търсиш друг мотор.
Наско, ще сваля всички бутала ще ги меря за тегло и с микрометъра и ще търся бутало втора ръка. Ако се купуват 4 нови бутала трябва ли да се набиват ризи или да престъргват по размер на буталата ако са ремонтен размер или се купуват нормален размер.

Как се процедира в такива случай?
Може ли да стане със смяна на сегментите само да уплътни раздутината на цилиндрите ако има такава?
Може ли някой колега да пусне допуските за основен ремонт на този двигател?

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от JoroM » 24 май 2015, 18:18

Абе какви нови бутала бе човек, не се занимавай с глупости. Намери си втора употреба бутало, гледай да е с размерите на твоите, измери го и на електронна везна. Гледай да е до 5% разликата в масата между новото и другите бутала. Това бутало за да се стопи, е работило с БЕДНА смес. Сваляй рейката с инжекторите, както са с рейката и свързана рейката с бензина, въртиш да палиш...ако има разлика в пръскането на инжекторите - носиш ги на почистване с ултразвук, или ползваш силна добавка за инжектори. Ако колата има газ, проверяваш и газовите инжектори, смяна на гумичките на буталцата, и регулиране на стенд - това го правят газаджийте. Смяна на свещите, ако имаш съмнения че не са читави.
Първо обаче, вземи един нож, и изстържи наслоения алуминий от цилиндъра, мини го със ситна шкурка след това. В зависимост от това как подходиш, може да се разминеш с основния ремонт, и да смениш само стопеното бутало
Къде точно се намира кардана на фокуса, че моя няма такова чудо... :lol:

ivesp
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 юли 2012, 22:05
Модел на автомобила: 2004 Tourneo Connect 1.8 16v Zetec
Status: Извън линия

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс

Мнение от ivesp » 24 май 2015, 19:29

JoroM написа:Абе какви нови бутала бе човек, не се занимавай с глупости. Намери си втора употреба бутало, гледай да е с размерите на твоите, измери го и на електронна везна. Гледай да е до 5% разликата в масата между новото и другите бутала. Това бутало за да се стопи, е работило с БЕДНА смес. Сваляй рейката с инжекторите, както са с рейката и свързана рейката с бензина, въртиш да палиш...ако има разлика в пръскането на инжекторите - носиш ги на почистване с ултразвук, или ползваш силна добавка за инжектори. Ако колата има газ, проверяваш и газовите инжектори, смяна на гумичките на буталцата, и регулиране на стенд - това го правят газаджийте. Смяна на свещите, ако имаш съмнения че не са читави.
Първо обаче, вземи един нож, и изстържи наслоения алуминий от цилиндъра, мини го със ситна шкурка след това. В зависимост от това как подходиш, може да се разминеш с основния ремонт, и да смениш само стопеното бутало
Къде точно се намира кардана на фокуса, че моя няма такова чудо... :lol:
Значи взимам един шабър, на ръка махам колко мога нагорелия алуминий и после с шкурка 150 минавам отгоре. След това търся бутало втора ръка мерия го до +- 5% отклонение, ако е ОК го слагаме. Направи ми впечатление че на всмукателните клапани има много нагар ама много, дали е от това че е била бедна сместа и защо от нея се стопяват буталата, ако мойе малко разяснение. Аз поразпитах малко един колега за предишния ремонт - и какво се оказа - сменяли за сегменти на първи цилиндър защото е нямало компресия и са преценили че е от тях. После е сложена добавка против пушек и така стига при мен колата. купувам я аз и така започва темата във форума:)
Относно кардана.. незнам дали така се казва оста/вал/ в дясно от скоростната кутия до полуоската отдясно - поне така му казват на английски - кардан. :twistednew: ххаха
мерси за помоща колега ще се възползвам отново :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта