Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Колеги, възможно най-накратко... имам следния проблем:
При запалване на колата, на студено, на празен ход, сама вдига оборотите на около 3000 - 3500 и заспива там, като в рамките на около 3-4 минути си седи така и не мога да ги смъкна в рамките на нормалното по никакъв начин. След това се стабилизира и си седи както обичайно на около 1200 оборота ( макар, че не съм сигурен и това колко нормално е ). При включване на дълги светлини, радио, климатик и всичко възможно... пада до към 900-1000, но не по-малко.
Ще вметна, че не съм свалял и чистил стъпковия мотор, както и, че забелязах, че извитото, дъгообразно маркучле над него ( http://picbg.net/pic.php?u=5849DjHIN&i=240533 ) е видимо скъсано, и като го натисна до като е запален двигателя... започва да " фъщи " и, ако го натисна повечко и за по-дълго колата направо гасне. Какво точно е наименованието на този маркуч м/у другото, за да мога да си го поръчам???
идните дни ще сваля, накисна и почистя стъпковия мотор, като ми остане време, и ще гледам да намеря такова маркучле и да го сменя, но държа все пак на коментарите ви по темата, съвети и предположения дали описаното по-горе е възможно да е от тези неща, и от какви други евентуално може да се получава описания проблем.
Мерси предварително на всички!
При запалване на колата, на студено, на празен ход, сама вдига оборотите на около 3000 - 3500 и заспива там, като в рамките на около 3-4 минути си седи така и не мога да ги смъкна в рамките на нормалното по никакъв начин. След това се стабилизира и си седи както обичайно на около 1200 оборота ( макар, че не съм сигурен и това колко нормално е ). При включване на дълги светлини, радио, климатик и всичко възможно... пада до към 900-1000, но не по-малко.
Ще вметна, че не съм свалял и чистил стъпковия мотор, както и, че забелязах, че извитото, дъгообразно маркучле над него ( http://picbg.net/pic.php?u=5849DjHIN&i=240533 ) е видимо скъсано, и като го натисна до като е запален двигателя... започва да " фъщи " и, ако го натисна повечко и за по-дълго колата направо гасне. Какво точно е наименованието на този маркуч м/у другото, за да мога да си го поръчам???
идните дни ще сваля, накисна и почистя стъпковия мотор, като ми остане време, и ще гледам да намеря такова маркучле и да го сменя, но държа все пак на коментарите ви по темата, съвети и предположения дали описаното по-горе е възможно да е от тези неща, и от какви други евентуално може да се получава описания проблем.
Мерси предварително на всички!
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Колега това маркуче е от Pcv клапана може и обикновен маслено устойчив маркуч да сложиш иначе в МП комплекта е около 50 лева!
- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
На мен комплект няма да ми е нужен. Скъсано е само това дъгообразното, което е показано на картинката ( не е от моята кола снимката, но е посочено със стрелката точно това, което ми е нужно ). Ще гледам да си го намеря в този размер и извивка, оригинално, втора ръка. Съмнявам се да е повече от 5 лв... Още утре ще мина през 1-2 места, където смятам, че ще го има.aspasia написа:Колега това маркуче е от Pcv клапана може и обикновен маслено устойчив маркуч да сложиш иначе в МП комплекта е около 50 лева!
И все пак на въпроса ми... по симптомите, които описах... смятате ли, че смяната му и почистването на стъпковото моторче ( никога до сега не е сваляно и чистено ) ще са достатъчно, за да се отстрани проблема ми? Ако не... и имате други предположения и съвети... моля да ги коментирате и споделите.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Нямаш стъпков мотор, а имаш клапан.
Едно и също върши, но е с различна конструкция.
Първо оправи маркуча и ако проблема остане тогава рови на друго място.
Ако чистиш байпасния клапан разкачи акумулатора.
Едно и също върши, но е с различна конструкция.
Първо оправи маркуча и ако проблема остане тогава рови на друго място.
Ако чистиш байпасния клапан разкачи акумулатора.
- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.paci написа:Нямаш стъпков мотор, а имаш клапан.
Едно и също върши, но е с различна конструкция.
Първо оправи маркуча и ако проблема остане тогава рови на друго място.
Ако чистиш байпасния клапан разкачи акумулатора.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Първо, евентуално да се изчистят натрупани грешки.LORDA83 написа: Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.
Преди години един колега тука от форума беше вършил същата процедура без да разкачи акумулатора.
Може да ти звучи като виц, но като е бъркал да вади маркучите, гривната му на ръката опряла някъде и китката му се бе поопекла

Както ти е писал колегата отивай в МП и си купи комплекта маркучи. Днес ти е сцепен само единия, утре ще се сцепят и другите.
Аз си купих комплекта преди 7 години за 28лв. + 7лв. куриер, че нямаха налични. Тази снимка, която си сложил са моите маркучи

Питаш как се казват маркучите, ето ги


- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Значи... положението е следното. Ходих да търся тия маркучи 2ра ръка, но точно това, което е дъгообразното го няма. Има по 20 бройки от другите 2 само. Явно точно това е проблемно на тая кола. Новите... комплекта са 40 лв. Честно казано не ми се даваха и за това просто си взех един обикновен, масленоустойчив марку, със същия размер. Тъкмо го сложих, но като гледам още след първото запалване на колата се сплеска по същия начин, на същото място, като стария ( който не е преправян, а си е оригинален ). Идея си нямам защо така ги смачква точно там... Та идеята ми е, че и този, който сложих май няма да изтрае много.samsung_bg написа:Първо, евентуално да се изчистят натрупани грешки.LORDA83 написа: Оки, това за акумулатора и другаде го бях чел, но я ме светнете моля с каква идея и защо се разкача? Моля за пояснение.
Преди години един колега тука от форума беше вършил същата процедура без да разкачи акумулатора.
Може да ти звучи като виц, но като е бъркал да вади маркучите, гривната му на ръката опряла някъде и китката му се бе поопекла![]()
Както ти е писал колегата отивай в МП и си купи комплекта маркучи. Днес ти е сцепен само единия, утре ще се сцепят и другите.
Аз си купих комплекта преди 7 години за 28лв. + 7лв. куриер, че нямаха налични. Тази снимка, която си сложил са моите маркучи
Питаш как се казват маркучите, ето ги
Това, което имам като наблюдения след, като го сложих... е, че колата вече не държи на празен ход 1200 оборота когато е загряла, а 800-900, само, че от тук идва и следния проблем... в момента в който включа климатика, или дългите, че дори и късите... и колата почва да подскача нонстоп от 500 до 1000 оборота и аааха да угасне всеки момент. Ако напускам и климатик и СД и дългите и всичко, което дърпа ток... просто става критично положението. Идеята ми е, че сега, като не е спукан тоя маркуч оборотите се смъкнаха на 800, обаче тези 800 не са достатъчно, за да се поддържа всичко на празен ход. До като беше спукан и държеше 1200 го нямах тоя проблем.
По отношение на маркуча е това... същевременно проблема при студен старт, на празен ход пак форсира на 3000 оборота и заспива там за около 3-4 минути до като двигателя не загрее, и не се смъкне сам на 800.
Във Вторник-Сряда ( тогава ще имам време ) ще я карам в един гараж да свалим и стъпковото моторче или каквото му е там наименованието на този модел, и се надявам проблема с форсирането поне да се оправи. После ще разискваме нещата, ако все още си седи проблема.
П.Д: давайте идеи и мнение по отношение на първия проблем за сега, и това как да оправя тази загуба на оборотите, при по-сериозна консумация на ток, след поставяне на здравия маркуч.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
По вероятно да имаш спукан и друг спукан маркуч по вакуумните линии или от някъде да смуче въздух.
Последна промяна от aspasia на 04 юли 2015, 10:51, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Хммм, ще имам в предвид и това.
Днес м/у другото... 2 пъти я паля на студено ( един сутринта и един преди малко... ) и всички симптоми ги няма...
Запали и двата пъти без да форсира... и после при максимално натоварване... дълги светлини, мигачи, радио, климатик... вентилатора на максимална степен и прочие... и си бачкаше, и държеше оборотите около 900-1000, без да играе и да тресе цялата кола.
Вече не зная и аз какво да мисля... Възможно ли е от маркуча, който смених вчера да е била лапнала повечко въздух и да се е бил ошашавил компа, и все още да не е бил влезнал в нормален режим...? И след, като е пренощувала със сменен маркуч да се е оправила...
Може и да звъчи смешно, не зная... просто си размишлявам и гадая.
Ще я наблюдавам и следващите 2-3 дни, да видя как ще се държи при всяко " студено " палене... и дали ще си е наред както днес, или пак ще се появят проблемите от които се оплаквам.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
И после ще викам теб един ден и половина да ми настройваш музикатаbateto_toshko написа:Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.


" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Имаме един плевенчанин с мотор като твоя и сменяван същия маркуч с някакъв и той сплескан като твоя и се оплаква също от работа на двигателя на климатик.
Климатика пак е изтървал та вече няма проблем
Климатика пак е изтървал та вече няма проблем

- LORDA83
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
- Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
В смисъл?paci написа:Имаме един плевенчанин с мотор като твоя и сменяван същия маркуч с някакъв и той сплескан като твоя и се оплаква също от работа на двигателя на климатик.
Климатика пак е изтървал та вече няма проблем


Това ли искаше да ми кажеш, че не схванах?



Хахаха, тя количката че си е малка и е нормално да и е зор с включен климатик... нормално е, ама... до сега му е смогвала, ще ми се да му смогва занапред хахахa

" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор, скъсан маркуч, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???
Няма нужда да се откача компа просто взимаш един спрей за почистване на карбуратори и пръскаш по всичко маркучи!LORDA83 написа:И после ще викам теб един ден и половина да ми настройваш музикатаbateto_toshko написа:Задължително след всяка процедура , клемата на акумулатора долу , за да се рестартира компа.Не е майтап работа. Избягвам да го правя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта