Електричски проблем алтернатор
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
При мене на алтернатора е 14,8 а на запалката 14,6! Ако пуснеш по един кабел с дължина 4-5метра 1,00 квадрат сечение примерно 4-5 лунички с траф на 12V последната луничка ще мъждука там волтажа ще е около 10V. Ако бяха кабелите 10 квадрата загубите щяха да са по малки даже и да си замери крушката на задният стоп няма да му покаже повече от 12,5-12,8.OgiDogi написа:Ако консуматорът е само уреда, не би трябвало да има такъв спад на напрежение. Има някакви слаби връзки по предпазителите или клемите на таблото с предпазители.aspasia написа:Значи ти зарежда нормално просто има спад на напрежението по проста причина дължината на кабелите до запалката и тяхното сечение няма за какво да се притесняваш.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Ами като меря директно на акумулатора пак ми показва 13,8 колкото и на волтметъра в запалката
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Самият акумулатор има саморазряд колко е по стар по малко държи ток и при мене е така като запаля е 14,1 след като покарам 15-20 километра показанията се качват до 14,8 на клемите на акумулатора. Щом алтернатора ти зарежада 14.00v значи е ок може да си зачистиш клемите по кабелите червеният плюсовият и масата на купето черният.G2233 написа:Ами като меря директно на акумулатора пак ми показва 13,8 колкото и на волтметъра в запалката
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Дали е добра идея да пусна допълнителен проводник многожичен 6 квадрата от + на алтернатора директно към + на акумулатора
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Това е редовното лечение за старите хлОпели - Астра и Вектра. Кабелът е сравнително тънък и очевидно загрява, при което между него и клемите се образува окис.G2233 написа:Дали е добра идея да пусна допълнителен проводник многожичен 6 квадрата от + на алтернатора директно към + на акумулатора
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Пуснах новия кабел остана да му кримпна подходяща обувка към клемата на акумулатора. Иначе ефект има.




-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
На пасата по същият начин му пуснах кабел и го излекувах! Сложи един шлаух на кабела за до предпазиш от топлината иначе няма да изкара много изолацията.G2233 написа:Пуснах новия кабел остана да му кримпна подходяща обувка към клемата на акумулатора. Иначе ефект има.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Проблема с презареждането е решен оказа се причината много проста под филтърната кутия има два болта за които се хваща масата от акумулатора. Като свалих филтърната кутия и леко разклатих буксата на минуса главата на болта се откъсна беше доста ръждясал реших и другият да го развия като го напръсках с WD но и на него се скъса главата на болта въпреки че не упражних никакво голямо усилие да го развия. Просто болтовете и буксите бяха ръждясали после имаше една свободна дупка без болт и там преместих минусовия кабел но кабела идва малко къс и се наложи да местя акумулатора в крайно дясно положение. Иначе след това повече от 14,2-14,3 не зарежда алтернатора утре ще се опитам да ги извадя скъсаните болтове.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
С риск да си навлече гняв тук, ще кажа че напрежение на акумулатора до 15.1Вт е нормално според сервизното ръководство на Фокус.
Новите акумулатори, както е писано по-горе предпочитат да се зареждат с по-голям ток/напрежение и то в зависимост от температурата. При мен съм отчитал стойности от 14.3 при около 20 градуса до 15.1 Вт (при минус 35 градуса) и за 5год каране само една крушка в плафона на купето бе изгоряла. Фаровете винаги са пуснати.
И наистина - при откачане на акумулатора интелигентността на бордовия комп се задейства и чак след известно време влиза в нормалният си регулиращ се режим. Така се и нулират личните адаптиращи се според стила на каране настройки (каквото и да означава).
Също имай е предвид, че напрежението на зареждане е в зависимост от остатъчният капацит/възрастта на акумулатора.
Виж като референция това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=45068
Новите акумулатори, както е писано по-горе предпочитат да се зареждат с по-голям ток/напрежение и то в зависимост от температурата. При мен съм отчитал стойности от 14.3 при около 20 градуса до 15.1 Вт (при минус 35 градуса) и за 5год каране само една крушка в плафона на купето бе изгоряла. Фаровете винаги са пуснати.
И наистина - при откачане на акумулатора интелигентността на бордовия комп се задейства и чак след известно време влиза в нормалният си регулиращ се режим. Така се и нулират личните адаптиращи се според стила на каране настройки (каквото и да означава).
Също имай е предвид, че напрежението на зареждане е в зависимост от остатъчният капацит/възрастта на акумулатора.
Виж като референция това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=45068
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Само че при мене при +35 градуса зареждаше 15 волта което за лято според мен не е добре особено на дълъг път вероятността да кипне акумулатора е голяма иначе след като правих кабела максимума на зареждане е около 14,5 волта.mag_kiril написа:С риск да си навлече гняв тук, ще кажа че напрежение на акумулатора до 15.1Вт е нормално според сервизното ръководство на Фокус.
Новите акумулатори, както е писано по-горе предпочитат да се зареждат с по-голям ток/напрежение и то в зависимост от температурата. При мен съм отчитал стойности от 14.3 при около 20 градуса до 15.1 Вт (при минус 35 градуса) и за 5год каране само една крушка в плафона на купето бе изгоряла. Фаровете винаги са пуснати.
И наистина - при откачане на акумулатора интелигентността на бордовия комп се задейства и чак след известно време влиза в нормалният си регулиращ се режим. Така се и нулират личните адаптиращи се според стила на каране настройки (каквото и да означава).
Също имай е предвид, че напрежението на зареждане е в зависимост от остатъчният капацит/възрастта на акумулатора.
Виж като референция това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=45068
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 11 юни 2013, 15:34
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 16v Zetec-S бензин/газ
- Status: Извън линия
Re: Електричски проблем алтернатор
Здравейте, при моя Фокус МК1 98г. наскоро алтернатора започна да презарежда над 16 волта измерено с уред, а диагностиката на таблото показва 20 волта; при спрян двигател стойностите са сътветно 12,8 и 15,5 волта Проблема изглежда подобен на описания от @aspasia: ("оказа се причината много проста под филтърната кутия има два болта за които се хваща масата от акумулатора. ... Просто болтовете и буксите бяха ръждясали"). Разпробих болтовете на масите, на кабелните обувки предстои смяна. Засега карам колата с извадена букса на алтернатора и напрежение на зареждане 13,8 волта, диагностиката показва 17 волта.
Приятел намери от форум следното: "Ако има 12в на червения проводник и 7-8в на синия , а на сивия нищо или малко напрежение, проблема е в регулатора в алтернатора; Синия проводник на куплунга за алтернатора е от компа към алтернатора, трябва да има 7-8в.; Сивия на същия куплунг е обратната връзка от генератора към компа , трябва да е 10-11в, ако всичко е наред".
Въпроса ми е: При какви напрежения мерени на буксата на алтернатора се счита, че реле-регулатора е за смяна?
Благодаря!
Приятел намери от форум следното: "Ако има 12в на червения проводник и 7-8в на синия , а на сивия нищо или малко напрежение, проблема е в регулатора в алтернатора; Синия проводник на куплунга за алтернатора е от компа към алтернатора, трябва да има 7-8в.; Сивия на същия куплунг е обратната връзка от генератора към компа , трябва да е 10-11в, ако всичко е наред".
Въпроса ми е: При какви напрежения мерени на буксата на алтернатора се счита, че реле-регулатора е за смяна?
Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта