От къде да си купим бензин?
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
От къде да си купим бензин?
Бензинджийниците станаха много и уж продават едно и също, а не е така. През лятото, като заредих на лук-а установих, че колата ми минава повече км, от колкото с бензина от омв. Е хубаво, ама сега ми прави впечатление, че бая ми скочи разхода, а мощността намаля (което е типично най-вече за кофти бензин).
Вече съм си патил и от шел (два пъти).
Дайте идеи
Вече съм си патил и от шел (два пъти).
Дайте идеи


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия

След това съм зареждал от Лукойл, Петрол и Темпо, А95 безоловен.
Лукойл - много добро гориво .
Темпо - средна работа, не ми се стори особено добро.
Петрол - мисля, че е добро.
Така , че за момента за мен Шел и Темпо са само за краен случай, по принцип гледам да е от Лукойл или Петрол.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Нали всички купуват от Лукойл и го кръщават, що се чудиш?cenzor написа:Аз имах проблеми с бензин от Шел-а на магистралата, на разклона за Пазарджик, колата нямаше мощност и беше доста... вяла като цяло.
След това съм зареждал от Лукойл, Петрол и Темпо, А95 безоловен.
Лукойл - много добро гориво .
Темпо - средна работа, не ми се стори особено добро.
Петрол - мисля, че е добро.
Така , че за момента за мен Шел и Темпо са само за краен случай, по принцип гледам да е от Лукойл или Петрол.
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами има и един друг фактор който мога да споделя от личен опи (по-скоро видях с очите си).
Шефът ми има Мерцедес Е-класа 2000-на година 2.5 ТД. Веднъж като пътувахме заедно спряхме да заредим на ОМВ. Заредихме за 60 лева ... Тогава нафтата беше 1.72. След зареждането бордкомпютъра показа, че са ни сипали 2 литра гориво по-малко (33 вместо 35). Тогава на мен ми стана много съмнително и го попитах защо така. Той сподели, че тва си е нещо съвсем нормално
На всяка бензиностанция различно го ударяли с литрите. Вярно, е че в случая говорим за нафта но с бензина едва ли ще е по-различно 
На една бензиноколонка веднъж пък видях надпис под брояча на лоитрите на който пише +- 3%. Какво ли точно ще рече това ...
Че няма да е + е ясно
Аз примерно си имам един обичай според, който гориво се сипва само рано сутринта. Като се постопли малко нафтата се разширява, а като захладнее се свива. Тоест когато е по-студено сипвате повече гориво
Това дали е мит или реалност кой знае ... но по законите на физиката е така
При бензина нещата предполагам седят по същия начин.
Колкото до качествата на горивата ... като позахладнее още малко ще си сипя малко нафта от различни бензиностанции в прозрани шишета и ще ги оставя на терасата. Шишето в което видя, че нафтата става на гел ще ми е ясно, че от съответната бензиностанция не бива да сипвам
За съжаление при бензина този метод не работи.
Това което забелязах веднъж, е че горивото което ми сипват в Шел-а в Търново няма нищо общо с това което ми сипаваха на Шел "Дружба" в Плевен. Явно има голямо значение как я кръщават и контролът над самата бензиностанция. Така, че не можем да съдим за горивото на една верига бензиностации по това какво ни сипват от една от бензиноколонките и.
Шефът ми има Мерцедес Е-класа 2000-на година 2.5 ТД. Веднъж като пътувахме заедно спряхме да заредим на ОМВ. Заредихме за 60 лева ... Тогава нафтата беше 1.72. След зареждането бордкомпютъра показа, че са ни сипали 2 литра гориво по-малко (33 вместо 35). Тогава на мен ми стана много съмнително и го попитах защо така. Той сподели, че тва си е нещо съвсем нормално


На една бензиноколонка веднъж пък видях надпис под брояча на лоитрите на който пише +- 3%. Какво ли точно ще рече това ...


Аз примерно си имам един обичай според, който гориво се сипва само рано сутринта. Като се постопли малко нафтата се разширява, а като захладнее се свива. Тоест когато е по-студено сипвате повече гориво


Колкото до качествата на горивата ... като позахладнее още малко ще си сипя малко нафта от различни бензиностанции в прозрани шишета и ще ги оставя на терасата. Шишето в което видя, че нафтата става на гел ще ми е ясно, че от съответната бензиностанция не бива да сипвам

Това което забелязах веднъж, е че горивото което ми сипват в Шел-а в Търново няма нищо общо с това което ми сипаваха на Шел "Дружба" в Плевен. Явно има голямо значение как я кръщават и контролът над самата бензиностанция. Така, че не можем да съдим за горивото на една верига бензиностации по това какво ни сипват от една от бензиноколонките и.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Най-опасни са часните бензиностанции с малко персонал. В самата електроника има заложена константа, отговаряща на 1 литър. Когато персонала си тръгне, собственика спокойно може да си я промени в зависимост от желанията си. Проверките от Метрологичния контрол са на не по-малко от 6 месеца, а за внезапни проверки и дума не може да става.
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Не съм много съгласен за малките бензинджийници. Те все пак купуват качественото гориво, източено от цистерните, преди те да се "отчетат" в голямата бензинджийница и е повече от логично да искат да привлекат вниманието върху себе си, за да разчитат на повече клиентела (обратното би било мега тъпо, ама все пак сме в страната на Дървесата).
Иначе за отчитането на литрите - е, няма абсолютно точна колонка, все пак си има някакво отклонение, което наистина варира в + или - и от тук е логично да се реши да е предимно в -, за да не се набутва търговеца. Така че, вземате един инспектор от "Мерки и теглилки", както и един представител от "Защита на потребителя" и с една туба от 10л. отивате на бензинджийницата да "заредите".
А за качеството на горивото предполагам има съответните инстанции и по почти същия начин.
Това с лъженето в особено големи "количества" трябва да престане.
Достатъчно ни прекарват с ел. енергията, водата, интернета, комуникациите и т.н. за да продължаваме на им позволяваме да ни цакат с топла бира от всякъде.
За съжаление обаче, се оказва че хората, като мен не са много... дори са много малко. Масата все очаква някой "месия" да дойде и да им разреши проблемите. Да ама не! При 1-ва възможност се изнасям от страната и евентуално мога да се връщам да изкарам няколко незабравими дни от пещерняшкото време.
Иначе за отчитането на литрите - е, няма абсолютно точна колонка, все пак си има някакво отклонение, което наистина варира в + или - и от тук е логично да се реши да е предимно в -, за да не се набутва търговеца. Така че, вземате един инспектор от "Мерки и теглилки", както и един представител от "Защита на потребителя" и с една туба от 10л. отивате на бензинджийницата да "заредите".
А за качеството на горивото предполагам има съответните инстанции и по почти същия начин.
Това с лъженето в особено големи "количества" трябва да престане.
Достатъчно ни прекарват с ел. енергията, водата, интернета, комуникациите и т.н. за да продължаваме на им позволяваме да ни цакат с топла бира от всякъде.
За съжаление обаче, се оказва че хората, като мен не са много... дори са много малко. Масата все очаква някой "месия" да дойде и да им разреши проблемите. Да ама не! При 1-ва възможност се изнасям от страната и евентуално мога да се връщам да изкарам няколко незабравими дни от пещерняшкото време.

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Поддържал съм бензино и газостанции и съм се нагледал на всякакви устройства. От скрити ключета до сложна електроника с дистанционно. Чувал съм таксиметрови шофьори да се оплакват, че с 5лв. газ са минали по-малко от 500м и други които в 60 литра бутилка са зареждали 68 литра газ. Така че грешката е далеч от -3%.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
а това за избягаш от отговорност-сиреч от България е по лошо отколкото да чакаш месия ,и после да гласуваш отвън кой да ме управляваjohn3v написа:
...За съжаление обаче, се оказва че хората, като мен не са много... дори са много малко. Масата все очаква някой "месия" да дойде и да им разреши проблемите. Да ама не! При 1-ва възможност се изнасям от страната и евентуално мога да се връщам да изкарам няколко незабравими дни от пещерняшкото време.
сори за офтопика ама не се сдържах
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
още малко офтопик:pepy1 написа:а това за избягаш от отговорност-сиреч от България е по лошо отколкото да чакаш месия ,и после да гласуваш отвън кой да ме управлява
сори за офтопика ама не се сдържах
Омръзна ми да се правя на "месия", особено когато тези, за които се застъпвам ми "забиват нож в гърба". Така че не е бягаме от отговорност, а по-скоро спасяване на нервната система. А за гласуването отвън - не ме брой, веднъж зачезна ли определено ще забравя за съществуването на това недоносче - БГ демокрацията и нейното "управление".
Поздрави!

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Можеш ли да кажеш нещо по-подробно за тия устройства , че живо ме интересува...или ако тука не е удобно - в нова тема ?nikolovvd написа:Поддържал съм бензино и газостанции и съм се нагледал на всякакви устройства. От скрити ключета до сложна електроника с дистанционно. Чувал съм таксиметрови шофьори да се оплакват, че с 5лв. газ са минали по-малко от 500м и други които в 60 литра бутилка са зареждали 68 литра газ. Така че грешката е далеч от -3%.
...дрън-дрън...мноо важно...
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Винаги лъжат, няма значение дали е Шел или някоя селска бензиностанция. Единствената ми надежда е че поне в по-реномираните няма да ти направят толкова гаден номер че да ти прецакат колата. До там сме я стигнали... Аз лично съм свидетел как в Шел са наливали 65 литра бензин на кола с 55 литров резервоар с думите "И още можеше даже". Кво да му коментираш на това, тия или един хубав бой заслужават или минаваш метър и пиеш една вода. Почти всичко което се внася и предлага в БГ е боклук от най-евтиното до най-скъпото уж реномирано, защо бензина да е изключение.
Най-лесното е да се изселиш, това всеки втори го говори и всеки го може, нищо не се доказва така. Всеки плюе по държавата, а не си дава сметка че в крайна сметка НИЕ сме държавата! Следователно проблема е в нас и тая толкова прехвалена чужбина никой няма да го спаси защото където и да отидем все ще си останем същите, масата поне. А тези които са съумяли да си изградят един по-приятен начин на живот и тук могат да се чувстват добре. Това не означава да приемаме това което не харесваме, точно обратното - да го променим, ако можем. Ако пък не, здраве да е!
Най-лесното е да се изселиш, това всеки втори го говори и всеки го може, нищо не се доказва така. Всеки плюе по държавата, а не си дава сметка че в крайна сметка НИЕ сме държавата! Следователно проблема е в нас и тая толкова прехвалена чужбина никой няма да го спаси защото където и да отидем все ще си останем същите, масата поне. А тези които са съумяли да си изградят един по-приятен начин на живот и тук могат да се чувстват добре. Това не означава да приемаме това което не харесваме, точно обратното - да го променим, ако можем. Ако пък не, здраве да е!
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Прави се като се влезе в сервизен режим (с джъмпери които никога не са пломбирани, а иначе на цялата колонка има 19-20 пломби) и се промени константата примерно от 10 000 на 9 000. Това означава, че електрониката трябва да отчене 9 000 импулса за 1 литър, а не 10 000. С други думи изкуственно се вкарва грешка от 10%. На 40 литра това са 4 литра по-малко за нас или 6-10 лв. за бензиностанцията - респактивно собственика.
Ако дойдат на проверка обикновенно се вика собственика, който влиза да изкара документите (дърпа шалтера на колонките) и хоп става токов удар и колонките се рестартират. При тази ситуация всяка една от тях си зарежда записаните в енергонезависимата памет параметри и когато сипят 3 или 5 литра в калирбиран съд, който проверяващите носят със себе си всичко е точно. Като си заминат пак се повтаря горната процедура и така до безкрайност. Така от 2 тона бензин се получават до 3500+ литра продадено гориво. Има и за работещите и за шефа да си карат на воля без пари.
На времето мужду Правец и Ябланица имаше бензиностанция ВАРКО. С очите си съм видял как пристига микроус с някакви дръпнати като Японци. Eдин влиза в бензиностанцията и изкарва всички навън, а другите на всяка една колонка почват да пълнят мензори с гориво. На това му казвам контрол.
Ако дойдат на проверка обикновенно се вика собственика, който влиза да изкара документите (дърпа шалтера на колонките) и хоп става токов удар и колонките се рестартират. При тази ситуация всяка една от тях си зарежда записаните в енергонезависимата памет параметри и когато сипят 3 или 5 литра в калирбиран съд, който проверяващите носят със себе си всичко е точно. Като си заминат пак се повтаря горната процедура и така до безкрайност. Така от 2 тона бензин се получават до 3500+ литра продадено гориво. Има и за работещите и за шефа да си карат на воля без пари.
На времето мужду Правец и Ябланица имаше бензиностанция ВАРКО. С очите си съм видял как пристига микроус с някакви дръпнати като Японци. Eдин влиза в бензиностанцията и изкарва всички навън, а другите на всяка една колонка почват да пълнят мензори с гориво. На това му казвам контрол.
- J6B
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 15 май 2006, 02:01
- Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
ами бензина може лесно да го хванеш като количество,пълниш в туба всеки път и си готов....има и друго,аз немисля че цакането става когато заредиш малко количество а когато сложиш 15-20 и повече литри,защото тези които идват да мерът обикновено пълнят малки съдове както каза колегата 1-3-5 литра и затова там е винаги точно,нали колкото повече работи колонката толкова повече е вероятноста да допусне грешка при измерването....
Абе незнам дали е точно така или не но определено има някаква тънкост и неможем да я хванем,трябва някой от наз да забогатее и да си отвори бензиностанция и тогава можеби ще ни открехни за топлата вода,а може и да не каже защото като си отвори бензиностанцийката ние вече ще сме клиенти за него и от тук нататък ще важи поговорката: "приятелството си е приятелство но сиренето си е с пари"
Абе незнам дали е точно така или не но определено има някаква тънкост и неможем да я хванем,трябва някой от наз да забогатее и да си отвори бензиностанция и тогава можеби ще ни открехни за топлата вода,а може и да не каже защото като си отвори бензиностанцийката ние вече ще сме клиенти за него и от тук нататък ще важи поговорката: "приятелството си е приятелство но сиренето си е с пари"
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
За бензин специално има много бензинджий които категорично отказват да наливат в бутилки или туби от пластмаса. Виж за нафта обаче няма проблеми. И в пликче да поискам ще ми сипятcarrot написа:Ами ако е пластмасова бутилката...аз да съм няма да искам, че може да има BOOOM![]()
![]()
Макар че бензинджията надали би му хрумнало, за неща кат статично електричество etc.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост