Фордчето не пали
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Фордчето не пали
Здравеите колеги, преди около 2 седмици мисля че на 31.07 беше (тогава валя в София силно сутринта) както си карах (след дъжда) колата огасна и няма палене. Пробвахме всичко което се сетихме, но старото Фордче даже няма и признаци, че ще запали. Преди да огасне нищо странно не се чу. По принцип то правеше 2 проблема:
1. Първия беше, че като загрее (като се включи перката) от време на време гаснеше по светофарите и после докато не поизтине няма палене на газ (а на бензин понякога палеше). И чак слад 10-тина минути пали на газ. Казаха ми че това най-вероятно е от включвателя на газта (като загрее не вклучвал може би).
2. Втория проблем е, че във голям дъжд като се намокри отдолу гасне.
Аз си помислинх, че се е намокрил или прегрял, но уви не запали и накрая се изтощи акомулатора от въртене. Не пали и на бензин и на газ.
Искра има на всички цилиндри (и то хубава изкра). Има вакум, като си сложиш ръката отгоре на карборатора смуче силно, и вакуум маркучите са си по местата и са здрави. Превключвателите за бензина и газта работят (чува се как цъкат като превключвам от бензин на газ). Бензин има някакъв а газта е пълна догоре. Подава гориво, тъи като по свещите има гориво като ги отвия (чистих ги). Гледахме днес компресията е: 10, 9, 7, 7, но и преди беше толкова. Гледах предварението на запалването, дабре се беше на 8. Аз четох, че за този мотор трябва да е 6.(скалата ми е: 0, 8, 16, 24). Пробван да му дам по голямо предварение, но ефекта е нулев същата работа си е. Капачката и камутатора са чисто нови (на 1 месец) и работят. Дърпахме го 10 километра но не пали (пали за малко, на след 2 секунди гасне). До като го дърпахме дълго време беше на междинно (нето на газ нито на бензин). За да се продуха ако се е задавило. Колата е Форд Ескорд чия 1988г. 1.3 газ/бензин 60 коня с карборатор е. Газта е Ловато слагана е 2001г. вакумен изпарител. Вече не знам какво да правя, идеите ми свършиха. Знам, че колата е стара, но ми е жал да я хвърля, а и си ме вози. Много ще съм благодарен ако дадете идеи какво може да и е.
1. Първия беше, че като загрее (като се включи перката) от време на време гаснеше по светофарите и после докато не поизтине няма палене на газ (а на бензин понякога палеше). И чак слад 10-тина минути пали на газ. Казаха ми че това най-вероятно е от включвателя на газта (като загрее не вклучвал може би).
2. Втория проблем е, че във голям дъжд като се намокри отдолу гасне.
Аз си помислинх, че се е намокрил или прегрял, но уви не запали и накрая се изтощи акомулатора от въртене. Не пали и на бензин и на газ.
Искра има на всички цилиндри (и то хубава изкра). Има вакум, като си сложиш ръката отгоре на карборатора смуче силно, и вакуум маркучите са си по местата и са здрави. Превключвателите за бензина и газта работят (чува се как цъкат като превключвам от бензин на газ). Бензин има някакъв а газта е пълна догоре. Подава гориво, тъи като по свещите има гориво като ги отвия (чистих ги). Гледахме днес компресията е: 10, 9, 7, 7, но и преди беше толкова. Гледах предварението на запалването, дабре се беше на 8. Аз четох, че за този мотор трябва да е 6.(скалата ми е: 0, 8, 16, 24). Пробван да му дам по голямо предварение, но ефекта е нулев същата работа си е. Капачката и камутатора са чисто нови (на 1 месец) и работят. Дърпахме го 10 километра но не пали (пали за малко, на след 2 секунди гасне). До като го дърпахме дълго време беше на междинно (нето на газ нито на бензин). За да се продуха ако се е задавило. Колата е Форд Ескорд чия 1988г. 1.3 газ/бензин 60 коня с карборатор е. Газта е Ловато слагана е 2001г. вакумен изпарител. Вече не знам какво да правя, идеите ми свършиха. Знам, че колата е стара, но ми е жал да я хвърля, а и си ме вози. Много ще съм благодарен ако дадете идеи какво може да и е.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Пали/гасне....най-вероятно карбуратора е засмукал тиня. Няма причина бензинова кола да умре така в полет и после да пали-гасне само с дърпане. Ако се скапе ел. част, примерно комутатор, тя се скапва генерално и няма палене повече.
Пробвахте ли да я "почерпите" директно с малко бензин през карбуратора докато върти на стартер?
На карбуратора имаш ел. магнитен клапан- там нещата трябва да са изрядни и като ел. част, и като механика.Иначе няма палене-просто спира бензина.
Пробвахте ли да я "почерпите" директно с малко бензин през карбуратора докато върти на стартер?
На карбуратора имаш ел. магнитен клапан- там нещата трябва да са изрядни и като ел. част, и като механика.Иначе няма палене-просто спира бензина.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Колега, на твоя двигател предварението е 12 градуса а не 6 или 8. На 8 градуса ще пали трудно, но няма да откаже категорично. След като си сигурен, че дава искра търси проблем по горивната система, както каза колегата. Компресията също е ниска, но и това не би трябвало да е проблем за за изправен бензинов мотор да пали без проблем, проблемите започват чак като падне под 5. След като оправиш паленето ще трябва да обърнеш и внимание на компресията, което може да доведе до нужда от основен ремонт (ако толкова си влюбен в колата си), въпреки че различната компресия ме навежда на мисълта за проблем в газоразпределението, износен разпределителен вал или блокирали повдигачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
S_C написа:Пали/гасне....най-вероятно карбуратора е засмукал тиня. Няма причина бензинова кола да умре така в полет и после да пали-гасне само с дърпане. Ако се скапе ел. част, примерно комутатор, тя се скапва генерално и няма палене повече.
Пробвахте ли да я "почерпите" директно с малко бензин през карбуратора докато върти на стартер?
На карбуратора имаш ел. магнитен клапан- там нещата трябва да са изрядни и като ел. част, и като механика.Иначе няма палене-просто спира бензина.
Здравейте колега, благодаря за отговора. Мисля, че проблема не е в карбуратора, защото газта влиза директно отгоре на карбуратора заедно с въздуха, а не иска да запали и на газ. Сипвахме бензин директно отгоре в карбуратора пак не пали. Карбуратора не съм го отварял, но мисля, че е вакумен, защото не влизат никакви кабели там. Най-отгоре на карбуратора (там където влиза въздуха) има нещо като клапа (не е клапата която я дърпа жилото на газта, тя се вижда по-надолу като погледна), та тази клапа като я плъзна назад се чува едно засмукване (вакум). И си мисля дали няма някакъв проблем с нея (в смисъл да не се отваря като въртя и да не влиза въздух в карбуратора). Дали е възможно това?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
HACKO написа:Колега, на твоя двигател предварението е 12 градуса а не 6 или 8. На 8 градуса ще пали трудно, но няма да откаже категорично. След като си сигурен, че дава искра търси проблем по горивната система, както каза колегата. Компресията също е ниска, но и това не би трябвало да е проблем за за изправен бензинов мотор да пали без проблем, проблемите започват чак като падне под 5. След като оправиш паленето ще трябва да обърнеш и внимание на компресията, което може да доведе до нужда от основен ремонт (ако толкова си влюбен в колата си), въпреки че различната компресия ме навежда на мисълта за проблем в газоразпределението, износен разпределителен вал или блокирали повдигачи.
Здравейте колега, благодаря за идеите! Аз си поиграх доста с предварението на запалването въртях го от 6 та чак до 24 през 3-4 градуса, но няма резултат. И интересното е, че даже и няма признаци да запали (все едно върти на сухо, но бензин има на 100%, даже като погледнах през отвора на свеща се виждаше, че се е събрал бензин върху буталото, но след толкова дърпане на междинно предполагам, че трябва да се е изпарил). Искра съм убеден, че дава гледахме на всички цилиндри. И аз си мислех, че може да има някакъв проблем с клапаните, затова свалих капака на клапаните и превъртях ръчно двигателя, всички повдигачи се местят. Клапаните не са регулирани от поне 4-5 години, и едва ли са със идеален луфт в момента, но не мисля, че може да са причината да угасне изведнъж и да не пали. Аз си мисля че може би не засмуква въздух, защото има гориво има и искра а не пали, но не знам от къде може да е проблема ако не засмуква въздух. Пробвахме докато върти на стартер да си сложа ръката отгоре на карбуратора (откъдето влиза въздуха) и то ми засмуква ръката и то силно. Другото което си мисля е дали проблема може да се дължи на вакум помпата тя се намира точно под дистрибуторната капачка, но не знам какво прави точно тази помпа и как да я проверя дали работи. Ще съм много благодарен ако имате предложения, защото вече пробвах какво ли не а нищо не се получава.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Отвори пак капака на клапаните и гледай къде дава искрата спрямо положението на вала.То хубаво дава искра, но трябва да си сигурен, че дава в точния момент. Съответно-белезите на ангренажа дали са на място. Въздух има, гориво има, ток има...само центровката на запаллването остава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Мокри се делкото и тоците се разсейват. На Фиестата, някой инженерен гений е набил делкото точно там, където гумата хвърля вода от локвите. На 1,3, не знам дали е пак отзад и ниско долу.stefo91 написа:....
2. Втория проблем е, че във голям дъжд като се намокри отдолу гасне.
....
Виж си капачката да не се е спукала, или палеца.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Според мен проблема е именно както е казал колегата по горе/ А именно, че се разсейва ,,тока,, докато е мокра капачката. В следствие на което си прави пътища по корпуса на капачката и продължава да се разсейва дори и като изсъхне. Пробвай с друг палец и капачка . Но ги смени едновременно.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
madboy написа:Мокри се делкото и тоците се разсейват. На Фиестата, някой инженерен гений е набил делкото точно там, където гумата хвърля вода от локвите. На 1,3, не знам дали е пак отзад и ниско долу.stefo91 написа:....
2. Втория проблем е, че във голям дъжд като се намокри отдолу гасне.
....
Виж си капачката да не се е спукала, или палеца.
Здравейте колега, да точно така, капачката е зад двигателя ниско, но я проверих здрава е и палеца е здрав.
S_C написа:Отвори пак капака на клапаните и гледай къде дава искрата спрямо положението на вала.То хубаво дава искра, но трябва да си сигурен, че дава в точния момент. Съответно-белезите на ангренажа дали са на място. Въздух има, гориво има, ток има...само центровката на запаллването остава.
Колега, аз центровката на запалването я правя по следния начин:
Превъртам ръчно двигателя докато шайбата, която е на коляновия вал (която има белег) не застане на 8 градуса (срещу нея, на блока на двигателя има скала 0,4,8,12,16 градуса изпреварване) и след това нагласям делкото така, че белега на палеца на дистрибутурната капачка да се съвпадне със белега на делкото. Ако нещо не правя както трябва, моля кажете ми!
Здравейте колега, палеца и капачката са почти нови, сменени са преди 2-3 месеца. И видимо са в добро състояние, няма нагар или окисления или нещо друго. Но все пак ще потърся старата капачка, която си работеше добре, но я сменихме профилактично. И без това не ми остават много възможности.peigera написа:Според мен проблема е именно както е казал колегата по горе/ А именно, че се разсейва ,,тока,, докато е мокра капачката. В следствие на което си прави пътища по корпуса на капачката и продължава да се разсейва дори и като изсъхне. Пробвай с друг палец и капачка . Но ги смени едновременно.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Тука трябва да се коригирам, предварението на твоя мотор наистина е 6градуса 8 е добре, 12градуса е на CVH мотора.stefo91 написа:.....
Здравейте колега, да точно така, капачката е зад двигателя ниско, но я проверих здрава е и палеца е здрав.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Свали капачката и снимай делкото да видя нещо.
Май ти липсва една пластмаса играеща роля както на гарнитура така и на предпазител да пази пистите .... или каквото имаше там на долу.
Туй ти е за проблема с мокренето стига кабелите ти да са читави.
Загрял мотор гасне и не пали ти е от комутатора.
Не знам какви нови неща си слагал, но го играх тоя филм много дълго време докъто намерих решение.
Ескорт '87 1.3 60 коня на газ карах преди фиестата и го взех с проблема с мокренето. При мен се появи и гасненето и не паленето. После оправих всичко.
Май ти липсва една пластмаса играеща роля както на гарнитура така и на предпазител да пази пистите .... или каквото имаше там на долу.
Туй ти е за проблема с мокренето стига кабелите ти да са читави.
Загрял мотор гасне и не пали ти е от комутатора.
Не знам какви нови неща си слагал, но го играх тоя филм много дълго време докъто намерих решение.
Ескорт '87 1.3 60 коня на газ карах преди фиестата и го взех с проблема с мокренето. При мен се появи и гасненето и не паленето. После оправих всичко.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
HACKO написа:Тука трябва да се коригирам, предварението на твоя мотор наистина е 6градуса 8 е добре, 12градуса е на CVH мотора.stefo91 написа:.....
Здравейте колега, да точно така, капачката е зад двигателя ниско, но я проверих здрава е и палеца е здрав.
Здравейте колега, аз да ви попитам дали е възможно да прескочи ангренажната верига? И чули ли сте за случаи да прескочи верига?
Вчера Форда запали (на бензин) със дърпане, но работи около 1 минута и огасна. Двигателя работеше ужасно, чуваше се пукане и трештене не знам точно как да го опиша. Имаше един такъв пукащ звук.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Да не си разбъркал кабелите на свещите?stefo91 написа:....
Вчера Форда запали (на бензин) със дърпане, но работи около 1 минута и огасна. Двигателя работеше ужасно, чуваше се пукане и трештене не знам точно как да го опиша. Имаше един такъв пукащ звук.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
По принцип е възможно, но това най-често се случва при екстремни режими. При тебе е угаснала след намокряне и повече клоня към електрически проблем. Гледам си от София, най-добре задърпай колата при Митко, да я върне към живот, че така през нета...... вече цяла седмица и не е запалила, трябва намеса на специалист.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
madboy написа:Да не си разбъркал кабелите на свещите?stefo91 написа:....
Вчера Форда запали (на бензин) със дърпане, но работи около 1 минута и огасна. Двигателя работеше ужасно, чуваше се пукане и трештене не знам точно как да го опиша. Имаше един такъв пукащ звук.
Не съм колега, сигурен съм, че бяха наредени по същия начин, но пак ще проверя положението им.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
HACKO написа:По принцип е възможно, но това най-често се случва при екстремни режими. При тебе е угаснала след намокряне и повече клоня към електрически проблем. Гледам си от София, най-добре задърпай колата при Митко, да я върне към живот, че така през нета...... вече цяла седмица и не е запалила, трябва намеса на специалист.
Не е прескочила веригата проверих я. Белезите са си точно на мястото. Някакви други идеи?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
madboy написа:Да не си разбъркал кабелите на свещите?stefo91 написа:....
Вчера Форда запали (на бензин) със дърпане, но работи около 1 минута и огасна. Двигателя работеше ужасно, чуваше се пукане и трештене не знам точно как да го опиша. Имаше един такъв пукащ звук.
Днес проверих всеки един цилиндър по отделно. Проверих ги по следния начин:
1. Отвивам свеща и като я отвия буталото се вижда (то е на 2-3 см. от отвора за свеща като буталото е във горно положение)
2. Слагам буталото в горна мъртва точка
3. Гледам къде е палеца на капачката спрямо капачката (той трябва да е на положение да подаде искра на кабела на съответната свещ)
И извода отново е, че всичко е наред, но не пали!
Други идеи?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
HACKO написа:Тука трябва да се коригирам, предварението на твоя мотор наистина е 6градуса 8 е добре, 12градуса е на CVH мотора.stefo91 написа:.....
Здравейте колега, да точно така, капачката е зад двигателя ниско, но я проверих здрава е и палеца е здрав.
Ако трябва да съм напълно точен пише, че предварението трябва да е 2 градуса за безоловен и 6 градуса за оловен бензин.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 10 авг 2015, 15:03
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
paci написа:Свали капачката и снимай делкото да видя нещо.
Май ти липсва една пластмаса играеща роля както на гарнитура така и на предпазител да пази пистите .... или каквото имаше там на долу.
Туй ти е за проблема с мокренето стига кабелите ти да са читави.
Загрял мотор гасне и не пали ти е от комутатора.
Не знам какви нови неща си слагал, но го играх тоя филм много дълго време докъто намерих решение.
Ескорт '87 1.3 60 коня на газ карах преди фиестата и го взех с проблема с мокренето. При мен се появи и гасненето и не паленето. После оправих всичко.
Ето колега, извинявам се за забавянето. Мисля, че всичко е наред но не пали!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Фордчето не пали
Има я капачката. Не знам какъв е проблема с мокренето.stefo91 написа:Ето колега, извинявам се за забавянето. Мисля, че всичко е наред но не пали!
Сигурно има нещо друго при теб, което е било наред при мен.
За непаленето си ме човърка комутатора и това е

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта