Вечният въпрос - зададен различно

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 18 авг 2015, 22:32

Привет колеги,

Най - накрая се престраших да се регистрирам в този прекрасен форум изпълнен с много готини почитатели на марката ФОРД.
Тъй като, имам нужда от вашето мнение по въпрос, който е разискван многократно, моля не бъдете супер критични към мен.

Идеята е следната. Много сериозно съм се спрял на Фокус мк1 - комби. Изчел съм доста неща за него, но все пак нямам пряк опит с автомобила.
Като цяло мисля, че вариантите 1.6 16V с газов инжекцион или 1.8tddi са идеални за нуждите ми, а именно пробег от около 35-40хил км на година (имам доброто намерение, да навъртя поне 100 000км, а защо не и повече на Фокуса), основно извънградско, да кажем 20% - 80%. Не съм агресивен шофьор, но тъй като основно ще съществува по междуградските пътища, а всички знаем каква е толерантността и проблема с камионите по българските пътища, искам да знам, че спокойно мога да изпреваря с натоварена кола.
Тъй като при покупка на кола "2ра ръка" (визирам 3-та,4та 5та и т.н, в този клас Божа работа, какво е състоянието на колата.) при всички други фактори изравнени, според вас по-удачният вариант е бензин/газ или дизела (визирам стария, тъй като е по-безпроблемен от TDCI) Но, ако ме разубедите от тези, няма да се сърдя :)

Кой от двата варианта (или друго предложение), ще бъде най-ненатоварващ от към нерви и финанси.

Компромиси от поддръжка няма да се правят, защото не бих рискувал моя живот и на другите от немърливо обслужване и небрежно шофиране.

Всяко мнение, ще бъде оценено, особено на притежателите на фокус мк1.

Благодаря предварително на всички и умната на пътя и извън него,

Поздрави,

П.С. Бих се радвал, да дойда на някоя сбирка на колегите от София, ако може да кажете актуална информация за локация/дни/час ??

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от S_C » 19 авг 2015, 00:53

За тия километри-или чисто нова, или се ориентирай към по-високия клас. От гамата на Форд само Мондео е проектирано за таков каране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от madboy » 19 авг 2015, 01:04

Да, бе, къде го прочете па това?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от ЯЛТА » 19 авг 2015, 01:09

Ако е бензин бих те посъветвал 2.0, и после евентуално газова инсталация, TDDI са вече остарели и много трябва да внимаваш, иначе са надеждни, ако изключим ГНП- VP-30, на която и гори електрониката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от paci » 19 авг 2015, 01:30

Ескорт набор 87 1.3 60 коня на газ и ме движеше от точка А до точка Б
Па съм и изпреварвал да го ева с проблема му, че не можеше да вдигне повече от 115. Беше оправено после
Обяснявах на един, че ще ги закарам 5 човека с багаж с Фиеста 1.25 75 коня от Плевен до София и ще ги върна.
Да, не било проблем, но не можело да се изпреварва.
Какво да изпреварваш и защо ...?

Ако ще изпреварваш като камикадзе и 250 коня няма да ти стигнат.

При пълна кола свалям предавка да изпреварвам и ми мрънкат.
1.4 90 коня на газ
Ми ако съм с повече?

Познат има Фокус МК1 комби 1.6 на газ и казва, че е доволен от динамиката.
Жена с две деца и багаж до покрива ...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от opex » 19 авг 2015, 01:31

Ако трябва за отговор да се придържам към описаното в първия пост - 1.8тдди.
Иначе - зависи какъв ти е бюджета (Само за кола. Регистрации, обслужване и тн са отделно).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Иван Вълков » 19 авг 2015, 09:30

Няма база за сравнение...ако не те притеснява разликата в цената на горивата дизел/газ. За този пробег независимо от колата аз бих предпочел дизел. Иначе ТДДИ мотора е доста по пъргав от 1,6 Зетека. А това че това изгаряло другото за ремонт....ми в най добрия случай ще е 15 годишна кола нормално е да има неща за поглеждане и стягане.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от specialista » 19 авг 2015, 10:02

Със риск да си навлека гневни коментари,ще се изкажа възможно най-неангажиращо.
Във въпроса на колегата разчитам само едно и то е кое ще ми излезе по-ефтино!
При пробег 40 000 на година направете сметката каква е разликата в цената само за горивото(при разход 5/100 нафта и 8/100 газ)
5х2,3=11,5лв. за 1000км=115 лв за 10 000 км.=1150 лв. за 40 000 км.4600 лв.
8х0,9=7,2 лв. за1000 км.=72лв. за 10 000км= 720 лв. за 40 000км.=2880лвлв. разликата е 1720 лв!!!
Цената на газта е залагам такава защото към момента на толкова е купувам.
Един Г.И. е около 700лв и пак има1000 лв. разлика. На края на втората година колата и газовото са се самоизплатили на 100%!
Закупуването на дизелова е по-скъпо;обслужването е по-скъпо.
Така че всеки сам да си реши какво търси,аз лично бих се качил на бензиновия Фокус!
Успех със избора!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 19 авг 2015, 19:57

Първо искам да благодаря на всички, за мнението Ви. Наистина ме убеждавате, че този форум е пълен с качествени хора.

На въпроса - за бюджет, може да ми се смеете, но никак не искам всичко да излезе над 5000 лева(кола+такси+регистрации+качествено първо обслужване/оправяне на евентуални проблеми). за Фокус мк1

Знам, че TDDI е остарял двигател, но никой не се е оплакал от сериозни проблеми, като изключим ГНП (това е ремонт за 400-500-600лв, което се прави един път и след това караш).
Притесненията са ми от това, че примерно еквивалента TDCI е лек подводен камък. Върви по-добре, по тих е, но ако в рамките на 2-3 месеца ти се струпат тежките ремонти, много ще ме стегне сърцето, защото това са приблизително 1500 лева съединител, комплект дюзи от Англия са към 2000 лева. /Знам, че ремонти има всякакви, че не е нужно да се сменят всички дюзи, че можеш да сложиш твърд съединител, но не това е идеята, както казах, искам да знам, че тръгвам на път и няма да се туткам, вайкам и моля на Всевишния, дано това или онова не се потроши/скапе и т.н. Защото цената на репатрак в Германия/Италия/Автстрия и т.н. дори един път да ти се случи, е повече от цената на колата, като не споменавам нерви/изгубено време/(дори и в България е поне 200-300лева) Просто психически ще ме срине да дадеш за ремонти през първата година толкова, колкото си дал за цялата кола.

Замислих се над мнението на SPECIALISTA, който доста уважавам заедно с fordmaniac (надявам се да чуя и твоето мнение по моя проблем, дано четеш и събираш сили след пожара).
А именно при газта извънградско, кажи речи си върви само на газ, тоест нямаш разход на бенз, тъй като колата си е загряла. В примера на SPECIALISTA за 40.000км на година хипотетично има разлика от 1700лв, която аз не я третирам като спестени пари, а по- скоро такива, които са отишли за качествена поддръжка на колата. При бенз двг просто няма нещо, което да струва толкова колкото до стандартните болежки на комън-рейла.(живея с мисълта, че ако взема комън-рейл макс до 30.000 км, ще се обади нещо сериозно, просто ми е трудно някой да ме убеди другояче.)
Повярвайте ми желая да карам турбиниран комън рейл от ново поколение, но определено не искам да го поддържам. Уви никаква представа нямам как би се държало бензиново комби на газ с товар (300-400кг),затова търся помощ от вас. От това което съм изчел - масово се препоръчва 1.6 16V за газ, защото другите били "проблемни". Не съм сигурен в какво се изявяват тези "проблеми" и дали са неща, които един път се правят и забравяш или примерно на всеки 20.000км трябва да наливаш пари, защото си избрал да караш на газ и като теглиш чертата накрая, да бъде все едно с дизел.
Наистина нямам опит с бенз/газ, в съзнателния ми живот ми се е налагало да карам дизел 95% от времето. Затова сложих за сравнение 1.6 16V на газ и 1.8TDDI. Това не означава, че съм кон с капаци и трябва да бъде един от двата. Надявам се да се разбере каква е идеята и проблема в избора ми, просто към момента това мисля, че отговаря на критериите ми.

Относно мнението на колегата paci - колега, може да се заблуждавам, да ми е промит мозъка - не знам, но не се чувствам комфортно зад волана, когато знам, че автомобила няма еластичност. Не говоря на магистралата да изпреварваш от 150 до 180. Имам предвид, когато караш зад колона малоумни тирове, които дори не си правят труда да оставят място за кола между тях, да не говорим, че са длъжни да отбиват, когато правят колона, но нали всеки бърза, гони графика и прочие. Като наемеш от 80- до 120 да изтегли максимално бързо, без замисляния, връщане на 3-та с 6000 оборота или нещо от сорта. /Тука признавам се олях малко, но искам да разбереш какво имам предвид./ Едно е да изпревариш, когато си сам, друго е да имаш 400-500 кг товар.

Нека това бъде задача - колата, която достойно ще представи марката Форд за пробег от 200 000 не ангажиращи километра.

Отново искам да благодаря на всички за подкрепата, истината се ражда в спора ( стига да е конструктивен и градивен :) ).

Поздрави на всички
П.С. Някой колега от София да каже актуална информация за сбирките на клуба, дни/час/локация ! Благодаря предварително.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от opex » 19 авг 2015, 21:20

- Пушиш ли?
- Да.
- По колко кутии на ден?
- 3.
- Колко струва 1 кутия?
-10 долара.
- И от колко години пушиш?
- От 15 години.
- Значи, ако една кутия струва 10 долара, а ти пушиш по 3 кутии на ден, харчиш по около 900 долара на месец .За година се получават около 10 800 долара, нали така?
- Така е.
- Тоест за последните 15 години си похарчил над 162 000 долара за цигари?
- Явно е така.
- А замислял ли си се, че при правилно вложение на спестените пари сега можеше да си купиш Ферари?
- A ти пушиш ли?
- Не.
- И къде ти е шибаното Ферари?

Това ми е мнението за сметките с газовата и спестените пари.
Сбирките на този форд клуб са всяка неделя от 18 часа на ОМВ-то след тунела на малоумните дебили и шизофреници, т.е. ускорителя на елементарни частици, т.е. този към Люлин м-у бул. Царица Йоана и бул. Тодор Александров.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от specialista » 19 авг 2015, 22:14

Като те гледам караш бензинова кола.И нещо в мен говори че не я караш само на бензин.Искаш да ми кажеш че съжаляваш за това че не си я взел дизелова???През последните 10 години съм виждал не веднъж как се разделя човек със много пари въпреки правилния си избор!
Само за пример,основно в една дизелова кола се повреждат:дюзите,помпата,регулатора,турбото,маховика.Има и вариант да ти гръмне мотора ако се повереди нещо от първите изброени.И при положение че се храня от това, как мислиш ,лесно ли ми е да го кажа.
Относно икономията: когато взимаш малка заплата всяка стотинка ти е цена,когато взимаш много не ти пука колко ще оставяш във сервиза ,но пак ще караш Форд а не Ферари!Аз не съм чувал за някой на заплата да си е купил Ферари.Аз лично от 10 години не пуша и въпреки това си карам "бабичката".Не мисля и да я сменям.Не съм забогатял,но пък три деца съм отгледал и изучил!
За да не ме обвиняваш в някаква предубеденост,всеки път когато се кача на някоя по-съвремена(дизелова) кола и я подкарам изпитвам разни чувства на завист че не притежавам подобна кола.Това е до момента на сдаване на колата на клиента.Като видя сумата която трябва да остави и забравям че съм му завиждал.Това е въпрос на финанси и нека всеки сам си прави сметката иначе няма да му излизат сметките.Тези изказвания са от моята "камбанария" и не трябва по никакъв начин да задължават някой да се съобразява със тях!
Успех на всеки със избора!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от kito » 19 авг 2015, 23:29

Намери едно дизелово и едно бензиново комби и пробвай и двете, което ти харесва, вземи него.

За първи път обаче чета уникална теза в този форум:

"От гамата на Форд само Мондео е проектирано за таков каране."

Ще трябва да си закарам моя Фокус МК1 1,6 бензин в Кьолн за преглед, какво са му объркали в проектирането, че съм успял да навъртя по 45 хиляди на година с него.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от HACKO » 19 авг 2015, 23:41

specialista написа:......И при положение че се храня от това, как мислиш ,лесно ли ми е да го кажа....
Още от предишния ти пост ти се чудя *00147*
Относно какво гориво, за мене съм си изградил категорично мнение, което няма да коментирам. Относно Фокус 1.6 комби, опита ми още е малък, но като цяло извънградско натоварена с климатик на газ идва една идея по-слаба, но пък все още търся оптималните настройки на Газ. За града е идеална. При положение че ще имаш много извънградски пробег, може би по-рядко срещаните мотори 1.8 или 2.0 ще са по-удачни. Нафтата.... след написаното от Георги, няма какво повече да добавя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от deathstorm » 19 авг 2015, 23:45

Чест прави на specialista да напише такова мнение, при все че всички форума знаят с какво се занимава. Това е ЧОВЕК преди всичко!

kt315
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 05 юни 2009, 10:32
Модел на автомобила: Мондео 2.0i Ghia 16V/1997г + ГИ Stargaz.
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от kt315 » 20 авг 2015, 01:22

При основно извънградско и не особено голям бюджет защо не видиш Мондео МК2 с 2.0 бензин.
Карам такова от 7 години и съм много доволен. С 500+ кг товар нормално изпреварваш,а като свалиш задните седалки 2 метра кошара се отваря. Данъкът му е голям, но като разход при нормално каране прави 8-9 газ извънградско. За градско паркирането му е гадно, че е доста дълго. И като конструкция е здраво "желязо".

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от opex » 20 авг 2015, 02:47

Не съм сигурен дали имаше предвид мен при съмнението, че не карам на бензин, но все пак ще отговоря - карам само на бензин. Първият ми ескорт 1.6 зетек беше без бензин, продадох го и купих мондео мк1 2.0 4х4, което имаше газ (първия газов инжекцион като система на ланди ренцо), но преди да го постегна през зимата в парично измерение харчеше еднакво бензин и газ, заради което го карах на бензин, продадох го и взех този ескорт 1.8 зетек без газ и по всичко изглежда, че скоро няма да му сложа. Та общо взето от 2008ма до сега все на бензин.
Колегата ще е предоволен от 1.8тдди, ще плаща малък данък, няма да се притеснява от гадна нафта, няма да има странични проблеми от газов инжекцион (първоначална инсталация, филтри, инжекторни рейки, изпарители, мембрани, мазане на клапани....), няма да си стиска гъза за икономия на гориво ако е 2.0 като пусне климатика (или да умре съвсем колата ако е 1.6) и так далее и так далее.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 20 авг 2015, 11:02

Привет колеги,
OFFTOPIC: Апелирам да не бъдем агресивни един към друг (не визирам конкретни хора, просто нека се фокусираме върху проблема, а не върху човека.).
Всеки сам си прави сметка на какво гориво ще кара и каква поддръжка ще прави.

Бих желал да пробвам, 1.6 16V, но за целта трябва някой колега да дойде на Софийската сбирка с него, за да мога да говоря надълго-нашироко.
Честно казано, не съм се ограничил до купе на фокус, просто то ми допада визуално и мисля, че е практично, защото е с независимо окачване и не се яде толкова от багажника. Паркирането не е кой знае какъв проблем, при положение, че колата почти няма да се използва за града, а и имам опит с дълги комбита.
Данъка също не е проблем, да не излиза, че гоня ниския данък, защото сравняваме 1.8тдди и 1.6 бенз (просто доколкото знам другите два бенз мотора на фокус/изключвам ST170/ 1.8 и 2.0 "не били подходящи за газ" това съм чел/видял/разбрал, изобщо не твърдя за достоверност, и не съм имал опит с бензинова кола, още повече на газ, за да мога сам да преценя, затова се допитвам до Вас, за което благодаря много).
Относно бюджета, не ме бърка да инвестирам в нещо, което ще се изплати и изисква по-голяма първоначална финансова инжекция, но няма да приема вариант, в който на 10.000-20.000 км да си вървят по 300-400-500лв за "дребни" ремонти (като изключим стандартната поддръжка.) Просто не понасям да се дават лични средства, за нещо без реална стойност и потребност.

От всичко изчетено за сега, излиза, че е най-разумно да се насоча към бенз/газ - за нуждите ми (няколкократно искам да намекна на всички, че тук целта не е да разискаме кое гориво е най-добро и да се упрекваме кой кара на газ/бенз/дизел/олио/водород/метан и каквото се сетите още.Търся най-подходящо за примерно 200.000 неангажиращи километра, задвижване на комби, което 90% ще пътува с мин. 300-400кг товар.)
Моля за предложения на бенз двг за комби на фокус/мондео, което се е доказало, че не е проблемна комбинация с хубав газов инжекцион (отхвърлям обикновенни газови и бюджетни /турски/ инжекциони - отново никой да не се засяга.) Виждал съм Фобос газ да дават 150.000км гаранция или 5 год, което настъпи първо. Според мен (стига да не е маркетингов трик) това е достатъчна причина, да се заложи на по-висок клас.
Дребни сметки от сорта на - "Дай сега ще дам за инжекцион 700 лв. вместо 1000 и ще си свиркам, то нали едно и също." Ама после от слагането на некачествена недонастроена система и последвалите главоболия не си заслужава разлика от 300-400лв. Тези пари ги даваш един път.
Виждам, че доста хора говорят за постоянно настройване, първоначална инсталация, филтри, инжекторни рейки, изпарители, мембрани, мазане на клапани... и други проблеми, това неща, които при правилен човек и монтаж могат да се решат веднъж за винаги или са си винаги съпътстващи потребителите на газ.

Почвам лека-полека да се ориентирам, за което съм безкрайно благодарен.
Когато най-накрая се сдобия с така желания автомобил, ще почна да документирам дневник за всички експлоатацияонни разходи, настъпили на 50.000км, 100.000км 150.000 и т.н.(така наречения Cost of Ownership) След което мисля да направя обобщена тема. За да може, всеки който реши да си взема кола за работа, да има база за сравнение с реални цифри и данни.

Поздрави на всички и успешен ден

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Eastbourne » 20 авг 2015, 11:17

Thanis написа:Търся най-подходящо за примерно 200.000 неангажиращи километра
Колега, доста надценяваш 16 годишен форд. При 40 000 годишно, това прави по 110 км на ден и то натоварен до горе. Не знам какви са ти очакванията за надеждността.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от ЯЛТА » 20 авг 2015, 11:32

Thanis написа:Търся най-подходящо за примерно 200.000 неангажиращи километра
Ето : http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=79&t=72732

Вечен мотор, при добра поддръжка, и икономичен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 20 авг 2015, 12:58

Eastbourne написа:
Thanis написа:Търся най-подходящо за примерно 200.000 неангажиращи километра
Колега, доста надценяваш 16 годишен форд. При 40 000 годишно, това прави по 110 км на ден и то натоварен до горе. Не знам какви са ти очакванията за надеждността.
Привет колега, не искам да мисля, че Форд не правят качествени автомобили. Примери за коли навъртяли много километри има бол. В рекордите на Гинес Ирв Гордън е направил почти 5 милиона километра на едно шаси и един двигател с редовна поддръжка. (става дума за Волво P1800 от 1966год.)

Автомобила не се плаши от километри, а от неоптимална работа на двг, немърлива поддръжка, безхаберно шофиране.

Аз съм на принципа ако примерно имам 10 хил лева, няма да си купя кола за 9 и да я обслужа за 1000 колкото да върви, а по-скоро такава за 5 и да оправя спирачки/горивна система/окачване да бъдат в идеално състояние за още 5, защото живота ми зависи от тая купчина желязо. Просто си представи как тръгваш да изпреварваш по хубавите ни междуградски пътища и в същия момент ти се скъса ремъка, някое бутало задере, прекъсне се горивоподаването или в завой понеже амортисьорите са в незнайно състояние колата пренася тежестта повече от едната страна, губиш контрол и си в мантинелата/дерето. Караш и понеже не си си сменил гумите, блъскаш дете. и т.н. За нещо от което ти зависи живота и този на другите около теб, можеш ли да спиш спокойно при мисълта, че нещо не е наред?? Аз не. Компромиси с поддръжка не правя и не толерирам практиката - вземаш караш, па като се срине до такава степен, че едвам върви, закрепваш, миеш и продаваш на следващия.

Не искам да те засегна, нито искам да бъда агресивен, към когото и да било, просто всеки си изказва мнението. Както аз уважавам твоето, така бих се радвал да се разбере каква ми е идеята и на мен.
ЯЛТА написа:
Thanis написа:Търся най-подходящо за примерно 200.000 неангажиращи километра
Ето : http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=79&t=72732

Вечен мотор, при добра поддръжка, и икономичен.
Перфектен автомобил за работа - в града :D

Благодарение на мнението на останалите колеги до момента мисля, че трябва да се насоча към бенз/газ
Та по темата - вече търсим бензинов двигател, който да се спогоди с газта (визирам хубав газов инжекцион) на комби от мондео или фокус (2000-2005год).
Извинявам се, ако прекалено се откланяме, но нямам опит от коли с бенз/газ. Ако има теми за това как е живота с газ на този тип автомобили, дайте линкове към темите, не ме мързи да чета.

Вярвам, че ще намерим правилната комбинация, която достойно да представи марката Форд.

Поздрави на всички и умната, на пътя и извън него !

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта