Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 02 авг 2015, 19:28

Колата е форд фиеста 1.1, 86 година, карбуратор. Скоро взех книжка и я подкарах. В началото трудно палеше, прекъсваше, гърмеше през ауспуха, играха обороти и т.н.т. Откриха, че прави пъпка и я зачистиха, колата стана като нова всичките проблеми, които изброих отгоре изчезнаха. Но след месец каране пак прави пъпка. Смених чукче и наковалня, палец, дистрибуторна капачка, кабели на свещите и свещите и пак прави :( Само бобината остана да сменя по запалването, дали от нея може да ми идва цялото главоболие?
11824010_1156758921007827_144873358_n.jpg

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 02 авг 2015, 19:47

А кондензатора смени ли?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 02 авг 2015, 20:03

Оригиналния кондензатор не съм го пипал, но когато ми слагаха новото чукче и наковалня искаха да взема и кондензатор(ще кача снимка).
После пък друг майстор, като го видя ми вика "не трябва да има 2 кондензатора" и го разкачи...

Ето снимка на кондензатора, който купих: http://prikachi.com/images.php?images/224/8276224Q.jpg

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 02 авг 2015, 20:19

Малко странно да откачи новия кондензатор а да остави стария.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 02 авг 2015, 20:39

То на това място под бобината преди нямаше кондензатор, оригиналния си е под делкото мисля. С този стават 2 и ми казаха, че не трябва да са 2 кондензатора. И сега този е разкачен и е само на другия(оригиналния).

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 02 авг 2015, 20:51

Това ми е ясно. Тъй като оригиналния е на трудно място са сложили новия на лесно място, което не е грешка, грешката е че не са премахнали стария. А втория майстор вместо да поправи грешката, е елиминирал новия защото е по-лесно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 02 авг 2015, 20:56

Демек да премахна оригиналния и да сложа пак този да видя как ще е?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от fordmaniac » 02 авг 2015, 21:20

Мини през някой магазин за руски коли и потърси електронно запалване, за да се оттървеш от проблема с чукчетата.
Поздрави

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 02 авг 2015, 21:27

Вече 2-3 човека ми казват за това електронно запалване. Може ли малко повече инфо за него, цена и т.н.т?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 03 авг 2015, 01:10

Това е транзисторен комутатор, който взема сигнал от чукчето и комутира съответен към бобината. Ефекта е двоен, първо тока през чукчето е минимален и по този начин чукчето се запазва, а втория ефект е , че избягва загубите през контактите на чукчето и искрата става по-мощна. Едно време на Жигулите това беше решението на проблема с чукчетата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 07 авг 2015, 19:20

http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-z ... c951829a14 Това ще ми свърши ли работа или да търся по морги?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 07 авг 2015, 20:14

Да. Не ми е съвсем ясно, от снимките как се свързва (идват ми малки) и конкретно за какво служи контакта, който се вижда, може би има възможност за корекция на ъгъла на предварение от купето, но като цяло това ти трябва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vargala81 » 08 авг 2015, 23:46

vulchev написа:http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-z ... c951829a14 Това ще ми свърши ли работа или да търся по морги?
Колега, потърси в някой магазин за авто части. Преди 9-10 год. имах Лада и тогава бях купил някакво българско производство за двайсетина лв. Карах я към 3 год. без да създава проблеми с чукчето.
Мисля, че беше такова Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от fordmaniac » 10 авг 2015, 08:39

http://olx.bg/ad/elektronno-zapalvane-1 ... 97ecd8ee52
Това руското е тиристорно и е сложно.
Поздрави

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от peigera » 10 авг 2015, 08:57

Тотално решение на проблема е този електронен модул. Купуваш го и забравяш, че колата има чукче. Иначе проблема е в искро гасителния елемент който в случая се явява кондензатора. Въпреки, че това не му е единствената функция там. Кондензатора се слага възможно най близо (с възможно най къс кабел) до чукчето. Послушай колегите какво са писали и ще си решиш проблема. Поздрави и много да те радва колицата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 10 авг 2015, 15:41

Ако не си поръчал първото, вземи това, което е пуснал Фордманиака! Много по-лесно е за монтаж а и е изпитано през годините.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 10 авг 2015, 22:30

Колата е в сервиз и правим последни опити преди план Б(електронното запалване) :D Утре ще дам повече информация :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от HACKO » 11 авг 2015, 07:23

Какъв план "Б"? Електронното запалване ти е единственото решение, монтирането му е препоръчително и без да имаш проблеми.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vulchev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 авг 2015, 18:41
Модел на автомобила: форд фиеста 1.1
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от vulchev » 21 авг 2015, 12:36

Измерихме компресията и е много зле работата 5-5-6-7. От сервиза казаха да я махаме, но баща ми иска да се прави и в понеделник се започва. :twistednew:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прави пъпка на чукчето и наковалнята.

Мнение от peterdi_bg » 21 авг 2015, 16:28

Направо я карайте при който трябва!

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=64271
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта