А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
- Felis Concolor
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
- Местоположение: София 1151, с. Лозен
- Status: Извън линия
А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Преди 10 работни дни си поръчах новите "гуменки" (с тривърха планина и снежинка вътре), вчера се свързаха с мен, днес ги "нахлузиха" на "лапите" на Пума-та... Побъбрихме си с гумаджията и на въпроса кога им е най-натоварено, отговорът беше - след 10-15 дни и най-вече, когато падне снегът! Класика...
Та в тоя ред на мисли - кога започват за Вас лично сезоните за "зимна" и за "лятна" шарка на гумите? Моите лично са приблизително от средата на април до средата на октомври ("гумен съмъртайм") и от средата на октомври до средата на април ("гумен уинтъртайм"). Всъщност, вместо "са" е може би по-уместно да кажа "бяха" (след 12 години), доколкото тая година минах храбро на всесезонки, но иначе въпросът ми е ясен, вярвам!
Та в тоя ред на мисли - кога започват за Вас лично сезоните за "зимна" и за "лятна" шарка на гумите? Моите лично са приблизително от средата на април до средата на октомври ("гумен съмъртайм") и от средата на октомври до средата на април ("гумен уинтъртайм"). Всъщност, вместо "са" е може би по-уместно да кажа "бяха" (след 12 години), доколкото тая година минах храбро на всесезонки, но иначе въпросът ми е ясен, вярвам!
"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Ами то не е до когато падне снега, а когато паднат градусите. Преди няколко дни един колега беше написал под 7 градуса, та там някъде.
Според мен си е още рано за зимни. Има време.
Според мен си е още рано за зимни. Има време.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Стига бе, Вие още на плаж ходите
. Естествено, че според градусите се сменят, но моите наблюдения на масата е друга. Замислят се за зимни гуми едва когато падне снега, но тогава вече е късно! Миналата година се нагледах на гъзари с беемвета и лъскави лимузини на бул. България, детелината на Бояна, в Бояна и околовръстния път. Тя зимната гума има протектор, който да изхвърля снега, но на зимната гума свойствата на каучука са по други. Можете да прочетете по другите автофоруми, пък и тук, как масово се кара с летни гуми. Дори се цитира закона как видиш ли никъде не пише, че трябва да се ползва зимна гума през зимата, или пък че едно време се е карало само с едни и същи видинки зиме и лете. Да ама тогава пътищата там където ги имаше бяха по-добри от сегашните в някои случаи, автопарка беше друг и неговата мощ също! Ако от мен зависи поправка в застрахователния закон, бих записал че при инцидент зимно време с летни гуми няма да важи застраховката, както и при употреба на гуми с дот повече от 3-4 години да речем, без значение лято или зима.

времето е като парите-никога не стига
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Аз моите зимни ги смених октомври миналата година, и сега съм си готов за новата зима !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Миналата година септември,тази ще е октомври.
Както казваше един приятел "щом Галко има Р у месеца значи е време"..".Когато и да г сложиш няма да сбъркаш""
Както казваше един приятел "щом Галко има Р у месеца значи е време"..".Когато и да г сложиш няма да сбъркаш""
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Актуално е особено в последните дни да си зададем въпроса задължителни ли са зимните гуми и ако да, защо.
Много от шофьорите на МПС избягват да сменят летните със зимни гуми. Едно на ръка, това са отделни разходи за нямащите в наличност зимни гуми. Отделен въпрос е, че в последните няколко години зимният сезон не изисква подобни мерки и много хора се надяват именно на това.
Бърза справка ни показва, че в повечето държави в ЕС зимните гуми не са задължителни, но има и някои изключения. В някои държави като Естония, Латвия, Швеция, Финландия и Словения използването на зимни гуми е задължително. В други като Австрия, Румъния, Хърватска, Германия, Чехия, Словакия, Люксембург и Норвегия използването на зимни гуми е задължително, ако се изисква от метеорологичните условия – снеговалеж, поледица. В Италия, Испания и Франция употребата на зимни гуми е задължителна само при наличие на специален знак и в планинските райони.
В повечето държави обаче, включително и в България, използването на зимни гуми не е задължително, но въпреки това остава препоръчително.
Няколко бързи причини за преминаване от летни на зимни гуми през зимата:
1) лятната гума губи много от качествата си при температура под 7 градуса по Целзий, т.е. каучукът на лятната гума се втвърдява и се влошава сцеплението с пътя дори и при сух, но студен асфалт, а при наличието на сняг малката дълбочина на грайфера на лятната гума не може да осигури необходимото сцепление;
2) специално проектираните зимни грайфери са с много по-голяма дълбочина и в комбинация с мекия зимен каучук на протектора, зиманата гума дава една относително висока сигурност и безопасност при шофиране в зимни условия;
3) летният протектор в зимни условия се износва по-бързо и се влошават динамичните качества на автомобила заради недоброто сцепление с пътя;
4) при добра експлоатация и съхранение комплект зимни гуми спокойно може да се използва няколко сезона;
5) съвременните зимни гуми се отличават с много ниски нива на шума и осигуряват нормално и комфортно пътуване на максимално разрешените скорости;
6) скъпи са, но разликата между нова лятна и нова зимна гума е несъществена, в рамките на до 10%;
Всъщност, Законът за движение по пътищата не задължава шофьорите да слагат зимни гуми и няма глоба за тези, които карат с летни. Но всички специалисти – от производители и търговци до водачи с дълъг стаж и пътни полицаи, препоръчват гумите да се сменят според сезона. Изискването за дълбочина на грайфера за летните гуми е 1,6 мм, а за зимните – 2 мм. Препоръчителната дълбочина за зимните гуми е 4 мм. Служителите на КАТ и ДАИ имат специални уреди дълбокомери, които са минали на метрологичен тест. С тях могат да установят дали гумите са изтрити и могат да ви глобят, ако минималният грайфер на гумата е под 1,6 мм.
Добре е преди да тръгнете на дълъг път, да се информирате за пътната обстановка и да предприемете съответните необходими действия за по-безопасното ви предвижване. Все пак, ако закъсате и имате нужда от пътна помощ, позвънете на номер 146 от мобилен, за да се свържете с Централния диспечерски пункт на СБА.
източник : СБА
Много от шофьорите на МПС избягват да сменят летните със зимни гуми. Едно на ръка, това са отделни разходи за нямащите в наличност зимни гуми. Отделен въпрос е, че в последните няколко години зимният сезон не изисква подобни мерки и много хора се надяват именно на това.
Бърза справка ни показва, че в повечето държави в ЕС зимните гуми не са задължителни, но има и някои изключения. В някои държави като Естония, Латвия, Швеция, Финландия и Словения използването на зимни гуми е задължително. В други като Австрия, Румъния, Хърватска, Германия, Чехия, Словакия, Люксембург и Норвегия използването на зимни гуми е задължително, ако се изисква от метеорологичните условия – снеговалеж, поледица. В Италия, Испания и Франция употребата на зимни гуми е задължителна само при наличие на специален знак и в планинските райони.
В повечето държави обаче, включително и в България, използването на зимни гуми не е задължително, но въпреки това остава препоръчително.
Няколко бързи причини за преминаване от летни на зимни гуми през зимата:
1) лятната гума губи много от качествата си при температура под 7 градуса по Целзий, т.е. каучукът на лятната гума се втвърдява и се влошава сцеплението с пътя дори и при сух, но студен асфалт, а при наличието на сняг малката дълбочина на грайфера на лятната гума не може да осигури необходимото сцепление;
2) специално проектираните зимни грайфери са с много по-голяма дълбочина и в комбинация с мекия зимен каучук на протектора, зиманата гума дава една относително висока сигурност и безопасност при шофиране в зимни условия;
3) летният протектор в зимни условия се износва по-бързо и се влошават динамичните качества на автомобила заради недоброто сцепление с пътя;
4) при добра експлоатация и съхранение комплект зимни гуми спокойно може да се използва няколко сезона;
5) съвременните зимни гуми се отличават с много ниски нива на шума и осигуряват нормално и комфортно пътуване на максимално разрешените скорости;
6) скъпи са, но разликата между нова лятна и нова зимна гума е несъществена, в рамките на до 10%;
Всъщност, Законът за движение по пътищата не задължава шофьорите да слагат зимни гуми и няма глоба за тези, които карат с летни. Но всички специалисти – от производители и търговци до водачи с дълъг стаж и пътни полицаи, препоръчват гумите да се сменят според сезона. Изискването за дълбочина на грайфера за летните гуми е 1,6 мм, а за зимните – 2 мм. Препоръчителната дълбочина за зимните гуми е 4 мм. Служителите на КАТ и ДАИ имат специални уреди дълбокомери, които са минали на метрологичен тест. С тях могат да установят дали гумите са изтрити и могат да ви глобят, ако минималният грайфер на гумата е под 1,6 мм.
Добре е преди да тръгнете на дълъг път, да се информирате за пътната обстановка и да предприемете съответните необходими действия за по-безопасното ви предвижване. Все пак, ако закъсате и имате нужда от пътна помощ, позвънете на номер 146 от мобилен, за да се свържете с Централния диспечерски пункт на СБА.
източник : СБА
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1451
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Моите ги сменям преди да падне снега докато няма сняг си карам с летните и не съм имал проблеми със спирането.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Всеки си има глава на раменете, и си отговоря за действията
времето е като парите-никога не стига
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: А ТИ... кога си "преобуваш" МПС-то?
Дългосрочната прогноза за София показва, че условия за слагане на зимни гуми ще има след 6-ти Ноември, когато дневната температура ще е едва 10 градуса, а сутрешните около 1-2 градуса! На който не му са чака на опашка е хубаво да ги сложи до 31-ви Октомври!



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта