Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Картинката е за неправилна позиция за регулиране!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 07 юли 2014, 08:23
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 `99
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
За нуждата от реглаж на клапани разбрах, че е почти задължителна. Ама цената така и никой не каза къде точно и колко. Отдавна чета, чета и не само за двигателни проблеми и все повече си мисля, че трябва да запиша час за преглед с препоръки при маниака. Просто ей така да съм сигурен, че съм направил всичко за фокусника.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не знам, може да има и по-правилна позиция за измерване, но тази със сигурност не е неправилна. Нямах време снощи да си търся източниците и затова го нарисувах набързо, но смисъла е същия.fordmaniac написа:Картинката е за неправилна позиция за регулиране!




Правил съм проверка и регулиране няколко пъти, използвайки тези ръководства и затова твърдя, че начинът е правилен. Може да има и някакъв друг метод за измерване на хлабините, но този със сигурност е правилен.
- MOMCHO2000
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
- Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
- Местоположение: Видин, България
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Е как бе колега няма... май не четеш внимателно, по горе казах, че на колега са му взели 20 лв преди време сега чух, че взимат по 30 лв.ludiqdoctor написа:Ама цената така и никой не каза къде точно и колко.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 22 фев 2011, 07:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 2000г, 1.8i 16V 115 k.с. хечбек , ГИ
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Къде взимат толко? На мен ми обявиха 100.
Mondeo 2000г. ; 1.8 ;115 к.с. Затек ,хечбек,ГИ.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
И поне когато пускате тема или се включвате с даден проблем поне напишете резултата ... иначе се губи смисъла от форума.
- MOMCHO2000
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
- Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
- Местоположение: Видин, България
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
В гр.Видин е това, иначе всяка поискана сума над 50 лв. за тази услуга си е чисто кожодерство...bobiraio написа:Къде взимат толко? На мен ми обявиха 100.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Кофти е, когато се попадне на заблуда, разпространявана по този начин. Това го пишат хора, които им е непонятна консрукцията на мотора!
[/quote]

.[/quote]
Прочети внимателно т.7 : 1 Установите поршень ... в положение ВМТ !!!
А после ми намери кола, на която във ВМТ( ГМТ на нашенски ) разпределителния вал да заема тази позиция:

Идеята на топлинните хлабини е да се измерят в ГМТ, където трябва да осигуряват затворени клапани при загрелите елементи на главата и да компенсират удьлжаването на доста по-загрялия калпан.
Поздрави.
[/quote]

.[/quote]
Прочети внимателно т.7 : 1 Установите поршень ... в положение ВМТ !!!
А после ми намери кола, на която във ВМТ( ГМТ на нашенски ) разпределителния вал да заема тази позиция:

Идеята на топлинните хлабини е да се измерят в ГМТ, където трябва да осигуряват затворени клапани при загрелите елементи на главата и да компенсират удьлжаването на доста по-загрялия калпан.
Поздрави.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
За позицията в ГМТ си прав, но точно при илюстрираното положение на гърбицата клапана е напълно затворен и не виждам защо да не може да се измери хлабината. Все пак не мога да повярвам, че 3 различни източника (единият от които Форд) грешат. По скоро си мисля, че понеже долната по-голяма част от гърбицата е окръжност, измерването ще е едно и също при доста голям ъгъл на отклонение т.е. и в ГМТ и при показаната позиция на илюстрациите. Ще проверя в действителност дали е така някой ден, но почти съм сигурен, че и в двата случая резултата от измерването ще е еднакъв.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не виждам Форд като источник, а снимката е седна и съща. Спора е излишен, заради някаква грешно дадена и повторена много пъти схема. Официално фирмите производители на колите не разпространяват ремонтни описания, освен за сервизите си. За останалите Хайнес са почти единствени, които имат право да разпространяват оригинални мануали.
Разпределителния вал се формира от няколко образувателни криви и топлинната хлабина е изчислена на в началото на образователната на гърбицата за изпускателния и края на образователната на смукателния. Това съвпада с позиция ГМТ , което е важно за точния резултат.
Мерил съм валове, но не с хлабономер, а с индикаторен часовник и има отклонение. При хлабиномера е до чувство на ръката, а часовника е безпристрастен.
Тази глупост за това, че трябва да е най-далече гърбицата се разпространява още от соц време, щото видите ли било по-безопасно да не объркаш гърбицата, само че от ВАЗ и АЗЛК издаваха книги и там си беше описа варианта с ГМТ.
Щом и това, написано в съответния ти источник: 1 Установите поршень ... в положение ВМТ!!! не върши работа ?!
Разпределителния вал се формира от няколко образувателни криви и топлинната хлабина е изчислена на в началото на образователната на гърбицата за изпускателния и края на образователната на смукателния. Това съвпада с позиция ГМТ , което е важно за точния резултат.
Мерил съм валове, но не с хлабономер, а с индикаторен часовник и има отклонение. При хлабиномера е до чувство на ръката, а часовника е безпристрастен.
Тази глупост за това, че трябва да е най-далече гърбицата се разпространява още от соц време, щото видите ли било по-безопасно да не объркаш гърбицата, само че от ВАЗ и АЗЛК издаваха книги и там си беше описа варианта с ГМТ.
Щом и това, написано в съответния ти источник: 1 Установите поршень ... в положение ВМТ!!! не върши работа ?!
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Някой може ли да каже къде във Варна, могат да ми направят проверка на клапаните? Колата има навартяни около 30хил. на газ. Питах на едно-две места. Накои честно ми казват, че нямат необходимите инструменти. Други - "Ела, пък ше видим кво мое да да напраим..."- при такива просто не отивам.
- Hrhristov
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 03 сеп 2014, 12:38
- Модел на автомобила: mk4 ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Само да споделя:Ford Monbeo 2008 бензин и Метан.. Карах 20. 000км и смених изгоряли клапани, сегменти шлайфах главата и тн.Сега е друга работа, колата върви добре и работи много прилично .Преди това беше ад под небето.
Когато я купувах в Форд нищо не казаха за двигател и тн.Имаше само смяна на обороти и казаха че не се знае от какво е!
Такова нещо не вярвах че може да ми се случи..
Когато я купувах в Форд нищо не казаха за двигател и тн.Имаше само смяна на обороти и казаха че не се знае от какво е!
Такова нещо не вярвах че може да ми се случи..
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Това е вследствие икономията от работата на метан. , след 20-50 000 км.пак.....................Hrhristov написа:Само да споделя:Ford Monbeo 2008 бензин и Метан.. Карах 20. 000км и смених изгоряли клапани, сегменти шлайфах главата и тн
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колеги, двигателните масла, които се предлагат специално за коли с газови/метанови уредби спомагат ли за предпазването от прегаряне на клапани или са поредния търговски трик с по-висока цена?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)
fordmaniac написа: Относно системите за смазване на клапаните, газаджиите имат списък за колите за които се налага да се сложи. Но ... Факт имам на поддръжка Фокус, клиента отказал добавката за смазване, на 20 х.кМ реглаж клапани и вече 70 и отгоре оцелява.
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Въпросът ми беше за двигателно масло специално за коли на газ/метан дали има поне някакъв минимален ефект в сравнение с обикновените масла,а не за газовите системи със смазване flashlube
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не помагат на клапаните маслата каквито и да са.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
- Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Ползвам същото като показаното на снимката - Опел Астра. За 10к съм долял 1л. и малко, но установих, че има лек теч от една гарнитура. След смяната или пък малко преди нея
отдолу стана като лейка - сега ще ходя да сменям някакви семеринги и гарнитура на картера, деа и хлопела, но това няма връзка с качествата на маслото. Като е ново чувам по-силно клапаните, но може и да си въобразявам.

В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Разликата в маслата предназначени за газ от останалите е предимно в количеството на миещите добавки. Едно от малкото предимства на газта е че отделя по-малко сажди от Бензина и много по-малко от Дизела. Това съответно води до по-малко замърсяване на двигателя и нуждата от миещи добавки към маслото е по-малка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 06 апр 2011, 14:30
- Модел на автомобила: mondeo mk3 V6
- Местоположение: Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
На мен от картерната вентилация доста мизерия ми влиза в колектора и най-вероятно и по клапаните се отлага. Сигурно на повечето коли е така един вид клапаните си имат достатъчно смазка от газовете от картера така че не знам колко е ефективно поставянето на разни системи за мазане на клапаните и тем подобни. Около 25000 вече съм минал на газ на мондеото 2.5 V6 и то с обикновена газова и за момента нищо не е прегоряло и колата си върви както бензиново такова мондео.
А това за маслата уж специално за газ не се бях замислял че са по-ниско качество но ще го знам вече.
А това за маслата уж специално за газ не се бях замислял че са по-ниско качество но ще го знам вече.

-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
извинете от къде може да идва тази нула хлабина между гърбицата и повдигача не е ли логично след изминатия пробег следствие износването хлабината да е по голяма от нормалната
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта