Ниска компресия (бензин)
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ниска компресия (бензин)
Това ми измериха на Галакси-то на студен двигател по цилиндри: 9.3 / 8.4 / 7.5 / 8.8
Теста с добавяне на масло не променил резултата (макар че не съм сигурен дали го виждам и него на графиките и ако го няма - защо го няма).
Степента на сгъстяване е 10:1, по таблиците излиза 14.3 идеално, 10.0 критично.
Въпросът е как да се разбере възможно най-добре какво точно става преди да се отвори главата (ако има шанс да се мине с едно отваряне). ПП.Как се отразява занижената компресия върху динамиката и пр.?
Теста с добавяне на масло не променил резултата (макар че не съм сигурен дали го виждам и него на графиките и ако го няма - защо го няма).
Степента на сгъстяване е 10:1, по таблиците излиза 14.3 идеално, 10.0 критично.
Въпросът е как да се разбере възможно най-добре какво точно става преди да се отвори главата (ако има шанс да се мине с едно отваряне). ПП.Как се отразява занижената компресия върху динамиката и пр.?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Значи проблема е в клапаните.z42 написа:.....Теста с добавяне на масло не променил резултата.....
Занижената компресия = занижена мощност, оттам и динамиката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Само дето клапаните са по над 70 лв бройката - не е да ги купиш пълен комплект 16 бр. превантивно...
А няма ли вероятност да е от гарнитура (и как да се разбере) - 2 и 3, които са с най-ниски стойности са съседни (макар че и 1 и 4 са извън нормата)?
А няма ли вероятност да е от гарнитура (и как да се разбере) - 2 и 3, които са с най-ниски стойности са съседни (макар че и 1 и 4 са извън нормата)?
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Че то може да се оправи с препасване, не винаги се сменя клапана. Когато се налее масло е критерий, че щом не вдига е клапан. Няма да е гарнитура. Изчукай някоя стара свещт да стане куха, завари една тръбичка за нея, завий е на главата и с цигарен дим духни в цилиндъра. Развий всички останали свещи, за да видиш дали ще излезе пушек от някой. Не е лошо да ги превъртиш един по един в положение на затворени всички клапани *Г,М* и пак духни. Тогава трябва да са ти отворени смук. и изпускателен колектор, за да видиш от къде ще излезе пушек.
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Гарнитурата на този мотор е метална.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
И на Fiat Scudo 1.9 TD е метална, ама съм сменял такава с комшулук между втори и трети цилиндър. От измерените компресии може да се съди, че няма издухана гарнитура, иначе стойностите между два съседни цилиндъра щяха да са много по-ниски (примерно от порядъка на 3-4-5) и приблизително еднакви.slavei2003 написа:Гарнитурата на този мотор е метална.
При степен на сгъстяване 10:1, заради повишаване на температурата на въздуха от компресирането и респективно допълнително повишаване на налягането ми се струва нормално показанията да са над 12-13 бара, при изправен двигател.
На моят мотор му дават степен на сгъстяване 21.5 и когато мерих компресия, показанията по манометър бяха между 32 и 33 бара на всички цилиндри. Това е около 1.5 пъти над степента на сгъстяване и идва точно от повишената температура (около 280° са нужни за запалване на горивото).
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
На студено си проличават още повече проблемите с износване на сегменти или клапани. Допустимата разлика в наляганията е до 10%, т.е. при степен на сгъстяване 10:1, жив-умрял-прегрял-замръзнал трябва да даде поне 10±1 на всички цилиндри.opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Компресия се мери на студен двигател и свалени свещи на всички цилиндри!
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
https://www.youtube.com/watch?v=X_tbksFYhl4
Ето ти един добър пример за това как се прави тест. Не че съм правил някога,но ...
Ето ти един добър пример за това как се прави тест. Не че съм правил някога,но ...

- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
абе на студен е, щот тогава проличавали най-добре износванията.Въпроса обаче който живо ме вълнува е от какво се е получило това.Изчетох в клюкарника - нормално износване ,кофти елементи по двигател още от завода и проблеми в охладителната система.Питам ,защото е лесно да се направи ремонт, обаче ако има някъде други проблеми ,всичко ще е пари на вятъра и след време пак ще се случи събитието.Иначе евала на американците за този двигател как тихо работи макар и с такава компресия ,вече толкова километри.ivan_racing написа:На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
В учебниците пише на топъл, обаче напоследък масово се твърди обратното и съм се отказал от този спор. Пък и учебниците от които съм учил са от 70те на миналия век.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
При оптимална работна температура металите се разширяват. И когато показанията са ниски на студен мотор, на топъл няма да се покачат до 150 % . Така че износването си е износване и на студено, и на топло.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
И аз съм го учил, че се мери на топъл мотор и има логика. Устройството на ДВГ не се променило така, че няма какво да се заблуждаваме. Ако компресията може да се промени до 150% мога да си представя какво ще стане, ако колата извади заводска компресия на студен мотор 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
ми първо че е галактика , а не шаранче и второ има вероятност да се е получило от неизправност в охладителната система ,та ми беше интересно някой да развие ако може въпроса в тази насока.От как сме взели колата имаме рядко появяваща се грешка бедна смес ..............От там насетне знаещите ако искат да коментират.koinov_bg написа:От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Бедна смес казваш, колата е с ГИ...аз залагам на прегорели клапани. При бедна смес и бутало можеш да стопиш.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
...изпускателни...JoroM написа:...аз залагам на прегорели клапани...
- slavei2003
- потребител
- Мнения: 199
- Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
- Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Ниска компресия (бензин)
Дизела го чакате да загрее на работна температура и тогава го палите.Компресията на студен мотор не е важна , нали винаги ги палите топли, а компресията за дизела не е от значение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта